as-salam
pagi pagi tadi aku dah jadi singa. bermula dengan insiden tudung bunga-bunga dan baju pun bunga-bunga. eh takleh terima di akal. bercorak dari atas kepala sampai ke kaki. dah banyak kali embak ulangi pada mas joko, tudung plain baju bunga-bunga, tudung bunga-bunga baju nya plain. entah telinganya idak boleh hadam perbicaraan kita. kalau die tu tak pulak taknak pakai baju belang-belang.
tangkas aku naik ke atas iron tudung. anaknya yang berdua masih terhegeh hegeh. sorang mau cari pensel box, sorang lagi lemah gemalai nak pakai baju. terus diherdik suruh makan. harinya sudah pukul 715. entahla...sejak akhir akhir ini embak punya darah cepat je mendidih. dari tekanan darah rendah udah meninggi gitu.
dalam shower pun sempat membebel. ngape lembab sungguh orang dalam rumah ni. yang mas joko pun blablablatettetete..sampai opis baru menyesal.......kate kate tu kan doa.. i should pray supaya mereka semua bisa tangkas benarrr.
panjang mukadimah.
setiap hari bila bersedekah je aku doa dalam hati. Ya Allah..bukak kan lah pintu hati orang LPPSA ni supaya proses duit aku cepat sikit. tak lupa juga follow up hari-hari. tambahkanlah rezeki ku nak pi UK. cepat-cepatkan setel hutang kredit kad.
aku memang tak nafikan the power of doa dan sedekah. memang ajaib. tapi macam selfish gak aku ni. nak sesuatu baru nak berbuat amal jariah. marilah kita lebih konsisten bersedekah.
Showing posts with label aku. Show all posts
Showing posts with label aku. Show all posts
Monday, January 16, 2017
Sunday, May 22, 2016
overspend
as-salam
dalam bape bulan ni aku asik overspend je. suke suke hati shopping walaupun takde duit. kredit kad kan adoooo.. hah..padanle muke aku. ok. sok sok jugak aku setelkan hutang-hutang ni.
eh lambat pulak nak dapat refund ni. duit apc laki kite pun lambat jugak. die pun same overspend. pandai pulak pinjam2 kite dulu. i is tak senang hati kalo hutang tak habeh bayo ni.
ape aku mengarut ni. oohh tahun ni aku nak wat kuih raye sendiri. takmo beli walaupun secebis..smalam dah beli sikit bahan-bahan. semangat nih..plan nak cuti sehari dua wat kuih..kahkahkah..macam tak pecaye ni aku.
cukupla setakat ini.
dalam bape bulan ni aku asik overspend je. suke suke hati shopping walaupun takde duit. kredit kad kan adoooo.. hah..padanle muke aku. ok. sok sok jugak aku setelkan hutang-hutang ni.
eh lambat pulak nak dapat refund ni. duit apc laki kite pun lambat jugak. die pun same overspend. pandai pulak pinjam2 kite dulu. i is tak senang hati kalo hutang tak habeh bayo ni.
ape aku mengarut ni. oohh tahun ni aku nak wat kuih raye sendiri. takmo beli walaupun secebis..smalam dah beli sikit bahan-bahan. semangat nih..plan nak cuti sehari dua wat kuih..kahkahkah..macam tak pecaye ni aku.
cukupla setakat ini.
Sunday, December 27, 2015
risau tak kembali
as-salam
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua
firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.
at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.
kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua
firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.
at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.
kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.
Tuesday, October 6, 2015
nesting mode is on
as-salam
ibu-ibu mengandung tak lari dari tabiat aneh nak kemas rumah dalam trisemester ketiga
percayalah
ianya berlaku
so do i
mungkin keghairahan sebab nak menyambut orang baru
for me
takde ghairah2 lah
more to susun barang sebab rumah sempit
dah tak boleh nak accomodate 5 orang
terpakselah buang yang mane tak perlu
bermula ngan baju-baju enche ahmad
dari kurun kesebelas aku suruh buat
tapi tak gerak-gerak
at last
aku tong sampahkan je
n baju budak2 ni
konon nak pakai
tapi tak pakai-pakai
masuk tempat sedekah
kesimpulannya memang banyak bende nak buang
tunggu enche ahmad ni rajin sikit
memang betulla laki ni ade sebelah telinga je
last nite aku rase susah nak tidur
sesak nafas semacam
pejam je mata
terpancar abjad-abjad besar nak hempap
too many things to think
pasal penjaga pantangla
nak pasang awning la
cermin la
stress aku
kalo ade duit setel dah masalah aku ni
k la
i wonder jugak nape rajin sangat update blog lately
yup...STRESS
sampai beranak pun termimpi-mimpi
sekali terjage, tak beranak lagi
hukhuk
ibu-ibu mengandung tak lari dari tabiat aneh nak kemas rumah dalam trisemester ketiga
percayalah
ianya berlaku
so do i
mungkin keghairahan sebab nak menyambut orang baru
for me
takde ghairah2 lah
more to susun barang sebab rumah sempit
dah tak boleh nak accomodate 5 orang
