Thursday, March 14, 2013

in my dream

as-salam
sebenarnya malas nak pikir bab-bab dunia ni
tapi
takmo tipu diri sendiri
tiap-tiap hari saya saya usha beg coach kat fesbuk
yep..tiap-tiap hari
dengan harapan satu hari nanti saya mampu beli
mampu dengan erti kate lain
adalah redha..nak beli beg semahal itu
kalo makne duit tu
da boleh m2u sekarang jugak
pastu kais pagi makan pagi
hekhekhek
bile enche ahmad tanye duit mane
pura-pura tak dengar

before ni saye penah lekat wishlist kt pintu
dengan harapan enche ahmad akan bace
memang die bace
tapi die buat donno je
sampai hilang wishlist tu
saye tahu enche ahmad tak mampu nak beli untuk saye
atau tak kuase nak beli
at least share le separuh-separuh
hari ni saye naik gile lagi
kalaulah ade orang nak bagi free
bukan ke seronok?

pendamkan perasaan..
nak design macam ni colour beige/ hitam/ dark brown
macam orang nak kasi kat kau


Wednesday, March 13, 2013

taman/playground

as-salam
gagah tu nak pegi playground kat putrajaya
macam takde playground kat kawasan rumah pulak
jauhnye +-25 km
lebih kepada mak hanan yang nak jalan-jalan
walaupun dekat ngan opis
tetap nak pegi

currently we all dah found out playground yang lagi best
lagi banyak mainan
kat medan selera seri serdang
pasni g situ je la
leh makan-makan sekali..

some of the pics..
waktu sibuk bergambar ni la
cik hanan hilang
ke hujung taman
berderau darah mak pak hanan tau

semangat nak bergambar kat treler ni..mudah-mudahan..

my opis building 3rd from left..wat kenangan kot pasni xkeje situ daa

haiyok susah nk tgk kamera



Tuesday, March 12, 2013

nuha 10 bulan

as-salam
hari ini: emmm...esok nak update blog
esoknye:..esoklah update blog
tulatnye: esok saye mesti update blog

demi cik nuha saye gagahkan juga
cik nuha dah 10 bulan
dah makan macam-macam
garam, gula, msg
emmm...hampeh!!

last nuha timbang 6.5 kg
baru ni 7.1 kg
sebagai mak yang experienced dengan anak yang memilih makanan, saye hepi sangat
jadilaa..nuha ooi..
jangan jadi macam kakak ko tuh..
keding ke..
eh! jangan bandingkan anak-anak kan..??

nuha tetap dengan giginya yang 6 batang
sangat sayangkan lututnya
nak merangkak kat tempat lembut-lembut je
dah berdiri dan meniti..
tapi tak tahu nak duduk balik
kakak hanan yang selalu selamatkan..
baiknye kakak hanan..

jenis suara dalam kate ayah
sah suara sedap ni
hehehe
dua anak saye same je
macam speaker
mak ayah suara pelan rasenye
nuha dah duduk
tak ingat dah cerite ke belum
bantai aje

nuha suke mengempeng
susah saye nak buat keje
kene bagi makan kenyang kenyang dulu
baru leh tinggal dia

ok..layan...

maleh layan ibu..
saye xmo diambil gambar la

sila ambil gambar saye

nak pegi mane tu?

ni paling cun harus upload kat fesbuk

Wednesday, March 6, 2013

pagi itu

as-salam
pagi itu
aku berkata kepada enche ahmad
"hidup kite ni same je tiap2 hari kan...?
pegi keje, balik keje..
keluar pagi, balik petang

enche ahmad menyampuk
"ye la... dah rutin.."
aku rase hidup ni macam takde pengisian..
dahle keje aku pun rutin
haishhh...bosannye hidup
"pulaksss"

enche ahmad suggest we all pegi surau dengar ceramah tiap ujung minggu
susah jugak
anak2 aku ni jenis tak duduk diam
dua dua same je

yang kakak nyaris tak hilang
di playground
tak sampai 5 minit layan si adik
dia dah jauh di hujung taman
berderau darah aku

aku plan macam nak pindah je..
walaupun rutin tiap hari same
tempatnye tak same kan?
boleh explore tempat2 baru di hujung minggu
KELANTAN ok tak?


Monday, March 4, 2013

quran tajwid/tafsir

as-salam
dah lame terniat nak beli quran baru
quran yang ada tulisannya rapat-rapat
takde tafsir, takde hukum tajwid
susah nak dibace
lagi-lagi untuk aku yang dah lame tak mengaji
*malu*
time ngandung nuha dulu sedikit rajin
pastu...emmm..
nak solat pun kalut-kalut dengan anak

aku tertanya-tanya ade tak quran yang sesuai untuk aku
supaya time bace tu tak merangkak-rangkak
di hari aku nak beli quran tu
aku terbukak page Fynn Jamal (ade review pasal quran ni)
dan tanya berlengah,
terus ke pesta buku kat putrajaya ni

memang bestla quran ni..senang nak bace..
kesimpulannya...saya sukeee...

p/s: tidak terniat nak riak/ujub bagai..just nak kongsi quran yang best ni..ade orang cakap kat Pustaka Mukmin Jalan TAR RM50 je..mine..mahal sikitla..kat Putrajaya ni sume nak mahal..air pun RM1.20 (tetibe)