Showing posts with label suamiku. Show all posts
Showing posts with label suamiku. Show all posts

Thursday, February 26, 2015

ade hati nak jalan

as-salam
semalam hujan lebat
kate enche ahmad
ambik nuha

mase tu kat putrajaya masih rintik2
bile nampak depan hospital serdang tersangat jem
kite terus membelok ke jalan nak pi maeps tu
tak sangke nak sampai upm tu pun jem jugak
bertabahlaaa...

hari dah agak lewat hampir pukul 6
nak ambik nuha lagi
terus kol enche ahmad
pi pasar malam beli ayam goreng beli buah
masak nasi untuk anak
sape nak makan?
tanye enche ahmad
anak-anakla...
takpayah kate enche ahmad
ayah beli nasi lemak

perjalanan nak ambik nuha smooth je
tak pulak jem
pelik
dalam 6.15 dah sampai kat kawasan rumah
tibe-tibe nampak enche ahmad berjalan sambil menjinjing payung
terus aku stop
nak pi mane?
enche ahmad tersenyum
lorrr..ayah baru nak exercise jalan pi pasar malam
usah mengade
naik kete cepat
orang dah lapor ni
nak tunggu die balik pasar lagi
dah pukul berapa?
panjang kite membebel
terus corner baring pi pasar malam naik kereta
tak berjaye enche ahmad nak membakar kalori semalam

pas maghrib terus tunjuk otot perut kat enche ahmad
tak sangke sungguh dah ade packs kat perut kite
tapi upper abs la
lower abs
lemak masih gegar-gegar gitu
terus semangat buat workout
tak lame
15 minit je
tapi peluh menitik-nitik
berat maintain 68kg
tak turun-turun
tapi ade inchloss
sebab baju sume dah longgar sikit
k la..
stop sini dulu
bye
lengan ade kurus sikit kan?? kan kan je la...







Wednesday, November 19, 2014

masing-masing kembang

as-salam
pekabo?
kite sihat je

harini takde cite deko
malas nak kemas rumah
haha

sejak kite masuk division baru ni
dah 2 orang tanye kite ni dah kawin ke belom
kite pun mengkhabarkan berita gembira ni pada enche ahmad
enche ahmad pun tak nak kalah jugak
die kate
abang hari ni 2 orang panggil abang doktor
pause
masing-masing tengah kembang

eh ape kite nak cite ni

selepas diserang penyakit handbag coach
yang tak beli sampai ke sudah
kite diserang sawan kereta pulak
hari-hari search pasal harga kereta
kejap rase nak kete mesia
kejap rase nak kete obersee
dok bajet down payment
plan nak gune payslip enche ahmad je
riso ccris pulak
ptptn repayment tenggelam timbul
nak gune kite punye
potongan dah berjela

jadi di tahun 2015 ini
kite berazam untuk clearkan hutang kereta dan komputer.
amin...
lambat lagi la nak beli kete
T_T

Wednesday, October 15, 2014

6th anniversary

as-salam
as u know
anniversary doesn't mean anything to me
just bertambah satu tahun lagi aku kene jage pakcik ni
hahaha..
ok. joke je
last year we ol bergaduh di hari anniversary
so tak best
tahun ni we ol balik kampung kat perak sempena raye haji
sebab nak sambut raye lebih excited
we ol pun terlupe hari anniversary
lagi hampeh
memasing tak romentik
every year i wish nak wat suprise untuk enche ahmad
tapi selalu tak menjadi
at dat time ai lupe la..ai takde duitla..
jadila anniversary tu doesn't mean anything to me

tapi kat blog ni tetap kite nak jadi romentik
selamat ulang tahun enche ahmad
dah tua-tua ni kurang sikit bergaduh
tapi orang kate,
pasangan yang selalu bergaduh tapi masih tak berpisah
adalah pasangan yang sangat mencintai antara satu sama lain
ececeh.....
ni la pakcik yang suke tengok cite tamil tu..tengah compare tangan atau muke lebih putih

