Monday, August 22, 2011

rindu-rinduan



as-salam..well...dis is d 2nd post of the day..could not imagine..petang satgi tak payah amek hanan kat umah pengasuh..dah takde lagi wajah ceria hanan sambut aku kat muka pintu sambil jerit ibu!!ibu!! dah takde lagi permintaan hanan setiap petang pas balik keje..mak nak titik mak..aduhh...syahdu sungguh..everywhere terbayang hanan je..parah dari angau ni..baru sehari..hope tomorrow will be better..dengan harapan balik nanti enche suami akan pujuk-pujuk aku.."dahler tu..kejap je sabtu tu"..dun be cengeng-cengeng..not gud for your health (enche husband cakap melayu je) arghhh..sedih..pilu...


anywhere thanks a lot to mak yang sanggup nak tolong aku jage hanan dan ayah yang sangat concerned dengan keadaan anakmu yang lembik lembut ini..well...anak kesayangan...hahaha..

(cube untuk menceriakan hati)


nanti dah jumpe hanan terpakse berpisah ngan enche suami pulak..beraya tanpa ayah disisi..sian ibu hanan..hope next year will bring the most enjoy moment in life..(???) walaupun beraya di kl tapi mau balik ke perak juga..(mane kalendar 2012 ni?) nak bajet mane yang patut..yang pasti saya akan bercuti lama taun depan..yahoooo!!!

P/s: nuoi, bagi hanan tengok muka aku kat FB..

Sunday, August 21, 2011

separuh jiwaku pergi..

as-salam..mati-mati aku ingat harini payday..cek akaun matshah tinggal 2 hengget, uitt maybe tak dapat gaji sebab baru melapor diri, cek pulak akaun aku, 4 hengget je...sah..bukan payday..ape yang aku ingat pun tak tahu..yang pasti separuh jiwaku telah pergi..huhuhu...sedih..sentap bila kesayanganku dah balik kampung tinggalkan ibu dan ayah..menitik-nitik air mata disaat mengemas barang keperluan hanan..tak sanggup nak berpisah..tapi keadaan tak mengizinkan..di saat-saat gini aku dah tak mampu..hanan perlu bercerai susu..tauler opah hawe nak jaga macam mane..hanan makan nasi banyak-banyak tau..memang touching habislah..nak tidur pun sob sob sob teringat kat hanan..pagi ni pandang beskal hanan pun leh bergenang air mata..ratu air mata sungguh ibu hanan ni.

padahal hanan tak tanya pun ibu mane? tak sabar nak balik kampung sabtu ni..tinggal 4 hari lagi..bertabah ye ibu hanan..cekalkan hati..pi ajak enche suami soping ke..dis is the time nak menghambakan diri pada-Nya..InsyaAllah...

before hanan berangkat pergi..hanan dok ngan opah yerr..makan banyak-banyak tau...kalo gatal-gatal suh opah letak ubat..jangan lupe gosok gigi...uwarrghhh...:-(
packing sambil menangis..

Wednesday, August 17, 2011

happy birthday qanitah...

as-salam..sihat ke? Alhamdulillah..kalo sihat..last monday we celebrated qanitah's birthday yang ke tiga..tak sabar-sabar qanitah nak potong kek die..muke pun hepi jer..sori yek makngah lambat update..card reader baru beli semalam...hehehe..nak jugak bagitau tu..oklah.. layan...kualiti gambar kurang memuaskan..bile mak qanitah nak beli dslr ni..banyak movement plus tangan menggigil kot nak capture gambar..

qanitah n qistina
qurratul dan qanitah

senyum...cantik gigi qanitah..
3Q in the house
cik hanan tak sabar nak makan tu

cucu-cucu opah hawe

tukar background

ni senyum ke nganga?

kan tak nampak dapur mak qanitah yang sepah tu..

cheese cake...tak kempunan dah

Tuesday, August 16, 2011

WHY??

as-salam..macam dah takde perkataan lain kat dunia ni nak wat title..kan?? pagi ni pegi keje dengan amannya..kat depan mines pun lengang je..kalo tak jenuh ai menyeberang lautan kereta..jeles tengok enche suami masih tidur..mentang-mentang cuti..padahal putrajaya sebelah jer..tak aci tau..20 minit dah sampai opis untuk distance sejauh 23km..masuk je putrajaya terus speed 120km/j..syok weh..tak penah dibuat mase keje kl dulu..tu mai jakun tu..

