as-salam
ingat takmo tulis dah. tapi blog ni cam memanggil-manggil. tambah pulak memang takde keje. sok pun tak tau nak buek ape. sistem dah closed. dah takde payment untuk pinjaman. tunggu report kluar januari ni baru ade keje balik.
sambil tu nak share je yuran sekolah anak-anak. mesti ade yang survey-survey kan..macam aku dulu la.
Yuran pasti ni beza-beza ikut tempat. malangnye aku takde butiran yuran tu. total annual fee termasuk buku, uniform, yuran bulan januari+dis (tak masuk daycare) =RM548. memang murah. monthly RM270, RM170 untuk day care kalo tak silap. aku tambah 2 lagi uniform each RM35 (complete set termasuk tudung).
enche ahmad cakap nuha dok sini setahun je. tahun depan pi sekolah lain pulak. we ol kesian kat nuha. nampak macam panas je sekolahnye. tapi, nuha kan dah biase sekolah panas. haha. siap pesan takmo pakai tudung sebab panas. aku pujuklah..nanti potong rambut dulu, sure tak panas dah. nampaknye die termakan kate-kate aku. bukan aku takmo hantar sekolah yang lagi best, (eh pasti tak best ke?) cume time tu aku kan pantang. sape nak pegi hantar ambik nuha kat Putrajaya.
panas adalah kriteria yang aku tengok untuk sekolah anak aku. haha..(sebab derang ade ekzema) aku pertimbangkan sekolah ni sebab dekat ngan rumah. kalo takmo nuha kat sekolah sampai petang tengahari aku leh ambik sebab dekat. second, untuk 4 tahun ade 10 orang je student. bolehla ustazah fokus kat budak-budak tecik ni. bagus sebenarnye pasti ni, cume tang fasiliti tu kurang sikit. sebab tu yuran murah. nak bantu orang-orang yang kurang mampu. kire aku ni ambik hak orang tak?? haha..baru nak tanye..
Yuran SRITI pulak, annual fee RM1515 termasuk yuran jan n dis tak masuk baju sukan, tudung dan vest RM100. monthly RM380. sekolah ni pun nampak panas jugak. tapi hanan dah biase pakai tudung biarpun panas. tapi nampak jugakle ekzema die naik balik. cume tak teruk macam dulu. memang aku prepare baju cotton je untuk hanan. selesa sikit.
okla rase panjang pulak aku mengarang kali ni. esok birtday ayah yang ke 65. happy birthday ayah!!
syok balik kampung ritu. dapat makan lepat pisang, ikan fresh yang manis, minum air kelape walaupun tak jalan ke mane-mane. mengah dah nak jalan. bye.
Tuesday, December 29, 2015
Sunday, December 27, 2015
risau tak kembali
as-salam
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua
firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.
at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.
kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua
firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.
at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.
kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.
Thursday, November 12, 2015
kemas-kemas bilik solat
as-salam
after few weeks hibernate in d office during jummat break, today ai kenot tahan anymore. take car key dan bawalah diri tanpa hala tuju. at first aku macam nak terjah je spotlight mines tu. bile ingat experience susah nak dapat parking dat day terus malas. balik rumahla. oit oit..rumah aku bukan dekat. 20km sehala. at 31 weeks of pregnancy, masih gagah perkasa. on the way back singgah beli kepci. teringin pulak tekak ni. hot n cheesy. nyum nyum
sampai rumah dah dekat pukul satu. pas melahap rase nak tidur pulak. huhu. sampai opis balik at 3. puas hati aku. dari dok opis melangut tunggu pukul 2.45 ade jugak aktiviti yang menggembirakan hati dan perasaan.
panjang mukadimah aku. back to the topic, akceli bukan bilik solat je aku kemas, bilik-bilik lain pun ade makeover. cume malas nak tangkap gambar buat bukti. haha. so far banyak lagi nak buat. ongkos je takde. jadi dok diam-diam dulu. k la cekidout.
after few weeks hibernate in d office during jummat break, today ai kenot tahan anymore. take car key dan bawalah diri tanpa hala tuju. at first aku macam nak terjah je spotlight mines tu. bile ingat experience susah nak dapat parking dat day terus malas. balik rumahla. oit oit..rumah aku bukan dekat. 20km sehala. at 31 weeks of pregnancy, masih gagah perkasa. on the way back singgah beli kepci. teringin pulak tekak ni. hot n cheesy. nyum nyum
sampai rumah dah dekat pukul satu. pas melahap rase nak tidur pulak. huhu. sampai opis balik at 3. puas hati aku. dari dok opis melangut tunggu pukul 2.45 ade jugak aktiviti yang menggembirakan hati dan perasaan.
panjang mukadimah aku. back to the topic, akceli bukan bilik solat je aku kemas, bilik-bilik lain pun ade makeover. cume malas nak tangkap gambar buat bukti. haha. so far banyak lagi nak buat. ongkos je takde. jadi dok diam-diam dulu. k la cekidout.
![]() |
| before |
![]() |
| after. same je semaknye. haha. dat 3 big things tu nak remove. tilam, kipas n carpet |
![]() | |||
| before |
![]() |
| after. buruk jugak..tu la mase tengah kemas takmo tangkap gambo. |
Thursday, November 5, 2015
persiapan menyambut orang baru
as-salam
tak tau nak cakap camne
rase teruja sangat nak beli barang baby
amboii
bab soping memang sakan
bukan barang baby je
barang rumah pun...
sebab aku cam takde mase nak belek barang kat mall atau kedai
aku belek kat alam maya je la
senang compare mane murah
semua aku beli kat lelong
trusted seller
ni pun aku dah tahan napsu membeli sikit2
duit pun takde kan..
yang bestnye aku berjaye disiplin kan diri gune cash
ok mulai esok bawal bekal pi opis
masih banyak nak kene beli ni
banyak barang baby dah lusuh kene lenjan
tak pun hilang entah ke mane
yorlaaa...
time nuha dah recycle sekali
sampai adik nuha takkan nak recycle lagi
terpaksela mak beli baru
cadangnye gaji nov ni la..
tak tau nak cakap camne
rase teruja sangat nak beli barang baby
amboii
bab soping memang sakan
bukan barang baby je
barang rumah pun...
sebab aku cam takde mase nak belek barang kat mall atau kedai
aku belek kat alam maya je la
senang compare mane murah
semua aku beli kat lelong
trusted seller
ni pun aku dah tahan napsu membeli sikit2
duit pun takde kan..
yang bestnye aku berjaye disiplin kan diri gune cash
ok mulai esok bawal bekal pi opis
masih banyak nak kene beli ni
banyak barang baby dah lusuh kene lenjan
tak pun hilang entah ke mane
yorlaaa...
time nuha dah recycle sekali
sampai adik nuha takkan nak recycle lagi
terpaksela mak beli baru
cadangnye gaji nov ni la..
