lame tak cite pasal duitkan..??
frankly speaking..i luv anything pasal pengurusan wang..dats why la...ayat tergantung..riak kang Allah tarik balik..
b4 dis saye memang dah ade sistem poket untuk menguruskan bajet bulanan..tak sangke ade kuar dalam majalah wanita pasal ni...yeay..yeay...idea kite same..
sebab iman tak kuat..it failed..kali ni saye SERIUS..
-masukkan duit untuk variable expense ke dalam sampul-sampul gini..VE in my term is fixed expense but can reduce kalo berjimat..e.g. jimat gune letrik, air..beli time sales..fixed expense macam bil astro, monthly installment kete, rumah tu tak payahla sampul-sampul gini...bayorr terus
-once ade penjimatan carry forward duit tu untuk perbelanjaan bulan seterusnya atau ditabungkan untuk wishlists anda..yippie..
-simpan sampul yang ade lebihan duit ini di tempat yang selamat dari nafsu berbelanja..
nak lebih jimat?? jumpe lagi di next entry..
No comments:
Post a Comment