akceli i am not well..nak berblog pun rase malas je..jadi pemerhati tetap kat FB dan selalu blog walking..kadang-kadang sampai tertunggu-tunggu bile derang nak wat entry/ status baru..(macam dah takde keje sangat dah) hahaha...

back to the title..why it happens to me at this moment..dugaan, dugaan..tak tertanggung rasenye..semalam jumpe fad..kuat jodoh aku dengan fad ni..u same, keje same.., anak sebaye....
k lah mau stop dulu..bye...c u soon..

Sunday, August 14, 2011

orang sakit

assalamualaikum..korang pekabar? sihat? hope sihat hendak-Nya..sedar tak sedar (aku sedar) dah 15 hari kita berpuasa..kalo orang lain dok sibuk mengejar pahala, aku baru nak bertatih-tatih...haishhh...ape ke jenis umat aku ni...yang pasti semalam aku dah khatam satu novel kat rumah MIL by siti rosmizah (if not mistaken) beria-ria aku bace..siap menangis-nangis tak ingat dunia...bak kate seseorang..kalo bace kitab ade baiknye...perghhh...malas nak komen..redha jelah...memang betul pun kan..di bulan baik ni takde pekdahnye bace novel tu..tapi tu je entertainment baru yang aku jumpa kat rumah MIL..selain mengadap fesbuk..

sebagai hadiah (sebab bace novel dengan jayanya) aku balik rumah semalam dengan muka yang sembab, mata yang bengkak dan hidung yang sokseksoksek ..singgah petrol pam jap beli panadol..before parking mintak enche ahmad shah round sekali dua area rumah (he is learning how to drive)...lagi peningla kepala aku..bukan sebab kete tu berpusing tapi sebab mendengar bebelan enche ahmad....takpelah sayang..keep it up..next week blaja lagi eh..tak sabar mem ni nak dok sebelah pulak..dah 3 tahun berkhidmat sebagai driver keluarga..mau pencen bahhh..

to be continued...

Thursday, August 11, 2011

deko-deko

dis is second post of the day..ingat lagi entry pasal "frame arrangement"?? malas aku nak godek link nye..so aku susun-susun la frame ni ikut gambar google tu..susah oooo...nak susun gini..payah nak selarikan frame tu..3, 4 kali aku tanggal hook tu sampai dah tak nak melekat dah..

hasilnya...boleh tahan lah
sebab bajet ciput nak beli bunga artificial apatah lagi bunga segar..letak pokok pandan jelah..yang aku geram..letak dalam tanah takmo pulak hidup pandan ni..

lagi

dan lagi..tak berseri langsung..asik kaler hijo jer..nak duit sikit??

lauk berbuka semalam

as-salam...ape kabo? sihat ke? aku sihat je...kalo korang share hari-hari lauk berbuka aku dah hari ke 11 baru nak tunjuk. why? first sebab aku selalu bukak posa kat umah kakak aku..so ape kepoyo sangat nak tangkap gambar lauk kat rumah orang..ye dak??? second sebab aku selalu beli kat bazaar..malas sungguh rasenye nak masak sendiri..lauk kat bazar tu sedap dan memenuhi citarasa aku..plus tak rajin nak beli bahan basah..takut tak termasak..so sekali pegi dah habis RM20..5 kali pegi, kira sendiri...memandangkan duit semakin surut..haruslah lebih berjimat cermat...enche suami pun dah tak kose nak pegi bazar sri serdang tu..masak sempoi-sempoi je..sayur pun takde.. yang pasti ikan bakar tu, bakar dalam kuali..daun pisang aku amek tepi playground..dan kari seekor ikan kerisi tanpa santan..santan dah expired..kuih muih enche suami yang belikan kat bazar bukit belimbing..kalo tak masak ni mau ade roti john, air tebu, nasi kerabu, nasi lemak, tepung pelita..hahaha..mau tak habis duit..minum sky juice je la ek..sume dah batuk kat umah ni..yang tak cayenye sume menu secukup rase..pandai pulak aku bajet..hehehe

gambar sekadar hiasan

suh senyum wat muka gini..spoil la cik hanan ni..nyampahh...