Showing posts with label hobi. Show all posts
Showing posts with label hobi. Show all posts

Tuesday, May 6, 2014

lama sangat tinggal sampai nak luput

as-salam
lets the pic do talking
wit minimalis concept
i present...
my home sweet home
ececeh...
tak penah rase rumah kemas cenggini
huhu...

selalunye ade je baju bertapuk atas sopa
i know i know
need more improvement
RM je kureng
kalo tak lagi cun dari ni
eh cun ke..
takpela..
janji saye selesa di rumah sendiri






sampai senget sopa ai..sape duduk cepat ngaku

tak bleh close up habuk banyak


Monday, April 4, 2011

aku bukan wanita

kadang-kadang aku rajin jugak blogwalking sane sini..entrynye same sahaje..tak cite pasal handbag, mesti cite pasal kasut..tak pun alat-alat makeup..(of kos adalah yang branded) dah name pun wanita... tapi nape aku tak interested kat bende-bende camni??? adakah aku bukan wanita?? mungkin aku bukan wanita yang fashionista..(pesyen cam makcik-makcik bak kate adik aku)..emmm...ai tak kisah pun..so en. suami saye sangat bertuah kerana kos maintenance adalah tidak tinggi... tapi aku sangat obses dengan bende yang berkaitan dengan rumah..ape-ape saje yang ade kat home centre tu..from electrical item, garden, furnitures..kitchen accessories..cookware, bakingware..(ni kalo boleh nak yang paling mahal..) yang peliknye beli bende gini tak pulak rase mahalnye.. so sape-sape yang type cam aku sile angguk kepale..
nak pan ni..

Wednesday, March 9, 2011

hidup segan mati tak mauuu..

assalamualaikum..
hai....selamat petang..wow!! angin bertiup kencang kat luar..ade guruh..langit gelap..ramalanku jap lagi hujan lebat akan turun..(budak tak sekolah pun leh ramal camni) tapi....hujan tak lebat punnnn.......(ramalanku salah belaka)
cube korang teka gambar kat atas ni pokok ape?tekalah..tekalaaa...tettt...sume salah...(ade ke orang nak layan teka teki aku ni?) hellooo....

oh sungguh kesian...ni pokok limau purut aku..pokok ni mangse keadaan..
keadaan pertama, mase daun die masih banyak aku petik wat masak paprik n tomyam
keadaan kedua, mase daun baru die nak tumbuh si pemetik daun telah memetiknya tanpa rase bersalah (macam petik daun teh tu) walaupun ibu menjerit senyaring mungkin (bese tangan tu, babap kang)

setiap hari aku berharap agar daunnye tumbuh kembali..plissss...agak-agak korang dah ghupe ni kire hidup tak??
gambar si pemetik daun yang sempat dicapture, agak seksi...
ohh...die sedang melarikan diri..

Monday, August 2, 2010

kebun

pokok limau purut
pokok pandan n kari

cite psl kebun aku yg baru nk naik tu..b4 ni aku da ade pokok pandan..last week aku beli pokok limau purut lak..senang..nnt nk masak petik je..smalam AS balik umah mak Gombak amek serai ngn daun kunyit lak..AS ni siap perli aku.."pokok pisang taknak tanam??". xpe2....pasni aku nk tanam daun kari n pokok cili pulak..jenuh time nk pindah ngangkut sume pasu2 aku tu..nasib baik pasu plastik..jgn jd hutan udahle..marah kak eda nengok umah die semak samun nnt.

Tuesday, June 15, 2010

pokok pandan

last saturday aku masak nasi ayam..percubaan pertama..agak menjadi..cume nasi tu tawar sket...ni nk cite nasi ayam ke pokok pandan ni..berbalik pd kisah pokok pandan. ia bermula bila aku tetibe nk cube msk nasi ayam..lepas dpt resepi dr pn mazni aku terus g tmpat pn faridah nk mintak die pokok pandan yg kt pantry tu..rupe2 nye pokok tu da mati..sbb aku nk msk nasi tu urgent jgkla, pn faridah bg aku pkok pndan yg kecik sket yg die bela kt opis..walaupun kecik ttap berbakti sbb mengharumkan nasi ayam aku..aku buh pokok ni in special vase (gift kawen dr gf ajun)..kristal tu..adeke umat nk letak pokok pndan dlm pasu kristal..poyo jek..
tibe2 aku terus bercite2 nk tanam pokok2 lain gak..senang..nnt bile nk masak, petik je kt blakang umah..berangan tak ingat aku ni..dulu time blaja aku ade pokok gak (kak eda belanja)..tp aku pn heran mane g pokok tu..hanan, nnt ibu beli pokok utk hanan yek..leh hanan jaga..kalo jage kucin' xbest..ibu takut kucin..lgpun kucin' berak merata, sape nk basuh..ibu jgk..