Monday, September 23, 2013

Multipurpose room number 1

as-salam
pekabo...harap sihat semuanya..
Alhamdulillah...
hari nak share 1 of our multipurpose room
rumah kecik..
so 1 bilik tu haruslah banyak fungsinya
kat situla iron room, dressing room, reading room, pray room, store room
huhuhu..
dats y la it quite serabut
tak tau nak kemaih macam mane dah..
actually ade plan nak hang Allah Muhammad kat feature wall tu
nak beli takdok duit
tunggu nak pi beli water kaler sat nanti
konon nak conteng-conteng sendiri je..
harap menjadilaa..
k la nanti aku share another MP room
ade banglo nanti leh la ade satu bilik satu fungsi
huh??
 

coat stand utk hang baju nak pakai balik n beg anak n diapers

my abandoned project rel langsir, blind..serabot dowh atas rak tu..

nak bagi diam aku turunkan sume bg nuha main

Friday, September 20, 2013

rumah la sangat

as-salam
harini aku saje je nak tengok market value umah aku sekarang
aku beli dalam tahun 2010 RM125k 863sqf
sekarang paling murah RM165k
sebab pas apartment ni dicat management cakap value naik 10%
naik ke...?
naiklah jugak
3 years naik RM40k
tapi tak sepantas kenaikan harga tanah di Sepang
dalam 5 bulan naik RM15k
kakaka..
aku cakap kat enche ahmad..
kalo 8 tahun lagi sure jadi juta kan...??
dalam hati boleh verangan jadi jutawan..
haipp..
we all takmo jual pun apartment ni
buat sewala..
dokla sini lapan tahun lagi..
nak tambah anak pun sorang je boleh
umah tak muat..
bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian..
okla...harga property makin meningkat..
buatla tindakan yang sewajarnya..
memang betul illustrasi kat newspaper tu
gaji 6k kat bando ni memang cukup-cukup je
we ol pun berdikit sangat
rumah kecik, kereta kecik
jadilaa..
bersyukur..
Alhamdulillah..

Thursday, September 19, 2013

betul betul betul

as-salam
aku pun tak tahu same ade we ol ni lupe nak ajar anak ke hape..
perkataan pertama nuha adalah betul betul betul
bukan mama, bukan papa..
kalo ibu dan ayah lagilah susah nak sebut
tu laa we ol..underestimate lagi cik nuha..
susah tu nak sebut betul betul betul

lately ni betul betul betul tu sangat lah jelas..
kenal benar ngan upin ipin tu
nampak je mesti excited sambil sebut betul betul betul
mesti cikgu nuha bagi ngadap upin-ipin hari-hari ni
sebab tv kat umah kakak hanan yang conquer
hanan quite anti upin ipin dan boboiboy
aku pun peliks
jemu kott...dari kecik tengok tu je

so far..perkataan ibu tak penah sebut lagi
ayah tu jarang-jarang
our mistake le ni..
we ol slalu rase nuha ni kecik lagi
asik ajar ikut buku je..
lupe nak ajar panggil mak ayah..
so..learn la from our mistake
k la byee

Tuesday, September 17, 2013

car seat pilihan

as-salam
kalo orang lain before anak lahir dah beli, aku....anak dah setahun 4 bulan baru nak beli...anak kedua pulak tu..kakaka..before ni aku guna infant carrier je..tuh pun kakak aku yang bagi..bile die nak guna aku pas kat die..bile aku nak guna, pas kat aku balik..gitula adik beradik...kate sharing is caring..

since we all plan nak hantar nuha ke taska mof next year dan enche ahmad nak pegi keje secara solo pada hari main bola n futsal..aku pun beli la carseat ni..carik paling murah tu..sanggup p gudang nun..luckily senang di cari becoz aku dah bese gakle dengan tempat tu..kalo online jual RM159, aku leh dapat dengan harga RM151..hepi sesangat sebab tak expect pun..(every single cent count tu) kalo korang dok jauh..takle berbaloi sangat..minyak mahal kennn..

aku pun mengkhabarkan berita gembira tu kat enche ahmad..pesalla kite worang tak tau sejak dulu...kalo tahu..dah lame beli barang baby kat situ..

