nasib baik korek kat fb sekolah ada lagi gambar.
Showing posts with label nuha. Show all posts
Showing posts with label nuha. Show all posts
Tuesday, January 30, 2018
nuha turns 5
hari ni masukkan post birthday anak-anak ye. nuha ni sebab celebrate kat school i pun macam terlupa dah.
nasib baik korek kat fb sekolah ada lagi gambar.
nasib baik korek kat fb sekolah ada lagi gambar.
Tuesday, September 13, 2016
hari sukan nuha
as-salam...
waahhhh..lame angat-angat tak update blog. niat tu ader. tapi tangan ni tak gerak-gerak..for the last 2 weeks aku suffer demam denggi. aku ngan hanan. aku rase macam nyamuk tu gigit time sukan nuha ni la..haha..pandai-pandai..
hari terakhir ambik darah, bile tengok platlet dah meninggi...Ya Rabb..satu perasaan yang sukar diungkapkan..lebam dua-dua tangan asik kene cucuk je..hanan pun macam trauma ambik darah.
macam nak bercerita lagi..tapi, malasss...
k la bye..
waahhhh..lame angat-angat tak update blog. niat tu ader. tapi tangan ni tak gerak-gerak..for the last 2 weeks aku suffer demam denggi. aku ngan hanan. aku rase macam nyamuk tu gigit time sukan nuha ni la..haha..pandai-pandai..
hari terakhir ambik darah, bile tengok platlet dah meninggi...Ya Rabb..satu perasaan yang sukar diungkapkan..lebam dua-dua tangan asik kene cucuk je..hanan pun macam trauma ambik darah.
macam nak bercerita lagi..tapi, malasss...
k la bye..
Wednesday, April 27, 2016
nuha turns 4
as-salam
pekabo?
ni antara post-post wajib kat blog ni
wajib buat walaupun malas..haha
19 april lepas, birthday nuha yang ke 4
hari berkenaan tak sambut ape-ape pun
tunggu weekend
jumaat malam sabtu i stayback jugak la baking
sampai kul 11 malam huhu
ye laa..i kan patut tido kul 8
haihhh...malas nau nak taip ni
cekidout!
pekabo?
ni antara post-post wajib kat blog ni
wajib buat walaupun malas..haha
19 april lepas, birthday nuha yang ke 4
hari berkenaan tak sambut ape-ape pun
tunggu weekend
jumaat malam sabtu i stayback jugak la baking
sampai kul 11 malam huhu
ye laa..i kan patut tido kul 8
haihhh...malas nau nak taip ni
cekidout!
![]() |
| mak bangun awal buat cream chiz..deko up sikit dari birthday lepas |
![]() |
| birthday gal |
![]() |
| at 6.30 am Sabtu |
Sunday, January 3, 2016
persediaan ke sekolah
as-salam
memandangkan hanan tak perlu dimonitor untuk naik van, beli makanan kat kantin atau pergi kafa, ibu rilek je lah. duit belanja pun sesen tak bagi. makanan provided. ok senang keje aku. sampai je sekolah terus tengok hanan kelas mane. gigihla mak ko manjat tangga tinggkat 2 tengok kelas. udah cantik-cantik duduk bawah kipas, pi dok ngan kawan baru. depan-depan whiteboard. aku dulu cari port bawah kipas atau tepi tingkap belakang. senang wat projek. haha
bile besar, insaf sikit. kelas acca owez dok depan screen okay. akceli ade taklimat untuk parent. xlarat pulak aku nak dengar. tak tau abis kul bape. nak ambik buku lagi. kul 8 lebih aku dah cau. amanatkan anak sedare yang dah jadik senior kat sekolah tu untuk tengokkan buku hanan. tak perlu nak risaukan buku berat sebab ade loker. pergi balik sekolah ade kak eda hantar/ambil. cume start bulan september nanti baru enche ahmad akan take over. heaven..
nuha pagi-pagi ayah die dah hantar. suke tu sekolah pasti. taktau la feedback nuha balik sekolah ni camne. mau ngadu panehhh..hehe..takpela 4.30 petang pak die dah balik keje. boleh ambik awal sikit. tak sabar nak dengar cerita anak-anak. k lah cekidout..
