Showing posts with label wishlist. Show all posts
Showing posts with label wishlist. Show all posts

Wednesday, June 1, 2016

wishlist dipenuhi

as-salam
in a week 2 kali aku p ikea. mentang-mentang dah tau jalan. dalam belas2 km gitu. memang selalulah rase nak terjah. 1st trip aku penuhi impian nak beli langsir ngan carpet baru. habis duit refund. haha.. second trip nak cari tilam n katil. besar sangat tilam tu. takleh lipat2 masuk kete. at last aku carik kat lazada je. murah pun murah..katil tu nanti-nantilah..

pastu rase macam nak beli coffee table. ade sale. risau menyesal tak beli bukan menyesal beli..haha..k lah cekidaout. suke sangat nihhh..

langsir kaler cerah rase terang rumah
rumah tak berkemas pun berani masuk blog
katil impian
tilam ni lori je leh angkut ni

Wednesday, May 25, 2016

wishlist

as-salam
dah lame tak hias rumah cantik-cantik. sekarang baju-baju tak kering jadi langsir. baju-baju tak lipat pulak jadi bantal-bantal kecil kat sofa. toto jadi carpet. bakul laundry jadi vase yang besar-besar tu..leh imagine tak camne keadaannye?. itupun aku dah transfer buku-buku ke dalam bilik. kalo tak lagi horor rumah. anak-anak slalu cakap "nak rumah camtu ibu.." bile tengok rumah yang cantik-cantik dalam tv. eh, rumah korang sekarang tak cantik ke?

aku slalu cakap kat hanan n nuha, korang la buat rumah ibu tak cantik. selalu buat sepah. dan-dan tu jugak semua kemas mainan. haha..yee..semua ibu nak yang terbaik untuk anak-anak. kalo mampu memang nak sediakan rumah landed yang ade buaian dan slide supaya anak-anak boleh main. i told them nak rumah ade tanah nanti takde swimming pool. kaye sangatle mak ko nak buat rumah landed ade pool bagai..hehe

panjang mukadimah aku. point nak cakap sebenarnye aku nak terjah ikea beli carpet baru. langsir baru pun nak jugak..untuk raye tahun ni. at the same time nak setelkan hutang kakak aku dan kereta. kecelaruan minda sungguh. mane satu nak buat pun tak tau. duit ade banyak tu je.k la asik merepek bab duit je. taa..


Tuesday, October 6, 2015

maternity top yang cantik

as-salam
antara bende yang dibuat pada masa lapang
tak suke tau ngan baju maternity yang ropol-ropol
ape kau ingat pregger kene bajet cute
dahle badan besau
aku suke yang simple dan elegan
macam H&M top ni
harga pun takle mahal sangat
ok
start kumpul duit dari sekarang
>.<




Tuesday, May 12, 2015

wishlist next year

as-salam.

tak sampai pun tengah tahun lagi, aku dah ngidam kereta untuk tahun depan. tiap hari doa, Ya Allah tambahkanlah rezeki keluargaku. tup-tup kena tanggung keje. tapi tak kena pada masa yang sesuai. i ol nak exam ni. nak cuti study. tak pasai-pasai tak boleh ambik pulak. nasib baik bos baru dah ajar cara-caranya.

so, wish me luck untuk 10 jun ni. doakan aku tak banyak sangat keje walaupun tanggung keje. dan orang yang ditanggung keje masuk lambat lagi. hahaha..sebab nak penuhi impian aku, enche ahmad pun terpakse wat ot jugak. hamboii...laki bini busy buat keja.

actually, beli kete tu lambat lagi. priority nak setelkan hutang kete lame pastu nak trade in. nak maintain 2 kereta rase tak mampu pulak since we ol ade komitmen baru tahun depan. eh ade beli aset baru ke...? jeng jeng jeng

i ol ni taste tak tinggi mane. sesuaila ngan poket. buat mase nih mampu tengok alza je. tu pun pikir berkali-kali. mintak-mintak nuha tak menyusu banyak tahun depan. dah 4 tahun kurang menyusu kot. toilet training still tak berjaye lagi. asik terlepas je. haiyakk..

hope semuanya berjalan lancar. Insha Allah...ok nak jenguk buku jap. report jaminan ai dah setel..yeay!