Tuesday, November 12, 2013

selangkah ke depan

as-salam
sape yang 1st time jumpe mesti tanye, mengandung ke?
kalo adek badek lain slumber je cakap aku gemok
takper...ade ubi ade batas
tapi aku tak kisah pun..
lame-lame..bile enche ahmad gile-gile pulun nak kurus
aku pun amek kisah jugak
mane leh enche ahmad nampak lebih bergaya dari aku
huhu..
sebab jeles ngan enche ahmad yang tiap-tiap malam turun ke gym (aku tido)
aku pun nak menempek same
but..as a mother of two sangat lah susah
so enche ahmad cakap aku leh gi exercise time weekend je..
bagi 20 minit ketiak pun tak basah
hampeh...
pastu dia plak lelama kat situ
terpaksela aku bawak anak-anak pi playground
sebab tak sempat nak exercise tiap hari
aku try amek portion yang kecil untuk karbo
sengsara tul makan nasi sikit
dan memandangkan hari gaji masih jauh
marilah kita berpuasa di 9 dan 10 muharam...
sekian...
pakse enche ahmad tangkap gambar kendid

how gemuks I am

dats my man

menangis nak bawak askar kecik bersama

Monday, September 30, 2013

pagi ni enche ahmad berkata

as-salam
pagi tadi tetibe enche ahmad suh aku sambung blaja
nak pi obersea katenye
nak keje boleh bayar hutang
kakaka
aku...
ish ingat senang ke nak buat phd
katenye takyah mengandung dah
study je
bile dah dapat sapot dari orang tersayang
jadi berkobar-kobar pulak
aku kate English aku tak bagus
nak pegi ambik eilts lagi

sampai je kat tempat parking aku teringat sesuatu
aku tak naik pangkat lagi
InshaAllah kalo takde aral mungkin dalam setahun 2 3 tahun ni ade promotion
kalo pi sambung tahun depan tak ke rugi (sempat ke aku nak wat proposal...?)
mesti name aku di pool kan
tidak..tidak...
so cancel la sambung..
teringin, memang teringin nak pi negara orang
tambah2 yang ade barang branded tu
kikiki
material..material..
takpela..
orang pi Dubai yang panas nak mampuih pun boleh brag..
okla..
till then doakan aku cepat-cepat naik pangkat

Wednesday, September 4, 2013

hadiah hari jadi

as-salam
I feel so excited..seems like BlogSpot ni dah bertambah maju
leh la berblog selalu
as usual..bile besday of kos dapat hadiah kan..
almost 5 years of marriage barulah enche ahmad nak hadiahkan sesuatu.(tipuu....)
sanggup main kutu tu..terharu sangat
as his wife sangatlah mate duitan n fussy..
he gave me rm300 to spend
hohoho..
unluckily aku dah beli non-coach handbag n non-clarks shoes
so where I should spend them..
ikea 362.30
tayar kete 220
nuha's car seat 151
see...mithali sungguh la aku ni..
nothing spent for myself..
ish..ish..ish..siap tambah tu...
which one patut dikenang for my 31st besday pressie?
aku pun xtau..
maybe tayar viva 2 bijik n car seat for nuha future use..
lain dari yang lain...no watch..no perfume..
sesungguhnya sedekah yang paling baik adalah sedekah seorang isteri kepada suaminya..
till then..bye..

Monday, June 3, 2013

dah 2 hari takde keje

as-salam
harini masuk hari ke dua
baucar tak bape lebat
ade la dua tiga
so boring
kalo time lebat tu
tak cukup tangan nak mengira

kalo aku pose hari ni,
tinggal lagi 5 hari
enche ahmad sangat risau aku tak sempat ganti
memang patut die risau
ni pose tahun 2011
tahun 2012 aku pose penuh
oh fidyah tak bayar lagi
next month boleh bayo kot
haishh..tak tau nak buat ape dah ni
kalo cuti boleh gak lipat baju, cuci toilet, blend cili
alter baju..
cat frame tingkap
dok ngadap pc ni
pening kepale

okla jom berangan demi mase depan.
eh lupe plak
harini besday enche ahmad
cekidaout
enche ahmad lebih suke kanak-kanak
aku ni kurang mesra sket
tapi baby loves me
ade muke ibu-ibu kot


