![]() |
| serius yang aku beli ni memang murah..yang pink tu net untuk mandikan baby..boh atas tu..mak kan ketor2 nak pegang baby baru lahir |
Monday, October 26, 2015
cerita sepanjang minggu lepas
as-salam
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu
selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli
anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
jumaat plak we ol sefamili ke selesa resorts bukit tinggi
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik
balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu
selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli
anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
![]() |
| dah susun gini nampakla kemas sikit kan.. |
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik
balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
![]() |
| sibuk main kat photo booth ni. terpaksela mak tangkap jugak gambo |
Monday, October 12, 2015
susun atur baju bajan
as-salam
wahhh..
tajuk gempak gile
tapi still tak leh challenge orang lain
susun atur terkemas aku leh buat setakat ni
quit mencabar sebab dari dua almari jadi satu
so memang padat le
tengah dok berkira-kira nak pi ikea
plan nak buat almari terbuka
ade satu box bedsheet n curtain yang tak tau nak letak mane
ni la hasil keje keras last weekend
lap peluh
next next week nak beautify lagi
bagi cun
yo la..
dah 4 tahun tak kemas
huhu
bilik paling horror
langsir pun baru je cuci
haha
giler punye rajin
nanti dah makin cun i update lagi k
wahhh..
tajuk gempak gile
tapi still tak leh challenge orang lain
susun atur terkemas aku leh buat setakat ni
quit mencabar sebab dari dua almari jadi satu
so memang padat le
tengah dok berkira-kira nak pi ikea
plan nak buat almari terbuka
ade satu box bedsheet n curtain yang tak tau nak letak mane
ni la hasil keje keras last weekend
lap peluh
next next week nak beautify lagi
bagi cun
yo la..
dah 4 tahun tak kemas
huhu
bilik paling horror
langsir pun baru je cuci
haha
giler punye rajin
nanti dah makin cun i update lagi k
![]() |
| stand sementara. jangan patah sudah. baju kalerful camni memang tak cun untuk dilihat..nanti i susun ikut kaler yek |
![]() |
| see the padatness |
![]() |
| ni pun dah 2 plastik buang |
buang perabot terpakai
as-salam
last 5 days i start tak boleh tidur
dalam kepale ni asik pikir nak kemas rumah je
i think a lot lately
jangan kluar anak asik kerut-kerut dahi sudah
dalam 2011 gitu aku penah renovate kitchen cabinet
kabinet lame tu besar dan tak boleh la nak buang sesuka hati
aku kan netizen yang baik
so aku browse portal MPSJ
cari senarai kontraktor sampah yang terlibat
pastu kol derang
nanti die akan rekomen orang yang boleh tolong buangkan
at dat time aku kene RM100 untuk lori satu tan
baru ni aku terus kol MPSJ
perkhidmatan bandar tak silap
pegawai tu kate nak telefon balik bagi no. kontraktor terlibat
tapi haremm sampai ke sudah
so aku tepon je management/JMB aku ni
boleh je buang kat tempat yang disediakan
free of charge
tapi sian kat enche ahmad nak angkat barang besar sorang-sorang
alternativenye aku kol organisasi yang recycle barang for charity
03-9021 1888 atau 012-686 1633
wasap je gambar perabot tu
nanti die bagitau nak terima ke tak
semalam rak buku n almari baju sudah disedekah
pahala dapat, rumah pun clear
Alhamdulillah..
*barang yang lain tu nampaknye enche ahmad jugak yang kene angkat
last 5 days i start tak boleh tidur
dalam kepale ni asik pikir nak kemas rumah je
i think a lot lately
jangan kluar anak asik kerut-kerut dahi sudah
dalam 2011 gitu aku penah renovate kitchen cabinet
kabinet lame tu besar dan tak boleh la nak buang sesuka hati
aku kan netizen yang baik
so aku browse portal MPSJ
cari senarai kontraktor sampah yang terlibat
pastu kol derang
nanti die akan rekomen orang yang boleh tolong buangkan
at dat time aku kene RM100 untuk lori satu tan
baru ni aku terus kol MPSJ
perkhidmatan bandar tak silap
pegawai tu kate nak telefon balik bagi no. kontraktor terlibat
tapi haremm sampai ke sudah
so aku tepon je management/JMB aku ni
boleh je buang kat tempat yang disediakan
free of charge
tapi sian kat enche ahmad nak angkat barang besar sorang-sorang
alternativenye aku kol organisasi yang recycle barang for charity
03-9021 1888 atau 012-686 1633
wasap je gambar perabot tu
nanti die bagitau nak terima ke tak
semalam rak buku n almari baju sudah disedekah
pahala dapat, rumah pun clear
Alhamdulillah..
*barang yang lain tu nampaknye enche ahmad jugak yang kene angkat
Thursday, October 8, 2015
telinganya dah kembali
as-salam
haha
sarcastic betul tajuk
dari isnin aku cakap
semalam baru nampak progress
dah letak atas troli
for ur info
mesin basuh lame aku sekarang ade kat tengah rumah
sangat tak sedap mate memandang
hari ni enche ahmad kate nak buang
we will see...
emmmm...
semalam dah citer kat enche ahmad
nak buat cmne
supaya muat playpen dalam master bedroom
eh..
deko mode is back la
nanti ai cite progress dia
semalam jugak aku cek breastpump still ok ke tak
sebulan lepas dah cek
ok je
tibe-tibe smalam tak hidup
punyela cuak
bateri tak tanggal dah three years
nak beli balik memang takla
lepas godek-godek charger die
appearla 'bAtt" symbol tu
syukur...
lame aku caj
sampai pagi
tapi bateri still tak penuh
sebab ape eh...
nantila aku checking on that
k la
bye
haha
sarcastic betul tajuk
dari isnin aku cakap
semalam baru nampak progress
dah letak atas troli
for ur info
mesin basuh lame aku sekarang ade kat tengah rumah
sangat tak sedap mate memandang
hari ni enche ahmad kate nak buang
we will see...
emmmm...
semalam dah citer kat enche ahmad
nak buat cmne
supaya muat playpen dalam master bedroom
eh..
deko mode is back la
nanti ai cite progress dia
![]() |
| see..see..bukan kat tengah rumah ke tu |
sebulan lepas dah cek
ok je
tibe-tibe smalam tak hidup
punyela cuak
bateri tak tanggal dah three years
nak beli balik memang takla
lepas godek-godek charger die
appearla 'bAtt" symbol tu
syukur...
lame aku caj
sampai pagi
tapi bateri still tak penuh
sebab ape eh...
