Thursday, February 13, 2014

boleh komen

as-salam
as u all know
i am obsessed to lose weight, make over, organize thing, shop..
only losing weight don't cost anything to me
others need money
to satisfy myself i follow blogs, fbs
do window shopping
and start dreaming

as money is the biggest concern
i try to keep myself calm
sabaq na..
the time will come
kumpul duit sikit-sikit
dis pic i plan to upload at deko page
to get some view from id maybe
but feel shame lah..
nampak macam tak kena je di mata ku
so i put flowers on the corner
also table lamp which i mintak kat my sister
hohoho..

so i invite any comment..
bye



Monday, January 27, 2014

hidup mesti diteruskan

as-salam
actually..
i was not listed in coming promotion
fell so down macam ke hape dah
mungkin Allah ada rezeki lain untuk aku as enche ahmad said
but still tak dapat merawat luka di hati ini
see..how ambitious i am
as time goes on
i can accept n pasrah
hidup mesti diteruskan
hutang yang banyak mesti disetelkan
so i just wait n wait from payday to another payday (gile)
beginning of year 2014 filled wit pain n sorrow
hope 2015 will be more glorious
with stable financial position, hope for another promotion
with more amal ibadah
with more kids..
really??
oklah kite hanya mampu merancang..
Allah jua yang menentukan

Thursday, January 23, 2014

before n after

wearing d same pants and blouse..fokus kat peha..yippie...!!!
at last i have something yang boleh dibanggakan
if i can do it, so can you
kalo gune duit tu tak mampu lah den
ni free
terubatlah sikit luka di hati ini..

Tuesday, January 21, 2014

Wednesday, January 8, 2014

dah datang dah

as-salam
hari tu kegilaan aku nak mendeko dah stop
xtau nape ni datang balik
sadis..
sebab tengah2 duit tak cukup ni bolehlah pulak teringin nak beli itu ini
semuanye bermule bile aku proceed balik projek rel curtain yang tertangguh
jenuh carik tukang drill
at last aku suh je handyman kat maintenance opis
murah je die amek RM30 untuk 4 tingkap termasuk yang blind tu
sangat hepi
kalo kire lubang ade 16
standard price 1 lubang RM3
kalo suh ikea drill RM10
giler hape..
cam simple sangat plak kan ruang tamu aku ni
one more aku rase tak berkenan ngan kaler ijau tu
rase nak tuko langsir, tukar cat, tukar tv bench
tuko tikar..tukar lantai..haish...ade sape2 nak taja tak?
ape-ape pun kasi tukar dulu seat cover kete yang dah berpeta2 tuh..
rumah ni cite time nek pangkat nanti yer..
doa-doakan..

ops lupelak..
we ol masih g keje together-gether
keluaq awai sikitla..
buat mase ni cukuplah satu kete
tak tukaq dah kete besaq
habaq enche ahmad
jimat-jimatla la...
lagipun mane nak cekih duit bayaq keta besaq..
till the, bye...




Sunday, January 5, 2014

weight loss journey

as-salam
i am near to obsess about losing weight
it was started since October last year
i first take shaklee supplements alfafa + lecithin and continue it while my stocks last
the change was very slow
i lost only 1 kg in a month
until i met my boss during taklimat
she is slimmer than 5 months before
she said its all about atkins diet
then i start searching what atkins diet is and study deeply
the journey began on 17 Dec 2013
in 20 days i lost 5 kilos
amazing right?
also save money
no need slimmer product or mist or cellulite cream what so ever
i still continue the induction phase until i reach the target weight
this morning my weight was 64.7kg..
fell so blessed Alhamdulillah
yesterday i ate a lot includes the food that i should avoid
because my mak send me manggis n rambutan
so teringin weh..
i ate 1 rambutan n 2 mangosteen
tu pun always worry and keep counting the carbs..
i also ate biscuits..sikit-sikitla..
late evening i did lompat bintang, and sit up n other exercise like mad
please ignore the grammatical error or sentence
i love this diet..makes my tummy looks slimmer
and i can wear my old blouse..
my arms need more exercise

my face also looks slimmer..love..love..love..

Thursday, January 2, 2014

azam 2014

as-salam
lame tak jumpe kan..
pekabo??
aku n famili sihat-sihat je
ni nak kate azam 2014 tu tak jugak
selalunya planning aku ni projected up to 8 years
dashyat tak..??
tapi untuk tahun ni je..
first skali aku nak apply mia membership
pehtu nak try apply acca
habis acca nak pelan-pelan buat proposal phd..
ha...kan dah melangkau tahun tu..
in 4 years aku nak setelkan hutang aku yang near 50k tu
at the same time cube kumpul duit sikit-sikit nak buat rumah in 5-8 years
pehtu jugak plan nak beli kete besar sikit..
adehh..pening kepale..
mane nak carik duit..

sekarang ni target nak loss weight dulu
berat ni dok statik 65 je
60kg dah sangat hensem tu..
okla hujung tahun depan cari balik post ni tengok tercapai ke tak..
till then, bye..