terpakselah buang yang mane tak perlu
bermula ngan baju-baju enche ahmad
dari kurun kesebelas aku suruh buat
tapi tak gerak-gerak
at last
aku tong sampahkan je
n baju budak2 ni
konon nak pakai
tapi tak pakai-pakai
masuk tempat sedekah
kesimpulannya memang banyak bende nak buang
tunggu enche ahmad ni rajin sikit
memang betulla laki ni ade sebelah telinga je
last nite aku rase susah nak tidur
sesak nafas semacam
pejam je mata
terpancar abjad-abjad besar nak hempap
too many things to think
pasal penjaga pantangla
nak pasang awning la
cermin la
stress aku
kalo ade duit setel dah masalah aku ni
k la
i wonder jugak nape rajin sangat update blog lately
yup...STRESS
sampai beranak pun termimpi-mimpi
sekali terjage, tak beranak lagi
hukhuk
Wednesday, September 30, 2015
nervous sepanjang minggu
as-salam
sepanjang minggu ni banyak bende yang buat aku berdebar-debar
sampai tak boleh study
ececeh
alasan
first skali potluck isnin depan
aku plan nak bawak brownies
at first aku kontek membe lame
tapi die tak free plak nak buat
lepas dicongak-congak
aku rase macam nak bake sendiri je la
jimat sikit kan
memandangkan ni first attempt
brownies kedut plak tu
aku macam risau tak jadi
hakhak
nak ikut sejibik sejibon resepi kak azlita
tapi cocoa barry die tu xtau nak carik mane
coklat beryl's tu takpe
dekat je kilangnye
n dah suruh enche ahmad p cari
perkara kedua
aku nervous nak test acca sabtu ni
doc tu nak tengok je thinking n writing skill we ol
sebab aku dah nervous dengan brownies tu
tak semangat jek nak bace buku
huhu
perkara ketiga
aku kan nak pi scan baby ahad ni
jenuh minum air banyak-banyak kasi clear gambar
sampai loya
debo-debo nak tau jantina baby
eh ahad ni jugak anniversary we ol yang ketujuh
ai know kalo tarikh2 penting ni jatuh pada hari cuti
memang aku akan lupa
so ingat siap-siap
sampai kul 12 ni
dah 5 kali p toilet
haiyakkk
letih mak
dahle toilet jauh
sobsobsob
ok dah rase lega sikit
bye
sepanjang minggu ni banyak bende yang buat aku berdebar-debar
sampai tak boleh study
ececeh
alasan
first skali potluck isnin depan
aku plan nak bawak brownies
at first aku kontek membe lame
tapi die tak free plak nak buat
lepas dicongak-congak
aku rase macam nak bake sendiri je la
jimat sikit kan
memandangkan ni first attempt
brownies kedut plak tu
aku macam risau tak jadi
hakhak
nak ikut sejibik sejibon resepi kak azlita
tapi cocoa barry die tu xtau nak carik mane
coklat beryl's tu takpe
dekat je kilangnye
n dah suruh enche ahmad p cari
perkara kedua
aku nervous nak test acca sabtu ni
doc tu nak tengok je thinking n writing skill we ol
sebab aku dah nervous dengan brownies tu
tak semangat jek nak bace buku
huhu
perkara ketiga
aku kan nak pi scan baby ahad ni
jenuh minum air banyak-banyak kasi clear gambar
sampai loya
debo-debo nak tau jantina baby
eh ahad ni jugak anniversary we ol yang ketujuh
ai know kalo tarikh2 penting ni jatuh pada hari cuti
memang aku akan lupa
so ingat siap-siap
sampai kul 12 ni
dah 5 kali p toilet
haiyakkk
letih mak
dahle toilet jauh
sobsobsob
ok dah rase lega sikit
bye
Thursday, September 10, 2015
dilema nak pantang sendiri
as-salam
kandungan baru nak masuk 6 bulan
aku dah pikir jauh ke depan
macam-macam pikir
sampai lupe banyak bende
besday anak, besday suami, anniversary
aku plan kali ni nak berpantang sendiri
InshaAllah this is the last
cukupla anak 3 je
usia pun dah meningkat
aku tahu kudrat aku takat mane
anak yang berkualiti lagi penting dari kuantiti
anak ramai pun kalo takleh harap n tak terjage
nak buat pe
so daripada aku pening anak ramai n asik marah anak je
better xyah beranak dah
2 kali berpantang kat kampung
aku dah tau baik buruknye
baiknya sume serah kat mak
mak aku dahle masak sedap
takde can nak kurus
buruknya kat kampung agak panas
pastu aku mulela melawan mak aku taknak pakai stoking
air con on sepanjang hari
ayah aku pun dah tak bape sihat
dulu, ayah yang mandikan anak aku n panaskan tungku aku
aku kan lembik sikit
tak reti nak pegang baby haluih-haluih ni
so kali ni aku nekad
nak beli besen mandi baby yang paling menyenangkan keje aku
n aku nak hire confinement lady jugak
gigihla simpan duit ni
nak balik kampung pun pikir sejuta kali
yelaaa...kite kan tak dapat sapot dari orang terdekat
so buatla sendiri sume
before bersalin nnt aku nak goreng ikan bilis banyak-banyak
makan tak sedap baru boleh selim kan
eh terlupa plak
CL akan masak untuk aku
tapi untuk 3 hari je la
kalo serasi aku tambahla hari lagi
k la
habisla dilema aku
harap berjaye aku pantang sendiri
memang betul-betul sendirian ni
sob..sob..sob..
