Tuesday, March 8, 2016

holaa..

as-salam
long time no see. sibuk jage baby sampai rase malas sangat nak berblog. untuk pengetahuan u all saya dah selamat deliver baby perempuan 13 jan lepas. sarah atikah nama diberi. termakbul jugak tu nak czer,,,huhu..k la nanti masuk opis saya update lagi.

Wednesday, January 6, 2016

away from office

as-salam
esok last day kat opis. at first rase rugi nak ambil cuti awal. tapi ramai yang kesian kat diri ini. macam tak larat nak bawak perut. aku pun kesian kat diri sendiri jugak. nak jalan tu rase macam seksa betul. so start cuti 11 jan 2016.

saje throwback mase peknen kan nuha dulu. at least boleh refer. same due date 13hb. tapi 19hb baru bersalin. at 16hb kluar blood show. tapi 2hb dah start cuti. punyelah lame nak tunggu nuha kluar. sampai bosan dok umah. kali ni harap tak overdue la. susah pulak aku nak bersalin kat pusat bersalin berisiko rendah tu nanti. kalo overdue dah kire macam ade kes pulak. takmo pi hospital serdang. laki tak boleh teman. at dis time la sebab renovation, LR limited. slalu boleh je laki teman.

pregnancy kali ni pun aku expect overdue gak. instinct aku la. harap2 tak banyak hari. k bye.

Sunday, January 3, 2016

persediaan ke sekolah

as-salam
memandangkan hanan tak perlu dimonitor untuk naik van, beli makanan kat kantin atau pergi kafa, ibu rilek je lah. duit belanja pun sesen tak bagi. makanan provided. ok senang keje aku. sampai je sekolah terus tengok hanan kelas mane. gigihla mak ko manjat tangga tinggkat 2 tengok kelas. udah cantik-cantik duduk bawah kipas, pi dok ngan kawan baru. depan-depan whiteboard. aku dulu cari port bawah kipas atau tepi tingkap belakang. senang wat projek. haha

bile besar, insaf sikit. kelas acca owez dok depan screen okay. akceli ade taklimat untuk parent. xlarat pulak aku nak dengar. tak tau abis kul bape. nak ambik buku lagi. kul 8 lebih aku dah cau. amanatkan anak sedare yang dah jadik senior kat sekolah tu untuk tengokkan buku hanan. tak perlu nak risaukan buku berat sebab ade loker. pergi balik sekolah ade kak eda hantar/ambil. cume start bulan september nanti baru enche ahmad akan take over. heaven..

nuha pagi-pagi ayah die dah hantar. suke tu sekolah pasti. taktau la feedback nuha balik sekolah ni camne. mau ngadu panehhh..hehe..takpela 4.30 petang pak die dah balik keje. boleh ambik awal sikit. tak sabar nak dengar cerita anak-anak. k lah cekidout..













Tuesday, December 29, 2015

yuran pasti taman bukit belimbing, yuran sekolah rendah integrasi tahfiz ilmuan

as-salam
ingat takmo tulis dah. tapi blog ni cam memanggil-manggil. tambah pulak memang takde keje. sok pun tak tau nak buek ape. sistem dah closed. dah takde payment untuk pinjaman. tunggu report kluar januari ni baru ade keje balik.

sambil tu nak share je yuran sekolah anak-anak. mesti ade yang survey-survey kan..macam aku dulu la.

Yuran pasti ni beza-beza ikut tempat. malangnye aku takde butiran yuran tu. total annual fee termasuk buku, uniform, yuran bulan januari+dis (tak masuk daycare) =RM548. memang murah. monthly RM270, RM170 untuk day care kalo tak silap. aku tambah 2 lagi uniform each RM35 (complete set termasuk tudung).

enche ahmad cakap nuha dok sini setahun je. tahun depan pi sekolah lain pulak. we ol kesian kat nuha. nampak macam panas je sekolahnye. tapi, nuha kan dah biase sekolah panas. haha. siap pesan takmo pakai tudung sebab panas. aku pujuklah..nanti potong rambut dulu, sure tak panas dah. nampaknye die termakan kate-kate aku. bukan aku takmo hantar sekolah yang lagi best, (eh pasti tak best ke?) cume time tu aku kan pantang. sape nak pegi hantar ambik nuha kat Putrajaya.

panas adalah kriteria yang aku tengok untuk sekolah anak aku. haha..(sebab derang ade ekzema) aku pertimbangkan sekolah ni sebab dekat ngan rumah. kalo takmo nuha kat sekolah sampai petang tengahari aku leh ambik sebab dekat. second, untuk 4 tahun ade 10 orang je student. bolehla ustazah fokus kat budak-budak tecik ni. bagus sebenarnye pasti ni, cume tang fasiliti tu kurang sikit. sebab tu yuran murah. nak bantu orang-orang yang kurang mampu. kire aku ni ambik hak orang tak?? haha..baru nak tanye..