for those parent yang nak berjimat..leh la amek carseat ni..so far so good..nuha pun nampak selesa je dok situ..sesuai untuk kete kecil kami..kalo hang nak maxi cosi jangan mai sini..till then..bye

credit to sweet cerry crown carseat

style bebeh

kakak yang cranky

hanan pun muat


Monday, September 16, 2013

wall art-kufi-part 2


as-salam
hai..korang sihat ke? aku selesema/ gatai hidung..mungkin sebab makan ketam secara terlampau..syok tau balik kampung..makan ketam tu dah jadi rutin..we all pi tangkul sendiri..
fresh dan manis..aku tak pi lah..bagi sokongan moral je kat enche ahmad dan adik2 aku..kakaka
selalunya dapat la dalam 2-3 kilo..kalo pi pasar kan dah dekat RM50 tu..
 
eh? cite ketam plakss..ni kufi art yang aku beli dari Creative by two..cari je kat fb tu..pasti jumpa..
total dua-dua ni RM100..Allah Muhammad pun aderr..tapi aku tak cukup duit lagi nak beli :-(
frankly speaking, nak deko mesti ade RM..jarang-jarangla leh recycle je..so buat mase ni aku stop mendeko dulu..tengah carik modal..lagi pun banyak lagi bende penting nak buat dengan duit.
yuran sekolah hanan tahun depan belum ade lagi..:-( harap sangat sekoman-komannye dapat bantuan persekolahan hujung tahun ni..amin....
 
RM40
selalunya aku attach harga untuk makluman aku dan orang yang sedang mencari info ni di masa hadapan..macam aku..before nak beli ape-ape, mesti wat survey dulu..carik mane yang murah dan bace testimoni orang..katee...bijak berbelanja kennnn...???
RM60
 
K la c u soon..Insha Allah..
 
 

Wednesday, September 11, 2013

langkah 1 2 3 4 5 6

as-salam
it sounded very weird bile ko takde keje nak buat kat mof (ministry of female)
jangan percaye..
we are all bizi tau..
kakaka..
koling seluruh mesia
 
I quite teruja nak balik kampong esok
kampong aku kan..
kalo kampong laki aku, aku wat donno jer..
hikss...
 
dalam 2 3 hari ni nuha dah start jalan..
bukan 2 3 langkah tau
more than that
maka terujalah mak pak die
nak suh jalan je..
kalo nuha leh cakap sure die cakap
mommy I am too tired
or maybe lazy little bit
 
maka tercapailah hasrat opah hawe
nak tengok cucu jalan balik kampong kali ni
 
ceit banyak keje plaks
sambung nanti..
 
 

Monday, September 9, 2013

keperluan vs kehendak

as-salam
hanan selalu cakap kete ibu ni keciklah..
sometimes aku terfikir gak napela aku g ambik viva aritu
dah sumbat sume beg n car seat..
penuh jadinya..
so dalam hati aku menanam impian..
bile gaji dah banyak sikit nak trade in kete ni
penahlaa aku cakap kat enche ahmad..
ade ke suh amek exora je..
plis kick me..
bukanlah aku nak pandang rendah kat kete mesia
name pun impian..
haruslah Nissan sylphy paling koman
laki aku memang cenggitu..
kalo aku ni, asik suh berjimat je..
amek paling murah
sakit hati waa..
kadang-kadang keadaan sekeliling yang buat kite rase tertekan

ai owez said to enche ahmad
see gred 17 pun leh pakai almera
ai ni takde pape pun...
sob..sob..sob..
berdrama
tapi enche ahmad jugaklah selalu menenangkan aku..
takpela..
kite pakai je viva ni dulu..
tengok F** & N***** tu
sorang akauntan, sorang ptd
relax je pakai viva
*tapi laki die banyak duit..

tengok kak E** aka Dr. R
pakai saga je
*die banyak komitmen..

hahaha..
see..
bile kite sentiasa memandang ke atas
kite cepat jadi tamak, dengki, iri hati
bile kite memandang yang berada di bawah
kite akan lebih bersyukur dengan ape yang kita ada..

*memandang ke luar tingkap
aku nampak ayah yang terpakse memangku kepala anak yang tertido sambil menunggang motor
penunggang motor yang berhujan dan berpanas..

Alhamdulillah...