Monday, February 25, 2013

itu penting untuk tukar

as-salam
semalam hari gaji
banyak betul komitmen bulan ni
nak servis kereta lagi

sejak bulan lepas coating periuk nasi saye dah tanggal
cube kire bape banyak toxic dalam badan ni
hari ni jugak saya carik periuk nasi baru
saya mau yang convensional
melekat pun melekatlah
janji tak ade coating
dah 4 tahun
memang padanle nak tanggal
hadiah kawin
dah tentu free

lagi satu
pan kesayangan pun nak tanggal gak coating die
sume nak tanggal la bulan ni
hishhh...
geram haku
pan ni bukan meyer, tefal mahupun viners
from japan (nak sebut jugak tu)
tahan sangat
promoter yang promot (her job)
tapi promoter tu aku kenal mase keje jusco dulu
takkan die nak tipu aku kan
tahan tau
4 tahun
penggunaan tahap maksimum..
lame la tu..
ok tu je..
ini sume mmg poyo..
bakal dibeli

Wednesday, February 20, 2013

dia dah mimpi dulu

as-salam
pagi semalam aku cite kat die
saye mimpi kite beli rumah baru
semi d..
rumah kecik je tapi laman luas
die cakap die mimpi result interview
die gagal
spa siap pos kat opis
walaupun tak bukak
tapi die nampak melalui lut lut cahaya
semua budak opis tahu
tapi die tak nampak riak kecewa
aku plak yang tak sabo

so malam tadi aku dan dia bukak web same-same
aku suruh dia bacekan keputusan tu
xpe..tak de rezeki kataku
sambil melahap kfc golden wrap chicken
(patutla takde perasaan)
sesungguhnya aku redha..

rezeki kat tempat lain kot..
Allah suke kami di skim yang sama
aku fahami die
die fahami aku
mintak2 tak jadi bos die..hehe

ok..till then
cube lagi yuk!
kot rezeki aku plak tahun depan???




Tuesday, February 19, 2013

tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia...

as-salam..
bulan 4 ni road tax kete mati
bulan 5 pun road tax kete mati
sebab baru nak kumpul duit
duit pun tak cukup
mula-mula nak pinjam kat bank mak awe
tibe-tibe teringat satu takaful ni
(bukan iklan takaful)

seriously..aku tak ingat ape name produk takaful tu
apetah lagi name ejen dan kontek no nye
yang aku ingat ade sorang kakak ni datang opis jual insuran
3 tahun lalu..
dulu aku banyak duit (ngaku tuuu)
sebab kurang tanggungan
jadi aku ambik
kakak tu suh potong 500
tapi aku risau kot kene tipu
jadi aku potong 150 je
potong aper??
angkaseee...

disaat2 genting ni
aku pun tepon takaful tu
yippie..
she said it is takaful prima
bulan 6 ni aku akan dapat habuannya
namun
masih kene berhutang dulu..

jadila tuah ayam nampak di kaki
tuah manusia Allah je yang tahu
sekian...

Monday, February 18, 2013

ajaran ayah

as-salam
pagi tadi dengar sorang rakan bercerita pasal hanan di taska
mase tv tunjuk gambar sea lion she confidently said "itu harimau.."
cikgu: itu singa la..(kalo cikgu cakap singa laut mesti kids lagi konpius kot)
hanan: itu harimaula..AYAH cakap itu harimau...(udahh..)
kalo tanya ayah ni sure tak ngaku
maybe misai tu macam harimau kan..
aku mengiyakan je cerita rakanku itu
cik hanan selalu jugak tersilap perkataan
cume tak boleh nak rekol time ni
serabut seyhh

semalam..hanan demam
aku pulak ambik kesempatan
cat dapur
dapur dah cantik sikit
aku pelik bile die dok ulang-ulang pegi dapur
"ibu dah siap ke"
siap suruh bukak tabung
transfer duit "shen" dalam beg duit die
nak beli baju dan kasut barbie katanya
2 barbie dah selamat
terputus kepala
kiteorang ganti ngan barbie RM2.90
kate ayah..kalo barbie ni 10 pun ayah boleh beli
sekarang dah ade 2
masih tak cukup
hanan nak lagi
hari-hari dok ulang barbie
haishh..

malam tadi die tunjuk duit "shen" kat ayah
ayah kate, tak cukup
nak beli baju n kasut barbie, kena duit banyak
die tunjuk duit tabung lagi
hamboiii
tu tabung aku tu..
ayah cakap kalo hanan dengar cakap ibu, cakap ayah
kite beli
tapi
barbie yang rambut sikit tu ye
yang rambut kembang2 tu, mahal...
oklah...
nanti cite lagi ye
bye..


