Tuesday, August 24, 2010
duit
sudah lama saya tidak menulis. mungkin tiada apa yang menarik untuk dikongsikan. jumaat pagi saya akan pulang ke kampung halaman. berjumpa bonda dan ayahanda tercinta. membawa sama suami yang sudah lama tidak pulang ke kampung saya (asik2 kg die je). hari ini adalah payday saya..setelah menyelesaikan semua hutang, saya berasa lega. cuma, saya telah membuat sedikit kesilapan pagi tadi. saya telah membayar RM510 in advance untuk pinjaman saya (mane nk cekih duit lg ni). tetapi setelah dikira-kira semula saya masih ada simpanan untuk cover balik duit tersebut. saya juga tidak dapat menyelesaikan hutang Mak Awe Bank (bukan nama sebenar) sepenuhnya. saya berjanji untuk membayarnya dalam waktu terdekat. Nasib baik MAB memahami.
Thursday, August 19, 2010
besday kakak saye

hari ni da 20hb..smalam besday kakak saye..saya tidak lupa..tapi xsempat nk wish..internet connection prob n banyak kije..so..saye wish yek..hepi belated besday..32 tahun sudah..da complete kot idop..da ade phd..keje tetap..suami soleh..anak2 yg comel (mebe nk tambah anak laki), rumah (nk buat banglo kot), tanah, kete comel (estima bebeh)..mudah-mudahan tercapai apa yg diimpikan..AMIN...kakak saye dapat hadiah ape yek?
smalam bile sy ckp kt matshah nk branded hangbag tuk besday saye die kate...ok...kt petaling street yek...cisss..nyampah sungguh..
Tuesday, August 17, 2010
Tuesday, August 10, 2010
rumah 4
i m hepi sgt..akhirnya dpt gak aku rumah tu 125k..hihihi..sonok sgt..best.best..habis kautim da ni..kak eda nnt kite jd jiran ek..nnt nk rasuk intan dok dkt2 situ gak..haha..senang mak dtg jenguk..next step apply loan 10% dr 125k. dpt epf terus bayar..
rumah 3
ni cm lawo benor..tp tabletop coklat gelap, cabinet bwh coklat gelap jgk, cabinet atas coklat cair..aku da view rumah tu, condition not bad..kitchen cabinet pn ok..cume kt tingkap xde grill..wajib pasang nnt supaya hanan xpanjat2 n jatuh ke bwh..Na'uzubillah..yg tenant tu siap discuss nk sewa lg umah tu..konon xnk bg kiteorg beli..xdapek den nk nolong..lg pn owner yg nk jual..kalo xjual kt kiteorg pn msti owner tu jual kt org lain. nk nego sampai 125k..hope dptla..128k pn ok..kitchen cabinet die tu mau gk 4 5 ribu..sori ye kak eda aku dgr die tepon smalam..hari ni ptg leh kol..
Monday, August 9, 2010
rumah 2
rumah yg aku tgk tu da turun harga dr 139k ke 128k. nmpak sgt rumah tu murah mase owner (chinese) tu beli..rumah ni kosong..lot tepi..facing swimming pool..3rd floor. mebe ptg kene sikit tempias matahari..nmpak bersih..well kept la..tapi yg memeningkan kepala aku sekarang ade satu unit lg rumah 2nd floor owner (melayu-agent-zana-sepupu shah) nk jual 130k..facing swim pool gak tp tak nego lg..tingkat 2 ade aircond (xtau bape bijik), heater n kitchen cabinet (xtau le fully ke o sekerat je)..aku nk view hari ni..tp xdpt kontek zana tu..mebe ssh nk nego sbb da partly furnished..agent rumah pertama tu da tanye decision aku..cmne ni??
Friday, August 6, 2010
rumah
petang ni aku nk p tgk rumah kt sebelah umah kak eda tu..rege 139k..854sqf..tgk je la..duit sesen pn xde..haha..tp aku nk nego smpai 120k maybe..rase cm takut je nk beli umah ni..nnt hidup cm kais pg mkn pg kais ptg mkn ptg..ngerinya..xtaule nape aku nk jgk dok dkt2 ngn kak eda..senang mintak tolong papehal nnt..hihi..
