assalam.
lame gile tak update.
ni gambar sarah masa celebrate birthday. i bake kek coklat n cream cheese topping yang dah bertahun dalam fridge tu. nak buat cheese kek nye entah bile. actually dah terdelete gambar dalam hp. ni gambar kat instagram.
Showing posts with label anak ketiga. Show all posts
Showing posts with label anak ketiga. Show all posts
Tuesday, January 30, 2018
Wednesday, January 6, 2016
away from office
as-salam
esok last day kat opis. at first rase rugi nak ambil cuti awal. tapi ramai yang kesian kat diri ini. macam tak larat nak bawak perut. aku pun kesian kat diri sendiri jugak. nak jalan tu rase macam seksa betul. so start cuti 11 jan 2016.
saje throwback mase peknen kan nuha dulu. at least boleh refer. same due date 13hb. tapi 19hb baru bersalin. at 16hb kluar blood show. tapi 2hb dah start cuti. punyelah lame nak tunggu nuha kluar. sampai bosan dok umah. kali ni harap tak overdue la. susah pulak aku nak bersalin kat pusat bersalin berisiko rendah tu nanti. kalo overdue dah kire macam ade kes pulak. takmo pi hospital serdang. laki tak boleh teman. at dis time la sebab renovation, LR limited. slalu boleh je laki teman.
pregnancy kali ni pun aku expect overdue gak. instinct aku la. harap2 tak banyak hari. k bye.
esok last day kat opis. at first rase rugi nak ambil cuti awal. tapi ramai yang kesian kat diri ini. macam tak larat nak bawak perut. aku pun kesian kat diri sendiri jugak. nak jalan tu rase macam seksa betul. so start cuti 11 jan 2016.
saje throwback mase peknen kan nuha dulu. at least boleh refer. same due date 13hb. tapi 19hb baru bersalin. at 16hb kluar blood show. tapi 2hb dah start cuti. punyelah lame nak tunggu nuha kluar. sampai bosan dok umah. kali ni harap tak overdue la. susah pulak aku nak bersalin kat pusat bersalin berisiko rendah tu nanti. kalo overdue dah kire macam ade kes pulak. takmo pi hospital serdang. laki tak boleh teman. at dis time la sebab renovation, LR limited. slalu boleh je laki teman.
pregnancy kali ni pun aku expect overdue gak. instinct aku la. harap2 tak banyak hari. k bye.
Thursday, November 5, 2015
persiapan menyambut orang baru
as-salam
tak tau nak cakap camne
rase teruja sangat nak beli barang baby
amboii
bab soping memang sakan
bukan barang baby je
barang rumah pun...
sebab aku cam takde mase nak belek barang kat mall atau kedai
aku belek kat alam maya je la
senang compare mane murah
semua aku beli kat lelong
trusted seller
ni pun aku dah tahan napsu membeli sikit2
duit pun takde kan..
yang bestnye aku berjaye disiplin kan diri gune cash
ok mulai esok bawal bekal pi opis
masih banyak nak kene beli ni
banyak barang baby dah lusuh kene lenjan
tak pun hilang entah ke mane
yorlaaa...
time nuha dah recycle sekali
sampai adik nuha takkan nak recycle lagi
terpaksela mak beli baru
cadangnye gaji nov ni la..
tak tau nak cakap camne
rase teruja sangat nak beli barang baby
amboii
bab soping memang sakan
bukan barang baby je
barang rumah pun...
sebab aku cam takde mase nak belek barang kat mall atau kedai
aku belek kat alam maya je la
senang compare mane murah
semua aku beli kat lelong
trusted seller
ni pun aku dah tahan napsu membeli sikit2
duit pun takde kan..
yang bestnye aku berjaye disiplin kan diri gune cash
ok mulai esok bawal bekal pi opis
masih banyak nak kene beli ni
banyak barang baby dah lusuh kene lenjan
tak pun hilang entah ke mane
yorlaaa...
time nuha dah recycle sekali
sampai adik nuha takkan nak recycle lagi
terpaksela mak beli baru
cadangnye gaji nov ni la..
