Monday, March 31, 2014

taklah penting sangat

as-salam
dah 2 minggu tak update blog. life macam biase. still tak kaye lagi.
untuk pengetahuan korang aku baru nak berjinak-jinak dalam dunia perniagaan.
doakan aku supaye hasilnye nanti dapat menyelesaikan hutang piutang yang saban waktu menyesakkan pernafasan
enche ahmad rilek je tau hutang keliling pinggang
ai yang lebih-lebih

mak incik janji mak incik takkan show off henbeg marc by marc jacobs mak incik
juge mpv ssangyong eleven seaters
aku harap business aku ni diberkati Allah..
dan menepati shariah
InshaAllah..

dalam mase yang same aku jugak berdoa semoga dapat tawaran ACCA
and ai will be a businesswoman and student sekaligus
mintak-mintak tak terkehel otak mak incik
eh..korang dah like fb Intan Tihani / instagram Intan Tihani
tunggu ape lagi
silalah like dan follow
thanks in advance yaa...

bisnes adik mak incik





Tuesday, March 18, 2014

our seksyen dinner

as-salam
cite dah outdated ni
tapi nak jugak share
sebab ade satu gambar ni aku nampak kurus

mule2 aku nak pi sorang je dinner ni
memikirkan rate untuk spouse terlalu murah
dan budak bawah 12 free of charge
aku angkut sume skali
dont u know me..
always
family fist..
anytime..anywhere

dat nite we oll dijanjikan 2 hadiah sorang/family
confirmed..
tukar2 hadiah n lucky draw
fyi aku ni jarang-jarang luck
festime menang lucky draw dapat mug je
at the age of 30 yer
pecah gak telo akhirnya
since that..
makin bertuah nampaknye..
padehal baru second time
huhu...

malam tu aku aim kat tv led
baru berangan nak jual tv lame..
adekah orang nak..??
tup..tup..aku menang lain
oklah kot..
memang ade ngidam sikit nak pegi langkawi..
from that..
gigihla aku simpan duit tiap bulan
starting next month
huahuahua
mintak2 cukupla nak tampung belanja kat sana
buat loan komputer voley??
penampar kasi mari..
cekidout..
segan-segan je hp ai nak tangkap gambo malam tu


enjoy main belon sampai tak ingat mak ayah


kurus sikit kann..



save the date



Monday, March 17, 2014

our jjcm

as-salam
as u know we are on diet both husband n wife
usually, we buy food for hananuha before reach home
then enche ahmad go to gym
and i..
bersenang lenang watch tv..
if i feel hungry i fry some eggs
or kudap-kudap biscuit..
ataupun finish hananuha's food
budak-budak ni bukan nak makan sangat
senang keje mak incik kan..
so my kitchen only smokes
twice a week
direct translation gitu
some times the laziness to cook tu
melarat until weekend
kalo we oll masih banyak duit diujung bulan
we ol pun carik makan kat luar
it is countable how many times we eat outside
but take home food is uncountable
eheh..
just attended english course kan..
ok
enjoy our pics
kite tangkap gambar awak
awak tangkap kite pulak..
tukang belanje
dik..where's your neck dik...?
aha!! dah nampak..

Thursday, March 13, 2014

redho part 2

as-salam
pray for mh370 first
hope they are safe

from the older post i continue to..
jap..almost lupe..
the last question i asked whether Dr. A got promotion or not
yes he did..
at the right time right place right boss
you'll get promoted
all depends on our rezeki..
once reached home i told enche ahmad
i didn't want to futher study..full stop.
but Allah is the best planner..
with support from friend n family
i open my heart widely
to offer from AG
i just applied
succeed or not
kepada Allah saya berserah..
wait till this mid year..
become student again..





Thursday, February 27, 2014

redho je lah

as-salam
untuk pengetahuan korang last 2 week aku attend kursus english selame 5 hari
diulangi 5 hari
dengan harapan aku akan tulis phd proposal dengan english yang mantap gemilang dan terbilang
bos iolls pun peliks tau why nak atttend kursus cam gitu
pas i promise ngan die ai akan balik opis buat keje during lunch
bos ai pun bagilaa kebenaran
ditakdirkan aku jumpe xstudent phd kat situ
tapi wat local je
ai pun interview die
"puan ape chance untuk promotion kalo ade phd..?"
how about pekeliling yang said ade phd n sarjana gaji naik
she said...
circular tu khas untuk intake baru je
we oll dah lame2 ni takde priviledge ape2 pun
ai pun tanya lagi..
nape Dr. A tu pas balik phd terus dapat naik?
jeng..jeng..jeng
dah kul 5 ai nak balik
to be continued..




Tuesday, February 25, 2014

an update

as-salam
it has been long time since the last updates
iyelah tu
yes i update a lot
but not for my daughters
after read fb status about creating an email, sending kids' photos every year to the email
then once they reach 18 give them password
i realize that that i don't blog enough for hanan n nuha
mule nak insaf
i promise myself...do my best
to keep their childhood memory updating
first of all
about nuha

nuha is a cheeky girl, bold
has sense of ownership
stubborn sometimes
very shy person
talk less only say nanak, ibu, ayah and annuuu....(call hanan) also ball, bird, dog n cat
focus
fast learner
independent
manja sangat
suke pukul orang, ibu n ayah pun kene
tak boleh kene marah
love to smile
very firm kalo nak sesuatu tu kire nak jugak..walau ape pun terjadi
boleh ikut arahan dengan bagus
paham bahase malaysia
takut sangat dengan cat
nak makan n minum sendiri
nak cium dengan bagi pipi die
kalo tak puas hati ngan hanan will smackdown n peluk hanan tak lepas2
suke pakai aksesori..beg, jam

hanan:
manja jugak
quite slow..suke lengah2
sometimes banyak excuse
do not focus to numbers and letters, but absorb cepat from listening and gambar
dependent
talkactive
helpful
throw her emotions setiap kali suruh mengalah
cepat hot cepat cool
pandai amek hati ibu n ayah
susah nak ingat nama orang
until now name kawan n teacher tak penah ingat
but can sosialize ngan sape2 je
cepat bosan
senang appreciate orang
kalo menangis, marah cant stop her kene pujuk baik2
alwiz complaining
pandai menjawab

the indifferents about them:
suke mandi dan main air
ekzema
say nanak ngan tangan2 sekali
muke same
suke menyepah
suke berjalan kat luar rumah
eat less
suke menyakat each other

ok...terer tak mak die..
dah observe hari2 kan...?
ai belanja gambo diorang k..







Thursday, February 13, 2014

boleh komen

as-salam
as u all know
i am obsessed to lose weight, make over, organize thing, shop..
only losing weight don't cost anything to me
others need money
to satisfy myself i follow blogs, fbs
do window shopping
and start dreaming

as money is the biggest concern
i try to keep myself calm
sabaq na..
the time will come
kumpul duit sikit-sikit
dis pic i plan to upload at deko page
to get some view from id maybe
but feel shame lah..
nampak macam tak kena je di mata ku
so i put flowers on the corner
also table lamp which i mintak kat my sister
hohoho..

so i invite any comment..
bye