Thursday, February 26, 2015

pakse orang gubah bunga

as-salam
cite deko is backkk..!!
haha
gembire sungguh rase

kite ni dalam kategori tak berseni langsung
kalo bab menjahit, mengubah bunge
memang hampeh
tapi
tetap nak berdeko

kalo beli bunge tu memang prefer yang tak perlu gubah-gubah
buh dalam pasu
siap!!
ni pun adik kedai bunge tu yang bagi suggestion

dah lame-lame
kite pun bosan tengok bunge ni cegang cam gitu ja
baru-baru ni
intan datang mai lepak rumah sat
kite pun ape lagi
terus suruh die gubah bunga kite tu
suke sangat..
matchy-matchy ngan lampu merah kite tu..
*macam mengade je
lets cekidout..

cover baru kaison marii
tq adikku..

ade hati nak jalan

as-salam
semalam hujan lebat
kate enche ahmad
ambik nuha

mase tu kat putrajaya masih rintik2
bile nampak depan hospital serdang tersangat jem
kite terus membelok ke jalan nak pi maeps tu
tak sangke nak sampai upm tu pun jem jugak
bertabahlaaa...

hari dah agak lewat hampir pukul 6
nak ambik nuha lagi
terus kol enche ahmad
pi pasar malam beli ayam goreng beli buah
masak nasi untuk anak
sape nak makan?
tanye enche ahmad
anak-anakla...
takpayah kate enche ahmad
ayah beli nasi lemak

perjalanan nak ambik nuha smooth je
tak pulak jem
pelik
dalam 6.15 dah sampai kat kawasan rumah
tibe-tibe nampak enche ahmad berjalan sambil menjinjing payung
terus aku stop
nak pi mane?
enche ahmad tersenyum
lorrr..ayah baru nak exercise jalan pi pasar malam
usah mengade
naik kete cepat
orang dah lapor ni
nak tunggu die balik pasar lagi
dah pukul berapa?
panjang kite membebel
terus corner baring pi pasar malam naik kereta
tak berjaye enche ahmad nak membakar kalori semalam

pas maghrib terus tunjuk otot perut kat enche ahmad
tak sangke sungguh dah ade packs kat perut kite
tapi upper abs la
lower abs
lemak masih gegar-gegar gitu
terus semangat buat workout
tak lame
15 minit je
tapi peluh menitik-nitik
berat maintain 68kg
tak turun-turun
tapi ade inchloss
sebab baju sume dah longgar sikit
k la..
stop sini dulu
bye
lengan ade kurus sikit kan?? kan kan je la...







Tuesday, February 24, 2015

cari sekolah darjah satu

as-salam
dah 2 hari kite cari sekolah hanan
penat click sane sini
tepon lagi
tu tak termasuk carik location sekolah
haha
baik bos kite
cakap nak survey sekolah anak terus bagi

at first kite cari sekolah area rumah dulu

sekolah menengah agama tinggi ar-rahman btho
tapi ade sekolah rendah jugak
bile ustaz cakap sampai kul 3 je
terus tak tanye lanjut dah

sekolah rendah al-amin cheras selatan
03-9081 9441
sampai kul 3 jugak
annual fee RM1350 (termasuk yuran jan)
monthly RM420

sekolah rendah islam as-syakirin alam damai
03-9108 2711
annual fee RM880
monthly RM450 + duit makan RM3 sehari
8-5 (mon-thu)
8-12.30 (fri)
kalau nak transit after 12.30 tu tambah lagi RM100
*macam tak mampu pulak

sekolah rendah integrasi tahfiz ilmuan (sriti) ss9 bb bangi
laman web suspended pulak
monthly RM375
ni kite tanye kak eda je
anak die sume sekolah situ
memang sampai petang tiap hari
tapi ade test nak masuk
haha
macam tak konfiden hanan boleh lepas

at last kite decide
daftarkan dulu kat sekolah sebangsaan presint 16(2)
sekolah kafa kat presint18(1)

at the same time isi borang sriti
kalo tak lepas sriti sk masih ade kan...

eh nuha pun nak tukar tadika next year
sian die
hari-hari balik sekolah ngadu sekolah panas
dah pandai awak ye
ok
nanti ibu awak carik sekolah awak pulak ye
till then bye




Sunday, February 22, 2015

wean off nuha atia

as-salam
again??
haha..
sebenarnye kite nak bangge kejap ni
setelah 2 tahun 10 bulan
akhirnya kite berjage wean off nuha
perghhh..
tapi
tido masih tak lena
haha
tetap bangun bancuh susu
o tepuk-tepuk bontot nuha
nuha la ni
tido nak atas lengan je
kebas tangan ibu tau

caranya:
kite biar nuha tido ngan ayah die kat umah mertua one night without me
mak mertua ai cakap mane nak cukup
kite pun rase macam tak cukup..
tapi
tak sangke berjaya
dah seminggu nuha tak susu badan
banyakkan pujuk memujuk
ditambah kate puji pujian
sentiasa belai-belai
supaya dia tak rase less bonding

sekarang
udah asik mintak susu je kerojenye
bajet susu kene up next month
ok
bye





moron day

as-salam
nuha masih tak sihat harini
sian..
malam tadi asik terjaga je
batuk tak henti-henti

selang 2 jam mesti bangun
rase tak cukup tido pulak mak nuha ni
nuha apatah lagi
mase nak pergi keje tadi
nuha merengek-rengek mintak dibelai
sorryla nuha..
ikutkan hati memang ibu nak jage nuha
tapi..
cuti ibu tinggal 25 hari je lagi
ni la cuti yang nak digunakan untuk ambik exam nanti
2 kali sittings pulak tuh
cuti ayah banyak lagi..
pas pujuk2 sikit terus nuha okey

jalan agak lengang kat depan mines
sempatla punch in before pukul 8
sesungguhnya rase bersyukur sangat berada di department baru
banyak sangat mase terluang
haha..
mampuih kalo bos bace nih

ape-ape pun..
semoga adikku afiq cepat sembuh
sian die..
suspect batu karang

aku pulak..
tak tau nak buat ape dah lepas ni
cekidout gambo2 ku yang bajet kurus ni
penat workout hari-hari
jage makan lagi...



Sunday, February 15, 2015

deko deko sikit

as-salam
blurr
tak tau nak start dari mane
hopefully korang sihat hendakNya

dah lame tak cite-cite pasal deko
last week kite berkunjung ke ikea
ececeh...berkunjung tu
tinggi tatabahasa kite
bukan sekali
tapi 2 kali
huhu..
habisla duit kite..

adela kite makeover sikit bilik hanan dan ruang tamu
sebab tak habis kemas lagi
tak boleh nak upload harini
so kite teaser dulu
sejak bile pulak kite berteaserteaser ni..

merah tuuu...