nantila aku checking on that
k la
bye
![]() |
| gune 8 bulan bulan je dulu..sib baik mengandung balik.. |
![]() |
| dah berisi sikit budak ni..mane taknye..susu 12oz tiap malam..kluaq air mata darah |
Tuesday, October 6, 2015
nesting mode is on
as-salam
ibu-ibu mengandung tak lari dari tabiat aneh nak kemas rumah dalam trisemester ketiga
percayalah
ianya berlaku
so do i
mungkin keghairahan sebab nak menyambut orang baru
for me
takde ghairah2 lah
more to susun barang sebab rumah sempit
dah tak boleh nak accomodate 5 orang
terpakselah buang yang mane tak perlu
bermula ngan baju-baju enche ahmad
dari kurun kesebelas aku suruh buat
tapi tak gerak-gerak
at last
aku tong sampahkan je
n baju budak2 ni
konon nak pakai
tapi tak pakai-pakai
masuk tempat sedekah
kesimpulannya memang banyak bende nak buang
tunggu enche ahmad ni rajin sikit
memang betulla laki ni ade sebelah telinga je
last nite aku rase susah nak tidur
sesak nafas semacam
pejam je mata
terpancar abjad-abjad besar nak hempap
too many things to think
pasal penjaga pantangla
nak pasang awning la
cermin la
stress aku
kalo ade duit setel dah masalah aku ni
k la
i wonder jugak nape rajin sangat update blog lately
yup...STRESS
sampai beranak pun termimpi-mimpi
sekali terjage, tak beranak lagi
hukhuk
ibu-ibu mengandung tak lari dari tabiat aneh nak kemas rumah dalam trisemester ketiga
percayalah
ianya berlaku
so do i
mungkin keghairahan sebab nak menyambut orang baru
for me
takde ghairah2 lah
more to susun barang sebab rumah sempit
dah tak boleh nak accomodate 5 orang
terpakselah buang yang mane tak perlu
bermula ngan baju-baju enche ahmad
dari kurun kesebelas aku suruh buat
tapi tak gerak-gerak
at last
aku tong sampahkan je
n baju budak2 ni
konon nak pakai
tapi tak pakai-pakai
masuk tempat sedekah
kesimpulannya memang banyak bende nak buang
tunggu enche ahmad ni rajin sikit
memang betulla laki ni ade sebelah telinga je
last nite aku rase susah nak tidur
sesak nafas semacam
pejam je mata
terpancar abjad-abjad besar nak hempap
too many things to think
pasal penjaga pantangla
nak pasang awning la
cermin la
stress aku
kalo ade duit setel dah masalah aku ni
k la
i wonder jugak nape rajin sangat update blog lately
yup...STRESS
sampai beranak pun termimpi-mimpi
sekali terjage, tak beranak lagi
hukhuk
maternity top yang cantik
as-salam
antara bende yang dibuat pada masa lapang
tak suke tau ngan baju maternity yang ropol-ropol
ape kau ingat pregger kene bajet cute
dahle badan besau
aku suke yang simple dan elegan
macam H&M top ni
harga pun takle mahal sangat
ok
start kumpul duit dari sekarang
>.<
antara bende yang dibuat pada masa lapang
tak suke tau ngan baju maternity yang ropol-ropol
ape kau ingat pregger kene bajet cute
dahle badan besau
aku suke yang simple dan elegan
macam H&M top ni
harga pun takle mahal sangat
ok
start kumpul duit dari sekarang
>.<
Sunday, October 4, 2015
all wrapped up
as-salam
malas nak citer satu-satu
so wrapped up semua sekali
firstly
untuk perkara-perkara yang dirisaukan minggu lepas
Alhamdulillah
dah berakhir
test P3, bace ke tak tulih jugak
salah pun salahla
pas test pening kepala sampai ke petang
jerebu tebalkan
bawak kete pun rase semacam je
perkara kedua
brownies aku
jadi je la
rupe agak hoboh
tapi rase ummmppphhh
gigih buat dua
satu untuk rumah satu untuk opis
sampai tak masak lauk
setakat goreng ikan je
aku bab-bab masak lauk ni memang kurang sikit semangatnya
sib baik tak kene terajang ngan laki
(tak makbul cakap-cakap mak aku)
kene terajang ngan baby jee..
hukhuk
ngade
ahad lepas anniversary aku n enche ahmad yang 7
takdela celebrate ape pun
hadiah pun tarak
duit lebih takdak
so kiteorang pi scan baby je
aku maleh nak rahsia-rahsia
kang orang tanye jugak
so more princess is coming
confirmed
enche ahmad macam frust sikit
dan-dan suh mengandung lagi
banyakler..
kalo girl lagi camne
bukan salah ibu mengandung
salah ayahnye
enche ahmad tak caye suami yang tentukan jantina baby
tah hape-hapela
aku ok je
tak kisah pun
walaupun ade sikit harapan nak baby boy dulu
girl pun ai suke
Allah nak tolong ringankan beban
takyah dah beli keperluan baby banyak2
recycle je ape yang ade
jage je la anak perempuan baik-baik
moga dapat menantu yang soleh juga
untuk bantu uruskan pengkebumian kita esok luse
k la
salam sayang
25w
malas nak citer satu-satu
so wrapped up semua sekali
firstly
untuk perkara-perkara yang dirisaukan minggu lepas
Alhamdulillah
dah berakhir
test P3, bace ke tak tulih jugak
salah pun salahla
pas test pening kepala sampai ke petang
jerebu tebalkan
bawak kete pun rase semacam je
perkara kedua
brownies aku
jadi je la
rupe agak hoboh
tapi rase ummmppphhh
gigih buat dua
satu untuk rumah satu untuk opis
sampai tak masak lauk
setakat goreng ikan je
aku bab-bab masak lauk ni memang kurang sikit semangatnya
sib baik tak kene terajang ngan laki
(tak makbul cakap-cakap mak aku)
kene terajang ngan baby jee..
hukhuk
ngade
ahad lepas anniversary aku n enche ahmad yang 7
takdela celebrate ape pun
hadiah pun tarak
duit lebih takdak
so kiteorang pi scan baby je
aku maleh nak rahsia-rahsia
kang orang tanye jugak
so more princess is coming
confirmed
enche ahmad macam frust sikit
dan-dan suh mengandung lagi
banyakler..