Monday, April 6, 2015

rumah oh rumah..

as-salam
di usia 33 tahun ini
rase teringin sangat nak duduk rumah atas tanah
haha...
nak tanam serai, lengkuas, daun kunyit, daun limau purut, daun kari, pokok rambutan
awwww...rase mengade sangat
mungkin faktor usia
mak aku tanah beso pun tanam sawit je
ok, tipu

bukan ape..
aku rase membazir tak manfaat kan tanah yang ade
kalo ade rumah atas tanah
boleh gak rumah sekarang disewakan
paling koman pun 800 dah masuk tiap bulan
tanah aku tu tak le jauh mane
dalam 25km ke Putrajaya (Presint 4)
saje enche ahmad mengade takmo duduk sane

so aku pun start buat kire-kire
tak tau la umah ape yang dapat dengan rege 250k
impian dah le macam-macam
nak ade surau, nak ade gym, nak ade badminton court
haishhh..
InshaAllah InshaAllah termakbul
aku rase aku mampu 2 tahun lagi
amin amin amin....
i know i can be better
yeahhh!!!









Thursday, October 9, 2014

kalau nak tu..nak jugak..

as-salam
selamat hari jumaat
ape khabar?
kite bertambah-tambah sihat ni
haiyaa..
tak tau bile nak insaf
kite cube ok

pagi ni kite cakap kat enche ahmad
kite nak beli kete lagi 1
kite ni jenis
kalo nak something tu
nak time-time tu jugak
biarpun berpatah arang berkerat rotan
haiyakk..
ape jenis perangai ni
tapi sebab duit takde
kite jadi rational sikit

kite rase susah kalo ade kelas hari sabtu
kite nak gune kete
enche ahmad pun nak gune kete jugak
ye laa..enche ahmad kene angkut budak2 tu..
sekarang ni memang berhantar dan berambik kite kat Cyberjaya nun

pastu kite ni macam takde can nak balik lambat
at least kalo ade lagi satu kete
boleh enche ahmad ambik budak2 tu dulu
people minded kan
sape balik lambat tu la yang baguihhh
balik awai ni tak bapa baguihhh
haishh
macam-macam pulak kite ni kan
kite rase macam nak pinjam je kete kancil kat kampung tu
sure mak kite bebel nanti
huhuhu
ntahla..
kite tak boleh nak pikir dah
isi je la minyak kete banyak2..
awatla jibby pi kurangkan subsidi
sakit hati kite..

Monday, August 25, 2014

rumah atau kereta

as-salam
today
kite dapat berita yang tak begitu baik
even enche ahmad ambil alih pinjaman rumah kite
it still considered second loan
dan entitle hanya 1/4 dari kelayakan (kate orang bpp)
so tak bolehla kite buat rumah idaman kite
unless kite setelkan dulu pinjaman pertama
dan second loan kite dapat beza antara kelayakan dan amaun yang dipinjam
dalam 264k++
kalo ni dapatlah rumah besar sikit kan..
masalahnya mampu ke kite nak setelkan 111k tu dalam tempoh terdekat ni
haishh...memang takler...
nampaknye kite tak merasela kete idaman..
cite-cite kite next 10 years ni setelkan hutang rumah..
hahaha..
ni nak menagis ke nak gelak..
ok bai..
pening dah menteri kewangan

Monday, August 11, 2014

marilah berjimat cermat

as-salam
hai..ape khabar??
lame tak cite bab duit kan..
huhu..
ai luv money
tibe tibe jadi poyo
u tau kan ai tak kaye mane

sejak due menjak ni ai nak sangat-sangat beli kete baru
hari-hari ai mimpi beli kete
(tipu sangat)
duit takde pun boleh mimpi kan..
so ai sampaikan hasrat ai ni pade enche ahmad
gile ke hape die nak ai beli kete tanpa riba'
maka.....

macam nak gile la ai simpan duit
jimat mane yang boleh jimat
potong estro, potong line tepong
makang ikang kembung
(separuh cerita di atas adalah dusta)

bape tahun ai nak kene kumpol duit ni?
pening kepale ai tau..


eh tu kan dunia je...
jadi...
marilah kite bersyukur dengan apa yang ade
sambil tu cepat-cepatlah selesaikan segala hutang-hutang beriba'
yang takde riba' xpe..
hahaha..marah kakak aku..