![]() |
| serius yang aku beli ni memang murah..yang pink tu net untuk mandikan baby..boh atas tu..mak kan ketor2 nak pegang baby baru lahir |
Sunday, October 4, 2015
all wrapped up
as-salam
malas nak citer satu-satu
so wrapped up semua sekali
firstly
untuk perkara-perkara yang dirisaukan minggu lepas
Alhamdulillah
dah berakhir
test P3, bace ke tak tulih jugak
salah pun salahla
pas test pening kepala sampai ke petang
jerebu tebalkan
bawak kete pun rase semacam je
perkara kedua
brownies aku
jadi je la
rupe agak hoboh
tapi rase ummmppphhh
gigih buat dua
satu untuk rumah satu untuk opis
sampai tak masak lauk
setakat goreng ikan je
aku bab-bab masak lauk ni memang kurang sikit semangatnya
sib baik tak kene terajang ngan laki
(tak makbul cakap-cakap mak aku)
kene terajang ngan baby jee..
hukhuk
ngade
ahad lepas anniversary aku n enche ahmad yang 7
takdela celebrate ape pun
hadiah pun tarak
duit lebih takdak
so kiteorang pi scan baby je
aku maleh nak rahsia-rahsia
kang orang tanye jugak
so more princess is coming
confirmed
enche ahmad macam frust sikit
dan-dan suh mengandung lagi
banyakler..
kalo girl lagi camne
bukan salah ibu mengandung
salah ayahnye
enche ahmad tak caye suami yang tentukan jantina baby
tah hape-hapela
aku ok je
tak kisah pun
walaupun ade sikit harapan nak baby boy dulu
girl pun ai suke
Allah nak tolong ringankan beban
takyah dah beli keperluan baby banyak2
recycle je ape yang ade
jage je la anak perempuan baik-baik
moga dapat menantu yang soleh juga
untuk bantu uruskan pengkebumian kita esok luse
k la
salam sayang
25w
malas nak citer satu-satu
so wrapped up semua sekali
firstly
untuk perkara-perkara yang dirisaukan minggu lepas
Alhamdulillah
dah berakhir
test P3, bace ke tak tulih jugak
salah pun salahla
pas test pening kepala sampai ke petang
jerebu tebalkan
bawak kete pun rase semacam je
perkara kedua
brownies aku
jadi je la
rupe agak hoboh
tapi rase ummmppphhh
gigih buat dua
satu untuk rumah satu untuk opis
sampai tak masak lauk
setakat goreng ikan je
aku bab-bab masak lauk ni memang kurang sikit semangatnya
sib baik tak kene terajang ngan laki
(tak makbul cakap-cakap mak aku)
kene terajang ngan baby jee..
hukhuk
ngade
ahad lepas anniversary aku n enche ahmad yang 7
takdela celebrate ape pun
hadiah pun tarak
duit lebih takdak
so kiteorang pi scan baby je
aku maleh nak rahsia-rahsia
kang orang tanye jugak
so more princess is coming
confirmed
enche ahmad macam frust sikit
dan-dan suh mengandung lagi
banyakler..
kalo girl lagi camne
bukan salah ibu mengandung
salah ayahnye
enche ahmad tak caye suami yang tentukan jantina baby
tah hape-hapela
aku ok je
tak kisah pun
walaupun ade sikit harapan nak baby boy dulu
girl pun ai suke
Allah nak tolong ringankan beban
takyah dah beli keperluan baby banyak2
recycle je ape yang ade
jage je la anak perempuan baik-baik
moga dapat menantu yang soleh juga
untuk bantu uruskan pengkebumian kita esok luse
k la
salam sayang
25w
![]() |
| plan for 3d4d scan tapi baby malu-malu..tangan tutup muka takmo alih..jenuh doc goncang2 perut..ketegag..dapat gini je la snap ngan phone |
![]() |
| throwback 4/10/2008..hope pas pantang leh kurus camni..tinggi sungguh cita-cita |
![]() |
| brownies yang maksudkan |
Monday, September 28, 2015
nak scan ke tak?
