Showing posts with label opinion. Show all posts
Showing posts with label opinion. Show all posts

Monday, September 9, 2013

keperluan vs kehendak

as-salam
hanan selalu cakap kete ibu ni keciklah..
sometimes aku terfikir gak napela aku g ambik viva aritu
dah sumbat sume beg n car seat..
penuh jadinya..
so dalam hati aku menanam impian..
bile gaji dah banyak sikit nak trade in kete ni
penahlaa aku cakap kat enche ahmad..
ade ke suh amek exora je..
plis kick me..
bukanlah aku nak pandang rendah kat kete mesia
name pun impian..
haruslah Nissan sylphy paling koman
laki aku memang cenggitu..
kalo aku ni, asik suh berjimat je..
amek paling murah
sakit hati waa..
kadang-kadang keadaan sekeliling yang buat kite rase tertekan

ai owez said to enche ahmad
see gred 17 pun leh pakai almera
ai ni takde pape pun...
sob..sob..sob..
berdrama
tapi enche ahmad jugaklah selalu menenangkan aku..
takpela..
kite pakai je viva ni dulu..
tengok F** & N***** tu
sorang akauntan, sorang ptd
relax je pakai viva
*tapi laki die banyak duit..

tengok kak E** aka Dr. R
pakai saga je
*die banyak komitmen..

hahaha..
see..
bile kite sentiasa memandang ke atas
kite cepat jadi tamak, dengki, iri hati
bile kite memandang yang berada di bawah
kite akan lebih bersyukur dengan ape yang kita ada..

*memandang ke luar tingkap
aku nampak ayah yang terpakse memangku kepala anak yang tertido sambil menunggang motor
penunggang motor yang berhujan dan berpanas..

Alhamdulillah...




Tuesday, January 24, 2012

saye juga tak sempurna

oh tak sanggup nak express my opinion di FB..takut ramai yang tersentap..kat blog aku lantak aku la...saye juge insan yang tak sempurna..tetapi setiap hari saye cuba untuk jadi lebih baik..when talk about my past..bile teringat mati..rase gerun sangat-sangat..banyak dosa membuka aurat, dot, dot, dot..yang terase malu untuk disebarkan buat tatapan umum..

tapi aku tak paham umat zaman sekarang ni...terasa bangge bile aurat didedahkan, perlakuan maksiat disebarkan..sedarkah muslimah gambar tak menutup aurat tu berdosa jugak kalau yang bukan muhrim tengok....many people yang tak prihatin perkara ni..yang peliknye sang suami sendiri yang upload gambar isteri yang tak menutup aurat..opps...kalo kawan-kawan yang sebarkan..plez untag gambar tu..mungkin kawan tu tak abis belaja lagi..samela macam aku ni..:-)..yang peliknye macam mane aku buleh tau arr..adekah sebab aku graduated from Islamic University?? huhuhu..

k lah malas nak bebel panjang-panjang..ni selemah-lemah iman bile mengekpresikan kebencian melalui hati..towards better muslimah..sejak dah tua ni...terase makin dekat dengan kubur..