kalo girl lagi camne
bukan salah ibu mengandung
salah ayahnye
enche ahmad tak caye suami yang tentukan jantina baby
tah hape-hapela
aku ok je
tak kisah pun
walaupun ade sikit harapan nak baby boy dulu
girl pun ai suke
Allah nak tolong ringankan beban
takyah dah beli keperluan baby banyak2
recycle je ape yang ade
jage je la anak perempuan baik-baik
moga dapat menantu yang soleh juga
untuk bantu uruskan pengkebumian kita esok luse
k la
salam sayang
25w
![]() |
| plan for 3d4d scan tapi baby malu-malu..tangan tutup muka takmo alih..jenuh doc goncang2 perut..ketegag..dapat gini je la snap ngan phone |
![]() |
| throwback 4/10/2008..hope pas pantang leh kurus camni..tinggi sungguh cita-cita |
![]() |
| brownies yang maksudkan |
Wednesday, September 30, 2015
nervous sepanjang minggu
as-salam
sepanjang minggu ni banyak bende yang buat aku berdebar-debar
sampai tak boleh study
ececeh
alasan
first skali potluck isnin depan
aku plan nak bawak brownies
at first aku kontek membe lame
tapi die tak free plak nak buat
lepas dicongak-congak
aku rase macam nak bake sendiri je la
jimat sikit kan
memandangkan ni first attempt
brownies kedut plak tu
aku macam risau tak jadi
hakhak
nak ikut sejibik sejibon resepi kak azlita
tapi cocoa barry die tu xtau nak carik mane
coklat beryl's tu takpe
dekat je kilangnye
n dah suruh enche ahmad p cari
perkara kedua
aku nervous nak test acca sabtu ni
doc tu nak tengok je thinking n writing skill we ol
sebab aku dah nervous dengan brownies tu
tak semangat jek nak bace buku
huhu
perkara ketiga
aku kan nak pi scan baby ahad ni
jenuh minum air banyak-banyak kasi clear gambar
sampai loya
debo-debo nak tau jantina baby
eh ahad ni jugak anniversary we ol yang ketujuh
ai know kalo tarikh2 penting ni jatuh pada hari cuti
memang aku akan lupa
so ingat siap-siap
sampai kul 12 ni
dah 5 kali p toilet
haiyakkk
letih mak
dahle toilet jauh
sobsobsob
ok dah rase lega sikit
bye
sepanjang minggu ni banyak bende yang buat aku berdebar-debar
sampai tak boleh study
ececeh
alasan
first skali potluck isnin depan
aku plan nak bawak brownies
at first aku kontek membe lame
tapi die tak free plak nak buat
lepas dicongak-congak
aku rase macam nak bake sendiri je la
jimat sikit kan
memandangkan ni first attempt
brownies kedut plak tu
aku macam risau tak jadi
hakhak
nak ikut sejibik sejibon resepi kak azlita
tapi cocoa barry die tu xtau nak carik mane
coklat beryl's tu takpe
dekat je kilangnye
n dah suruh enche ahmad p cari
perkara kedua
aku nervous nak test acca sabtu ni
doc tu nak tengok je thinking n writing skill we ol
sebab aku dah nervous dengan brownies tu
tak semangat jek nak bace buku
huhu
perkara ketiga
aku kan nak pi scan baby ahad ni
jenuh minum air banyak-banyak kasi clear gambar
sampai loya
debo-debo nak tau jantina baby
eh ahad ni jugak anniversary we ol yang ketujuh
ai know kalo tarikh2 penting ni jatuh pada hari cuti
memang aku akan lupa
so ingat siap-siap
sampai kul 12 ni
dah 5 kali p toilet
haiyakkk
letih mak
dahle toilet jauh
sobsobsob
ok dah rase lega sikit
bye
Monday, September 28, 2015
nak scan ke tak?
as-salam
enam tahun lepas
selepas disekolahkan oleh seoang doktor
aku tak berani scan baby just for fun
i mean sebab nak tahu gender je
before ni dah 2 kali scan kat klinik gomen
tapi korang taula mesin tu
macam samar-samar je
last time mase nuha berkali-kali aku tanye jantina baby
asik tak nampak je
then terus redho
tak sangke now a days
macam-macam ada
2D up to 4D
nampak macam for fun ye dakkk?
tapi, terpulangla pada niat masing-masing
as long as no harm to baby
yes...
aku pun dah pasang niat nak scan gender baby
tak taula pasaipa birahh sangat
mungkin sebab pasni tak mo mengandung dah
at first kakak aku cadangkan klinik as-salam
agak pricey la
RM120-150
aku pun macam berkira-kira nak buat ke tak
duit macam ade takde je
pastu aku macam redho je lah
until harini bile aku tengok iklan kat fb
RM70 je kat klinik dr nurul
dah le dekat alam damai je
terus angkat phone untuk book
tapi bukan detail scan
now prepare body n soul je la
enam tahun lepas
selepas disekolahkan oleh seoang doktor
aku tak berani scan baby just for fun
i mean sebab nak tahu gender je
before ni dah 2 kali scan kat klinik gomen
tapi korang taula mesin tu
macam samar-samar je
last time mase nuha berkali-kali aku tanye jantina baby
asik tak nampak je
then terus redho
tak sangke now a days
macam-macam ada
2D up to 4D
nampak macam for fun ye dakkk?
tapi, terpulangla pada niat masing-masing
as long as no harm to baby
yes...
aku pun dah pasang niat nak scan gender baby
tak taula pasaipa birahh sangat
mungkin sebab pasni tak mo mengandung dah
at first kakak aku cadangkan klinik as-salam
agak pricey la
RM120-150
aku pun macam berkira-kira nak buat ke tak
duit macam ade takde je
pastu aku macam redho je lah
until harini bile aku tengok iklan kat fb
RM70 je kat klinik dr nurul
dah le dekat alam damai je
terus angkat phone untuk book
tapi bukan detail scan
now prepare body n soul je la
![]() |
| nampak berseri tak? hakhak..nak anak laki lettew |
Monday, September 21, 2015
tadika untuk nuha
as-salam
last week
we ol dah enroll tadika untuk nuha
pasti je
murah dan dekat
sian nuha
mesti mengadu panas lagi
takpela..
bile dah stable nanti ibu carikan tadika yang lebih selesa
annual fee baru RM548
tiap bulan RM270
untuk 4 tahun ade 10 budak je
tak tau la ustazah die campur ke tak ngan kelas 5 dan 6 tahun
for me ok la
bolehla ustazah fokus kat budak2 kecik ni
nak cari tadika lain jauh gak dari rumah
ai kan tengah pantang nanti
susah pulak enche ahmad nak hantar/ambil kalo tadika kat putrajaya
area rumah sume tadika non-muslim
enche ahmadla xmau anak die pakai skirt
kalo aku blasah je la krista tu..
hehe
malas betul rase nak buat keje sekarang ni
rase nak rehat je
k la
bye
last week
we ol dah enroll tadika untuk nuha
pasti je
murah dan dekat
sian nuha
mesti mengadu panas lagi
takpela..
bile dah stable nanti ibu carikan tadika yang lebih selesa
annual fee baru RM548
tiap bulan RM270
untuk 4 tahun ade 10 budak je
tak tau la ustazah die campur ke tak ngan kelas 5 dan 6 tahun
for me ok la
bolehla ustazah fokus kat budak2 kecik ni
nak cari tadika lain jauh gak dari rumah
ai kan tengah pantang nanti
susah pulak enche ahmad nak hantar/ambil kalo tadika kat putrajaya
area rumah sume tadika non-muslim
enche ahmadla xmau anak die pakai skirt
kalo aku blasah je la krista tu..