bye
kandungan baru nak masuk 6 bulan
aku dah pikir jauh ke depan
macam-macam pikir
sampai lupe banyak bende
besday anak, besday suami, anniversary
aku plan kali ni nak berpantang sendiri
InshaAllah this is the last
cukupla anak 3 je
usia pun dah meningkat
aku tahu kudrat aku takat mane
anak yang berkualiti lagi penting dari kuantiti
anak ramai pun kalo takleh harap n tak terjage
nak buat pe
so daripada aku pening anak ramai n asik marah anak je
better xyah beranak dah
2 kali berpantang kat kampung
aku dah tau baik buruknye
baiknya sume serah kat mak
mak aku dahle masak sedap
takde can nak kurus
buruknya kat kampung agak panas
pastu aku mulela melawan mak aku taknak pakai stoking
air con on sepanjang hari
ayah aku pun dah tak bape sihat
dulu, ayah yang mandikan anak aku n panaskan tungku aku
aku kan lembik sikit
tak reti nak pegang baby haluih-haluih ni
so kali ni aku nekad
nak beli besen mandi baby yang paling menyenangkan keje aku
n aku nak hire confinement lady jugak
gigihla simpan duit ni
nak balik kampung pun pikir sejuta kali
yelaaa...kite kan tak dapat sapot dari orang terdekat
so buatla sendiri sume
before bersalin nnt aku nak goreng ikan bilis banyak-banyak
makan tak sedap baru boleh selim kan
eh terlupa plak
CL akan masak untuk aku
tapi untuk 3 hari je la
kalo serasi aku tambahla hari lagi
k la
habisla dilema aku
harap berjaye aku pantang sendiri
memang betul-betul sendirian ni
sob..sob..sob..
bye
Wednesday, September 2, 2015
selamat hari lahir, Diana..
Assalam..
harini hari lahirku yg ke 33
was born on 3.9.82
see
lucky number tu
first of all
terima kasih tak terhingga pade mak sebab lahirkan saye
ayah yang bagi nafkah utk besarkan saye
jage saye dari kecik sampai besar
sob..sob..sob..
to enche ahmad
yang owez give me cash
duit kutu, duit bonus..
pastu aku spend kat tempat lain
then merungut-rungut tak dapat hadiah besday
kalo la spend untuk diri sendiri
bolehla tayang kat korang
see..niat pun dah tak betul
tak tercapai lagi hajat nak beli gelang emas besor
besorkan anak-anak je la...
InshaAllah in Januari amanah Allah will come with limpahan rezeki buat our family
Doakan je lah yang terbaik
Amin..
harini hari lahirku yg ke 33
was born on 3.9.82
see
lucky number tu
first of all
terima kasih tak terhingga pade mak sebab lahirkan saye
ayah yang bagi nafkah utk besarkan saye
jage saye dari kecik sampai besar
sob..sob..sob..
to enche ahmad
yang owez give me cash
duit kutu, duit bonus..
pastu aku spend kat tempat lain
then merungut-rungut tak dapat hadiah besday
kalo la spend untuk diri sendiri
bolehla tayang kat korang
see..niat pun dah tak betul
tak tercapai lagi hajat nak beli gelang emas besor
besorkan anak-anak je la...
InshaAllah in Januari amanah Allah will come with limpahan rezeki buat our family
Doakan je lah yang terbaik
Amin..
Tuesday, April 21, 2015
free of debt
as-salam
semalam lagi aku dah print payslip. tak sangka dah ada. slalunya hari gaji baru nak print. walaupun gaji sama tetap gembira nak tatap. haha. macam tu pun boleh..
tapi semalam lebih gembira. potongan untuk loan komputer dah takde. cepat orang kewangan buat keje. tak sesia ade kabel optik. slalunye ade lapse sebulan dua baru setop potongan tu.
tapi bulan ni agak parah. bil unifi untuk 2 bulan, bil air tuk 3 bulan, iwk tuk 4 bulan..fire insurans lagi..ish..ish..ish..bukan kite saje-saje lambat bayar tau. dah memang gitu rutinnye..
ditambah pulak dengan short vacay next week. nak balik kampung lagi..ehhh...macam-macam la..
so far semua tu telah dibajetkan..cume tak boleh nak saving banyak bulan ni..
lately ni kite gembira sangat nak buat saving..walaupun makan macam kais pagi makan pagi, tetap happy. suke angat-angat tengok duit..hahaha..parah...parah...bukan kedekut ke???
bukan...ni ekonomi namenye...huhu..at last..suke sangat quote ni. very true. by d way..i just hidup di bawah kemampuan..dat makes me happy..
semalam lagi aku dah print payslip. tak sangka dah ada. slalunya hari gaji baru nak print. walaupun gaji sama tetap gembira nak tatap. haha. macam tu pun boleh..
tapi semalam lebih gembira. potongan untuk loan komputer dah takde. cepat orang kewangan buat keje. tak sesia ade kabel optik. slalunye ade lapse sebulan dua baru setop potongan tu.
tapi bulan ni agak parah. bil unifi untuk 2 bulan, bil air tuk 3 bulan, iwk tuk 4 bulan..fire insurans lagi..ish..ish..ish..bukan kite saje-saje lambat bayar tau. dah memang gitu rutinnye..
ditambah pulak dengan short vacay next week. nak balik kampung lagi..ehhh...macam-macam la..
so far semua tu telah dibajetkan..cume tak boleh nak saving banyak bulan ni..
lately ni kite gembira sangat nak buat saving..walaupun makan macam kais pagi makan pagi, tetap happy. suke angat-angat tengok duit..hahaha..parah...parah...bukan kedekut ke???
bukan...ni ekonomi namenye...huhu..at last..suke sangat quote ni. very true. by d way..i just hidup di bawah kemampuan..dat makes me happy..