memandangkan hanan tak perlu dimonitor untuk naik van, beli makanan kat kantin atau pergi kafa, ibu rilek je lah. duit belanja pun sesen tak bagi. makanan provided. ok senang keje aku. sampai je sekolah terus tengok hanan kelas mane. gigihla mak ko manjat tangga tinggkat 2 tengok kelas. udah cantik-cantik duduk bawah kipas, pi dok ngan kawan baru. depan-depan whiteboard. aku dulu cari port bawah kipas atau tepi tingkap belakang. senang wat projek. haha
bile besar, insaf sikit. kelas acca owez dok depan screen okay. akceli ade taklimat untuk parent. xlarat pulak aku nak dengar. tak tau abis kul bape. nak ambik buku lagi. kul 8 lebih aku dah cau. amanatkan anak sedare yang dah jadik senior kat sekolah tu untuk tengokkan buku hanan. tak perlu nak risaukan buku berat sebab ade loker. pergi balik sekolah ade kak eda hantar/ambil. cume start bulan september nanti baru enche ahmad akan take over. heaven..
nuha pagi-pagi ayah die dah hantar. suke tu sekolah pasti. taktau la feedback nuha balik sekolah ni camne. mau ngadu panehhh..hehe..takpela 4.30 petang pak die dah balik keje. boleh ambik awal sikit. tak sabar nak dengar cerita anak-anak. k lah cekidout..
Sunday, December 27, 2015
risau tak kembali
as-salam
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua
firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.
at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.
kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua
firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.
at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.
kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.
Monday, October 26, 2015
cerita sepanjang minggu lepas
as-salam
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu
selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli
anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
jumaat plak we ol sefamili ke selesa resorts bukit tinggi
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik
balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu
selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli
anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
![]() |
| dah susun gini nampakla kemas sikit kan.. |
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik
balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
![]() |
| sibuk main kat photo booth ni. terpaksela mak tangkap jugak gambo |
Thursday, October 8, 2015
telinganya dah kembali
as-salam
haha
sarcastic betul tajuk
dari isnin aku cakap
semalam baru nampak progress
dah letak atas troli
for ur info
mesin basuh lame aku sekarang ade kat tengah rumah
sangat tak sedap mate memandang
hari ni enche ahmad kate nak buang
we will see...
emmmm...
semalam dah citer kat enche ahmad
nak buat cmne
supaya muat playpen dalam master bedroom
eh..
deko mode is back la
nanti ai cite progress dia
semalam jugak aku cek breastpump still ok ke tak
sebulan lepas dah cek
ok je
tibe-tibe smalam tak hidup
punyela cuak
bateri tak tanggal dah three years
nak beli balik memang takla
lepas godek-godek charger die
appearla 'bAtt" symbol tu
syukur...
lame aku caj
sampai pagi
tapi bateri still tak penuh
sebab ape eh...
nantila aku checking on that
k la
bye
haha
sarcastic betul tajuk
dari isnin aku cakap
semalam baru nampak progress
dah letak atas troli
for ur info
mesin basuh lame aku sekarang ade kat tengah rumah
sangat tak sedap mate memandang
hari ni enche ahmad kate nak buang
we will see...
emmmm...
semalam dah citer kat enche ahmad
nak buat cmne
supaya muat playpen dalam master bedroom
eh..
deko mode is back la
nanti ai cite progress dia
![]() |
| see..see..bukan kat tengah rumah ke tu |
sebulan lepas dah cek
ok je
tibe-tibe smalam tak hidup
punyela cuak
bateri tak tanggal dah three years
nak beli balik memang takla
lepas godek-godek charger die
appearla 'bAtt" symbol tu
syukur...
lame aku caj
sampai pagi
tapi bateri still tak penuh
sebab ape eh...
nantila aku checking on that
k la
bye
![]() |
| gune 8 bulan bulan je dulu..sib baik mengandung balik.. |
![]() |
| dah berisi sikit budak ni..mane taknye..susu 12oz tiap malam..kluaq air mata darah |
Monday, September 21, 2015
tadika untuk nuha
as-salam
last week
we ol dah enroll tadika untuk nuha
pasti je
murah dan dekat
sian nuha
mesti mengadu panas lagi
takpela..
bile dah stable nanti ibu carikan tadika yang lebih selesa
annual fee baru RM548
tiap bulan RM270
untuk 4 tahun ade 10 budak je
tak tau la ustazah die campur ke tak ngan kelas 5 dan 6 tahun
for me ok la
bolehla ustazah fokus kat budak2 kecik ni
nak cari tadika lain jauh gak dari rumah
ai kan tengah pantang nanti
susah pulak enche ahmad nak hantar/ambil kalo tadika kat putrajaya
area rumah sume tadika non-muslim
enche ahmadla xmau anak die pakai skirt
kalo aku blasah je la krista tu..