Thursday, May 30, 2013

hari lahirnya yang ke 32

as-salam
4 jun ni hari lahir enche ahmad yang ke 32
hadiahnye awal-awal lagi aku dah beli dan serahkan
kunun nk buat surprise
tapi......
u know me..
selalu je tak jadi
siap tanya enche ahmad nak hp kaler hitam ke putih.
hadoiii..
pandai sungguh aku..

aku kat kesian kat enche ahmad
hp die dah rosak
sebab takde duit
pakai hp lame aku yang kejap2 tak dengar tu
siap berhasrat nak ot direct sebulan without cuti weekend semata-mata nak beli hp
walaupun aku tau
enche ahmad tu cakap je
kalo buat pun, aku pulak yang jadi tak rela nak jage anak sorang-sorang

sebab aku pun bukan berduit sangat
aku belila sematpon yang bese-bese je
enche ahmad pun xkisah..
janji sematfon hokeyy..

tapi kesian kat enche ahmad
waktu nak pi beli screen protector
orang kedai tu macam tak layan je
taula galaxy young je
ape?
tak pernah dengar?
kahkahkah
kurang asam betul orang kedai tu
merendah-rendahkan hadiah aku kepada enche ahmad
takper..ade ubi ade batas

enche ahmad nampak mule2 macam tak suke
sebab orang kedai tu la..aku rase
terus enche ahmad aku demotivated
kesian tau..
la ni hari-hari update status kat fb
dah suke la tu..

lepas kejadian tu enche ahmad terus berazam nak bagi aku hadiah
hihihi..suke...
tapi aku terus cakap kat die
takyah balas pun takpe
aku bukan isteri yang suke meminta-minta
minta tolong buat keje rumah tu selalu la
hohoho
aku pun tau
enche ahmad nak cekau duit kat mane
sume duit die di bawah pemerhatian aku
oh...akauntan nyerrr..

ade satu je lagi yang aku tak kasi
kad hari jadi

bolehla wat suprise sekali lagi yuk!!
hp yang dimaksudkan


buat sendiri tau..kretip tak?



Sunday, May 19, 2013

my golden hope 2

As-salam
7 Jun 2011 yang lalu aku pernah mengadu di sini..
maybe some of u akan cakap
buat ape ngadu kat blog
ngadu kat Allah
iyeerrr..
saya mengadu kat Allah
blog saya kan diari saya
Alhamdulillah...
syukur sangat-sangat
antara harapan-harapan saya itu Allah dah makbulkan
semoga ianya berkekalan..
InsyaAllah
yang penting sabar..

pertama enche ahmad dah berhenti merokok..
mungkin dah lebih 4 bulan
saya pun tak kira
semoga dia istiqamah dengan perubahannya

kedua eche ahmad dah boleh memandu..
ni dah lame dah..a year a go kot
ketiga..bercuti di hari minggu
yess..tapi hari sabtu je
ahad masih bekerja
takpelaa..boleh tambah pendapatan keluarga
keempat, menyokong tindakan saya
sebab saya pun kadang-kadang tak betul
takkan enche ahmad nak sokong je
saya pun turut muhasabah diri
perdebatan tu perkara biasa
kalo kalah senyum je

no 5 dan 6..ade improvement
semakin baik..
kurang marah..rajin layan anak
rajin g solat jemaah
Alhamdulillah.
InsyaAllah nanti saya update penampilan baru enhe ahmad
jangan terkejut..

enche ahmad sangat adore dengan beliau..sampai kopiah ngan spek pun nak same

Wednesday, March 13, 2013

taman/playground

as-salam
gagah tu nak pegi playground kat putrajaya
macam takde playground kat kawasan rumah pulak
jauhnye +-25 km
lebih kepada mak hanan yang nak jalan-jalan
walaupun dekat ngan opis
tetap nak pegi

currently we all dah found out playground yang lagi best
lagi banyak mainan
kat medan selera seri serdang
pasni g situ je la
leh makan-makan sekali..

