Showing posts with label business. Show all posts
Showing posts with label business. Show all posts

Monday, April 28, 2014

no pain no gain

as-salam
pagi-pagi dah nak buat luahan rase
doing business is not easy
it started when i loss d first tailor
then aku try cari tailor lain
semua business nak minimize cost kan..
i found la 2 tailors ni yang boleh bg reasonable wage
satu dah penuh
lagi satu yang aku hantar previous batch
sangatla mendukacitakan
more than 20 helai yang benang tertarik
tapi aku sorting gak
yang mane tak nampak sangat tu defect die
aku jual at cost price
some more..aku tak puas hati ngan kualiti kain
ade je cacat celanye..
eee...macam-macam la..
semalam aku habaq kat enche ahmad
aku nak quit
mungkin akan concentrate kat jualan butik je
haishhh...
aku tak segagah mane
maleh nak tanggung risiko
muslimah ware biz ni byk competition
n fashion cepat berubah
macam tak kuase plak aku nak tukar profesion
dr logic women to designer
kan kontra tu
ok..bai..

Friday, April 18, 2014

life updates

as-salam
how's your day
mine was great
alhamdulillah my biz goes well
bolehla nak tampung duit bateri kete, servis kete
rolling modal n so on
tp tak kaye lagi
at dis time aku beringat
bayar dulu duit orang mane yang aku pinjam buat modal

sekarang modal dah sepenuhnye duit aku
korek kat mane yang patut
as biz grows bigger
modal pun makin besar
pening gak den

aku n ahmad decide buat biz ni utk tambah pendapatan je
nak buat punca pendapatan memang tak terpikir la..
aku ni bkn fashionista sangat
mase pun terbatas
penat lagi..
haishh..macam-macam dugaan
nasib baik enche ahmad masih bersemangat

ok..habis bab biz
now anak-anak pulak
aku plan nak weaning off nuha ni
susah jugak
nuha memang reject betul botol kat rumah
ade try sekali letak asam jawa
nampak sukses
time tu xde stok susu tepung pulak
terus cancel
ni baru nak start balik
aku try susu kambing wildan
we will see
kalo anak tak minum biar mak die je yang minum

aku pening ngan dua beradik ni
nak gaduh je kejenye tau..
pagi-pagi sure nak menangis
sorang tak mau pegi sekolah
sorang lagi nak berkepit
stress mak incik
when i told hanan nak bagi nuha kat orang
die cakap 'bagilah'
aku ngan enche ahmad tak tau dah cara nak pupuk kasih sayang antara derang
pujuk dah..bagi contoh elsa ngan anna frozen pun dah...
doa je lah akhirnya..
kla panjang pulak post ni..
c u soon...

chiffon senang bentuk RM19 curve ends plain shawl

Thursday, April 3, 2014

big hope

as-salam
haish..banyak pulak mase terluang aku ni
actually i feel so excited doing business
at first tu sampai tak tidur malam
la ni dah tidoq la..
biar pun agak penat
rase berbaloi
bile customer beli tu
die punye feeling sukar nak digambarkan
hahaha..
besides ade gak perasaan cuak akan negative feedback
barang tak habis jual n so on..
but i try hard to give the best service
ai pun customer gak
kite tak suke kan seller reply wassap lambat kan..
enche ahmad pun dah mule excited
at first die pun tak yakin
i said to him..lelaki jual lagi la dapat sambutan
eh betul pulak..
syukur Ya Allah..
terima kasih kawan-kawan yang bagi support
dan adik aku yang tolong jahit
kak eda my banker dan lain-lain
without u tak success la ai..
will restock soon all the 21 colours
and adding more in pastel
Alhamdulillah...




Monday, March 31, 2014

taklah penting sangat

as-salam
dah 2 minggu tak update blog. life macam biase. still tak kaye lagi.
untuk pengetahuan korang aku baru nak berjinak-jinak dalam dunia perniagaan.
doakan aku supaye hasilnye nanti dapat menyelesaikan hutang piutang yang saban waktu menyesakkan pernafasan
enche ahmad rilek je tau hutang keliling pinggang
ai yang lebih-lebih

mak incik janji mak incik takkan show off henbeg marc by marc jacobs mak incik
juge mpv ssangyong eleven seaters
aku harap business aku ni diberkati Allah..
dan menepati shariah
InshaAllah..

dalam mase yang same aku jugak berdoa semoga dapat tawaran ACCA
and ai will be a businesswoman and student sekaligus
mintak-mintak tak terkehel otak mak incik
eh..korang dah like fb Intan Tihani / instagram Intan Tihani
tunggu ape lagi
silalah like dan follow
thanks in advance yaa...

bisnes adik mak incik