as-salam
enam tahun lepas
selepas disekolahkan oleh seoang doktor
aku tak berani scan baby just for fun
i mean sebab nak tahu gender je
before ni dah 2 kali scan kat klinik gomen
tapi korang taula mesin tu
macam samar-samar je
last time mase nuha berkali-kali aku tanye jantina baby
asik tak nampak je
then terus redho
tak sangke now a days
macam-macam ada
2D up to 4D
nampak macam for fun ye dakkk?
tapi, terpulangla pada niat masing-masing
as long as no harm to baby
yes...
aku pun dah pasang niat nak scan gender baby
tak taula pasaipa birahh sangat
mungkin sebab pasni tak mo mengandung dah
at first kakak aku cadangkan klinik as-salam
agak pricey la
RM120-150
aku pun macam berkira-kira nak buat ke tak
duit macam ade takde je
pastu aku macam redho je lah
until harini bile aku tengok iklan kat fb
RM70 je kat klinik dr nurul
dah le dekat alam damai je
terus angkat phone untuk book
tapi bukan detail scan
now prepare body n soul je la
enam tahun lepas
selepas disekolahkan oleh seoang doktor
aku tak berani scan baby just for fun
i mean sebab nak tahu gender je
before ni dah 2 kali scan kat klinik gomen
tapi korang taula mesin tu
macam samar-samar je
last time mase nuha berkali-kali aku tanye jantina baby
asik tak nampak je
then terus redho
tak sangke now a days
macam-macam ada
2D up to 4D
nampak macam for fun ye dakkk?
tapi, terpulangla pada niat masing-masing
as long as no harm to baby
yes...
aku pun dah pasang niat nak scan gender baby
tak taula pasaipa birahh sangat
mungkin sebab pasni tak mo mengandung dah
at first kakak aku cadangkan klinik as-salam
agak pricey la
RM120-150
aku pun macam berkira-kira nak buat ke tak
duit macam ade takde je
pastu aku macam redho je lah
until harini bile aku tengok iklan kat fb
RM70 je kat klinik dr nurul
dah le dekat alam damai je
terus angkat phone untuk book
tapi bukan detail scan
now prepare body n soul je la
![]() |
| nampak berseri tak? hakhak..nak anak laki lettew |
Thursday, September 10, 2015
dilema nak pantang sendiri
as-salam
kandungan baru nak masuk 6 bulan
aku dah pikir jauh ke depan
macam-macam pikir
sampai lupe banyak bende
besday anak, besday suami, anniversary
aku plan kali ni nak berpantang sendiri
InshaAllah this is the last
cukupla anak 3 je
usia pun dah meningkat
aku tahu kudrat aku takat mane
anak yang berkualiti lagi penting dari kuantiti
anak ramai pun kalo takleh harap n tak terjage
nak buat pe
so daripada aku pening anak ramai n asik marah anak je
better xyah beranak dah
2 kali berpantang kat kampung
aku dah tau baik buruknye
baiknya sume serah kat mak
mak aku dahle masak sedap
takde can nak kurus
buruknya kat kampung agak panas
pastu aku mulela melawan mak aku taknak pakai stoking
air con on sepanjang hari
ayah aku pun dah tak bape sihat
dulu, ayah yang mandikan anak aku n panaskan tungku aku
aku kan lembik sikit
tak reti nak pegang baby haluih-haluih ni
so kali ni aku nekad
nak beli besen mandi baby yang paling menyenangkan keje aku
n aku nak hire confinement lady jugak
gigihla simpan duit ni
nak balik kampung pun pikir sejuta kali
yelaaa...kite kan tak dapat sapot dari orang terdekat
so buatla sendiri sume
before bersalin nnt aku nak goreng ikan bilis banyak-banyak
makan tak sedap baru boleh selim kan
eh terlupa plak
CL akan masak untuk aku
tapi untuk 3 hari je la
kalo serasi aku tambahla hari lagi
k la
habisla dilema aku
harap berjaye aku pantang sendiri
memang betul-betul sendirian ni
sob..sob..sob..