some of the pics..
waktu sibuk bergambar ni la
cik hanan hilang
ke hujung taman
berderau darah mak pak hanan tau

semangat nak bergambar kat treler ni..mudah-mudahan..

my opis building 3rd from left..wat kenangan kot pasni xkeje situ daa

haiyok susah nk tgk kamera



Wednesday, February 20, 2013

dia dah mimpi dulu

as-salam
pagi semalam aku cite kat die
saye mimpi kite beli rumah baru
semi d..
rumah kecik je tapi laman luas
die cakap die mimpi result interview
die gagal
spa siap pos kat opis
walaupun tak bukak
tapi die nampak melalui lut lut cahaya
semua budak opis tahu
tapi die tak nampak riak kecewa
aku plak yang tak sabo

so malam tadi aku dan dia bukak web same-same
aku suruh dia bacekan keputusan tu
xpe..tak de rezeki kataku
sambil melahap kfc golden wrap chicken
(patutla takde perasaan)
sesungguhnya aku redha..

rezeki kat tempat lain kot..
Allah suke kami di skim yang sama
aku fahami die
die fahami aku
mintak2 tak jadi bos die..hehe

ok..till then
cube lagi yuk!
kot rezeki aku plak tahun depan???




Monday, January 14, 2013

baru pun tak cantik

as-salam
sebab ni lah saya berharap saya ade lebih waktu
walaupun dah ade dapur baru
dapur saya tetap tak cantik

first thing first
saya dah panggil orang untuk buat wiring
he was our juruteknik kat kementerian
bila blackout je 
saya panggil die betulkan
sampai die bg saya hp no.

bile kc saya dah siap
sy terpikir nak panggil die buat wiring
agak susah jugak
macam-macam hal
dari nenek sakit
sampailah nenek dia meninggal (tak bek tau Diana...)
pas sekali datang
terus senyap gitu je
nak up payment pun takpe dik..
akak tak kesah...

bile dah lame-lame
enche suami cakap dia ade kawan yang boleh buat wiring
sampai harini
dok pimai pimai tang tu je..
SABAR Diana..

at last 
sebagai pelajar terbaik KHB kat sekolah dulu (sape award kan ko nih??)
aku plan nak wiring sendiri (tipu...)
aku nak tukar plug yang rosak je
semangat tau
aku beli test pen baru (yang lama dah tak jumpe)
harga RM1.20 kat kedai DIY
sangat berhati-hati
sebab takut tibe2 keras
pas tutup sume power letrik
aku pun start bukak plug tu
baru cucuk skru
test pen tu menyala
peluh meleleh-leleh di dahi
very risky
i thought ade arus leaking
wayar hidup ni
tak beranila aku nak teruskan

sampailah di saat enche suami nak pasang katil hanan
test pen tu dok menyala je bile kene skru
siot betulla test pen tu..
takde letrik pun buleh nyala
sakit hati aku...

bile-bile free saya pikir nak buat balik plug tu
nak harap enche suami..
USAH HARAPP!! (intonasi dengan marahnya)
saya ni independent women
kalo die taknak buat
biar saye je yang buat

i am not just accountant..sy plumber, sy carpenter, sy technician
amboi...sume ko nak..
asalkan kite sentiasa berfikiran positif
semua boleh jadi
ewaahhh>>>

panjang plak entry ni
see u next
doakan sy ade lebih banyak masa



Tuesday, June 5, 2012

die xder lesen

as-salam
jenuh cari gambar enche ahmad..takder rupenyerr...asik tangkap gambar anak-anak je..paknyerr haramm..
hepi besday to enche ahmad...31 yrs already..something dat makes me proud..enche ahmad dah boleh bawak kete..after 3 n half year waiting..lesen comin soon yek..kalo ai tau awal2 lagi ai dah amek kete auto..takdela aku macam nak gile bawak kete sorang-sorang..(kalo manual ni mesti hancooo) so ai dah jadi mem besar sekarang...dok belakang je..sambil tu bebel2 bagi nasehattt..macam pro..huhu..oklaa..i lap u laa abang..i know u merajuk ngan ai sebab tak dapat men futsal..anak dah 2 ni bawak-bawakle dok umah..:-)
as usual..takde hadiah tahun ni..ai nak beli something tapi tak cukup duit...:-(
tunggu 2, 3 bulan lagi yerr...walaupun u pun same tak bagi ai hadiah, tapi tahun ni ai macam baik nak bagi hadiah..hope u pun same..ape aku merepek ni...k laaa..byee

