Thursday, November 12, 2015

kemas-kemas bilik solat

as-salam
after few weeks hibernate in d office during jummat break, today ai kenot tahan anymore. take car key dan bawalah diri tanpa hala tuju. at first aku macam nak terjah je spotlight mines tu. bile ingat experience susah nak dapat parking dat day terus malas. balik rumahla. oit oit..rumah aku bukan dekat. 20km sehala. at 31 weeks of pregnancy, masih gagah perkasa. on the way back singgah beli kepci. teringin pulak tekak ni. hot n cheesy. nyum nyum

sampai rumah dah dekat pukul satu. pas melahap rase nak tidur pulak. huhu. sampai opis balik at 3. puas hati aku. dari dok opis melangut tunggu pukul 2.45 ade jugak aktiviti yang menggembirakan hati dan perasaan.

panjang mukadimah aku. back to the topic, akceli bukan bilik solat je aku kemas, bilik-bilik lain pun ade makeover. cume malas nak tangkap gambar buat bukti. haha. so far banyak lagi nak buat. ongkos je takde. jadi dok diam-diam dulu. k la cekidout.


before
after. same je semaknye. haha. dat 3 big things tu nak remove. tilam, kipas n carpet
before   
after. buruk jugak..tu la mase tengah kemas takmo tangkap gambo.

Thursday, November 5, 2015

persiapan menyambut orang baru

as-salam
tak tau nak cakap camne
rase teruja sangat nak beli barang baby
amboii
bab soping memang sakan
bukan barang baby je
barang rumah pun...

sebab aku cam takde mase nak belek barang kat mall atau kedai
aku belek kat alam maya je la
senang compare mane murah
semua aku beli kat lelong
trusted seller
ni pun aku dah tahan napsu membeli sikit2
duit pun takde kan..
yang bestnye aku berjaye disiplin kan diri gune cash
ok mulai esok bawal bekal pi opis

masih banyak nak kene beli ni
banyak barang baby dah lusuh kene lenjan
tak pun hilang entah ke mane
yorlaaa...
time nuha dah recycle sekali
sampai adik nuha takkan nak recycle lagi
terpaksela mak beli baru
cadangnye gaji nov ni la..

serius yang aku beli ni memang murah..yang pink tu net untuk mandikan baby..boh atas tu..mak kan ketor2 nak pegang baby baru lahir