hehe
malas betul rase nak buat keje sekarang ni
rase nak rehat je
k la
bye
![]() |
| budak yang sentiasa mahu ibu disisi..ibu die takyah buat ape..ngadap die je |
Thursday, September 10, 2015
dilema nak pantang sendiri
as-salam
kandungan baru nak masuk 6 bulan
aku dah pikir jauh ke depan
macam-macam pikir
sampai lupe banyak bende
besday anak, besday suami, anniversary
aku plan kali ni nak berpantang sendiri
InshaAllah this is the last
cukupla anak 3 je
usia pun dah meningkat
aku tahu kudrat aku takat mane
anak yang berkualiti lagi penting dari kuantiti
anak ramai pun kalo takleh harap n tak terjage
nak buat pe
so daripada aku pening anak ramai n asik marah anak je
better xyah beranak dah
2 kali berpantang kat kampung
aku dah tau baik buruknye
baiknya sume serah kat mak
mak aku dahle masak sedap
takde can nak kurus
buruknya kat kampung agak panas
pastu aku mulela melawan mak aku taknak pakai stoking
air con on sepanjang hari
ayah aku pun dah tak bape sihat
dulu, ayah yang mandikan anak aku n panaskan tungku aku
aku kan lembik sikit
tak reti nak pegang baby haluih-haluih ni
so kali ni aku nekad
nak beli besen mandi baby yang paling menyenangkan keje aku
n aku nak hire confinement lady jugak
gigihla simpan duit ni
nak balik kampung pun pikir sejuta kali
yelaaa...kite kan tak dapat sapot dari orang terdekat
so buatla sendiri sume
before bersalin nnt aku nak goreng ikan bilis banyak-banyak
makan tak sedap baru boleh selim kan
eh terlupa plak
CL akan masak untuk aku
tapi untuk 3 hari je la
kalo serasi aku tambahla hari lagi
k la
habisla dilema aku
harap berjaye aku pantang sendiri
memang betul-betul sendirian ni
sob..sob..sob..
bye
kandungan baru nak masuk 6 bulan
aku dah pikir jauh ke depan
macam-macam pikir
sampai lupe banyak bende
besday anak, besday suami, anniversary
aku plan kali ni nak berpantang sendiri
InshaAllah this is the last
cukupla anak 3 je
usia pun dah meningkat
aku tahu kudrat aku takat mane
anak yang berkualiti lagi penting dari kuantiti
anak ramai pun kalo takleh harap n tak terjage
nak buat pe
so daripada aku pening anak ramai n asik marah anak je
better xyah beranak dah
2 kali berpantang kat kampung
aku dah tau baik buruknye
baiknya sume serah kat mak
mak aku dahle masak sedap
takde can nak kurus
buruknya kat kampung agak panas
pastu aku mulela melawan mak aku taknak pakai stoking
air con on sepanjang hari
ayah aku pun dah tak bape sihat
dulu, ayah yang mandikan anak aku n panaskan tungku aku
aku kan lembik sikit
tak reti nak pegang baby haluih-haluih ni
so kali ni aku nekad
nak beli besen mandi baby yang paling menyenangkan keje aku
n aku nak hire confinement lady jugak
gigihla simpan duit ni
nak balik kampung pun pikir sejuta kali
yelaaa...kite kan tak dapat sapot dari orang terdekat
so buatla sendiri sume
before bersalin nnt aku nak goreng ikan bilis banyak-banyak
makan tak sedap baru boleh selim kan
eh terlupa plak
CL akan masak untuk aku
tapi untuk 3 hari je la
kalo serasi aku tambahla hari lagi
k la
habisla dilema aku
harap berjaye aku pantang sendiri
memang betul-betul sendirian ni
sob..sob..sob..
bye
Monday, September 7, 2015
hutang mu hutang ku jua
as-salam
kalo enche ahmad bace ni
sure berlapang dada
dulu-dulu aku wat dek je ngan hutang enche ahmad ni
bukan hutang rumah, kereta mahupun hutang peribadi
tapi hutang belajo
ni la antara punca belia bawah 35 tahun jadi bankrap
once u grad
hutang belajo pun ade dekat 50k
same goes to enche ahmad
hutang mara 14k++ after discount 50%
hutang ptptn around 32k++
ptptn ni memang kejap2 bayo kejap2 tak
as financial manager in famili
(lantik diri sendiri)
hutang enche ahmad ni will affect our household spending
nak tak nak
it will kecikkan our income
n should be budgeted
therefore manager la yang pening kepale
ternanti-nanti gaji sept n oktober
kedek je nak soping
gaji nov inshaAllah akan berlapang dada juga
currently pinjaman mara dah berbaki 3.7k++
wehuuuu...satu pencapaian yang boleh dibanggekan
hakhak
according to my plan
will settle pas dapat duit tanggung kerja nanti
ptptn nk consistently pay next year pas tukar ujrah
see...
mane nak carik bini camni..
*all money stories in this blog more too nak sedapkan hati penulis
dan memenuhi impian nak jadi insan bebas hutang
kalo enche ahmad bace ni
sure berlapang dada
dulu-dulu aku wat dek je ngan hutang enche ahmad ni
bukan hutang rumah, kereta mahupun hutang peribadi
tapi hutang belajo
ni la antara punca belia bawah 35 tahun jadi bankrap
once u grad
hutang belajo pun ade dekat 50k
same goes to enche ahmad
hutang mara 14k++ after discount 50%
hutang ptptn around 32k++
ptptn ni memang kejap2 bayo kejap2 tak
as financial manager in famili
(lantik diri sendiri)
hutang enche ahmad ni will affect our household spending
nak tak nak
it will kecikkan our income
n should be budgeted
therefore manager la yang pening kepale
ternanti-nanti gaji sept n oktober
kedek je nak soping
gaji nov inshaAllah akan berlapang dada juga
currently pinjaman mara dah berbaki 3.7k++
wehuuuu...satu pencapaian yang boleh dibanggekan
hakhak
according to my plan
will settle pas dapat duit tanggung kerja nanti
ptptn nk consistently pay next year pas tukar ujrah
see...
mane nak carik bini camni..
*all money stories in this blog more too nak sedapkan hati penulis
dan memenuhi impian nak jadi insan bebas hutang
Sunday, September 6, 2015
hari-hari yang mengantuk
as-salam
halluuu..
mondayblues betul hari ni
sleepy..
hari-hari gitu
at d age of 33, pregnancy sangat meletihkan
asik rase nak tidur je
kalo hari cuti tu
kejap-kejap aku masuk bilik
zzzzzzzzzzzzzzzz
tapi tak lame
30 minutes je adela yang datang ngaco
last weekend aku plan nak buat toilet training untuk nuha
pas mandi pagi
terus cakap kat nuha
nuha nak sekolah hanan kan..
tak boleh pakai pempers
oo.ibu..pakai pender (spender) je kan..
cakap pandai
tak sampai 10 minit
ibu..nak pakai pempers..
aku pujuk lagi
selang 10 minit lagi
ibu..nak kencing
aku terus
cepat..cepat..gi toilet
pas bukak lampu
mintak nuha urus sendiri
kalo dulu tak pandai cakap
terus je menjejes dalam seluar
atas karpet plak tuh
haru..
pas tu aku watla keje rumah sikit-sikit
bagi gerak-gerak badan ni
dah gedempol dah
then melepek kat sofa nak tidur
aku panggil nuha
nak kencing tak
suspicious
sebab senyap je
sekali, dah pakai pempers
ciss...
habis usaha aku
next week la pulak kite cube
letak pempers tinggi-tinggi
ok masih mengantuk
*nak tidur bawah meja boley...?
halluuu..
mondayblues betul hari ni
sleepy..