Wednesday, April 8, 2015
saje nak cerita
as-salam
pekabo?
semoga sihat-sihat hendakNya
eh takde bende pe sangat pun
ritu kite dah dapat kredit kad kite
Alhamdulillah
bolehla melenjan sakan
haha
last week kite try gores
macam cuak-cuak jugak kot tak boleh gune
(cash dah get ready)
lagi satu riso signature tak konsisten >.<
ini first time tau kite gune kad tu
lepas ni kite gune tuk bayo yuran je
habis kite interbiu room mate kite tanye tanye pasal statement bile dapat
n so on and on and on
cite pasal blajo
exam acca is nearer
10 jun ni
preparation so so je
ade le jugak bace time takde keje nak buat tu
eh bukan always ke aku takde keje??
hakhak
lastly, berat kite dah mencanak naik
last timbang pagi tadi 68kg
ape jenis diet pun tak jalan
so kite berazam nak elak karbo banyak je
malam malam nak makan buah je uuuu...
jeles nengok body makcik ni...
pekabo?
semoga sihat-sihat hendakNya
eh takde bende pe sangat pun
ritu kite dah dapat kredit kad kite
Alhamdulillah
bolehla melenjan sakan
haha
last week kite try gores
macam cuak-cuak jugak kot tak boleh gune
(cash dah get ready)
lagi satu riso signature tak konsisten >.<
ini first time tau kite gune kad tu
lepas ni kite gune tuk bayo yuran je
habis kite interbiu room mate kite tanye tanye pasal statement bile dapat
n so on and on and on
cite pasal blajo
exam acca is nearer
10 jun ni
preparation so so je
ade le jugak bace time takde keje nak buat tu
eh bukan always ke aku takde keje??
hakhak
lastly, berat kite dah mencanak naik
last timbang pagi tadi 68kg
ape jenis diet pun tak jalan
so kite berazam nak elak karbo banyak je
malam malam nak makan buah je uuuu...
jeles nengok body makcik ni...
Sunday, February 22, 2015
moron day
as-salam
nuha masih tak sihat harini
sian..
malam tadi asik terjaga je
batuk tak henti-henti
selang 2 jam mesti bangun
rase tak cukup tido pulak mak nuha ni
nuha apatah lagi
mase nak pergi keje tadi
nuha merengek-rengek mintak dibelai
sorryla nuha..
ikutkan hati memang ibu nak jage nuha
tapi..
cuti ibu tinggal 25 hari je lagi
ni la cuti yang nak digunakan untuk ambik exam nanti
2 kali sittings pulak tuh
cuti ayah banyak lagi..
pas pujuk2 sikit terus nuha okey
jalan agak lengang kat depan mines
sempatla punch in before pukul 8
sesungguhnya rase bersyukur sangat berada di department baru
banyak sangat mase terluang
haha..
mampuih kalo bos bace nih
ape-ape pun..
semoga adikku afiq cepat sembuh
sian die..
suspect batu karang
aku pulak..
tak tau nak buat ape dah lepas ni
cekidout gambo2 ku yang bajet kurus ni
penat workout hari-hari
jage makan lagi...
nuha masih tak sihat harini
sian..
malam tadi asik terjaga je
batuk tak henti-henti
selang 2 jam mesti bangun
rase tak cukup tido pulak mak nuha ni
nuha apatah lagi
mase nak pergi keje tadi
nuha merengek-rengek mintak dibelai
sorryla nuha..
ikutkan hati memang ibu nak jage nuha
tapi..
cuti ibu tinggal 25 hari je lagi
ni la cuti yang nak digunakan untuk ambik exam nanti
2 kali sittings pulak tuh
cuti ayah banyak lagi..
pas pujuk2 sikit terus nuha okey
jalan agak lengang kat depan mines
sempatla punch in before pukul 8
sesungguhnya rase bersyukur sangat berada di department baru
banyak sangat mase terluang
haha..
mampuih kalo bos bace nih
ape-ape pun..
semoga adikku afiq cepat sembuh
sian die..
suspect batu karang
aku pulak..
tak tau nak buat ape dah lepas ni
cekidout gambo2 ku yang bajet kurus ni
penat workout hari-hari
jage makan lagi...
Thursday, January 8, 2015
selamat tahun baru..
as-salam
long time no see
sihat ke?
first of all
selamat tahun baru
walaupun dah 9 hari berlalu
tahun ni dikatakan akan berlaku economic crisis
as gov servant
memang tak rase sangat la
tapi sebagai pengguna
awal-awal lagi maintenance charges dah mintak naik sebab gst
hadoii..
sakit hati kite ni..
jadi..
marilah kite berjimat cermat
jangan buat loan baru
jangan shopping selalu
jangan jual rumah dulu
just stagnantkan je lifestyle macam dulu
bersederhana..
kalau boleh
setelkan hutang kalau mampu
okeh tu je
P/S: jangan lupe kuruskan badan tu
long time no see
sihat ke?
first of all
selamat tahun baru
walaupun dah 9 hari berlalu
tahun ni dikatakan akan berlaku economic crisis
as gov servant
memang tak rase sangat la
tapi sebagai pengguna
awal-awal lagi maintenance charges dah mintak naik sebab gst
hadoii..
sakit hati kite ni..
jadi..