bye
kandungan baru nak masuk 6 bulan
aku dah pikir jauh ke depan
macam-macam pikir
sampai lupe banyak bende
besday anak, besday suami, anniversary
aku plan kali ni nak berpantang sendiri
InshaAllah this is the last
cukupla anak 3 je
usia pun dah meningkat
aku tahu kudrat aku takat mane
anak yang berkualiti lagi penting dari kuantiti
anak ramai pun kalo takleh harap n tak terjage
nak buat pe
so daripada aku pening anak ramai n asik marah anak je
better xyah beranak dah
2 kali berpantang kat kampung
aku dah tau baik buruknye
baiknya sume serah kat mak
mak aku dahle masak sedap
takde can nak kurus
buruknya kat kampung agak panas
pastu aku mulela melawan mak aku taknak pakai stoking
air con on sepanjang hari
ayah aku pun dah tak bape sihat
dulu, ayah yang mandikan anak aku n panaskan tungku aku
aku kan lembik sikit
tak reti nak pegang baby haluih-haluih ni
so kali ni aku nekad
nak beli besen mandi baby yang paling menyenangkan keje aku
n aku nak hire confinement lady jugak
gigihla simpan duit ni
nak balik kampung pun pikir sejuta kali
yelaaa...kite kan tak dapat sapot dari orang terdekat
so buatla sendiri sume
before bersalin nnt aku nak goreng ikan bilis banyak-banyak
makan tak sedap baru boleh selim kan
eh terlupa plak
CL akan masak untuk aku
tapi untuk 3 hari je la
kalo serasi aku tambahla hari lagi
k la
habisla dilema aku
harap berjaye aku pantang sendiri
memang betul-betul sendirian ni
sob..sob..sob..
bye
Monday, August 17, 2015
sudah 19 minggu
as-salam
masa ni
kadang-kadang rase cepat
kadang-kadang rase lambat
gaji kali ni rase lambat
walaupun gaji dah nak tiba
tetap rase tak best
dah tau duit gaji nak pi mana
mintak-mintak enche ahmad dapat kutu die
boleh save sikit
rase tak keruan dah ni saving takde
abis duit-duit dividen aku korek
cukupla wat tampung sampai selasa depan
tapi..
yang peliknya..
time duit2 kurang ni la aku p soping baju aku baju hanan lipstick aku
haaa? dari manakah datangnye
duit derma??
aku macam mak aku jugak
duit-duit takde pun
ade gak selit-selit seratus dua
bolehla nak iduppp..
duit kutu enche ahmad tu la aku nak dulukan yuran acca aku
exam ngan buku dah lapan ratus
hope dapatla...
panjang mukadimah aku
aku nak cite lain sebenarnya
minggu ni dah masuk 19 weeks kehamilan
yang ni rase mase berlalu terlalu pantas
tup-tup dah nak exam 10 dis nanti
ngam-ngan 8 bulan
dah lame tak feel masuk exam perut boyot-boyot
last mase hanan dulu
harapnya dipermudahkanlah
so khamis ni kene minum air gula
aduhhh...lemah semangat aku
dok teringat-ringat je ni since last week
dahle gula pure ni
takde flavor2
sebab duit pun tak bape nak ade
feel nak soping barang baby pun takde jugak
haha
tunggu la 2 3 bulan lagi
ekonomi stabil balik
kalo girl lagi kite recycle je mane yang ade
ooo..kite tak kisah pun laki ke pmpuan
yang penting normal dan sihat
comel macam aku tu bonus
comel macam enche ahmad hazabbb
hakhakhak
mampuih
kalo enche ahmad bace
k la
banyak pulak koje den ni
taaa...
masa ni
kadang-kadang rase cepat
kadang-kadang rase lambat
gaji kali ni rase lambat
walaupun gaji dah nak tiba
tetap rase tak best
dah tau duit gaji nak pi mana
mintak-mintak enche ahmad dapat kutu die
boleh save sikit
rase tak keruan dah ni saving takde
abis duit-duit dividen aku korek
cukupla wat tampung sampai selasa depan
tapi..
