lame benar tak bersiaran. post wajib pasal besday tak boleh tinggal. semoga hanan jadi anak yang solehah. jangan lupa ibu bila dah besar nanti. sayang sangat kat hanan yang manja ni.
Showing posts with label hanan. Show all posts
Showing posts with label hanan. Show all posts
Thursday, July 13, 2017
hanan turns 8
Assalam
lame benar tak bersiaran. post wajib pasal besday tak boleh tinggal. semoga hanan jadi anak yang solehah. jangan lupa ibu bila dah besar nanti. sayang sangat kat hanan yang manja ni.
lame benar tak bersiaran. post wajib pasal besday tak boleh tinggal. semoga hanan jadi anak yang solehah. jangan lupa ibu bila dah besar nanti. sayang sangat kat hanan yang manja ni.
Wednesday, July 20, 2016
hanan turns 7
as-salam
antara entry2 wajib blog ni. nuha siap komplen birthday die ibu buat kek buruk. birthday hanan dapat kek cantik. mak tengah banyak duit nak...haha
antara entry2 wajib blog ni. nuha siap komplen birthday die ibu buat kek buruk. birthday hanan dapat kek cantik. mak tengah banyak duit nak...haha
Wednesday, May 25, 2016
wishlist
as-salam
dah lame tak hias rumah cantik-cantik. sekarang baju-baju tak kering jadi langsir. baju-baju tak lipat pulak jadi bantal-bantal kecil kat sofa. toto jadi carpet. bakul laundry jadi vase yang besar-besar tu..leh imagine tak camne keadaannye?. itupun aku dah transfer buku-buku ke dalam bilik. kalo tak lagi horor rumah. anak-anak slalu cakap "nak rumah camtu ibu.." bile tengok rumah yang cantik-cantik dalam tv. eh, rumah korang sekarang tak cantik ke?
aku slalu cakap kat hanan n nuha, korang la buat rumah ibu tak cantik. selalu buat sepah. dan-dan tu jugak semua kemas mainan. haha..yee..semua ibu nak yang terbaik untuk anak-anak. kalo mampu memang nak sediakan rumah landed yang ade buaian dan slide supaya anak-anak boleh main. i told them nak rumah ade tanah nanti takde swimming pool. kaye sangatle mak ko nak buat rumah landed ade pool bagai..hehe
panjang mukadimah aku. point nak cakap sebenarnye aku nak terjah ikea beli carpet baru. langsir baru pun nak jugak..untuk raye tahun ni. at the same time nak setelkan hutang kakak aku dan kereta. kecelaruan minda sungguh. mane satu nak buat pun tak tau. duit ade banyak tu je.k la asik merepek bab duit je. taa..
dah lame tak hias rumah cantik-cantik. sekarang baju-baju tak kering jadi langsir. baju-baju tak lipat pulak jadi bantal-bantal kecil kat sofa. toto jadi carpet. bakul laundry jadi vase yang besar-besar tu..leh imagine tak camne keadaannye?. itupun aku dah transfer buku-buku ke dalam bilik. kalo tak lagi horor rumah. anak-anak slalu cakap "nak rumah camtu ibu.." bile tengok rumah yang cantik-cantik dalam tv. eh, rumah korang sekarang tak cantik ke?
aku slalu cakap kat hanan n nuha, korang la buat rumah ibu tak cantik. selalu buat sepah. dan-dan tu jugak semua kemas mainan. haha..yee..semua ibu nak yang terbaik untuk anak-anak. kalo mampu memang nak sediakan rumah landed yang ade buaian dan slide supaya anak-anak boleh main. i told them nak rumah ade tanah nanti takde swimming pool. kaye sangatle mak ko nak buat rumah landed ade pool bagai..hehe
panjang mukadimah aku. point nak cakap sebenarnye aku nak terjah ikea beli carpet baru. langsir baru pun nak jugak..untuk raye tahun ni. at the same time nak setelkan hutang kakak aku dan kereta. kecelaruan minda sungguh. mane satu nak buat pun tak tau. duit ade banyak tu je.k la asik merepek bab duit je. taa..