hehe
malas betul rase nak buat keje sekarang ni
rase nak rehat je
k la
bye
last week
we ol dah enroll tadika untuk nuha
pasti je
murah dan dekat
sian nuha
mesti mengadu panas lagi
takpela..
bile dah stable nanti ibu carikan tadika yang lebih selesa
annual fee baru RM548
tiap bulan RM270
untuk 4 tahun ade 10 budak je
tak tau la ustazah die campur ke tak ngan kelas 5 dan 6 tahun
for me ok la
bolehla ustazah fokus kat budak2 kecik ni
nak cari tadika lain jauh gak dari rumah
ai kan tengah pantang nanti
susah pulak enche ahmad nak hantar/ambil kalo tadika kat putrajaya
area rumah sume tadika non-muslim
enche ahmadla xmau anak die pakai skirt
kalo aku blasah je la krista tu..
hehe
malas betul rase nak buat keje sekarang ni
rase nak rehat je
k la
bye
![]() |
| budak yang sentiasa mahu ibu disisi..ibu die takyah buat ape..ngadap die je |
Sunday, September 6, 2015
hari-hari yang mengantuk
as-salam
halluuu..
mondayblues betul hari ni
sleepy..
hari-hari gitu
at d age of 33, pregnancy sangat meletihkan
asik rase nak tidur je
kalo hari cuti tu
kejap-kejap aku masuk bilik
zzzzzzzzzzzzzzzz
tapi tak lame
30 minutes je adela yang datang ngaco
last weekend aku plan nak buat toilet training untuk nuha
pas mandi pagi
terus cakap kat nuha
nuha nak sekolah hanan kan..
tak boleh pakai pempers
oo.ibu..pakai pender (spender) je kan..
cakap pandai
tak sampai 10 minit
ibu..nak pakai pempers..
aku pujuk lagi
selang 10 minit lagi
ibu..nak kencing
aku terus
cepat..cepat..gi toilet
pas bukak lampu
mintak nuha urus sendiri
kalo dulu tak pandai cakap
terus je menjejes dalam seluar
atas karpet plak tuh
haru..
pas tu aku watla keje rumah sikit-sikit
bagi gerak-gerak badan ni
dah gedempol dah
then melepek kat sofa nak tidur
aku panggil nuha
nak kencing tak
suspicious
sebab senyap je
sekali, dah pakai pempers
ciss...
habis usaha aku
next week la pulak kite cube
letak pempers tinggi-tinggi
ok masih mengantuk
*nak tidur bawah meja boley...?
halluuu..
mondayblues betul hari ni
sleepy..
hari-hari gitu
at d age of 33, pregnancy sangat meletihkan
asik rase nak tidur je
kalo hari cuti tu
kejap-kejap aku masuk bilik
zzzzzzzzzzzzzzzz
tapi tak lame
30 minutes je adela yang datang ngaco
last weekend aku plan nak buat toilet training untuk nuha
pas mandi pagi
terus cakap kat nuha
nuha nak sekolah hanan kan..
tak boleh pakai pempers
oo.ibu..pakai pender (spender) je kan..
cakap pandai
tak sampai 10 minit
ibu..nak pakai pempers..
aku pujuk lagi
selang 10 minit lagi
ibu..nak kencing
aku terus
cepat..cepat..gi toilet
pas bukak lampu
mintak nuha urus sendiri
kalo dulu tak pandai cakap
terus je menjejes dalam seluar
atas karpet plak tuh
haru..
pas tu aku watla keje rumah sikit-sikit
bagi gerak-gerak badan ni
dah gedempol dah
then melepek kat sofa nak tidur
aku panggil nuha
nak kencing tak
suspicious
sebab senyap je
sekali, dah pakai pempers
ciss...
habis usaha aku
next week la pulak kite cube
letak pempers tinggi-tinggi
ok masih mengantuk
*nak tidur bawah meja boley...?
