Tuesday, December 29, 2015

yuran pasti taman bukit belimbing, yuran sekolah rendah integrasi tahfiz ilmuan

as-salam
ingat takmo tulis dah. tapi blog ni cam memanggil-manggil. tambah pulak memang takde keje. sok pun tak tau nak buek ape. sistem dah closed. dah takde payment untuk pinjaman. tunggu report kluar januari ni baru ade keje balik.

sambil tu nak share je yuran sekolah anak-anak. mesti ade yang survey-survey kan..macam aku dulu la.

Yuran pasti ni beza-beza ikut tempat. malangnye aku takde butiran yuran tu. total annual fee termasuk buku, uniform, yuran bulan januari+dis (tak masuk daycare) =RM548. memang murah. monthly RM270, RM170 untuk day care kalo tak silap. aku tambah 2 lagi uniform each RM35 (complete set termasuk tudung).

enche ahmad cakap nuha dok sini setahun je. tahun depan pi sekolah lain pulak. we ol kesian kat nuha. nampak macam panas je sekolahnye. tapi, nuha kan dah biase sekolah panas. haha. siap pesan takmo pakai tudung sebab panas. aku pujuklah..nanti potong rambut dulu, sure tak panas dah. nampaknye die termakan kate-kate aku. bukan aku takmo hantar sekolah yang lagi best, (eh pasti tak best ke?) cume time tu aku kan pantang. sape nak pegi hantar ambik nuha kat Putrajaya.

panas adalah kriteria yang aku tengok untuk sekolah anak aku. haha..(sebab derang ade ekzema) aku pertimbangkan sekolah ni sebab dekat ngan rumah. kalo takmo nuha kat sekolah sampai petang tengahari aku leh ambik sebab dekat. second, untuk 4 tahun ade 10 orang je student. bolehla ustazah fokus kat budak-budak tecik ni. bagus sebenarnye pasti ni, cume tang fasiliti tu kurang sikit. sebab tu yuran murah. nak bantu orang-orang yang kurang mampu. kire aku ni ambik hak orang tak?? haha..baru nak tanye..

Yuran SRITI pulak, annual fee RM1515 termasuk yuran jan n dis tak masuk baju sukan, tudung dan vest RM100. monthly RM380. sekolah ni pun nampak panas jugak. tapi hanan dah biase pakai tudung biarpun panas. tapi nampak jugakle ekzema die naik balik. cume tak teruk macam dulu. memang aku prepare baju cotton je untuk hanan. selesa sikit.

okla rase panjang pulak aku mengarang kali ni. esok birtday ayah yang ke 65. happy birthday ayah!!
syok balik kampung ritu. dapat makan lepat pisang, ikan fresh yang manis, minum air kelape walaupun tak jalan ke mane-mane. mengah dah nak jalan. bye.



Sunday, December 27, 2015

risau tak kembali

as-salam
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua

firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.

at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.

kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.