marilah kite berjimat cermat
jangan buat loan baru
jangan shopping selalu
jangan jual rumah dulu
just stagnantkan je lifestyle macam dulu
bersederhana..
kalau boleh
setelkan hutang kalau mampu
okeh tu je
P/S: jangan lupe kuruskan badan tu
Wednesday, November 19, 2014
masing-masing kembang
as-salam
pekabo?
kite sihat je
harini takde cite deko
malas nak kemas rumah
haha
sejak kite masuk division baru ni
dah 2 orang tanye kite ni dah kawin ke belom
kite pun mengkhabarkan berita gembira ni pada enche ahmad
enche ahmad pun tak nak kalah jugak
die kate
abang hari ni 2 orang panggil abang doktor
pause
masing-masing tengah kembang
eh ape kite nak cite ni
selepas diserang penyakit handbag coach
yang tak beli sampai ke sudah
kite diserang sawan kereta pulak
hari-hari search pasal harga kereta
kejap rase nak kete mesia
kejap rase nak kete obersee
dok bajet down payment
plan nak gune payslip enche ahmad je
riso ccris pulak
ptptn repayment tenggelam timbul
nak gune kite punye
potongan dah berjela
jadi di tahun 2015 ini
kite berazam untuk clearkan hutang kereta dan komputer.
amin...
lambat lagi la nak beli kete
T_T
pekabo?
kite sihat je
harini takde cite deko
malas nak kemas rumah
haha
sejak kite masuk division baru ni
dah 2 orang tanye kite ni dah kawin ke belom
kite pun mengkhabarkan berita gembira ni pada enche ahmad
enche ahmad pun tak nak kalah jugak
die kate
abang hari ni 2 orang panggil abang doktor
pause
masing-masing tengah kembang
eh ape kite nak cite ni
selepas diserang penyakit handbag coach
yang tak beli sampai ke sudah
kite diserang sawan kereta pulak
hari-hari search pasal harga kereta
kejap rase nak kete mesia
kejap rase nak kete obersee
dok bajet down payment
plan nak gune payslip enche ahmad je
riso ccris pulak
ptptn repayment tenggelam timbul
nak gune kite punye
potongan dah berjela
jadi di tahun 2015 ini
kite berazam untuk clearkan hutang kereta dan komputer.
amin...
lambat lagi la nak beli kete
T_T
Sunday, November 16, 2014
duit o duit
as-salam
rase lambat betul nak gaji kan..
eh bukan slalunye 25hb jugak ke??
hakhak
tak tau nak korek tang mane dah
kredit kad takde T_T
PTPTN pun kate nak refund duit kite
tibe2 kate bulan ni banyak application
mungkin lambat
sedih kite awak
sib baik minggu depan dah gaji
EFT enche ahmad pun tak setel lagi
dah 2 minggu
kalo bukan kerna enche ahmad tu laki
dah lame kite follow up hari-hari
takkan kite nak tepon pulak
confuse orang epf tu nanti
name ahmad shah
suare....
harap-harap duit yang ade ni cukupla sampai gaji
nak pinjam takut kene maki
hakhakhak
tambah2 ngan mak awe
berdarah telinga nanti
Insha Allah cukup..
k la kot2 ade sedare mare yang terbace
bolehla hulur seratus dua
ok. joke je
sekian
luahan rasa di petang hari
rase lambat betul nak gaji kan..
eh bukan slalunye 25hb jugak ke??
hakhak
tak tau nak korek tang mane dah
kredit kad takde T_T
PTPTN pun kate nak refund duit kite
tibe2 kate bulan ni banyak application
mungkin lambat
sedih kite awak
sib baik minggu depan dah gaji
EFT enche ahmad pun tak setel lagi
dah 2 minggu
kalo bukan kerna enche ahmad tu laki
dah lame kite follow up hari-hari
takkan kite nak tepon pulak
confuse orang epf tu nanti
name ahmad shah
suare....
harap-harap duit yang ade ni cukupla sampai gaji
nak pinjam takut kene maki
hakhakhak
tambah2 ngan mak awe
berdarah telinga nanti
Insha Allah cukup..
k la kot2 ade sedare mare yang terbace
bolehla hulur seratus dua
ok. joke je
sekian
luahan rasa di petang hari
Thursday, October 9, 2014
kalau nak tu..nak jugak..
as-salam
selamat hari jumaat
ape khabar?
kite bertambah-tambah sihat ni
haiyaa..
tak tau bile nak insaf
kite cube ok
pagi ni kite cakap kat enche ahmad
kite nak beli kete lagi 1
kite ni jenis
kalo nak something tu
nak time-time tu jugak
biarpun berpatah arang berkerat rotan
haiyakk..
ape jenis perangai ni
tapi sebab duit takde
kite jadi rational sikit
kite rase susah kalo ade kelas hari sabtu
kite nak gune kete
enche ahmad pun nak gune kete jugak
ye laa..enche ahmad kene angkut budak2 tu..
sekarang ni memang berhantar dan berambik kite kat Cyberjaya nun
pastu kite ni macam takde can nak balik lambat
at least kalo ade lagi satu kete
boleh enche ahmad ambik budak2 tu dulu
people minded kan
sape balik lambat tu la yang baguihhh
balik awai ni tak bapa baguihhh
haishh
macam-macam pulak kite ni kan
kite rase macam nak pinjam je kete kancil kat kampung tu
sure mak kite bebel nanti
huhuhu
ntahla..