Sunday, January 3, 2016
persediaan ke sekolah
as-salam
memandangkan hanan tak perlu dimonitor untuk naik van, beli makanan kat kantin atau pergi kafa, ibu rilek je lah. duit belanja pun sesen tak bagi. makanan provided. ok senang keje aku. sampai je sekolah terus tengok hanan kelas mane. gigihla mak ko manjat tangga tinggkat 2 tengok kelas. udah cantik-cantik duduk bawah kipas, pi dok ngan kawan baru. depan-depan whiteboard. aku dulu cari port bawah kipas atau tepi tingkap belakang. senang wat projek. haha
bile besar, insaf sikit. kelas acca owez dok depan screen okay. akceli ade taklimat untuk parent. xlarat pulak aku nak dengar. tak tau abis kul bape. nak ambik buku lagi. kul 8 lebih aku dah cau. amanatkan anak sedare yang dah jadik senior kat sekolah tu untuk tengokkan buku hanan. tak perlu nak risaukan buku berat sebab ade loker. pergi balik sekolah ade kak eda hantar/ambil. cume start bulan september nanti baru enche ahmad akan take over. heaven..
nuha pagi-pagi ayah die dah hantar. suke tu sekolah pasti. taktau la feedback nuha balik sekolah ni camne. mau ngadu panehhh..hehe..takpela 4.30 petang pak die dah balik keje. boleh ambik awal sikit. tak sabar nak dengar cerita anak-anak. k lah cekidout..
memandangkan hanan tak perlu dimonitor untuk naik van, beli makanan kat kantin atau pergi kafa, ibu rilek je lah. duit belanja pun sesen tak bagi. makanan provided. ok senang keje aku. sampai je sekolah terus tengok hanan kelas mane. gigihla mak ko manjat tangga tinggkat 2 tengok kelas. udah cantik-cantik duduk bawah kipas, pi dok ngan kawan baru. depan-depan whiteboard. aku dulu cari port bawah kipas atau tepi tingkap belakang. senang wat projek. haha
bile besar, insaf sikit. kelas acca owez dok depan screen okay. akceli ade taklimat untuk parent. xlarat pulak aku nak dengar. tak tau abis kul bape. nak ambik buku lagi. kul 8 lebih aku dah cau. amanatkan anak sedare yang dah jadik senior kat sekolah tu untuk tengokkan buku hanan. tak perlu nak risaukan buku berat sebab ade loker. pergi balik sekolah ade kak eda hantar/ambil. cume start bulan september nanti baru enche ahmad akan take over. heaven..
nuha pagi-pagi ayah die dah hantar. suke tu sekolah pasti. taktau la feedback nuha balik sekolah ni camne. mau ngadu panehhh..hehe..takpela 4.30 petang pak die dah balik keje. boleh ambik awal sikit. tak sabar nak dengar cerita anak-anak. k lah cekidout..
Monday, October 26, 2015
cerita sepanjang minggu lepas
as-salam
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu
selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli
anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
jumaat plak we ol sefamili ke selesa resorts bukit tinggi
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik
balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu
selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli
anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
![]() |
| dah susun gini nampakla kemas sikit kan.. |
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik
balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
![]() |
| sibuk main kat photo booth ni. terpaksela mak tangkap jugak gambo |
Thursday, July 30, 2015
hanan 6th birthday
as-salam
review balik post lame
gembira..
without fail aku up entry birthday hanan
dari harijadi pertama sampai ke enam
ini la gune blog
bukan cite pasal duit je >.<
mase kat kampung ritu we ol dah celebrate sekali besday hanan
bersama ahli keluarga terdekat je
tapi gambo kt tab laki pulak
last month hanan dah pung pang pung pang cite kat aku
nak sambut birthday kat sekolah
kesian hanan
tersalah faham
masa teacher remind suh pakai baju cantik
die ingat akan sambut birthday die..
skali tak...
pastu dok hari-hari tanya bila besday die
jenuh nak explain betapa banyak bilangan hari yang die kene tunggu
akhirnya
harini hanan dah boleh sambut birthday dia
we ol awal2 dah remind tak payah nak pakai dress elsa bagai
pakai tudung takpe..
we ol je yang laki bini datang
ai maleh nak datang sorang
kang terkedu kat situ plak
lagi pun..tadi tetibe rase nak pitam
nasib baik enche ahmad ade
tolong tangkap gambar
k la cekidout
review balik post lame
gembira..
without fail aku up entry birthday hanan
dari harijadi pertama sampai ke enam
ini la gune blog
bukan cite pasal duit je >.<
mase kat kampung ritu we ol dah celebrate sekali besday hanan
bersama ahli keluarga terdekat je
tapi gambo kt tab laki pulak
last month hanan dah pung pang pung pang cite kat aku
nak sambut birthday kat sekolah
kesian hanan
tersalah faham
masa teacher remind suh pakai baju cantik
die ingat akan sambut birthday die..
skali tak...