![]() |
| pi pasar je, kene tunggu dalam kete. sorang geli ngan pasar, sorang mintak dukung |
Tuesday, August 25, 2015
wean off nuha atia
as-salam
for me susu nuha agak pricey
nuha dah 3 tahun lebih sekarang
melalui pembacaan
kanak-kanak selepas 2 tahun tak wajib pun nak bagi susu formula
tapi kalau makan pun takmo harus bagi jugak kot
memandangkan nuha ade alahan terhadap susu lembu
tak tau la bile nak hilang
takde option lain selain susu soya dan susu kambing
i tot susu kambing lebih murah
rata-rata harganya tak kurang dari RM45 untuk 500g
setelah dibuat kira-kira
susu isomil lebih jimat
slalu je kat aeon big ade promotion RM68.90 untuk 850g
purata nuha minum 4-6 tin sebulan
cer kire brape duit susu aku?
nak dekat same dah ngan installment viva
atas cadangan kakak aku, aku try bagi air ribena tanpa gula
ciss..tak dilayannye
ooo...mungkin rase masam kot
so aku tambah stevia
still gak tak diteguknya
nuha agak kureng minuman manis
slalu nak air masak je
bagus...senang keje aku
ais krim pun walaupun beria meminta-minta
makannye secebis je
currently we ol cube untuk kurangkan bagi susu pada nuha
hanya di waktu pagi n sebelum tidur during weekdays
tapi time weekend susah nak kawal
slalunya time makan malam aku maximize kan makanan berat die
so far agak berjaye
tapi asik nak kicap je
aku yang suap ni pun rase loya
k la hope we ol berjaya wean off sepenuhnya tahun depan
n i will start keje mengepam susu
huhu
macam tak percaye
kali ni nak lebih gigih..
for me susu nuha agak pricey
nuha dah 3 tahun lebih sekarang
melalui pembacaan
kanak-kanak selepas 2 tahun tak wajib pun nak bagi susu formula
tapi kalau makan pun takmo harus bagi jugak kot
memandangkan nuha ade alahan terhadap susu lembu
tak tau la bile nak hilang
takde option lain selain susu soya dan susu kambing
i tot susu kambing lebih murah
rata-rata harganya tak kurang dari RM45 untuk 500g
setelah dibuat kira-kira
susu isomil lebih jimat
slalu je kat aeon big ade promotion RM68.90 untuk 850g
purata nuha minum 4-6 tin sebulan
cer kire brape duit susu aku?
nak dekat same dah ngan installment viva
atas cadangan kakak aku, aku try bagi air ribena tanpa gula
ciss..tak dilayannye
ooo...mungkin rase masam kot
so aku tambah stevia
still gak tak diteguknya
nuha agak kureng minuman manis
slalu nak air masak je
bagus...senang keje aku
ais krim pun walaupun beria meminta-minta
makannye secebis je
currently we ol cube untuk kurangkan bagi susu pada nuha
hanya di waktu pagi n sebelum tidur during weekdays
tapi time weekend susah nak kawal
slalunya time makan malam aku maximize kan makanan berat die
so far agak berjaye
tapi asik nak kicap je
aku yang suap ni pun rase loya
k la hope we ol berjaya wean off sepenuhnya tahun depan
n i will start keje mengepam susu
huhu
macam tak percaye
kali ni nak lebih gigih..
Wednesday, July 29, 2015
dress idaman
as-salam
pas dapat dress elsa, 2 hari berturut-turut tunjuk kat abam-abam jiran sebelah
masuk hari ketiga dah tak pandang dah
si adik pulak kenan ngan dress kakak
aku dah agak dah
kalo tak beli same design camnila jadinye
bile nuha mintak dress baru, aku yer kan je
maleh nak layan
ritu tanye kat kedai nak design tu
eee budak ni
ngade betui
rini rase penat sikit
pepagi dah memberus 2 baldi kain
(baru sekali basuh tangan)
sampai opis terus semangat nak beli mesin basuh baru
tertekan aku ngan hal mesin basuh ni
boleh buat gaduh laki bini
jadi...
marilah kite korek duit yang ade..
pagi tadi dah deposit duit sspn anak-anak
jadila sorang seratus
pau sekali tabung ptptn
bolehla tahun depan dapat full refund lagi
duit insurans n road tax aku tu..
kla..tak semangat pulak nak bercerita
bye
pas dapat dress elsa, 2 hari berturut-turut tunjuk kat abam-abam jiran sebelah
masuk hari ketiga dah tak pandang dah
si adik pulak kenan ngan dress kakak
aku dah agak dah
kalo tak beli same design camnila jadinye
bile nuha mintak dress baru, aku yer kan je
maleh nak layan
ritu tanye kat kedai nak design tu
eee budak ni
ngade betui
rini rase penat sikit
pepagi dah memberus 2 baldi kain
(baru sekali basuh tangan)
sampai opis terus semangat nak beli mesin basuh baru
tertekan aku ngan hal mesin basuh ni
boleh buat gaduh laki bini
jadi...