kite tak boleh nak pikir dah
isi je la minyak kete banyak2..
awatla jibby pi kurangkan subsidi
sakit hati kite..
selamat hari jumaat
ape khabar?
kite bertambah-tambah sihat ni
haiyaa..
tak tau bile nak insaf
kite cube ok
pagi ni kite cakap kat enche ahmad
kite nak beli kete lagi 1
kite ni jenis
kalo nak something tu
nak time-time tu jugak
biarpun berpatah arang berkerat rotan
haiyakk..
ape jenis perangai ni
tapi sebab duit takde
kite jadi rational sikit
kite rase susah kalo ade kelas hari sabtu
kite nak gune kete
enche ahmad pun nak gune kete jugak
ye laa..enche ahmad kene angkut budak2 tu..
sekarang ni memang berhantar dan berambik kite kat Cyberjaya nun
pastu kite ni macam takde can nak balik lambat
at least kalo ade lagi satu kete
boleh enche ahmad ambik budak2 tu dulu
people minded kan
sape balik lambat tu la yang baguihhh
balik awai ni tak bapa baguihhh
haishh
macam-macam pulak kite ni kan
kite rase macam nak pinjam je kete kancil kat kampung tu
sure mak kite bebel nanti
huhuhu
ntahla..
kite tak boleh nak pikir dah
isi je la minyak kete banyak2..
awatla jibby pi kurangkan subsidi
sakit hati kite..
Tuesday, September 30, 2014
hadiah hari lahir
as-salam
dah seminggu kite tak tulis blog
rindu sesangat
3/9 yang lepas
genaple kite umo 32 tahun
rase macam takde pencapaian ape pun dalam hidup
ngaji tak khatam lagi
nak pi mesjid dengar kuliah pun tak pi pi lagi
so takde pe lah nak bangge
cume bersyukur dengan nikmat yang Allah beri
ade mak ayah, suami..anak-anak..keluarga
rumah, kereta, duit gaji..yang kadang-kadang cukup
kadang-kadang tak
tapi Alhamdulillah rase cukup je sampailah hari gaji berikutnya
dihari kejadian
enche ahmad tak putus putus ucap hepi besday
dari tengah malam pagi petang
eh kat fesbuk pun ade
saje tau enche ahmad ni..
malu kite..
kite tak mintak pun ape-ape hadiah
sebab besday die kite pun tak bagi ape-ape
boleh gitu?? haha..
tengah hari tu tibe-tibe enche ahmad offer kite nak kain pasang tak?
oooh...kite ape lagi
gile kate taknak..
so kite pun dapatla kain pasang satu..
kunun nak buat baju raye haji
tapi..
mungkin jadi baju raye tahun depan
panjang lagi kite nak bebel ni
semalam kite downgrade plan tipon kite
jimatle dalam RM30-40 sebulan
jadila kan..
kate nak belanje secara berhemah
next month boleh le kite start kumpul duit
tunaikan impian..jadikan angan-angan kenyataan..
till then..bye..
dah seminggu kite tak tulis blog
rindu sesangat
3/9 yang lepas
genaple kite umo 32 tahun
rase macam takde pencapaian ape pun dalam hidup
ngaji tak khatam lagi
nak pi mesjid dengar kuliah pun tak pi pi lagi
so takde pe lah nak bangge
cume bersyukur dengan nikmat yang Allah beri
ade mak ayah, suami..anak-anak..keluarga
rumah, kereta, duit gaji..yang kadang-kadang cukup
kadang-kadang tak
tapi Alhamdulillah rase cukup je sampailah hari gaji berikutnya
dihari kejadian
enche ahmad tak putus putus ucap hepi besday
dari tengah malam pagi petang
eh kat fesbuk pun ade
saje tau enche ahmad ni..
malu kite..
kite tak mintak pun ape-ape hadiah
sebab besday die kite pun tak bagi ape-ape
boleh gitu?? haha..
tengah hari tu tibe-tibe enche ahmad offer kite nak kain pasang tak?
oooh...kite ape lagi
gile kate taknak..
so kite pun dapatla kain pasang satu..
kunun nak buat baju raye haji
tapi..
mungkin jadi baju raye tahun depan
panjang lagi kite nak bebel ni
semalam kite downgrade plan tipon kite
jimatle dalam RM30-40 sebulan
jadila kan..
kate nak belanje secara berhemah
next month boleh le kite start kumpul duit
tunaikan impian..jadikan angan-angan kenyataan..
till then..bye..
Thursday, September 18, 2014
nak jugak update blog
as-salam
harini kite rase kecik ati tau..
eh camne nak privatekan blog kite ni
senang sikit kite nak kutuk orang
takpe kite ade diary lain kat hp
so kalo kite nak sumpah orang memang kat situ je la..
haishh..
akceli kite memang ade kecik kat somebodies ni
ramai yek
bile kecik hati ni berkumpul lame2
die pun jadi sakit hati
sebab punahsehat kite ni pun buat dek je
dah jadi hitam hati kite ni
la ni kite cube untuk bersihkan hati kite
serap aura-aura positif
sentiasa bersangke baik
mule2 ni biarle nampak macam berpura-pura
InshaAllah esok luse jadi terbiasa..
doakan kite sentiasa bahagia..
amin...
harini kite rase kecik ati tau..
eh camne nak privatekan blog kite ni
senang sikit kite nak kutuk orang
takpe kite ade diary lain kat hp
so kalo kite nak sumpah orang memang kat situ je la..
haishh..
akceli kite memang ade kecik kat somebodies ni
ramai yek
bile kecik hati ni berkumpul lame2
die pun jadi sakit hati
sebab punahsehat kite ni pun buat dek je
dah jadi hitam hati kite ni
la ni kite cube untuk bersihkan hati kite
serap aura-aura positif
sentiasa bersangke baik
mule2 ni biarle nampak macam berpura-pura
InshaAllah esok luse jadi terbiasa..
doakan kite sentiasa bahagia..
amin...
