Sunday, August 28, 2011
bersiaran dari kampung
as-salam..korang pakabar?? sihat ke? first time berblog dari kampung..hanan gi soping ngan maklong dan opah..kemain lagi anak dara aku ni..last saturday sampai je kampung tengok hanan ade kat luar rumah..nampak je ibu, hanan terus nangis..ibu pun join same...syahdu...bertangis-tangisanlah dua beranak ni...lame tak jumpa anak tercinta..hanan dah cerai susu badan sepenuhnya..Alhamdulillah...ngamuk-ngamuk tu still ade for the first 3 days..tapi aku wat tak reti je..tak larat nak layan..malam-malam aku peluk hanan ganti nenen die tu..so far so good..ngamuk cammane pun die bile ibu kate meh peluk ibu..die datang jugak..uwaaa...sedih pulak..oklah..till then..taa..
Thursday, August 25, 2011
???
Are some pregnant women more likely than others to feel nauseated?
You're carrying a girl. One study found that women with severe nausea and vomiting in the first trimester were 50 percent more likely to be carrying a girl.
jatuh cinta dengan nama MANAL.
You're carrying a girl. One study found that women with severe nausea and vomiting in the first trimester were 50 percent more likely to be carrying a girl.
jatuh cinta dengan nama MANAL.
Wednesday, August 24, 2011
lagi 1 hari
tinggal esok je..hari sabtu petang dah boleh jumpe hanan..tak sabau eh..miss sangat kat hanan ni..hanan miss ibu time kena marah ngan opah je..pandai pulak cari ibu ek..nak mengadu lah tu..ibu harap hanan ceria-ceria selalu..sian kat ayah...emmm...sabtu pagilah bersalam ngan ayah..pilu nak tinggalkan enche suami..take care yek..sabar banyak-banyak ngan patient..selamat bertugas..tahun ni beraya di rumah mak masing-masing..Insya-Allah tahun depan dapat beraya bersama..doakan..nanti miss enhe suami pulak..huhuhu..
campur esok dah 7 hari meninggalkan puasa..pas raya mau pulun ganti ni..harap-harap diberi kekuatan..sungguh tak rajin nak update blog kebelakangan ni..lastly..Selamat hari raya, maaf zahir batin...
campur esok dah 7 hari meninggalkan puasa..pas raya mau pulun ganti ni..harap-harap diberi kekuatan..sungguh tak rajin nak update blog kebelakangan ni..lastly..Selamat hari raya, maaf zahir batin...
Monday, August 22, 2011
lagi 3 hari
as-salam..pekabo? aku? biase-biase je..lagi 3 hari mau pulang jumpe hanan..malam tadi tak nangis dah..poning pale den..so tak sempat nak touching..tapi..nangis mase tepon mak pagi tadi..tak tau le nape..pilu sungguh rasenye..hanan pun dah start tanye..mungkin baru perasan..bile nampak gambar aku terus nak ibu..kenai yek ibu dierr..tapi..kejap je teringat ibu..pastu terus main balik..tengah tengok upin ipin tadi..ramai yang nak melayan hanan..tu yang best sangat tu..kalo kat sini ayah je la yang sanggup nak bawak turun main boyan..nanti sure opah hawe rindu kat hanan kan??
oklah hanan..mainlah sepuas-puasnya..bile lagi nak jejak tanah..kutip-kutip bunga, main pondok-pondok..ibu nak sambung buat keje ni..dekat-dekat raye ni makin banyak pulak keje nye..yelah..nak raye sume nak duit cepat..pastu opis tutup seminggu..heaven..
oklah hanan..mainlah sepuas-puasnya..bile lagi nak jejak tanah..kutip-kutip bunga, main pondok-pondok..ibu nak sambung buat keje ni..dekat-dekat raye ni makin banyak pulak keje nye..yelah..nak raye sume nak duit cepat..pastu opis tutup seminggu..heaven..
rindu-rinduan
as-salam..well...dis is d 2nd post of the day..could not imagine..petang satgi tak payah amek hanan kat umah pengasuh..dah takde lagi wajah ceria hanan sambut aku kat muka pintu sambil jerit ibu!!ibu!! dah takde lagi permintaan hanan setiap petang pas balik keje..mak nak titik mak..aduhh...syahdu sungguh..everywhere terbayang hanan je..parah dari angau ni..baru sehari..hope tomorrow will be better..dengan harapan balik nanti enche suami akan pujuk-pujuk aku.."dahler tu..kejap je sabtu tu"..dun be cengeng-cengeng..not gud for your health (enche husband cakap melayu je) arghhh..sedih..pilu...
anywhere thanks a lot to mak yang sanggup nak tolong aku jage hanan dan ayah yang sangat concerned dengan keadaan anakmu yang lembik lembut ini..well...anak kesayangan...hahaha..
(cube untuk menceriakan hati)
nanti dah jumpe hanan terpakse berpisah ngan enche suami pulak..beraya tanpa ayah disisi..sian ibu hanan..hope next year will bring the most enjoy moment in life..(???) walaupun beraya di kl tapi mau balik ke perak juga..(mane kalendar 2012 ni?) nak bajet mane yang patut..yang pasti saya akan bercuti lama taun depan..yahoooo!!!
P/s: nuoi, bagi hanan tengok muka aku kat FB..
Sunday, August 21, 2011
separuh jiwaku pergi..
as-salam..mati-mati aku ingat harini payday..cek akaun matshah tinggal 2 hengget, uitt maybe tak dapat gaji sebab baru melapor diri, cek pulak akaun aku, 4 hengget je...sah..bukan payday..ape yang aku ingat pun tak tahu..yang pasti separuh jiwaku telah pergi..huhuhu...sedih..sentap bila kesayanganku dah balik kampung tinggalkan ibu dan ayah..menitik-nitik air mata disaat mengemas barang keperluan hanan..tak sanggup nak berpisah..tapi keadaan tak mengizinkan..di saat-saat gini aku dah tak mampu..hanan perlu bercerai susu..tauler opah hawe nak jaga macam mane..hanan makan nasi banyak-banyak tau..memang touching habislah..nak tidur pun sob sob sob teringat kat hanan..pagi ni pandang beskal hanan pun leh bergenang air mata..ratu air mata sungguh ibu hanan ni.
padahal hanan tak tanya pun ibu mane? tak sabar nak balik kampung sabtu ni..tinggal 4 hari lagi..bertabah ye ibu hanan..cekalkan hati..pi ajak enche suami soping ke..dis is the time nak menghambakan diri pada-Nya..InsyaAllah...
Wednesday, August 17, 2011
happy birthday qanitah...
as-salam..sihat ke? Alhamdulillah..kalo sihat..last monday we celebrated qanitah's birthday yang ke tiga..tak sabar-sabar qanitah nak potong kek die..muke pun hepi jer..sori yek makngah lambat update..card reader baru beli semalam...hehehe..nak jugak bagitau tu..oklah.. layan...kualiti gambar kurang memuaskan..bile mak qanitah nak beli dslr ni..banyak movement plus tangan menggigil kot nak capture gambar..
Subscribe to:
Posts (Atom)