pastu dok hari-hari tanya bila besday die
jenuh nak explain betapa banyak bilangan hari yang die kene tunggu
akhirnya
harini hanan dah boleh sambut birthday dia
we ol awal2 dah remind tak payah nak pakai dress elsa bagai
pakai tudung takpe..
we ol je yang laki bini datang
ai maleh nak datang sorang
kang terkedu kat situ plak
lagi pun..tadi tetibe rase nak pitam
nasib baik enche ahmad ade
tolong tangkap gambar
k la cekidout
![]() |
| memang siap2 bagitau nak kek barbie..tapi barbie gini je la.. |
![]() |
| pucat je muke aku ni |
![]() |
| semangat enche ahmad |
Wednesday, July 29, 2015
dress idaman
as-salam
pas dapat dress elsa, 2 hari berturut-turut tunjuk kat abam-abam jiran sebelah
masuk hari ketiga dah tak pandang dah
si adik pulak kenan ngan dress kakak
aku dah agak dah
kalo tak beli same design camnila jadinye
bile nuha mintak dress baru, aku yer kan je
maleh nak layan
ritu tanye kat kedai nak design tu
eee budak ni
ngade betui
rini rase penat sikit
pepagi dah memberus 2 baldi kain
(baru sekali basuh tangan)
sampai opis terus semangat nak beli mesin basuh baru
tertekan aku ngan hal mesin basuh ni
boleh buat gaduh laki bini
jadi...
marilah kite korek duit yang ade..
pagi tadi dah deposit duit sspn anak-anak
jadila sorang seratus
pau sekali tabung ptptn
bolehla tahun depan dapat full refund lagi
duit insurans n road tax aku tu..
kla..tak semangat pulak nak bercerita
bye
pas dapat dress elsa, 2 hari berturut-turut tunjuk kat abam-abam jiran sebelah
masuk hari ketiga dah tak pandang dah
si adik pulak kenan ngan dress kakak
aku dah agak dah
kalo tak beli same design camnila jadinye
bile nuha mintak dress baru, aku yer kan je
maleh nak layan
ritu tanye kat kedai nak design tu
eee budak ni
ngade betui
rini rase penat sikit
pepagi dah memberus 2 baldi kain
(baru sekali basuh tangan)
sampai opis terus semangat nak beli mesin basuh baru
tertekan aku ngan hal mesin basuh ni
boleh buat gaduh laki bini
jadi...
marilah kite korek duit yang ade..
pagi tadi dah deposit duit sspn anak-anak
jadila sorang seratus
pau sekali tabung ptptn
bolehla tahun depan dapat full refund lagi
duit insurans n road tax aku tu..
kla..tak semangat pulak nak bercerita
bye
Sunday, July 26, 2015
duit raya anak-anak
as-salam
hope korang sihat hendak-Nya
amacam raye?
haihh..
duit raye anak-anak nampaknye lagi banyak dari duit mak pak deme
at this point of time
baru pinjam 50 anak dah meratib
terpakse mak ganti balik
haha
pas berjanji-janji manis ngan anak-anak reward untuk p sekolah
we ol pun terus ke Kenanga smalam
best ya amat
takde orang
sume sibuk pi open house kan..
dah dapat dress frozen, tiara n jam
(punye la lame cite frozen tu berlalu..)
terusla ke open house jugek
balik rumah, masing-masing berfantasi nak jadi elsa
takde pun nak jadi anna
lantak le kome
pas dikira-kira banyak jugak duit raye anak-anak tahun ni
tak padan ngan gst, rakyat malaysia tetap pemurah
dah dapat ape yang anak-anak idamkan..
meh le menyimpan pulak
jangan masuk tabung haji
nanti mak deme korek
kite masuk sspn
mak tak boleh korek
dapat tax relief lagi
lebih-lebih tu bak mai
sedekah kat mak ayah sikit
sapot duit maintenance anak-anak yang mahaiii
k la
bye
hope korang sihat hendak-Nya
amacam raye?
haihh..
duit raye anak-anak nampaknye lagi banyak dari duit mak pak deme
at this point of time
baru pinjam 50 anak dah meratib
terpakse mak ganti balik
haha
pas berjanji-janji manis ngan anak-anak reward untuk p sekolah
we ol pun terus ke Kenanga smalam
best ya amat
takde orang
sume sibuk pi open house kan..
dah dapat dress frozen, tiara n jam
(punye la lame cite frozen tu berlalu..)
terusla ke open house jugek
balik rumah, masing-masing berfantasi nak jadi elsa
takde pun nak jadi anna
lantak le kome
pas dikira-kira banyak jugak duit raye anak-anak tahun ni
tak padan ngan gst, rakyat malaysia tetap pemurah
dah dapat ape yang anak-anak idamkan..