Monday, May 26, 2014

entry campur aduk

as-salam
korang pekabo??
kite sihat-sihat je
tetibe pagi ni kite rase semangat sangat nak update belog
subuh-subuh tadi kite dah tangkap gambo
ni corner dalam bilik solat kite
sebab semua bilik takde kipas siling terpakselah kite wat gini
atas meja tu kite deko ngan bunge sikit dan frame sijil 
wat semangad supaye kite lebih kuad bekerja di mase akan datang
sile lempang sikit kite ni
ngade sungguh



last saturday we oll kuar cari selipar enche ahmad
gigih tau dari alamanda ke mines
padehal nak carik selipar je
nasib baik jumpa
walau pun nampak macam style orang tua
aku tetap cakap ok bang..
hehehe
maleh dah nak ngikut pakcik ni
at the same time
aku usha-usha jugak henbag n kasut baru
walaupun berbesar hati untuk memiliki beg coach
aku tetap rase membazir
semoga satu hari nanti terbukalah pintu hati aku nak beli
hehehe
hari ahad tu pulak we oll gi kaison
perrghh..best sangat
sape yang minat deko-deko ni mesti suke gi kaison
sempatlah makcik beli munge yang cantik ni dan wall clock tu
bunge tu 11.90 je
pasu tu dah lame beli rege 4.50
derang cakap kalo kat kedai 2 inggit, 2 inggit je pasu tu
dah kedai 2 inggit kan
mestilah 2 inggit..

lastly ni la beg yang ahkak beli..bukan coach la..tapi die punye hepi macam dapat braun buffel..oh k la..kakak setop dulu..bye

Tuesday, April 29, 2014

perlu lebih gigih


as-salam
ni lah wish list aku sejak dulu
beg juruletih tu paling lame berkampung kat situ
tak tau bile nak tercapai
jumaat ni nak register mia
aqiqah nuha pun dah setel
Alhamdulillah
yang lain tu
Insha Allah coming ni
atap yang paling mahal
masih tarik tarik tali lagi ngan JMB
tempat parking aku kan berisiko tinggi
aku penah cite kan atap timpa kete
akceli aku tak kisah pun ade atap ke tak
dah ade insurans protect
lagi pun flat depan tu dah baiki atap die
kamera tu untuk biz online
eheh..sibuk je enche ahmad kuiri-kuiri ai tau
macam tau je ai nak kamera tu untuk blogging
wishlist enche ahmad perlu masuk sekali
aku kan nak pau epf dierr
nampaknye perlu lebih gigih meniaga
eh ioll ade prelove jeans budak tau untuk dijual
c u in fesbukk!!

Sunday, January 5, 2014

weight loss journey

as-salam
i am near to obsess about losing weight
it was started since October last year
i first take shaklee supplements alfafa + lecithin and continue it while my stocks last
the change was very slow
i lost only 1 kg in a month
until i met my boss during taklimat
she is slimmer than 5 months before
she said its all about atkins diet
then i start searching what atkins diet is and study deeply
the journey began on 17 Dec 2013
in 20 days i lost 5 kilos
amazing right?
also save money
no need slimmer product or mist or cellulite cream what so ever
i still continue the induction phase until i reach the target weight
this morning my weight was 64.7kg..
fell so blessed Alhamdulillah
yesterday i ate a lot includes the food that i should avoid
because my mak send me manggis n rambutan
so teringin weh..
i ate 1 rambutan n 2 mangosteen
tu pun always worry and keep counting the carbs..
i also ate biscuits..sikit-sikitla..
late evening i did lompat bintang, and sit up n other exercise like mad
please ignore the grammatical error or sentence
i love this diet..makes my tummy looks slimmer
and i can wear my old blouse..
my arms need more exercise

my face also looks slimmer..love..love..love..

Thursday, January 2, 2014

azam 2014

as-salam
lame tak jumpe kan..
pekabo??
aku n famili sihat-sihat je
ni nak kate azam 2014 tu tak jugak
selalunya planning aku ni projected up to 8 years
dashyat tak..??
tapi untuk tahun ni je..
first skali aku nak apply mia membership
pehtu nak try apply acca
habis acca nak pelan-pelan buat proposal phd..
ha...kan dah melangkau tahun tu..
in 4 years aku nak setelkan hutang aku yang near 50k tu
at the same time cube kumpul duit sikit-sikit nak buat rumah in 5-8 years
pehtu jugak plan nak beli kete besar sikit..
adehh..pening kepale..
mane nak carik duit..

sekarang ni target nak loss weight dulu
berat ni dok statik 65 je
60kg dah sangat hensem tu..
okla hujung tahun depan cari balik post ni tengok tercapai ke tak..
till then, bye..

