Showing posts with label kawan-kawan. Show all posts
Showing posts with label kawan-kawan. Show all posts

Sunday, January 8, 2012

my BFF



ezi, asiah n me

as-salam..thanks Allah..akhirnya one of my bff dah berbadan dua..hepi sangat for Asiah..take care tau..yang menarik about us..kahwin pada tahun yang sama, dapat anak pertama dan kedua pada tahun yang sama jugak..mak sebaya..anak pun sebaya..anak ketiga postpone lame sikit tau..aku nak rehat jap..currently we are happy wit our pregnancy. ezi due bulan Feb, saye bulan April dan Asiah bulan Ogos..before this saye dan Ezi diserang rase gusar yang amat sangat..sekarang leh menarik nafas lega..:-)..hihi..

i pray untuk Fad jugak..my x-room mate n class mate selama 4 tahun..jodoh ngan Fad sangat kuat..lost contact lepas habis belaja (2006)..tapi berjumpa semula di Jabatan Akauntan Negara (2008)..dapat masuk gomen same-same dengan post yang same..anak pun sebaya..haish...banyak betul same-same in my life...
gembira...:-)
*gambar Fad takde :-(

Tuesday, August 16, 2011

WHY??

as-salam..macam dah takde perkataan lain kat dunia ni nak wat title..kan?? pagi ni pegi keje dengan amannya..kat depan mines pun lengang je..kalo tak jenuh ai menyeberang lautan kereta..jeles tengok enche suami masih tidur..mentang-mentang cuti..padahal putrajaya sebelah jer..tak aci tau..20 minit dah sampai opis untuk distance sejauh 23km..masuk je putrajaya terus speed 120km/j..syok weh..tak penah dibuat mase keje kl dulu..tu mai jakun tu..

akceli i am not well..nak berblog pun rase malas je..jadi pemerhati tetap kat FB dan selalu blog walking..kadang-kadang sampai tertunggu-tunggu bile derang nak wat entry/ status baru..(macam dah takde keje sangat dah) hahaha...

back to the title..why it happens to me at this moment..dugaan, dugaan..tak tertanggung rasenye..semalam jumpe fad..kuat jodoh aku dengan fad ni..u same, keje same.., anak sebaye....
k lah mau stop dulu..bye...c u soon..

Thursday, June 16, 2011

special thanks

problem aku semalam dah setel..duit pun dah masuk dalam akaun kontraktor tu..(dapat duit senyap je yek, tak dapat mengelupur)..so aku syukur sangat...thank u very much to my friend Yati @ AG Putrajaya dan En. Suhaimi @ CIMB..tibe-tibe aku leh kenal ramai orang includes kat Maybank pun..kecoh giler..Alhamdulillah..kalau korang mempermudahkan urusan orang..InsyaAllah Tuhan akan mempermudahkan urusan korang pulak...tak gitu???
esok malam nak gi rumah MIL becoz Ahad pagi enche suami nak pi ceramah untuk amek lesen kete..cipat-cipatlah my husband dapat lesen..ponet dah eden bawak keto sore-sore (slang suke hati aku jer)..
just want to share a conversation between encik suami dan hanan:

enche suami sedang menjemur kain dan anaknya gigih untuk menolong sama. in other word, mengacau.
ayah: hanan ni melambatkan PROSES jemur kain ayahlah. pegi dok sane tengok TV dengan ibu
ibu: what?? hanan melambatkan proses jemur kain ayah??...kahkahkah..proses??..macam hanan paham je proses tu hape..kahkahkah (bantai gelak lagi)
hanan: tercengang ape yang mak bapak die cakapkan ni???
lawak tak?? lawak tak?? tak lawak tak pe..
moral of the story kalo anak-anak simple word pun tak paham tak payahle guna word yang bombastic..lagilah die tak paham..ok tu je..babai...

Monday, May 30, 2011

kahwin marathon

weekend lepas sangatlah memenatkan..walaupun ade 2 kenduri kawin je..jumaat malam dalam kul 9 gitu aku and famili kecik bergerak ke rumah MIL di Sentul..jalan jem tak ingat..(lupe pulak cuti sekolah)..keesokannye kiteorang gi kenduri kawin staf aku kat Batu Caves..on the way balik ke rumah MIL singgah Giant jap..dah sampai rumah MIL, gi Giant balik..(gile hape??)


baby x-CC yang ke 7, hebat yek..susah nak bergambar laki aku ni..1 mak orang dan 2 dara pingitanhanan ngan kakak cunambik gambar wat kenanganputih pulak muke mazli niswit chubby wife yang kiri sekali tu ada macam hana tajima tak??huahuahua

Wednesday, May 18, 2011

gathering kecil-kecilan

date:13/5/2011
venue: desa pinggiran putra (rumah asiah)

better late than never..my friends awal-awal lagi dah post cite ni..pics ni dapat tangkap sikit je..memory card tak bape nak besar..so kene save gambar-gambar yang cun saje..

bapak-bapaknye..(shah tak suke aku letak caption ayah-ayah yang hensem sebab die tak hensem, ngaku pun..)
ibu-ibunye dan anak-anaknye..

tang mane asiah kurus pun aku tak tau..

lagi..

asiah n famili

fad n famili, nampak sket pale firas

ezi n family..mizi tak tengok kamera