hari-hari gitu
at d age of 33, pregnancy sangat meletihkan
asik rase nak tidur je
kalo hari cuti tu
kejap-kejap aku masuk bilik
zzzzzzzzzzzzzzzz
tapi tak lame
30 minutes je adela yang datang ngaco
last weekend aku plan nak buat toilet training untuk nuha
pas mandi pagi
terus cakap kat nuha
nuha nak sekolah hanan kan..
tak boleh pakai pempers
oo.ibu..pakai pender (spender) je kan..
cakap pandai
tak sampai 10 minit
ibu..nak pakai pempers..
aku pujuk lagi
selang 10 minit lagi
ibu..nak kencing
aku terus
cepat..cepat..gi toilet
pas bukak lampu
mintak nuha urus sendiri
kalo dulu tak pandai cakap
terus je menjejes dalam seluar
atas karpet plak tuh
haru..
pas tu aku watla keje rumah sikit-sikit
bagi gerak-gerak badan ni
dah gedempol dah
then melepek kat sofa nak tidur
aku panggil nuha
nak kencing tak
suspicious
sebab senyap je
sekali, dah pakai pempers
ciss...
habis usaha aku
next week la pulak kite cube
letak pempers tinggi-tinggi
ok masih mengantuk
*nak tidur bawah meja boley...?
![]() |
| pi pasar je, kene tunggu dalam kete. sorang geli ngan pasar, sorang mintak dukung |
Wednesday, September 2, 2015
selamat hari lahir, Diana..
Assalam..
harini hari lahirku yg ke 33
was born on 3.9.82
see
lucky number tu
first of all
terima kasih tak terhingga pade mak sebab lahirkan saye
ayah yang bagi nafkah utk besarkan saye
jage saye dari kecik sampai besar
sob..sob..sob..
to enche ahmad
yang owez give me cash
duit kutu, duit bonus..
pastu aku spend kat tempat lain
then merungut-rungut tak dapat hadiah besday
kalo la spend untuk diri sendiri
bolehla tayang kat korang
see..niat pun dah tak betul
tak tercapai lagi hajat nak beli gelang emas besor
besorkan anak-anak je la...
InshaAllah in Januari amanah Allah will come with limpahan rezeki buat our family
Doakan je lah yang terbaik
Amin..
harini hari lahirku yg ke 33
was born on 3.9.82
see
lucky number tu
first of all
terima kasih tak terhingga pade mak sebab lahirkan saye
ayah yang bagi nafkah utk besarkan saye
jage saye dari kecik sampai besar
sob..sob..sob..
to enche ahmad
yang owez give me cash
duit kutu, duit bonus..
pastu aku spend kat tempat lain
then merungut-rungut tak dapat hadiah besday
kalo la spend untuk diri sendiri
bolehla tayang kat korang
see..niat pun dah tak betul
tak tercapai lagi hajat nak beli gelang emas besor
besorkan anak-anak je la...
InshaAllah in Januari amanah Allah will come with limpahan rezeki buat our family
Doakan je lah yang terbaik
Amin..
Wednesday, August 26, 2015
beg mahal duit dalam tu sikit
as-salam
pagi ni aku attend satu talk
makan gaji tetapi kaya
sambutan dari warga sungguh luar biasa
sampai lauk free tak cukup
haha
satu je yang aku ingat sangat speaker tu cakap
kalau rase diri mahal, tak perlu selaputi tubuh ngan benda2 mahal
orang yang rase die mereka murah je yang berbuat demikian
hoi hoi terase aku
wristlet 350
duit dalam tu ade seploh hinggit je
from now on
aku insaf...
tak jadi beli kete
aku nak beli kete dengan duit orang
meaning that buat investment
duit dividen baru leh berbelanja
nak beli property tak bape mampu
bulan ni last aku soping bende tak bape penting
berusahalah!!
pagi ni aku attend satu talk
makan gaji tetapi kaya
sambutan dari warga sungguh luar biasa
sampai lauk free tak cukup
haha
satu je yang aku ingat sangat speaker tu cakap
kalau rase diri mahal, tak perlu selaputi tubuh ngan benda2 mahal
orang yang rase die mereka murah je yang berbuat demikian
hoi hoi terase aku
wristlet 350
duit dalam tu ade seploh hinggit je
from now on
aku insaf...
tak jadi beli kete
aku nak beli kete dengan duit orang
meaning that buat investment
duit dividen baru leh berbelanja
nak beli property tak bape mampu
bulan ni last aku soping bende tak bape penting
berusahalah!!
Tuesday, August 25, 2015
wean off nuha atia
as-salam
for me susu nuha agak pricey
nuha dah 3 tahun lebih sekarang
melalui pembacaan
kanak-kanak selepas 2 tahun tak wajib pun nak bagi susu formula
tapi kalau makan pun takmo harus bagi jugak kot
memandangkan nuha ade alahan terhadap susu lembu
tak tau la bile nak hilang
takde option lain selain susu soya dan susu kambing
i tot susu kambing lebih murah
rata-rata harganya tak kurang dari RM45 untuk 500g
setelah dibuat kira-kira
susu isomil lebih jimat
slalu je kat aeon big ade promotion RM68.90 untuk 850g
purata nuha minum 4-6 tin sebulan
cer kire brape duit susu aku?
nak dekat same dah ngan installment viva
atas cadangan kakak aku, aku try bagi air ribena tanpa gula
ciss..tak dilayannye
ooo...mungkin rase masam kot
so aku tambah stevia
still gak tak diteguknya
nuha agak kureng minuman manis
slalu nak air masak je
bagus...senang keje aku
ais krim pun walaupun beria meminta-minta
makannye secebis je
currently we ol cube untuk kurangkan bagi susu pada nuha
hanya di waktu pagi n sebelum tidur during weekdays
tapi time weekend susah nak kawal
slalunya time makan malam aku maximize kan makanan berat die
so far agak berjaye
tapi asik nak kicap je
aku yang suap ni pun rase loya
k la hope we ol berjaya wean off sepenuhnya tahun depan
n i will start keje mengepam susu
huhu
macam tak percaye
kali ni nak lebih gigih..
for me susu nuha agak pricey
nuha dah 3 tahun lebih sekarang
melalui pembacaan
kanak-kanak selepas 2 tahun tak wajib pun nak bagi susu formula
tapi kalau makan pun takmo harus bagi jugak kot
memandangkan nuha ade alahan terhadap susu lembu
tak tau la bile nak hilang
takde option lain selain susu soya dan susu kambing
i tot susu kambing lebih murah
rata-rata harganya tak kurang dari RM45 untuk 500g
setelah dibuat kira-kira
susu isomil lebih jimat
slalu je kat aeon big ade promotion RM68.90 untuk 850g
purata nuha minum 4-6 tin sebulan
cer kire brape duit susu aku?
nak dekat same dah ngan installment viva
atas cadangan kakak aku, aku try bagi air ribena tanpa gula
ciss..tak dilayannye
ooo...mungkin rase masam kot
so aku tambah stevia
still gak tak diteguknya
nuha agak kureng minuman manis
slalu nak air masak je
bagus...senang keje aku
ais krim pun walaupun beria meminta-minta
makannye secebis je
currently we ol cube untuk kurangkan bagi susu pada nuha
hanya di waktu pagi n sebelum tidur during weekdays
tapi time weekend susah nak kawal
slalunya time makan malam aku maximize kan makanan berat die
so far agak berjaye
tapi asik nak kicap je
aku yang suap ni pun rase loya
k la hope we ol berjaya wean off sepenuhnya tahun depan
n i will start keje mengepam susu
huhu
macam tak percaye
kali ni nak lebih gigih..