Monday, December 2, 2013
ade alasan
as-salam
I said to enche ahmad
tentang constraint untuk sambung phd
cer teka ape??
so aku bersyukur sekejap..
takyah nak kejo-kejo buat proposal
bos baru pun takde nak kecik hati sangat ngan aku nanti
baru nek pangkat dah nak sambung blajar
tekalah...
ape???
duitt...
betulla tu...
potongan aku je dah 2390.75 (every cents count)
separuh basic tak lepaih nak cover
unless aku sewakan rumah sekarang..
tapi barang kat umah nak campak mane kan..
bile fikir sedalam-dalamnye..
ai tangguh la dulu
tunggu increment tiap tahun
agak-agak dah cukup boleh la pi
hope before 40 leh bergelar Dr.
boleh brag kat ANM
kahkahkah..
tengok tu
nawaitu dah tak betul tu dari awal
camne Allah nak tolong
setiap hari aku pikir camne nak jimatkan perbelanjaan keluarga
dashyat tu..
yuran sekolah hanan agak mahal
so enche ahmad suggest 1 PASTI yang baru nak bukak kat taman ni
yuran die RM270 je
he said to me
ibu nak ke..?
tak tahu condition die camne..
kalo agak panas still ok to me..
tapi kalo tido ramai-ramai not so ok
aku prefer yang tido dalam nap cot
thats y aku pilih vonad tu
from my observation kalo tido ramai-ramai, kepala bertemu kepala
chances kutu nak berjangkit tu sangat tinggi
hahaha..
aku bajet kalo tido jauh sikit kutu rase susah nak lompat
boleh gitu..
dah la Diana..
dah bayar pun 300 kat vonad
kalo tak jadi waive gitu je la duit tu
jimat-jimatla mane yang patut
ni sebab harga barang naik le ni
udang kecik pun sekilo rm20..
aptb..
bye
I said to enche ahmad
tentang constraint untuk sambung phd
cer teka ape??
so aku bersyukur sekejap..
takyah nak kejo-kejo buat proposal
bos baru pun takde nak kecik hati sangat ngan aku nanti
baru nek pangkat dah nak sambung blajar
tekalah...
ape???
duitt...
betulla tu...
potongan aku je dah 2390.75 (every cents count)
separuh basic tak lepaih nak cover
unless aku sewakan rumah sekarang..
tapi barang kat umah nak campak mane kan..
bile fikir sedalam-dalamnye..
ai tangguh la dulu
tunggu increment tiap tahun
agak-agak dah cukup boleh la pi
hope before 40 leh bergelar Dr.
boleh brag kat ANM
kahkahkah..
tengok tu
nawaitu dah tak betul tu dari awal
camne Allah nak tolong
setiap hari aku pikir camne nak jimatkan perbelanjaan keluarga
dashyat tu..
yuran sekolah hanan agak mahal
so enche ahmad suggest 1 PASTI yang baru nak bukak kat taman ni
yuran die RM270 je
he said to me
ibu nak ke..?
tak tahu condition die camne..
kalo agak panas still ok to me..
tapi kalo tido ramai-ramai not so ok
aku prefer yang tido dalam nap cot
thats y aku pilih vonad tu
from my observation kalo tido ramai-ramai, kepala bertemu kepala
chances kutu nak berjangkit tu sangat tinggi
hahaha..
aku bajet kalo tido jauh sikit kutu rase susah nak lompat
boleh gitu..
dah la Diana..
dah bayar pun 300 kat vonad
kalo tak jadi waive gitu je la duit tu
jimat-jimatla mane yang patut
ni sebab harga barang naik le ni
udang kecik pun sekilo rm20..
aptb..
bye
Wednesday, November 20, 2013
life update
as-salam
who care???
kahkahkah
in summary
health: tip top..nak demam setahun sekali pun susah..xmerase nak mc selalu..tak reti tipu dokter..oh kat mate nak naik ketumbit
financial: ngam-ngam..sedikit tertekan sebab dah ujung bulan..isnin depan will be okay..sangat harap dapat promotion..macam nak buat presentation depan anm..why I should be promoted?
rumah: so-so, bilik air depan horror...weekend ni plan nak cuci..plan sejak bulan lepas
make-over: abandoned..duit tak cukup..berangan sudah...
family: biase-biase je...hanan baru ok dari semput..nuha cirit birit..so aku dah stop makan alfafa..annual leave tinggal sehari je..naye tul la..
suami: Alhamdulillah...slalu ajak isteri ke jalan yang dirahmati Allah..cume sedikit malas...mampus kalo enche ahmad bace
makayah kat kampung: ok kot....dah kol isnin lepas tanye resepi ikan sumbat kelape..sambil tu tanye gak ayah sihat ke dokk?
weight: up n down..sungguh tak paham...
keje: penyesuaian lom buat lagi...maleh dow..
till the, bye...
who care???
