as-salam
long time no see.
eceh...tajuk kat atas tu kemain lagi
padehal baru nak bermula
untuk makluman korang aku dah dapat offer untuk sambung ACCA
jenuh menggoogle tau
susah sunguh nak jumpe blog yang tulis pasal ACCA ni
aku harap dapatla share serba sikit maklumat
for uia graduate..usah bermimpila korang nak dapat 9 papers exemption
i oll pun layak 8 je..
tu la i oll
dulu takmo amek corporate finance
dah kene amek financial management sekali lagi
disebabkan IPN tak buat kelas untuk subjek tu
terpaksela aku bertungkus lumus cari tuition kat luar
memang banyak pun..
u taip je acca tuition provider
cume kalo rank platinum tu memang mahal le fee die
aku mampu yang gold je
so i oll pilih ftms college
yang bersesuaian dengan masa dan bajet i oll
RM800 satu semester/paper
ye la..nak bayar fee ni duit i oll dulu
pehtu baru boleh claim
kalo kat ftms college ni memang die bagi tuition je..
tak susah sangat pun nak daftar
register online nanti ftms akan kol balik
nanti korang tanyela banyak2 kat situ
aku plan nak daftar 28 jun ni..
kalo hari sabtu datang before kul 1 ptg..
kelas die petang sabtu..
ahad pulak dari pagi sampai petang..
bukan tiap-tiap minggu pun..
2/3 minggu sekali..
lupe nak bgtau
ftms ni dekat je ngan pasar seni
eh dah lame jejak kaki kat cm..tibe-tibe..
ioll plan nak g kelas naik train je
xde la tersekat ngan trafik
eh before carik tuition provider
korang hendaklah daftar dulu ngan acca global
upload k/p, sijil degree accounting dan transcript die
n bayar registration 79 pound
also exam entry fee die 87 pound dan 100 pound
total ai bayar dulu RM1460=266 pound
sebab ai ambik 2 paper kan..
kenape penting nye nak daftar ngan acca global dulu?
mane tau kot-kot acca global terlepas pandang
dan korang dapat 9 paper exemptions..
tapi..takde maknenyer..
i oll tetap dapat 8 je
ai ni takde kredit kad
agak susah nak bayar dengan visa debit..
asik x proses je
at last ai pinjam kredit kad kawan kite
hari ni baru kite apply kredit kad tau
dulu-dulu tak rase ade keperluan tu
lepas korang bayar registration fee n exam entry fee
korang dapatla invois untuk exemption fee pulak
ni lagi mencekik darah
total dekat RM3K lebih..lebih..dan lebih..
pening kepale ai nak carik duit..ni boleh bayar lambat sikit..in august maybe..
okla harap korang paham la ape aku tulis ni..
nanti ape2 aku cite lagi..
No comments:
Post a Comment