Sunday, August 23, 2015
sekolah hanan tahun depan
as-salam
ritu aku dah buat list panjang untuk sekolah hanan
darjah satu tahun 2016
samada sk presint 16(2) atau sekolah rendah integrasi tahfiz ilmuan (sriti)
sk tu as back up kalo sriti tak dapat
Alhamdulillah
dapat jugak sriti tu
kesian hanan, saje aku takut-takutkan die mase nak pi test tu
suh bace alfatihah, tanye soklan maths
tu la jadinye kalo last minute preparation
haha..saiko mak die
at first we ol cam risau jugak kalo hanan fail
jenuh la i ol nak nak pi ambik waktu lunch hantar pi kafa pulak
nanti bos ai menyinga plak
sementara tunggu hanan habis test
we ol dok dalam dewan dengar taklimat
quite numbers la yang apply
nak ambik 100 ++ je
so syukurla dah dapat
once dah berjaya je sepatutnya we ol kene bayar booking 500 before september
ade gak la enche ahmad dapat mesej tanye samada we ol masih berminat ke tak
haha mesti waiting list panjang ni
memandangkan duit dah banyak spend kat tempat lain
we ol tangguh-tangguh bayar sampaila dapat gaji 20 ogos ritu
psssttt..aku dapat gaji awal tau
dan clearkan duit dalam akaun before kene freeze
haha..
so ade balance lagi seribu
untuk clearkan before november
danla nak setelkan ngan gaji september n oktober
nuha paling kesian
tak daftar pun lagi sekolah die untuk tahun depan
tu pun mau seribu jugakkan
haiyakkk..
pening mak die kire duit
ok la harap segalanya dipermudahkan
p/s: barang baby disember baru beli ye!
paling tragis..i due 13 jan 2016
ritu aku dah buat list panjang untuk sekolah hanan
darjah satu tahun 2016
samada sk presint 16(2) atau sekolah rendah integrasi tahfiz ilmuan (sriti)
sk tu as back up kalo sriti tak dapat
Alhamdulillah
dapat jugak sriti tu
kesian hanan, saje aku takut-takutkan die mase nak pi test tu
suh bace alfatihah, tanye soklan maths
tu la jadinye kalo last minute preparation
haha..saiko mak die
at first we ol cam risau jugak kalo hanan fail
jenuh la i ol nak nak pi ambik waktu lunch hantar pi kafa pulak
nanti bos ai menyinga plak
sementara tunggu hanan habis test
we ol dok dalam dewan dengar taklimat
quite numbers la yang apply
nak ambik 100 ++ je
so syukurla dah dapat
once dah berjaya je sepatutnya we ol kene bayar booking 500 before september
ade gak la enche ahmad dapat mesej tanye samada we ol masih berminat ke tak
haha mesti waiting list panjang ni
memandangkan duit dah banyak spend kat tempat lain
we ol tangguh-tangguh bayar sampaila dapat gaji 20 ogos ritu
psssttt..aku dapat gaji awal tau
dan clearkan duit dalam akaun before kene freeze
haha..
so ade balance lagi seribu
untuk clearkan before november
danla nak setelkan ngan gaji september n oktober
nuha paling kesian
tak daftar pun lagi sekolah die untuk tahun depan
tu pun mau seribu jugakkan
haiyakkk..
pening mak die kire duit
ok la harap segalanya dipermudahkan
p/s: barang baby disember baru beli ye!
paling tragis..i due 13 jan 2016
Monday, August 17, 2015
sudah 19 minggu
as-salam
masa ni
kadang-kadang rase cepat
kadang-kadang rase lambat
gaji kali ni rase lambat
walaupun gaji dah nak tiba
tetap rase tak best
dah tau duit gaji nak pi mana
mintak-mintak enche ahmad dapat kutu die
boleh save sikit
rase tak keruan dah ni saving takde
abis duit-duit dividen aku korek
cukupla wat tampung sampai selasa depan
tapi..
yang peliknya..
time duit2 kurang ni la aku p soping baju aku baju hanan lipstick aku
haaa? dari manakah datangnye
duit derma??
aku macam mak aku jugak
duit-duit takde pun
ade gak selit-selit seratus dua
bolehla nak iduppp..
duit kutu enche ahmad tu la aku nak dulukan yuran acca aku
exam ngan buku dah lapan ratus
hope dapatla...
panjang mukadimah aku
aku nak cite lain sebenarnya
minggu ni dah masuk 19 weeks kehamilan
yang ni rase mase berlalu terlalu pantas
tup-tup dah nak exam 10 dis nanti
ngam-ngan 8 bulan
dah lame tak feel masuk exam perut boyot-boyot
last mase hanan dulu
harapnya dipermudahkanlah
so khamis ni kene minum air gula
aduhhh...lemah semangat aku
dok teringat-ringat je ni since last week
dahle gula pure ni
takde flavor2
sebab duit pun tak bape nak ade
feel nak soping barang baby pun takde jugak
haha
tunggu la 2 3 bulan lagi
ekonomi stabil balik
kalo girl lagi kite recycle je mane yang ade
ooo..kite tak kisah pun laki ke pmpuan
yang penting normal dan sihat
comel macam aku tu bonus
comel macam enche ahmad hazabbb
hakhakhak
mampuih
kalo enche ahmad bace
k la
banyak pulak koje den ni
taaa...
masa ni
kadang-kadang rase cepat
kadang-kadang rase lambat
gaji kali ni rase lambat
walaupun gaji dah nak tiba
tetap rase tak best
dah tau duit gaji nak pi mana
mintak-mintak enche ahmad dapat kutu die
boleh save sikit
rase tak keruan dah ni saving takde
abis duit-duit dividen aku korek
cukupla wat tampung sampai selasa depan
tapi..
yang peliknya..
time duit2 kurang ni la aku p soping baju aku baju hanan lipstick aku
haaa? dari manakah datangnye
duit derma??
aku macam mak aku jugak
duit-duit takde pun
ade gak selit-selit seratus dua
bolehla nak iduppp..
duit kutu enche ahmad tu la aku nak dulukan yuran acca aku
exam ngan buku dah lapan ratus
hope dapatla...
panjang mukadimah aku
aku nak cite lain sebenarnya
minggu ni dah masuk 19 weeks kehamilan
yang ni rase mase berlalu terlalu pantas
tup-tup dah nak exam 10 dis nanti
ngam-ngan 8 bulan
dah lame tak feel masuk exam perut boyot-boyot
last mase hanan dulu
harapnya dipermudahkanlah
so khamis ni kene minum air gula
aduhhh...lemah semangat aku
dok teringat-ringat je ni since last week
dahle gula pure ni
takde flavor2
sebab duit pun tak bape nak ade
feel nak soping barang baby pun takde jugak
haha
tunggu la 2 3 bulan lagi
ekonomi stabil balik
kalo girl lagi kite recycle je mane yang ade
ooo..kite tak kisah pun laki ke pmpuan
yang penting normal dan sihat
comel macam aku tu bonus
comel macam enche ahmad hazabbb
hakhakhak
mampuih
kalo enche ahmad bace
k la
banyak pulak koje den ni
taaa...
