Monday, July 23, 2012

boleh pengsan maa...

as-salam
hari ketiga berpuasa...hari pertama bekerja...kali kedua mengepam...dehydrated
Ya Allah..berikan aku kekuatan..
jangan pitam, sudah...
production as usual..syukurrr...
cuma tak mampu nak mengepam lebih dari 2 kali...
wa salute la mummy kat luar tu yang turut mengepam...InsyaAllah ada pahala buat kite...
berusaha!!!

Thursday, July 19, 2012

cantik rambut laki dierr

as-salam..
eh korang...sihat ke?
tadi tertengok gambo roommate lame..dan laki dier..laki die rambut panjang wooo.....
dulu kite adore lelaki rambut cam gitu..pehal kite kite lak ni..
jenuh imagine kalo enche ahmad berambut panjang cam gitu...gelak guling-guling...for sure rambut ketaq, gulung2 ke atas
malas nak difikirkan..tak bek tau kutuk laki sendiri..
but i did tell him..die tak hensem..he said so..aku pun tak lawa..buat pe nak tipu-tipu kan..memang betul ade yang lebih hensem n lawa from us..
but we are in love wit each other..ni tak boleh deny la..gile aku nak sayang kat orang lain..
die ni je yang aku kenal mase zaman kegemilangan dulu...la ni pe kejadah KPOP pun aku tak ambik port dah..tau masak, kemas rumah, lipat baju ulang lagi masak, kemas rumah, lipat baju dan lagi masak, kemas rumah, lipat baju.

Wednesday, July 18, 2012

baru nak terhegeh-hegeh

as-salam..
nak mulakan ayat pun dah 2 3 kali delete..ape hal..
i am glad to share dunia bf saya yang penuh onak ranjau dan duri...sometimes rase nak quit..walaupun kurang berdisiplin dalam sesi mengepam..tapi masih bertabah sehingga hari ini..
bersabarlah wahai hati..3 bulan je lagi..(tak aim 2 tahun tu) jahat!!!
oklah Ya Allah tambahkan rezeki susu nuha sampai berusia 2 tahun...Amin..

nak cerita pun nanti-nanti..

Wednesday, July 11, 2012

hanan turns 3


as-salam..
fizikally tak macam 3 tahun..berat pun baru 11kg..cakap tak bape lancar..tak paham sangat..pelat plus suke mumble-mumble..tapi rajin menegur..peramah..

hanan, ibu n ayah sayang hanan sangat-sangat..jangau buat adik tau..walaupun pun ko dok senyap je mesti ibu salahkan ko kalo adik menangis..eh termenangis pulak ibu ko ni..

ibu will try hard nak buat kek besday to u untuk hanan malam ni jugak..hope menjadilaa..


p/s: sanggup beli oven tuu..

Sunday, July 8, 2012

she's like me

as-salam
sejak masuk opis ni tak sempat nak berblog..
bukak je bos pun datang menjenguk..
harini kad aku dah kene block..
ni la time nak berseronok..

sebagai mak yang kurang berduit...ahaks..saya takle manja-manjakan anak dengan barang yang mahal-mahal..dah tau tak mampu...kalo buat jugak alamat tensi la enche ahmad dengar aku mintak duit macam ah long..

so cik hanan, kasut angry bird 6 hengget sudah..lame-lame sangat berkenanle cik hanan dengan kasut ni...walaupun disua-sua kasut clarks..(tipu) tidakle anakanda itu mau...sebenarnye mummy and daddy malu kat orang tengok kasut ko ni..takmo sudah..save duit mummy and daddy..suke "mummy and daddy"

nampak cun je kan..
sampai ke Genting bawak tu!!

Friday, July 6, 2012

bandingkan harga kamu


as-salam
haritu dah janjikan..jadi 'janji ditepati' lennie (adik lettew)
lately ni macam tak reti nak tulis dalam bahase melayu...bahasa inggeris apatah lagi..asalkan korang paham, udahhh...

i did this database sejak dulu lagi untuk bajet harga groceries dan monitor harga barang..bajet ko KDN...ahaks..tapi tak complete..takde price comparison..so mase cuti panjang haritu aku cube manfaatkan mase yang ada..memang macam orang takde keje laa.. sanggup tu bukak web supermarket satu-satu tengok katalog derang..

most of my purchase goes to econsaves..walaupun tak bersih sangat tapi lebih murah...who care kalo korang beli kat cold storage pun..tapi jusco tetap di hati..huhu...i was a jusco employee before..so lebih mahir la pasal retailer ni...ish..ish..ish...jangan riak..

my style: diapers, susu, barang kering-econsaves
barang basah-pasar malam serdang
barang harga tetap eg minyak masak, roti-jusco, leh collect point
beras,cili kering, cili padi-jusco, lebih berkualiti dan tahan lama
detergent-tengok mane yang ade promotion econsaves/ carrefour
giant? tak bape berkenan.kalo termurah baru pegi...tesco sungguh jauh dari rumah

eh sanggup ko pegi banyak2 supermarket tu...yupp...dis is my place..jangan tanye aku kat mane handbag murah..tak koser nak mencari...ko ingat handbag mahal tu leh pepah sikit2 mase ko takde duit??? kopipes ayat mak aku..buleh digantikan dengan baju, kasut dan barang yang tak boleh di makan..:-)

Thursday, July 5, 2012

pengasuh baru

as-salam
first of all..saye dah mula bekerja..keje banyak..camne aku nak masukkan cite cik nuha ni..takde ayat yang sesuai..belasah aje

pengasuh nuha dah takmo jage nuha lagi..sejak isnin hari tu die dah cakap..pening nak cari pengasuh baru...buat iklan tampal kat presint 5..ade sorang je yang kol..tapi termasuk cik nuha dah 6 orang die jage...

saye tanya jugak taska surinaz presint 18 masih ade kekosongan..but at last saye dapat pengasuh yang one to one di presint 18 juga..best..