Thursday, March 14, 2013

in my dream

as-salam
sebenarnya malas nak pikir bab-bab dunia ni
tapi
takmo tipu diri sendiri
tiap-tiap hari saya saya usha beg coach kat fesbuk
yep..tiap-tiap hari
dengan harapan satu hari nanti saya mampu beli
mampu dengan erti kate lain
adalah redha..nak beli beg semahal itu
kalo makne duit tu
da boleh m2u sekarang jugak
pastu kais pagi makan pagi
hekhekhek
bile enche ahmad tanye duit mane
pura-pura tak dengar

before ni saye penah lekat wishlist kt pintu
dengan harapan enche ahmad akan bace
memang die bace
tapi die buat donno je
sampai hilang wishlist tu
saye tahu enche ahmad tak mampu nak beli untuk saye
atau tak kuase nak beli
at least share le separuh-separuh
hari ni saye naik gile lagi
kalaulah ade orang nak bagi free
bukan ke seronok?

pendamkan perasaan..
nak design macam ni colour beige/ hitam/ dark brown
macam orang nak kasi kat kau


Friday, September 28, 2012

hadiahkan sesuatu untuk diri

as-salam..
bila dikira-kira kembali saya tak penah menghadiahkan sesuatu untuk diri..sikit-sikit untuk anak, untuk rumah, untuk mak ayah, untuk suami..(lately ni dah tak mampu beli)..pehal?? penat-penat buat keje sendiri, tanggung keje orang lagi, wat keje rumah bagai..diri sendiri ko biarkan ketepi..macam tu lah mummykan?? selalu kedekut dengan diri sendiri..
sekarang tidak lagi..(dah pandai sikit ni)..if i am not hepi camne nak hepikan orang lainkan?? so dah berderet wishlist untuk diri..hukhuk..terbatuk..
i know enche suami tak mampu nak hadiahkan saye barang mahal2..takpe..tak payah susahkan suami..tak perlu jadi isteri yang meminta-minta..beli sendiri!!!
during my besday month saye hadiahkan diri sendiri dengan sematfon..yeay2..saye dah ade sematfon..:-) tak kisahle sematfon cokia ke hape..janji menyemat phone (jakun sungguh ko ni)
I am hepi....
p/s: api neraka lagi panas, sabarlah duhai hati..

Sunday, September 23, 2012

boleh ke??

as-salam
pekabo?? moga sihat selalu..nak gaji esok ni blehla berangan sikit..
akceli im looking for sematfon..mane aci bos pakai stupidfon ..anak buah sume perhebat henpon masing-masing..emmm...PTD kah?? (Pegawai Takde Duit)
so aku pun menyampaikan hasrat kepada enche ahmad..
he said, ibu, ibu boleh ke pakai hp mahal-mahal..balik rumah pun hp letak merata..lempor2 jer..selalu jatuh..buat rugi je..sematpon tu sensitip..cepat rosak..haishh..(lebih kurang gitula ayatnye)
alahh..bile pk-pk balik..very true la..careless aku ni..kensel beli sematpon..
install aircon umah mak mertua la..balik nanti tak panas, kan??
hancur impian..perbaiki diri dulu..sayang barang-barang sendiri..walaupun murah beli ngan duit..T_T hukhuk..beli handbag buleh kan???

Tuesday, September 4, 2012

my long long long wishlist

as-salam
yesterday was my besday..pakse enche ahmad belanja saye..sebelum hari kejadian dah habaq awai2..nak cekelat, nak ciskek..nak henbeg..tak hengatt..

cite pasal taska nuha dulu eh..before dis i said to enche ahmad..eh ade jalan shortcut la nak gi taska nuha..saye dah google..on dat day we all pun pusing2 sampai jumpe jalan hati..gulpp..pesal dier appear kat google maps??tak puas hati..
sampai di hari kejadian baru sedar we all yang salah jalan..yeay dah bley elak jem depan komuter serdang..

pas jumpe jalan shortcut tu aku pun berkira2 nak masak ke idak..takkan on my besday pun nak masak..rehat le kejap (during ramadan went to bazar hari2 tak kire rehat ke?) ahaks..

dipendekkan cite aku pun pau habis2 enche ahmad sampai bengang..he said on his besday takde pun die mintak macam2..sape suh tak mintak..(kerek sehh..) to be fair aku pun menanam impian untuk membalas budi..bertambah panjang ler wishlist aku..lupe nak bgtau..ciskek je yang dapat..

1. of kos menyemat pon
2. wet n dry kitchen cabinet (tak agak2 tu)-nak yang konkrit
3. simpanan TH at least RM5k setiap sorang (kali sendiri..pastu terbeliak mata terkedip2 sekali)
4. nak beli emas kot
5. tambah anak supaye tak rase membazir FS tu

takdela panjang pun..kann??? (ni lom tambah yang tak sempat pikir..)