yang peliknya..
time duit2 kurang ni la aku p soping baju aku baju hanan lipstick aku
haaa? dari manakah datangnye
duit derma??
aku macam mak aku jugak
duit-duit takde pun
ade gak selit-selit seratus dua
bolehla nak iduppp..
duit kutu enche ahmad tu la aku nak dulukan yuran acca aku
exam ngan buku dah lapan ratus
hope dapatla...
panjang mukadimah aku
aku nak cite lain sebenarnya
minggu ni dah masuk 19 weeks kehamilan
yang ni rase mase berlalu terlalu pantas
tup-tup dah nak exam 10 dis nanti
ngam-ngan 8 bulan
dah lame tak feel masuk exam perut boyot-boyot
last mase hanan dulu
harapnya dipermudahkanlah
so khamis ni kene minum air gula
aduhhh...lemah semangat aku
dok teringat-ringat je ni since last week
dahle gula pure ni
takde flavor2
sebab duit pun tak bape nak ade
feel nak soping barang baby pun takde jugak
haha
tunggu la 2 3 bulan lagi
ekonomi stabil balik
kalo girl lagi kite recycle je mane yang ade
ooo..kite tak kisah pun laki ke pmpuan
yang penting normal dan sihat
comel macam aku tu bonus
comel macam enche ahmad hazabbb
hakhakhak
mampuih
kalo enche ahmad bace
k la
banyak pulak koje den ni
taaa...
Wednesday, July 22, 2015
makanan yang dilupekan
as-salam
holaa..
selamat hari raya
maaf zahir batin
malas nak cite pasal raye
raye ke3 dah balik kl tau
raye ke4 dah keje
tapi aku sesaje el
padan muke aku
cuti tinggal bape hari jek
nak cuti exam lagi nanti
ok back to the topic
sejak berbadan dua ni
opps..terbagi tahu pulak
adoii..gatainye...
aku macam hilang nikmat makan
i miss durian, cheesecake, udang
tuh semua favourite titeww tuuu
tetibe aku suke minum AIS manis instead air masak
tak ke pelik tu
aku gile makan rendang
for last 2 weeks in ramadhan
hari-hari makan rendang daging tanpa jemu
sib baik mase raye still boleh telan
tomyam n laksa aku bantai mase early pregnancy
now..usah disua
teringat pun boleh muntah
hope my selera will recover soon
bolehla start ganti puase yang berlambak tu
by the way aku dah upload gambo raye kat fb
sampai hati takde org perasan perut aku
mase aku x peknen kate aku peknen
tau le muncit sejak azali
nampak sangat aku dah kurus sikit
hakhakhak
k la
nak balik dah...
taa..
holaa..
selamat hari raya
maaf zahir batin
malas nak cite pasal raye
raye ke3 dah balik kl tau
raye ke4 dah keje
tapi aku sesaje el
padan muke aku
cuti tinggal bape hari jek
nak cuti exam lagi nanti
ok back to the topic
sejak berbadan dua ni
opps..terbagi tahu pulak
adoii..gatainye...
aku macam hilang nikmat makan
i miss durian, cheesecake, udang
tuh semua favourite titeww tuuu
tetibe aku suke minum AIS manis instead air masak
tak ke pelik tu
aku gile makan rendang
for last 2 weeks in ramadhan
hari-hari makan rendang daging tanpa jemu
sib baik mase raye still boleh telan
tomyam n laksa aku bantai mase early pregnancy
now..usah disua
teringat pun boleh muntah
hope my selera will recover soon
bolehla start ganti puase yang berlambak tu
by the way aku dah upload gambo raye kat fb
sampai hati takde org perasan perut aku
mase aku x peknen kate aku peknen
tau le muncit sejak azali
nampak sangat aku dah kurus sikit
hakhakhak
k la
nak balik dah...
taa..
Subscribe to:
Posts (Atom)