sayang hanan..
rambut depan tu aku yang tobekkan
suke baju "inchess"


Tuesday, February 12, 2013

bercuti lagi di hujung tahun?

as-salam
it has been 10 years months since nuha's birth
maknenye...
dah 10 bulan jugak aku tak pakai tuala wanita
lalalalala
kelmarin...
aku bangun tidur dengan pandangan yang berpinar
bangun je rase pening
bangun je pening
i said enche ahmad
tengokle anak
i want to sleep jap
30 minutes
aku rase baru pejam 5 saat
dah cukup 30 minit
kepale still pening
i took pcm
tidur again
until late evening..
my ahkak asked..
peknen lagike?
nononono..
i think mungkin tak cukup rehat
dari kemaman to sk
sk-gombak-paya jaras
sk again
and putrajaya
not enuff rest
since hanan n nuha share my bed
rase tak cukup tidur
ai bangun 4-5 times 1 malam
hanan nangis, nuha nangis
hanan nangis again, nuha bangun pulak
then 2-2 bangun
arghh..kalo anak tige
mau tak tido kot..

today..my head still penin2 lagi
nak cari pregnancy test kit la..
dap dip dup
arghh..
i hate dis feeling..
tp perut ai dah sakit2 macam nak period tu..
HOW???

cuti-cuti kemamang

as-salam
pekabo...? ana sihat je..antey??

untuk pengetahuan korang, aku jarang pegi bercuti
first, sebab duit takde (terus terang tuu..)
second, anak-anak masih kecil..renyah!!
kalo aku tayang gambar kat tempat percutian tu,,,
jangan le korang tertipu..
tu ana pergi kursus
angkut sekali ana punye suami dan anak-anak
cuti-cuti free..

last aku pergi jauh sket dari selangor dan perak adalah cherating
tu pun pegi ngan budak-budak opis
april 2011
kire! dah bertahun tak pi jalan-jalan
so cuti CNY ni ana tak sabo2 nak menjongket
tak jauh mane..
kemamang sahaje
up sket dari cherating
supaya enche ahmad lebih senang hati
ana bagi co driver kat die
ngade..
dulu aku drive sorang je
(dulu aku power..)
kebas vontot sume
kali ni pun same je..
kena riba cik nuha
tak bleh nak tido..
huhu..

sampai kemamang we all jalan-jalan tak tentu hala
seb baik kecik je kemamang tu
masuk sini keluar situ
masuk situ keluaw sini
tak sesat punye
unluckily hari tu hari jumaat
sume kedai nak tutup
the store je yang bukak
(nih kat sitiawan pun aderr..)
tak best la..

at last we all beli kopok lekor, sata..wth tak ingat lagi satu bende tu
lipat2 dalam daun kelapa..
wat everla.
makang kat tepi pantai mak nik (if not mistaken)
dalam omputihnye
monica bay..(kelassss)
so layannn...

isi minyak (perlu ke bagitauuu?)

maklang

maklang lagi

blog maklang ke ni?

cantik awan belakang tu

tak boleh mandi

atok..

hot guy who not cook

taram je caption ape..

aku nampak perut berlipat..see..relax jer..

tudung kena kesat ngan biskut nuha

nape senget pale ni?

Wednesday, February 6, 2013

the leftover

as-salam..
it seems like banyak bende nak diceritakan
bile tengok balik post-post before ni
"ape punye ayatlerr.."
bersepah!!

harini aku bangun cam bese
tetap kul 5
kul 5 tepat jugakle cik nuha pun nak bangun same
jenuh men*n*nkan
dengan harapan die akan tidur semula
then aku bangun pelan-pelan

ayam bakar semalam aku recycle jadik begedil
malam tadi dah siap-siap bulatkan
masak agak lama
letak minyak sikit je
nuha alergic telur
agak lembut dough tu
takut terpecah pulak

pastu aku reheat bubur n sup sayur
dah pukul 6..?
aku kalut siapkan beg anak2
iron baju
dats me...
iron baju banyak2 dihujung minggu adalah satu kepantangan
kalut2 waktu pagi tu la best
efficient..
pagi ni aku tinggalkan je enche ahmad tepi jalan
dah lambat..
biar die exercise..

semalam
aku cek result interview
ciss..postpone pulak
berdebar ni
21 feb ni aku cite..
aku yakin sedap, walaupun tak rase