Wednesday, June 13, 2012

wishlist baru

as-salam..
serabut je sejak akhir-akhir ni...duit takde pun impian tu tetap ade...s/times terdetik dalam hati...banyaknye la duit derang ni..gi melancong, ade smartphone best-best, kete mahal-mahal..haishhh...ngeluh pulak..
redha je laa ngan my stupidphone tu..slowly upgrade yer..
short term dream:
-setel hutang orang 700 300 jun-julai
-setel hutang lagi 500 300 ogos-september
-beli smartphone oktober
-hadiah orang november-lambat gilerr
-saving th nuha

long-term dream:
-kitchen cabinet
-mpv
-landed property

kalo enche ahmad bace lets share money yer..

Sunday, January 8, 2012

tempoh bertenang

as-salam..kalo saye takde meeting petang ni memang makan gaji bute je la harini. sekarang ni di dalam tempoh bertenang..so bertenang sakan le ni..tak tekan sistem bayaran langsung..hati rase berbunga-bunga..

last weekend carik sopa lagi..from ikea to macy..pastu dah malas..tak beli-beli lagi..berkenan sangat kat sopa macy tapi enche somi tak suke..he prefers ikea punye..nampak gayenye lambat lagila wishlist tertunai..

tingkap dapur saye pun tak pasang lagi..why? becoz supplier ni tak redha nak buat..first sebab bracket grill besar sangat, tak muat nak letak frame tingkap..
second, ade pulak paip air kat situ..so more aluminium..kene tebuk lagi and so on..
tak try lagi tanye second supplier..comin' weekend ni la..

plan for kitchen cabinet terpakse ditangguhkan..sebab nak jugak beli sopa dulu..lagipun duit tak cukup lagi..dunno la why time peknen je mesti nak sopa baru..(peknen hanan beli sopa jugak)..gatai le aku ni..

penah tengok kalendar cina? kalo ikutkan saye dapat baby boi..tapi instint saye kuat sangat mengatakan girl..kalo scan esok saye tanye..kalo tak dok diam-diam kat situ..

penin' tak bace post ni? selalu takde post yang specific..tata...

Sunday, December 18, 2011

teruja

as-salam..pagi-pagi ni baucar takde lagi..yang pending last week dah setel hari sabtu lepas..(rajin tak aku OT??) harini paydayla...+bonus..huhu...alahai cik hanan...as normal little girl..suke posing manja-manja..aduhh...time pakai dress sure nak pusing-pusing macam princess..ape ke heinye??

ibu tak suruh pun posing cam gitu


akceli aku nak cite ni..sebab malu-malu nak tunjuk kat korang..cover sket yek..breast pump aku dah selamat sampai..tak sempat lagi nak bace manual die..plan nak pergi berguru je..hip hip hooray...tak sabar nak mengepam ni..
i bought these + feeding bottle for GBP266 (x5). how lucky deme yang dok UK tu...dapat beli dengan harga yang murah compared kite yang kat mesia ni..ade satu care je nak pi dok UK tu..sambungla study lagi..yang aku rase takkan mampu nak buat dah..malas arrr...k la...keje dah sampai..tak bleh ai nak relax sket..

Wednesday, November 23, 2011

hari suke

as-salam..i dun know why gaji bulan ni paling dinanti-nanti..honestly dalam wallet semalam hanya tinggal RM30..kalo mak tau mau kena dah ni..in hand should ade duit 4 emergency..tu belum lagi yang mak tak tau dalam atm aku pun takde duit..hua-hua-hua..

so hari ni leh up sket..epf n personal loan dah takde..tunggu tahun depan pulak potong duit rumah..eh kene servis ketela bulan ni..(oppss)

harini rajin lak aku cek pekeliling jpa, akceli nak cari pasal SBPA..tapi dapat jumpe circular imbuhan tahunan pun jadila..eh my hubby entitled RM1000 la...macam tak caye..hope betul..
rajin aku calculate bonus laki aku ni (ader udang di sebalik batu) belum dapat lagi aku dah chup separuh...ade can nak pasang water heater ni..huhuhu..

akceli sekarang ni aku sangat gigih nak kumpul duit untuk install kitchen cabinet..aiming for 8k before Julai 2012 (banyak hasrat soping terbantut)..terpakse berkorban..
sikit-sikit, lame-lame jadi bukit..

aku tak tau ler kalo korang menyampah ngan blog ni..owez talk about money..tapi memang dalam kepale otak aku ni asik RM RM RM je..very appreciate every single cent i spent..we are not rich so kene spend wisely..sib baik gomen nak naik gaji..bak kate sorang bos bersara kat tempat aku ni..kenaikan gaji tu simpan or invest..belanja macam before kenaikan gaji..oklah..