Tuesday, January 27, 2015

cuti-cuti Kuching

Assalam
lame rasenye tak update blog
kite takla sesibuk mane
tapi sibuk kire duit kite
hahaha
kite kan planning nak setel hutang cepat
tiaptiap harila review bajet
InshaAllah akan kurangle sikit listing potongan dalam payslip

ok back to the topic
kite book airfare ni setahun lepas
promo RM55 return
untuk 2 adults n 2 kids dalam tige ratus lebih includes tax..blablabla
kali ni kite travel ngan mak n adik-adik
best meriah..
pasni plan nak bercuti lagila..
huhu..kate nak simpan duit..


ni je gambo yang ade dalam phone kite
lain-lain dalam kamera intan..
cekidaut!!
























Tuesday, January 13, 2015

menu atkins: muffin telur berinti sardin

as-salam
holaaa
bersabarla anda semua
selagi kite tak kurus
selagi ni la..
atkins all d time
hari ni hari kedua
syabas!
tepuk cikedd..

diet kali ni kite dah pandai variasikan makanan
boring siot makan ayam plain, daging plain..
biar lambat turun janji tak stress
semalam hashbrown dan cucur udang
harini
sardine eggs muffin
as usual prepare menu malam tadi
pagi just reheat

resipi asal dari blog lynn:

1 tin kecil sardin ambik ikan je
1/2 biji cili besar "chopkan"
2 biji cili padi "chopkan"
1/2 biji bawang besar saiz kecil "chopkan"
sedikit jus limau
"mash"kan semua bahan

4 biji telur
1 sudu besar mayonis
garam
"pukul sebati"
cheddar cheese yang disagat

caranya:
buh mashed sardin
bubuh telur cover 3/4 dari lubang tin
sebab nanti akan mengembung takut meleleh pulak
tabur cheddar cheese
bakar 170 darjah celcius dalam 15-20 min.

tahap kesedapan: 8/10 sebab kite ni bukan penggemar telur




Monday, January 12, 2015

reinduction atkins 13/1/2015

as-salam
well..
today 13/1/2015 kite start reinduction atkins
with initial weight 68.5kg
ape kejadahnye
harap berjayela
ececeh...
kalo dulu orang jumpe ai
"u pregnant ke?"
tak sudah-sudah..
hopefully pasni
"eh u diet eh..camne u boleh slim camni??"
"cer citer??"

tak pasal-pasal sume orang dalam rumah berdiet sekali
malas mak engku nak masak nasi lagi
takpe..kite selang-selang ngan makan roti
yer anak-anak..
malam tadi gigih kite prepare menu
kite takmola makan telor je..
u know me..
makan nak sedap, nak banyak
tuh naik sampai camni..
oklah cekidout menu pagi ni..
kite tapau untuk enche ahmad sekali
dap...matila puji masakan sendiri..

yang perang tu name die hashbrown dari cauliflower, yang macam cekodok tu, cucur udang + tauhu. kite makan ngan nando's peri-peri sauce buh sikit sweetener





Thursday, January 8, 2015

selamat tahun baru..

as-salam
long time no see
sihat ke?
first of all
selamat tahun baru
walaupun dah 9 hari berlalu

tahun ni dikatakan akan berlaku economic crisis
as gov servant
memang tak rase sangat la
tapi sebagai pengguna
awal-awal lagi maintenance charges dah mintak naik sebab gst
hadoii..
sakit hati kite ni..
jadi..
marilah kite berjimat cermat
jangan buat loan baru
jangan shopping selalu
jangan jual rumah dulu

just stagnantkan je lifestyle macam dulu
bersederhana..
kalau boleh
setelkan hutang kalau mampu
okeh tu je

P/S: jangan lupe kuruskan badan tu