Saturday, March 31, 2012

38 minggu


as-salam..
how r u?
hari ni genap 38 minggu. hanan tengah gigih melipat kain. enche somi keluar dari petang tadi. he said before kul 1 pagi akan sampai rumah...haishh...terbako..terbako..montot tu kalo tak gi lepak kedai isham tak bleyy...next week nak tolong membe kenduri plak dah..i know aku takkan bersalin dalam mase terdekat ni..mebe 39 week ++.tande-tande nak bersalin takde lagi..

cume dapat mimpi je...bersalin dengan mudah tanpa rase sakit and dapat boboi.hik..hik..poyo je..
eh, next week aku da start cuti..macam nak gile buat OBB almost 1 year sampai semalam...akhirnya siap jugak...yang bestnye aku terlepas untuk bajet review nanti...hohoho...sukeee..

estimated baby weight 2.73kg sebab tu la aku predict die takkan keluar awal...tak fully baked lagi..suke dok dalam perut...aku je ngade-ngade amek cuti awal..maleh da nak ngadap bajet, baucar..maleh nak pi keje..huhu...

so before deliver ni tengok kerajinan la nak ngadap blog ke idak..yang pasti suri rumah memang banyak mase kan??? tilll then,bye..
9.15 malam Sabtu 31/3/2012

Thursday, February 9, 2012

whole-hearted la tu

abis hati dapat recliner sampai takmo bangun buat jam-jam berikutnye...very funny....lebiu so much..muah-muah..

Wednesday, January 11, 2012

hari berkabung

as-salam..pagi ni baru rase ceria sikit..dari isnin haritu bermuram durja..tidur malam tak penah lena..dok terkenang enche suami nak meninggalkanku semalam dua..dashyat tak? punye cengengla..dah dengar mak nak datang KL hatiku berbunga-bunga..ada peneman dikala malam tiba..tak pasti nak tidur dimana?di rumah sendiri atau di rumah kak eda..at least takdela berdua dengan hanan sahaja..wahh...dah macam sajak ni..



akceli enche ahmad nak pegi main bola kat Sabak Bernam esok..he said kalo kalah balik hari Sabtu, kalau menang balik hari Ahad..nak doa kalah buleh tak?? dah 3 tahun berkahwin , enche ahmad tak penah tinggalkan saye..tak penah outstation...how lucky i am kan??aku je yang selalu tinggalkan enche ahmad..time ni la nak sensitip pun..dah..dah..gi basuh muke..
inilah orangnye enche polis..nak tinggalkan saye ujung minggu ni..sebab nak main bola..padahal reserve je..


macam manela perasaan isteri yang selalu kene tinggal tu kan?? kalau aku mau dah suruh tukar keje kot..family first..duit boleh dicari...what say u??

*saye doakan enche ahmad selamat pegi dan selamat pulang..bukan nak doa menang..

Monday, December 19, 2011

bergenang air mata aku

as-salam...sape dah tengok slide yang proposed n engaged kat facebook tu?? tetibe bergenang air mata haku..sensitip women..ni belum lagi laki aku tengok..sure kutuk habis-habisan..

historically..aku yang proposed laki aku..kah kah kah.. gipang or gile kuasa sejak muda..aku lah mastermind yer.."awak kite tunang bulan mac/ mei then bulan sepuluh kite kawin ye??" "setat bulan ni awak kumpul sebulan RM500 masuk dalam Tabung Haji saye.." "ape?? tak cukup lagi..jom buat loan kat kakak saye.."..still tergiang-ngiang di telinga ayat yang aku ucapkan dulu..

laki ai ni malu sket ngan pompuan..sebab aku lah yang tak malu sangat, so aku mulakan segalanya..i know i am beautiful..sentap yer korang..die takkan tolak punye..very konfiden..in one year we get married..berkenalan dan terus kawin..kalo nak wat balik video pre-wedding we all jenuh laki bini nak senaman hari-hari dapatkan balik body dulu-dulu..huhu..till then..g meeting dulu..