Sunday, August 9, 2015
ni je yang mampu
as-salam
nampak benar takde modal nak bercerita
yo laa...
balik-balik cite mak, anak dan bapak
ni je harta yang ade
harta lain takde
awal ogos ritu
result yang dinanti keluar
debo debo jugak
duit sendiri kan
kalo fail lagi
menangisla mak
currency sekarang dah dekat 6
dari bagi RM600 kt acca
baik simpan untuk anak-anak
untuk sem baru ni harus lebih berusaha
takmo dah bayar paper gune duit sendiri
bukan aku je sengsara
mak awe pun berleter sekali
asik takde duit je
tapi takmo blaja betul betul
Alhamdulillah..kali ni Allah bagi rezeki
syukurla..
walaupun banyak dugaan
nampak benar takde modal nak bercerita
yo laa...
balik-balik cite mak, anak dan bapak
ni je harta yang ade
harta lain takde
awal ogos ritu
result yang dinanti keluar
debo debo jugak
duit sendiri kan
kalo fail lagi
menangisla mak
currency sekarang dah dekat 6
dari bagi RM600 kt acca
baik simpan untuk anak-anak
untuk sem baru ni harus lebih berusaha
takmo dah bayar paper gune duit sendiri
bukan aku je sengsara
mak awe pun berleter sekali
asik takde duit je
tapi takmo blaja betul betul
Alhamdulillah..kali ni Allah bagi rezeki
syukurla..
walaupun banyak dugaan
Wednesday, August 5, 2015
hunting for mesin basuh
as-salam
sebab rase macam orang kaye je asik pi laundry
we ol bertekad beli jugak mesin basuh baru
walaupun saving dah 0000
at first aku plan nak beli panasonic 9kg je
pas bace review banyak kali
tersangkut plak ngan hitachi
nak inverter bagai tak mampu
ambik je la yang 10.5kg
memang aku survey online je
carik mane dealer hitachi terdekat ngan rumah
ade 2 je
satu, no. tiada dalam perkhidmatan
satu lagi win ho electric
kedai depan komuter serdang
aku tepon je tanye harga
agak murahla chong wei bagi aku
name tak agak2 salesman tu
nak bagi aku puas hati
aku tepon lagi tanya kedai yang dikatekan murah oleh blog-blog
dekat kajang kedai ni
ok, win ho ni lagi win
dari semua-semua online survey aku
so lunch rini we ol ke kedai tu
chong wei takde, die cuti
aku tetap nak harga yang chong wei bagi tu
walaupun dipujuk-pujuk untuk ambik brand n model lain
weol tatap ngan keputusan
siap mintak free gift lagi
semoga Allah permudahkan lah urusan aku ni
Amin..
sebab rase macam orang kaye je asik pi laundry
we ol bertekad beli jugak mesin basuh baru
walaupun saving dah 0000
at first aku plan nak beli panasonic 9kg je
pas bace review banyak kali
tersangkut plak ngan hitachi
nak inverter bagai tak mampu
ambik je la yang 10.5kg
memang aku survey online je
carik mane dealer hitachi terdekat ngan rumah
ade 2 je
satu, no. tiada dalam perkhidmatan
satu lagi win ho electric
kedai depan komuter serdang
aku tepon je tanye harga
agak murahla chong wei bagi aku
name tak agak2 salesman tu
nak bagi aku puas hati
aku tepon lagi tanya kedai yang dikatekan murah oleh blog-blog
dekat kajang kedai ni
ok, win ho ni lagi win
dari semua-semua online survey aku
so lunch rini we ol ke kedai tu
chong wei takde, die cuti
aku tetap nak harga yang chong wei bagi tu
walaupun dipujuk-pujuk untuk ambik brand n model lain
weol tatap ngan keputusan
siap mintak free gift lagi
semoga Allah permudahkan lah urusan aku ni
Amin..
Thursday, July 30, 2015
hanan 6th birthday
as-salam
review balik post lame
gembira..
without fail aku up entry birthday hanan
dari harijadi pertama sampai ke enam
ini la gune blog
bukan cite pasal duit je >.<
mase kat kampung ritu we ol dah celebrate sekali besday hanan
bersama ahli keluarga terdekat je
tapi gambo kt tab laki pulak
last month hanan dah pung pang pung pang cite kat aku
nak sambut birthday kat sekolah
kesian hanan
tersalah faham
masa teacher remind suh pakai baju cantik
die ingat akan sambut birthday die..
skali tak...
pastu dok hari-hari tanya bila besday die
jenuh nak explain betapa banyak bilangan hari yang die kene tunggu
akhirnya
harini hanan dah boleh sambut birthday dia
we ol awal2 dah remind tak payah nak pakai dress elsa bagai
pakai tudung takpe..
we ol je yang laki bini datang
ai maleh nak datang sorang
kang terkedu kat situ plak
lagi pun..tadi tetibe rase nak pitam
nasib baik enche ahmad ade
tolong tangkap gambar
k la cekidout
review balik post lame
gembira..
without fail aku up entry birthday hanan
dari harijadi pertama sampai ke enam
ini la gune blog
bukan cite pasal duit je >.<
mase kat kampung ritu we ol dah celebrate sekali besday hanan
bersama ahli keluarga terdekat je
tapi gambo kt tab laki pulak
last month hanan dah pung pang pung pang cite kat aku
nak sambut birthday kat sekolah
kesian hanan
tersalah faham
masa teacher remind suh pakai baju cantik
die ingat akan sambut birthday die..
skali tak...
pastu dok hari-hari tanya bila besday die
jenuh nak explain betapa banyak bilangan hari yang die kene tunggu
akhirnya
harini hanan dah boleh sambut birthday dia
we ol awal2 dah remind tak payah nak pakai dress elsa bagai
pakai tudung takpe..
we ol je yang laki bini datang
ai maleh nak datang sorang
kang terkedu kat situ plak
lagi pun..tadi tetibe rase nak pitam
nasib baik enche ahmad ade
tolong tangkap gambar
k la cekidout
![]() |
| memang siap2 bagitau nak kek barbie..tapi barbie gini je la.. |
![]() |
| pucat je muke aku ni |
![]() |
| semangat enche ahmad |
Subscribe to:
Posts (Atom)



















