marilah kite korek duit yang ade..
pagi tadi dah deposit duit sspn anak-anak
jadila sorang seratus
pau sekali tabung ptptn
bolehla tahun depan dapat full refund lagi
duit insurans n road tax aku tu..
kla..tak semangat pulak nak bercerita
bye
Sunday, July 26, 2015
duit raya anak-anak
as-salam
hope korang sihat hendak-Nya
amacam raye?
haihh..
duit raye anak-anak nampaknye lagi banyak dari duit mak pak deme
at this point of time
baru pinjam 50 anak dah meratib
terpakse mak ganti balik
haha
pas berjanji-janji manis ngan anak-anak reward untuk p sekolah
we ol pun terus ke Kenanga smalam
best ya amat
takde orang
sume sibuk pi open house kan..
dah dapat dress frozen, tiara n jam
(punye la lame cite frozen tu berlalu..)
terusla ke open house jugek
balik rumah, masing-masing berfantasi nak jadi elsa
takde pun nak jadi anna
lantak le kome
pas dikira-kira banyak jugak duit raye anak-anak tahun ni
tak padan ngan gst, rakyat malaysia tetap pemurah
dah dapat ape yang anak-anak idamkan..
meh le menyimpan pulak
jangan masuk tabung haji
nanti mak deme korek
kite masuk sspn
mak tak boleh korek
dapat tax relief lagi
lebih-lebih tu bak mai
sedekah kat mak ayah sikit
sapot duit maintenance anak-anak yang mahaiii
k la
bye
hope korang sihat hendak-Nya
amacam raye?
haihh..
duit raye anak-anak nampaknye lagi banyak dari duit mak pak deme
at this point of time
baru pinjam 50 anak dah meratib
terpakse mak ganti balik
haha
pas berjanji-janji manis ngan anak-anak reward untuk p sekolah
we ol pun terus ke Kenanga smalam
best ya amat
takde orang
sume sibuk pi open house kan..
dah dapat dress frozen, tiara n jam
(punye la lame cite frozen tu berlalu..)
terusla ke open house jugek
balik rumah, masing-masing berfantasi nak jadi elsa
takde pun nak jadi anna
lantak le kome
pas dikira-kira banyak jugak duit raye anak-anak tahun ni
tak padan ngan gst, rakyat malaysia tetap pemurah
dah dapat ape yang anak-anak idamkan..
meh le menyimpan pulak
jangan masuk tabung haji
nanti mak deme korek
kite masuk sspn
mak tak boleh korek
dapat tax relief lagi
lebih-lebih tu bak mai
sedekah kat mak ayah sikit
sapot duit maintenance anak-anak yang mahaiii
k la
bye
![]() |
| ni la keje aku kat opis di waktu terluang..hari-hari review bajet..bajet 2016 pun dah ade >.< |
![]() |
| ibu, nak buat cium ibu..jadila ghupe ini.. |
![]() |
| nih tak tau nak cakap ape.. |
Monday, April 20, 2015
nuha turns 3
as-salam
hollaaaa....hope everyone just fine. ahad lepas we ol celebrate hari jadi nuha yang ke 3. secara kecil-kecilan.
at first aku berhasrat nak sambut birthday nuha di taska. memandang duit tak bape nak ade, nak beli kek, nak beli goodies lagi..cancell!! then aku berhasrat pulak nak bake kek sendiri dan hantar ke taska..again, cancell!! haha..nasib baik sedar diri..kalo tak malu kite ngan cikgu taska sampai hujung tahun.
memang di hari kejadian aku plan nak masak soto je..some how aku dah underestimate preparation nak wat soto ni. ye laa...nak buat begedil..nak wat sambal kicap..nak carik ayam..nak masak nasi impit lagi..kalo tahu susah gini baik aku masak spaghetti je. dah le kul 10 pagi baru nak masak.
kehadiran anak-anak kak eda dah cukup untuk memeriahkan majlis. mase nyanyi lagu besday untuk nuha muke macam blur blur je. mungkin terharu. sayang nuhaa...semoga nuha jadi anak yang solehah. aku try cari post nuha turns 2. tak jumpe pulak. dah lupe mase tu sambut ke idak.
hanan awal-awal dah remind nak sambut hari jadi kat taska. ok julai lambat lagi. boleh kumpul duit beli kek dari sekarang. >-<
hollaaaa....hope everyone just fine. ahad lepas we ol celebrate hari jadi nuha yang ke 3. secara kecil-kecilan.