meh le menyimpan pulak
jangan masuk tabung haji
nanti mak deme korek
kite masuk sspn
mak tak boleh korek
dapat tax relief lagi
lebih-lebih tu bak mai
sedekah kat mak ayah sikit
sapot duit maintenance anak-anak yang mahaiii
k la
bye
![]() |
| ni la keje aku kat opis di waktu terluang..hari-hari review bajet..bajet 2016 pun dah ade >.< |
![]() |
| ibu, nak buat cium ibu..jadila ghupe ini.. |
![]() |
| nih tak tau nak cakap ape.. |
Tuesday, April 28, 2015
hari sukan hanan
as-salam
sabtu yang lepas we ol attend sukan hanan. disebabkan ibu dah janji ngan ticer nak bawak potluck, pagi-pagi dah bertungkus-lumus buat sandwich telur. kalo dulu aku order je. kali ni we ol buat sendiri. lebih ekonomi..
hari tu hujan renyai-renyai. sampai-sampai, khemah semua dah penuh. so kiteorang duduk je kat sitting yang disediakan. yang aku tau hanan masuk lari pecut je. waktu acara sukaneka 6 tahun kiteorang macam confuse hanan terlibat ke tak. hanan cakap die tak masuk. selepas saling tolak menolak nak tanye ticer, acara pun berakhir. bapak-bapak ni kalo bab menanya memang hampeh. last-last hanan pun dapat medal, we ol macam...larrr...hanan masukla....
hampir tengahari, acara yang ditunggu pun bermula. ai pakse enche ahmad untuk tengok-tengokkan hanan. bagi support kat garisan mula. ai kan pandai. panas-panas ni malas nak julur kepala. enche ahmad takpe, sebab die cekelat. haha
dari jauh aku dah nampak hanan agak ketinggalan. relax je la.. dah tau hanan lari tak laju mane. tapi we ol tetap tunggu untuk cabutan bertuah. manelah tahuu..kot ade rezeki. tibe-tibe nama hanan diumumkan untuk juara acara lari pecut. we ol masing-masing tak percaye..ni mesti pengadil salah tekan stopwatch..haha..
sampai ke hari ini we ol masih tak percaye hanan menang. macam-macam telahan dibuat.. budak yang lari before wisel bunyi mungkin dibatalkan penyertaan, mungkin jugak mata ai ni kero tak nampak sebab dah jauh. wat everla..tahniah cik hanan..ibu luv u..
sabtu yang lepas we ol attend sukan hanan. disebabkan ibu dah janji ngan ticer nak bawak potluck, pagi-pagi dah bertungkus-lumus buat sandwich telur. kalo dulu aku order je. kali ni we ol buat sendiri. lebih ekonomi..
hari tu hujan renyai-renyai. sampai-sampai, khemah semua dah penuh. so kiteorang duduk je kat sitting yang disediakan. yang aku tau hanan masuk lari pecut je. waktu acara sukaneka 6 tahun kiteorang macam confuse hanan terlibat ke tak. hanan cakap die tak masuk. selepas saling tolak menolak nak tanye ticer, acara pun berakhir. bapak-bapak ni kalo bab menanya memang hampeh. last-last hanan pun dapat medal, we ol macam...larrr...hanan masukla....
hampir tengahari, acara yang ditunggu pun bermula. ai pakse enche ahmad untuk tengok-tengokkan hanan. bagi support kat garisan mula. ai kan pandai. panas-panas ni malas nak julur kepala. enche ahmad takpe, sebab die cekelat. haha
dari jauh aku dah nampak hanan agak ketinggalan. relax je la.. dah tau hanan lari tak laju mane. tapi we ol tetap tunggu untuk cabutan bertuah. manelah tahuu..kot ade rezeki. tibe-tibe nama hanan diumumkan untuk juara acara lari pecut. we ol masing-masing tak percaye..ni mesti pengadil salah tekan stopwatch..haha..
sampai ke hari ini we ol masih tak percaye hanan menang. macam-macam telahan dibuat.. budak yang lari before wisel bunyi mungkin dibatalkan penyertaan, mungkin jugak mata ai ni kero tak nampak sebab dah jauh. wat everla..tahniah cik hanan..ibu luv u..
Subscribe to:
Posts (Atom)































