Thursday, August 5, 2010
weekend
aku sentiasa xsabar menanti setiap hujung minggu..
- firstly sbb aku da xlarat nk tengok umah yg bersepah, kain berlonggok2, lantai yg melekit, rambut di sana dan di sini..emmm..sungguh memeningkan..
- secondly..aku xsabar nk cuba resepi2 baru yg aku amek dr blog..haha..so..tomorrow aku nk wat kuah durian cicah ngn lempeng o roti. durian tu dpt free atas ehsan bhgian pembangunan..best2..
- thirdly..aku nk iron baju utk minggu depan..so pepagi xyah nk kelam kabut dah..
- forthly..kalo ade free time nk ajak intan kuar jln2..tu pun kalo si intan tu tak kuar berdating..xpun bwk hanan g playground o mandi2..
- fifthly..aku nk tgk marathon "benci bilang cinta" yg slalu aku xdpt tgk sbb sibuk memasak pas balik keje..
- 6thly..aku nk tdo siang..
- 7thly nk tgk CSI marathon..okies...sudah tidak dpt pk lg..
Monday, August 2, 2010
kebun
cite psl kebun aku yg baru nk naik tu..b4 ni aku da ade pokok pandan..last week aku beli pokok limau purut lak..senang..nnt nk masak petik je..smalam AS balik umah mak Gombak amek serai ngn daun kunyit lak..AS ni siap perli aku.."pokok pisang taknak tanam??". xpe2....pasni aku nk tanam daun kari n pokok cili pulak..jenuh time nk pindah ngangkut sume pasu2 aku tu..nasib baik pasu plastik..jgn jd hutan udahle..marah kak eda nengok umah die semak samun nnt.
bile da balik kg
peti ais baru mak awe
hari pertama:
at first nk balik kg jumaat mlm..tp aku rase letih sgt..lgpun bahaye balik mlm2...so sabtu pas subuh tu aku, intan n ajun n hanan bergerak menuju ke kg halaman yg tercinta..sampai umah kul 10 cmgitu..agak2 dlm kul 2..aku, intan, mak awe n hanan memulakan operasi..jalan2 carik baju raye..from kamdar to kedai dkt2 ngn billion tu then trus ke ayer tawar (aku leh lupe name kedai tu..dulu asik sebut2 je). aku stakat beli inner je..lg pun aku kan da ade baju raye yg tak brape nk baru tu..kul 5.30pm baru operasi tamat..hehe
hari kedua:
pagi2 lg mak awe da bising pasal peti ais beliau yg da umo 21 tahun (national brand) tu da tak brape nk sejuk..beliau nk beli peti ais baru la tu..so dlm kul 11 lebey sket..kiteorg kuar jln2 cari petiais lak..mule2 kt courts mammoth pastu p kedai yg xberape nk glamer dpn seng heng...tibe2 aku nmpak peti ais yg aku usha kt jusco dulu..murah betul...aku rase cm nk beli brg letrik kt sini je..tp jenuh nk angkut bwk p sk nnt..kali ni mak awe beli panasonic lak (formerly national). mak awe nk yg branded2 je sbb beliau dah tak caye brg2 yg xwell known sgt tu..emmm...fridge tu xla bsr sgt tp ade 2 pintu..jap je da smpai umah peti ais tu..bagus org kedai tu wat keje..cmnila cara org nk beniaga..
lps g kedai letrik aku g kedai yg dkt skolah ahmad boestamam tu..jual brg2 household made in china..murah betulla..best tul soping kt kg ni..aku carik non-stick pan (nk wat pancake nye pasal), sudip, jug air (nk wat air time sahur), bola hanan n ape tah..ssh nk ckp dlm bahase melayu..kul 1 +- aku smpai umah..penat tul la..rehat jap je..dlm kul 3.30 cmgitu..aku n intan n hanan balik ke sk..lima jam dlm kete naik kebas bontot..intan pn da xlarat nk drive..dlm kul 8.30 gitu kiteorg selamat smpai..alhamdulillah..plan nk balik time pose lak (bersama AS)..tp nk cuti lame sket..
Subscribe to:
Posts (Atom)