at first aku berhasrat nak sambut birthday nuha di taska. memandang duit tak bape nak ade, nak beli kek, nak beli goodies lagi..cancell!! then aku berhasrat pulak nak bake kek sendiri dan hantar ke taska..again, cancell!! haha..nasib baik sedar diri..kalo tak malu kite ngan cikgu taska sampai hujung tahun.
memang di hari kejadian aku plan nak masak soto je..some how aku dah underestimate preparation nak wat soto ni. ye laa...nak buat begedil..nak wat sambal kicap..nak carik ayam..nak masak nasi impit lagi..kalo tahu susah gini baik aku masak spaghetti je. dah le kul 10 pagi baru nak masak.
kehadiran anak-anak kak eda dah cukup untuk memeriahkan majlis. mase nyanyi lagu besday untuk nuha muke macam blur blur je. mungkin terharu. sayang nuhaa...semoga nuha jadi anak yang solehah. aku try cari post nuha turns 2. tak jumpe pulak. dah lupe mase tu sambut ke idak.
hanan awal-awal dah remind nak sambut hari jadi kat taska. ok julai lambat lagi. boleh kumpul duit beli kek dari sekarang. >-<
![]() |
| plan asal macam-macam. last-last tepek gitu je frosting tu..d taste is yummy! resipi coklat kek mat gebu is d best. |
![]() |
| tq mak lang bagi cekak n bag ojen |
![]() |
| cuaca panas sangat..melting dah coklat tu |
Sunday, April 12, 2015
nuha yang macam-macam
as-salam
dah lame tak cite pasal anak-anak
asik cite impian makkk jerrr..
19hb ni nuha nak masuk 3 tahun
badan kecik je, tapi petah bercakap
sampai orang boleh tegur,
pandainye die cakap...
padehal...
dah tue..mmgla pandai cakap..
sometimes nuha ni lebih berperangai mak-mak dari aku yang mak derang ni
aku ni slalu relax-relax je
masih tak percaye dah jadi mak katekan...
kalo derang bisik-bisik,
jangan buat sepah nanti ibu marah tu
sumpah aku nak tergelak
teringat aku dulu pun camtu jugak
tah hape-hape la derang ni
aku bukan garang mane pun
hanan sampai boleh cakap
ibu takmo marah ke dia tumpahkan air??
laaa...bende dah jadi
nak marah watpe...
ok back to cite nuha
sometimes hanan mesti mintak permission nak g mane-mane or nak beli ape-ape
tak sempat aku bukak mulut
dak nuha dah cakap dulu
"tak boleh!!!"
bengang je cik hanan
pagi tadi siap kejut hanan ngan hanger
mak aihhh...
aku pun tak buat gitu nak oiii..
nuha ni memang garang
tapi both anak aku manje bukan main
tido nak menyempit je kejenye
sayaaaaaaang sangat kat derang
macam nak beranak lagi
tapi bila???
dah lame tak cite pasal anak-anak
asik cite impian makkk jerrr..
19hb ni nuha nak masuk 3 tahun
badan kecik je, tapi petah bercakap
sampai orang boleh tegur,
pandainye die cakap...
padehal...
dah tue..mmgla pandai cakap..
sometimes nuha ni lebih berperangai mak-mak dari aku yang mak derang ni
aku ni slalu relax-relax je
masih tak percaye dah jadi mak katekan...
kalo derang bisik-bisik,
jangan buat sepah nanti ibu marah tu
sumpah aku nak tergelak
teringat aku dulu pun camtu jugak
tah hape-hape la derang ni
aku bukan garang mane pun
hanan sampai boleh cakap
ibu takmo marah ke dia tumpahkan air??
laaa...bende dah jadi
nak marah watpe...
ok back to cite nuha
sometimes hanan mesti mintak permission nak g mane-mane or nak beli ape-ape
tak sempat aku bukak mulut
dak nuha dah cakap dulu
"tak boleh!!!"
bengang je cik hanan
pagi tadi siap kejut hanan ngan hanger
mak aihhh...
aku pun tak buat gitu nak oiii..
nuha ni memang garang
tapi both anak aku manje bukan main
tido nak menyempit je kejenye
sayaaaaaaang sangat kat derang
macam nak beranak lagi
tapi bila???
Subscribe to:
Posts (Atom)

















































