assalamualaikum..
selamat petang..
lame dah tak membaking
akceli nak habiskan cheese yang cik hanan takmo makan tu..
senang sangat nak wat..
chekidaut resipi:
4-5 keping slice cheese brand kraft (aku letak 4 keping, tu je yang tinggal pun, bantai chizdale)
70g gula
70g tepung gandum (ayak)
70g butter
4 biji telur
2ooml susu segar (aku letak je susu penuh cream)
esen vanila
cara-cara:
1. panaskan susu, letak chiz yang dicarik-carik, then mentega..biar sejuk kejap
2. pukul putih telur ngan gula sampai kembang
3. dalam bekas lain campurkan step 1 ngan kuning telur, pukul jap dan masuk tepung sikit-sikit
4. kaup balikkan dengan putih telur/ meringue
5. letak esen vanila
6. bakar pada suhu 170 darjah celcius untuk 20 minit pertama dan 140 darjah celcius untuk 40 minit berikutnya..
waaa D... teror ko bab2 baking-mem baking ni yek.. aku x sabo nk cuba resepi ko ni.. tapi bila dh pindah umah baru la.. hehe.. nk beli oven dulu..
ReplyDeletebile nak pindah ezi?? haha..bakat terpendam..bab lauk-pauk hancoorr...
ReplyDelete