Yuran SRITI pulak, annual fee RM1515 termasuk yuran jan n dis tak masuk baju sukan, tudung dan vest RM100. monthly RM380. sekolah ni pun nampak panas jugak. tapi hanan dah biase pakai tudung biarpun panas. tapi nampak jugakle ekzema die naik balik. cume tak teruk macam dulu. memang aku prepare baju cotton je untuk hanan. selesa sikit.

okla rase panjang pulak aku mengarang kali ni. esok birtday ayah yang ke 65. happy birthday ayah!!
syok balik kampung ritu. dapat makan lepat pisang, ikan fresh yang manis, minum air kelape walaupun tak jalan ke mane-mane. mengah dah nak jalan. bye.



Sunday, December 27, 2015

risau tak kembali

as-salam
alahai..lamenye tak tulis blog. selain bizi ngan keje-keje opis, exam n pregnancy, malas pun satu sebab jugak. hari ni bila dah lapang sikit, cuba-cubalah taip ape yang patut. nak hibernate kat rumah 3 bulan ni of kos tak bukak blog langsung. laptop dah rosak. tapi ade la plan nak beli yang baru. hilangkan kesunyian time pantang. boleh ngadap cite korea..huahuahua

firstly nak cite pasal pasal exam ritu. naik je dewan exam ade sorang makcik offer tempat duduk kat kat aku. yelah dah lapan bulan. makcik tu cakap gigihla ambik exam walaupun perut besar. tapi aku lagi nampak kegigihan makcik tu. hantar dan tunggu anak die ambil exam. anak die pakai wheelchair.
dari semester lepas lagi aku dah perasan. harap-harapnye anak makcik tu dan aku lulus la paper acca ni. malas betul nak repeat gune duit sendiri.

at 29 week pregnancy aku didiagnose ade placenta previa type 1. dalam week 34 camtu still lagi uri tu tak naik. agak cemas la. risau kene ceaser. at the same time cam gembira jugak nak tempuh pengalaman baru. ye la..ngeri dah nak rase sakit contraction. kikiki..at last aku berserah je. mintak Allah yang tentukan mane yang terbaik untuk aku. so at 37 week uri dah naik. saluran dah terbuka. boleh bersalin secara normal. aduh memang Allah nak bagi kafarah kat aku. sucikan diri dari dosa-dosa. hopefully dipermudahkanlah kali ni macam bersalin sebelum ni. admit malam, pagi dah bersalin. cume tak decide lagi nak cuti awal ke tak. jalan pun dah macam penguin ni. sakit-sakit dari pinggang ke bawah.

kla. itu keje sudah mari. till then bye. tak tau bile nak tulis lagi. cekidout princess comot.





Thursday, November 12, 2015

kemas-kemas bilik solat

as-salam
after few weeks hibernate in d office during jummat break, today ai kenot tahan anymore. take car key dan bawalah diri tanpa hala tuju. at first aku macam nak terjah je spotlight mines tu. bile ingat experience susah nak dapat parking dat day terus malas. balik rumahla. oit oit..rumah aku bukan dekat. 20km sehala. at 31 weeks of pregnancy, masih gagah perkasa. on the way back singgah beli kepci. teringin pulak tekak ni. hot n cheesy. nyum nyum

sampai rumah dah dekat pukul satu. pas melahap rase nak tidur pulak. huhu. sampai opis balik at 3. puas hati aku. dari dok opis melangut tunggu pukul 2.45 ade jugak aktiviti yang menggembirakan hati dan perasaan.

panjang mukadimah aku. back to the topic, akceli bukan bilik solat je aku kemas, bilik-bilik lain pun ade makeover. cume malas nak tangkap gambar buat bukti. haha. so far banyak lagi nak buat. ongkos je takde. jadi dok diam-diam dulu. k la cekidout.


before
after. same je semaknye. haha. dat 3 big things tu nak remove. tilam, kipas n carpet
before   
after. buruk jugak..tu la mase tengah kemas takmo tangkap gambo.

Thursday, November 5, 2015

persiapan menyambut orang baru

as-salam
tak tau nak cakap camne
rase teruja sangat nak beli barang baby
amboii
bab soping memang sakan
bukan barang baby je
barang rumah pun...

sebab aku cam takde mase nak belek barang kat mall atau kedai
aku belek kat alam maya je la
senang compare mane murah
semua aku beli kat lelong
trusted seller
ni pun aku dah tahan napsu membeli sikit2
duit pun takde kan..
yang bestnye aku berjaye disiplin kan diri gune cash
ok mulai esok bawal bekal pi opis

masih banyak nak kene beli ni
banyak barang baby dah lusuh kene lenjan
tak pun hilang entah ke mane
yorlaaa...
time nuha dah recycle sekali
sampai adik nuha takkan nak recycle lagi
terpaksela mak beli baru
cadangnye gaji nov ni la..

serius yang aku beli ni memang murah..yang pink tu net untuk mandikan baby..boh atas tu..mak kan ketor2 nak pegang baby baru lahir