Wednesday, February 23, 2011

di lema

aku pening memikiyo pasal umah ni. my lawyer said rumah tu maybe dapat lambat sikit. kalo nak awal kena wat rayuan. meaning dat kak eda dah balik sini nanti aku tak dapat-dapat lagi rumah tu. OMG...mane aku nak dok..takkan rumah MIL kot...xmo-xmo...

the thing is aku xbuleh nak menyewa/ stay jauh dari taman bukit belimbing..my nanny lives there..the options:

1. mintak kuarters kt Putrajaya...Insya-Allah leh dapat sebab ada kabel optik. masalah: jauh nak p hantar hanan ke SK then pulun ke tempat keje kt PBD. kos RM400

2. sewa rumah yang aku nak beli tu..nak mintak kurang around RM400 gak..taktau tuan rumah bagi ke tak. beliau kat hospital sekarang eksiden patah kaki. lagipun beliau janda. that why nak let go rumah yang aku nak beli tu. sewa sekarang kat Iran dapt gak RM700 n above

3. sewa around bukit belimbing..sewa sume mahal-mahal..tak mampu..aku mampu takat RM500 je. lagi pun nak sewa nya 2, 3 bulan je kot..ade ke orang nak sewakan??

4. dok umah MIL, hanan nak kena cari nanny baru..lagi pun tak sesuai ngan jiwa ibu hanan..tidak!!!!!! (100% guaranteed akan dipersetujui oleh matshah)

sebenarnya ibu hanan tak nak hantar hanan ke rumah nanny lain. Opah Sham is the best..takut anak kena dera..
  • hanan dahler kulit sensitip..kalo berak kena basuh cepat-cepat. nanny lain takut biar je sampai taik anak aku kering. kang montot die merah-merah.
  • hanan berak taik busuk. nanti nanny lain cubit-cubit bontot leper hanan sebab taik busuk sangat..cian hanan..montot takde isi..
  • nanny lain mintak duit makan pulak..kang up lagi kos nanny
  • nanny lain tu tak bawak jalan-jalan around rumah n playground
  • nanti hanan lost her bff hani n kakak sofea..

ok...dah lega...aku rase nak sewa je dari owner rumah tu..aku nak pujuk-pujuk gak..paling mahal pun aku nak bayar RM500 je..sape suruh die lambat-lambat (peguam die)..bukan salah aku..no mercy dah...aku bagi 10% tu Sept 2010. dah setengah tahun aku tunggu..kalo buh kat ASB leh dapat RM600 dah dividen die..ok benti membebel..

No comments:

Post a Comment