Monday, January 2, 2012

go go go

as-salam..azam tahun baru? takde..sebab setiap hari saya berazam untuk jadi lebih baik..

1. baru lepas lunch..dah jumpe port yang best..kementerian penerangan ok..jiran bangunan saya..tak jauh nak jalan..nasi campurnye, perghh...sampai menjilat jari..tapi agak mahal..why saye tak gi cafe kementerian saye? my kpkt goes for green..guna kertas minyak..murah..tapi tak sedap sangat..bercadang nak beli lunch box yang sesuai...saye kan pencinta alam juge..

2. walaupun tak bersalin lagi saye dah merancang family tahun-tahun kehadapannya..mendapat anak pada tahun ini adalah di luar perancangan..so..??menyesal???dah tak gune..nak pasang implan as soon as delivered..for me 2 dah cukup..but people change..

3. saya dapat rasekan baby saye adalah perempuan..sedih?? i don't know..gembira?? tak jugak..bese-bese je..tapi saye tak dapat tunaikan impian tok din nak cucu lelaki..pandai-pandai je saye ni..next scan 10hb ni..nak tanye ke tak?? saye tak tau kenape saye tak nak tau gender baby saye..giler ehhh???

4. saye banyak keje..i must confess bos ini sangat menstresskan saye..dahle keje saye, saye kene buat..keje orang lain pun saye buat jugak...why???...sebab saye bekerja dengan cepat..dan die tak boleh tengok saye bersenang..arghhh...tertekan..nak print surat pun saye...hadoii..

5. very stressful bekerja macam saye..sampai laki saye pun tak nak buat keje saye..it is routine..boring..sakit mata..tengok nombor, tengok RM..saye mau duduk di rumah..tapi takmo jage anak..takmo masak, buat keje rumah dan sewaktu dengannya..tingginye angan..hehe

oklah..cheer up DIANA..

Wednesday, December 21, 2011

nak tunggu ape lagi

as-salam..option sbpa dah dapat cume tak sign lagi..akceli nak tunggu ape keputusan cuepacs jumpe pm..hehehe..ngade..saye adalah di kalangan penjawat yang tak puas hati sebab junior dapat gaji yang same ngan saye..walaupun PGT aku januari ni dan mereka pada april..ingat senang ke dok kewangan setahun..

so i decide esok je lah aku sign..pas dengar taklimat buat kali kedua..kalo anda dapat info naik satu tangga gaji dari gaji sekarang dan tengok gaji terhampir sbpa, anda sebenarnye tertipu..tak de naiknye..gaji sekarang terus kepada gaji terhampir dalam sbpa..tang naik tu lebih lapan hengget je dari w27 aku..ape keheinye..so tak suke dengar dakwaan pegawai naik banyak pelaksana dapat sikit..tang PGT je dapat lebih sikit..

banyak lagila yang aku tak puas hati..cume tak nak sentuh sensitiviti perkhidmatan lain..dah..pegi wat keje..

tuntutan perpindahan rumah

as-salam..tahukah anda yang anda boleh menuntut elaun perpindahan rumah sekiranya anda berpindah daripada rumah sewa ke rumah yang dibeli dengan loan kerajaan. ya...anda boleh..walaubagaimanapun pastikan tuntutan anda melalui bahagian pentadbiran supaya tuntutan itu ditulis di dalam buku perkhidmatan. dokumen yang terlibat:
borang (lampiran b-2), surat nikah sekiranya claim kadar keluarga, salinan surat kelulusan pinjaman perumahan perbendaharaan dan ic anda (sekiranya diperlukan)

bagi seorang pegawai kerajaan..tuntutan keluarga adalah melebihi 1k...pastikan tuntutan dibuat dalam tempoh 3 bulan dari tarikh berpindah..jadi, jangan terlupa sudaaa...macam iklan..oh yeahhh...dah boleh buat kerja..

Tuesday, December 20, 2011

sukenye..

diumumkan aku akan hadir bekerja pada hari-hari berikut:
24,25 dan 26 Disember (Sabtu, Ahad dan Isnin)
31 Disember 2011 ,1 dan 2 Januari 2012 (Sabtu, Ahad dan Isnin)
yippiee...
dan bercuti selama 4 bulan selepas tarikh itu..
yahooo...
WHYY??? nak elaun kritikal..

Monday, December 19, 2011

dah tangkap dah

as-salam..dulu aku penah cite yang enche suami entitled RM1000 for imbuhan tahunan..tapi die tak caye..same gak ngan orang gaji die yang tak bace pekeliling tu..i said to him kalo dapat RM500 ni ai nak..hehehe..aku siap print pekeliling, kol janm untuk convince die...see...kan dah dapat..ai knowla..aku kan orang kewangan..bab duit-duit ni selalu ter alert...tipu..aku sign sg20 jugak means orang gaji..hihihi..so dah aim for media player..nak download banyak-banyak kartun untuk hanan..so tak xyah subscribe kartun dah pasni...tv tu ibu ngan ayah yang punye pulak yerr.. laaa...dah jauh menyimpang...semalam rezeki aku nak dapat buah tangan dari cameron..walaupun tak penah jejak dapat gak merase stoberi cameron..akceli sejak opis berpindah ke Putrajaya aku ber car pool ngan 2 orang akak ni..sebab aku tak penah rase tersusah pun bawak derang..so free of charge je..akceli aku mintak belanja la time gaji..hiks..tak sangke lak akak ni nak belanje bekfes hari-hari disamping buah tangan yang lain..Alhamdulillah rezeki..
see asiah..perut aku yang selambak ni..ramai yang xpecaye baru masuk 24 minggu..macam dah cukup bulan kate derang...ish...ngeri lak kalo baby beso..3kilo pun susah nak teran..yeay..dah tercapai impian nak upload gambar peknen..taaa..

*sejak ade kamera balik ni rajin pulak ngadap blog..

bergenang air mata aku

as-salam...sape dah tengok slide yang proposed n engaged kat facebook tu?? tetibe bergenang air mata haku..sensitip women..ni belum lagi laki aku tengok..sure kutuk habis-habisan..

historically..aku yang proposed laki aku..kah kah kah.. gipang or gile kuasa sejak muda..aku lah mastermind yer.."awak kite tunang bulan mac/ mei then bulan sepuluh kite kawin ye??" "setat bulan ni awak kumpul sebulan RM500 masuk dalam Tabung Haji saye.." "ape?? tak cukup lagi..jom buat loan kat kakak saye.."..still tergiang-ngiang di telinga ayat yang aku ucapkan dulu..

laki ai ni malu sket ngan pompuan..sebab aku lah yang tak malu sangat, so aku mulakan segalanya..i know i am beautiful..sentap yer korang..die takkan tolak punye..very konfiden..in one year we get married..berkenalan dan terus kawin..kalo nak wat balik video pre-wedding we all jenuh laki bini nak senaman hari-hari dapatkan balik body dulu-dulu..huhu..till then..g meeting dulu..

Sunday, December 18, 2011

dia mai dah

as-salam..lame tak cite pasal rumah kan..?? hingga ke saat ini bpp dah keluarkan 2 cek kepada owner's bank..tapi..still tak cukup..pandai betul orang bpp ni..aku pun idakle nak salahkan die..die budak baru katenyer...so khamis ni aku follow up balik..
hopefully feb 2012 ni setel semuanya..tak kose nak bayar kat bpp dan sewa to owner rumah sekali..550+560..nampaknye takleh nak berjimba-jimba ngan bonus...simpan sket untuk installment bpp in january..haishhh...oklah its time to bayar hutang..bye