Monday, October 17, 2011

dia berkorban

as-salam...suke word 'dia' tu..hihihi..akceli dah lame dok pikir-pikir..i know dia takkan bukak pun blog ni..but nak jugak wat dedication..suamiku is very ambitious..namepun lelaki...he has his own dream..tetapi sebab aku..

before this he was a supervisor @multinational retail company (poyo aku ni)..very workaholic dan sangat perform..(puji melambung-lambung) T4 promotion to asst. manager tu sangatlah cerah..tapi sebab aku, dia mengalah..

sebab aku dia jadi pembantu tadbir (don't get me wrong)..tinggallah impian, tinggallah angan-angan..haiyoo sedih...thank you sayang..mungkin Allah merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita..e.g. more quality time together..

akceli luahan hati ni nak dipanjangkan lagi..tetapi kesuntukan masa ditambah pulak dengan air mata..

Tuesday, July 19, 2011

salah aku ke?

guys..semalam kan aku dok risau-risau pasal laki aku dok kaunter..hari ni terjawab sudah..memang die kena jaga kaunter..kecemasan lak tu..speechless aku..die lak half hearted nak terima..aku try pujuk die..dok kaunter tak lame..then leh masuk office macam biase..but..for him..setahun dua tu lame...yelahh...die yang nak keje..bukan aku...so aku dah tak keruan sekarang ni..semuanya berantakan..perghh..ayat aku..dia mati-mati nak salahkan aku jugak sebab suh die join gomen..kalo aku PM, enche ahmah shah tak perlu nak jage kaunter tu..leh gi soping-soping macam kak mah..huahuahua..saya juga mau Jacobs n co..dah petang..mendung enche ahmad shah pun berlalu..tibe-tibe die jadi redha je..siap gelak-gelak ngan aku...haishhh..tak paham sungguh..adakah beliau ternampak bidadari di wad kecemasan itu? ataupun hantu kak limah? adios

saye bukan queen control
tapi Lady Di di hatimu..ahaks...terbatuk

Monday, July 18, 2011

his second day

aduhhh..kalo korang jadi laki aku pun mesti korang rimas kan?? jap-jap nak tepon..jap-jap nak sms..macam laki aku tu tak tau nak jage diri..hahaha..nak buat camnekan..aku kan bini yang super concern (bukan queen control eh..??) hihihi..lawak-lawak..
ye lahhh...somi ai kan baru mule keje kat tempat baru..so....memang excited sangat nak tau ape yang die buat..tambah pulak both of us satu skim..so i know lah what he should do/dont..melebih pulak bini die ni...its good what..enche ahmad shah nampak macam pro sebab aku dah cite habis-habis kat die ape nak buat once he join gomen..perghhh..giles punye ayat..
akceli aku tak tahan sangat nak gelak bile die kena print baucar..hope enche ahmad shah lebih memahami keje saye selepas ni..ingat aku dok tulis blog je ke.. (memang pun...) hihihi
enche ahmad shah cakap ade sorang awek cun kat pentadbiran..tak sabar die nak offer diri beli lunch untuk budak tu...gatai ehh..tu tak masuk lagi misi n doktor cun hebat meletop menarik...papelah enche ahmad shah oiii...berani wat ek..kang aku ngorat Dato' kang (mampukah)..macam gitulah we all..suke sakat-sakat same sendiri..masing-masing perasan cun hebat hensem gagah perkasa..sungguh terbuka bab-bab gini..i know him..he knows me..but kalo bukak cite lame sume nak tunjuk muncung sendiri..oklah enche suami...selamat bertugas ditempat baru..kalo tak tau ape-ape dan segan nak tanya opismate leh tanya binimu di rumah..