kahkahkah
in summary
health: tip top..nak demam setahun sekali pun susah..xmerase nak mc selalu..tak reti tipu dokter..oh kat mate nak naik ketumbit
financial: ngam-ngam..sedikit tertekan sebab dah ujung bulan..isnin depan will be okay..sangat harap dapat promotion..macam nak buat presentation depan anm..why I should be promoted?
rumah: so-so, bilik air depan horror...weekend ni plan nak cuci..plan sejak bulan lepas
make-over: abandoned..duit tak cukup..berangan sudah...
family: biase-biase je...hanan baru ok dari semput..nuha cirit birit..so aku dah stop makan alfafa..annual leave tinggal sehari je..naye tul la..
suami: Alhamdulillah...slalu ajak isteri ke jalan yang dirahmati Allah..cume sedikit malas...mampus kalo enche ahmad bace
makayah kat kampung: ok kot....dah kol isnin lepas tanye resepi ikan sumbat kelape..sambil tu tanye gak ayah sihat ke dokk?
weight: up n down..sungguh tak paham...
keje: penyesuaian lom buat lagi...maleh dow..
till the, bye...
Tuesday, November 12, 2013
selangkah ke depan
as-salam
sape yang 1st time jumpe mesti tanye, mengandung ke?
kalo adek badek lain slumber je cakap aku gemok
takper...ade ubi ade batas
tapi aku tak kisah pun..
lame-lame..bile enche ahmad gile-gile pulun nak kurus
aku pun amek kisah jugak
mane leh enche ahmad nampak lebih bergaya dari aku
huhu..
sebab jeles ngan enche ahmad yang tiap-tiap malam turun ke gym (aku tido)
aku pun nak menempek same
but..as a mother of two sangat lah susah
so enche ahmad cakap aku leh gi exercise time weekend je..
bagi 20 minit ketiak pun tak basah
hampeh...
pastu dia plak lelama kat situ
terpaksela aku bawak anak-anak pi playground
sebab tak sempat nak exercise tiap hari
aku try amek portion yang kecil untuk karbo
sengsara tul makan nasi sikit
dan memandangkan hari gaji masih jauh
marilah kita berpuasa di 9 dan 10 muharam...
sekian...
sape yang 1st time jumpe mesti tanye, mengandung ke?
kalo adek badek lain slumber je cakap aku gemok
takper...ade ubi ade batas
tapi aku tak kisah pun..
lame-lame..bile enche ahmad gile-gile pulun nak kurus
aku pun amek kisah jugak
mane leh enche ahmad nampak lebih bergaya dari aku
huhu..
sebab jeles ngan enche ahmad yang tiap-tiap malam turun ke gym (aku tido)
aku pun nak menempek same
but..as a mother of two sangat lah susah
so enche ahmad cakap aku leh gi exercise time weekend je..
bagi 20 minit ketiak pun tak basah
hampeh...
pastu dia plak lelama kat situ
terpaksela aku bawak anak-anak pi playground
sebab tak sempat nak exercise tiap hari
aku try amek portion yang kecil untuk karbo
sengsara tul makan nasi sikit
dan memandangkan hari gaji masih jauh
marilah kita berpuasa di 9 dan 10 muharam...
sekian...
![]() |
| pakse enche ahmad tangkap gambar kendid |
![]() |
| how gemuks I am |
![]() |
| dats my man |
![]() |
| menangis nak bawak askar kecik bersama |
Monday, November 11, 2013
aku dan susun atur
as-salam
hi
pekabo
time is gold la..
combine cerita lagi yek
last week aku terpikir
why dun aku bubuh gak gambar sendiri kat blog
setahun sekali pun ok ape
at least bleh tunjuk kat anak-anak gambar mude ibu
dengan harapan anak-anak akan cakap
wow cantiknye ibu dulu...
kahkahkah
ok tu part "aku" yer
part susun atur plak...
last weekend jugak
aku pakse diri untuk susun baju anak-anak
kalo tak pakse tak buat
inspirasi daripada blog-blog susun atur
memang praktikal la..
takde susah-susah nak ambik baju dah
napela tak terpikir dulu..
haihhh...
baru setel 2 laci
ade lagi 1 yang agak horror
sebab bateri ade sikit je
terpakse tangkap 1 gambar je
terpakse tu..
huhu...
cekidaout..
hi
pekabo
time is gold la..
combine cerita lagi yek
last week aku terpikir
why dun aku bubuh gak gambar sendiri kat blog
setahun sekali pun ok ape
at least bleh tunjuk kat anak-anak gambar mude ibu
dengan harapan anak-anak akan cakap
wow cantiknye ibu dulu...
kahkahkah
ok tu part "aku" yer
part susun atur plak...
last weekend jugak
aku pakse diri untuk susun baju anak-anak
kalo tak pakse tak buat
inspirasi daripada blog-blog susun atur
memang praktikal la..
takde susah-susah nak ambik baju dah
napela tak terpikir dulu..
haihhh...
baru setel 2 laci
ade lagi 1 yang agak horror
sebab bateri ade sikit je
terpakse tangkap 1 gambar je
terpakse tu..
huhu...
cekidaout..
![]() |
| nuha at 1 1/2 y.o. |
![]() |
| at 31 y.o. |
![]() |
| ni paling mulus sekali ni..:-P |
![]() |
| ok dokk?? |
Subscribe to:
Posts (Atom)
















