Tuesday, November 29, 2011

last update

sempat ag tu..nak solat terus gerak..lame tunggu makin banyak baucar yang datang..kadang-kadang aku terimpress gak tengok budak yang kecik lagi dah tau main ipad, main angry birds...mak hanan pun tak tau main..hanan lagila tak tau..sebab mak hanan tak terbeli benda-benda gitu...takpelah cik hanan i teach you about manners..technology ni berubah..mane tau time cik hanan besar nanti kuar lagi bende yang canggih-canggih..

aku sangatlah kembang semangkuk bile hanan ucap acih ibuuu....bile die dapat ape-ape..hanan tau buang sampah kat bin..amek tisu sendiri kalo tumpahkan sesuatu (walaupun kotoran tu makin merebak) dan dah boleh diharapkan untuk buat sesuatu (mak hanan ni is very bossy akceli)..dah besar anak ibu ni..tapi ibu tak sempat nak ajar hanan solat lagi...tau ngaco ibu solat je..klah cite pasal anak sampai esok pun tak habis..taa

tahun naga

yeayyy..tinggal 3 baucar lagi..it doesn't mean 3 akaun bank aku kene cek..it maybe 15o...best...(buat-buat suke)..akceli i had short conversation wif a chinese guy masa kursus last week..bile die tanye edd aku, aku cakap april 2012...wow!!! he said tahun naga lah next year... wat so interesting wif tahun naga???...mengikut kepercayaan masyarakat cina bayi yang dilahirkan dalam tahun naga adalah lebih bijak..dats why chinese prefer untuk lahirkan anak pada tahun ni...hihihi...really?? aku senyum je la...hope so lah...dalam hati aku doa semoga semuanya selamat..baby sihat dan sempurna...amin...oklah..habis dah short break...kalo ade pape kang aku sambung balik...boring siottt sign baucar ni..

low lying placenta

Assalamualaikum...selamat pagi..ade hampir 20 baucar kat atas meja ni..tengahari ni InsyaAllah siap..pastu nak terus pi kursus kat shah alam..check in awal leh tido-tido dulu..so 2 malam ni tido tak peluk cik hanan...rindu.....
dari malam tadi aku semangat nak tau ape itu low lying placenta? selama ni dengar jugak tapi wat tak tau je..dah kena baru nak ambik tau...tu ler manusia...it means kedudukan uri di bawah dan menutup serviks...normally kedudukannya as shown in the pic..kalo dah tertutup pintu rahim tu camne nak bersalin..ye tak?? for me yang baru 20 minggu ni masih ade masa untuk uri tu bergerak ke atas..aku jugak takde bleeding pape..InsyaAlllah leh bersalin normal dan pada waktunya...k lah tak sempat nak share banyak-banyak..taaa..





turun pangkat

i was quite bizi yesterday. after check up pengarah suh pi meeting kat jpbd..aduhh..giler hape..aku dah hilang ingatan jalan cenderasari tu..until 12.45 tengahari i called him bagitau encik mat, saye belum jumpe doktor lagi ni, wori tak sempat nak gi..orang ramai kat klinik hari ni..he said ok..kul 2.00 gitu baru cek sampai opis..kene gi meeting lain pulak dah..

akceli aku nak citer pasal check up semalam..mase mengandungkan hanan aku takde masalah langsung..sticker kat buku merah tu adalah putih yer..same gak ngan adik hanan ni..(for those yang pegi klinik gomen tahu pasal buku ni) sampaile nurse cakap bacaan HB darah aku turun. she said aku kekurangan zat besi, terus die lekat sticker hijau kat buku tu..tak syok betulla...huhu

sebab ade dating scan kene refer kat doktor..jam dah lebih kul 1..perut dah bunyi-bunyi..at last nombor aku dipanggil..akceli aku nak sangat tanye pasal gender baby ni..tapi bile tengok scanner tu macam takleh nampak, aku batalkan je niat suci murni tu..sume view dari tepi...gambar pun kelabu-kelabu asap gitu...tumbesaran baby yang begitu mantap menyebabkan nurse dan doc tanye betul ke tarikh first period aku ni..yup..betulla..aku sangat pasti...so edd dah tukar awal 2 hari..doc said low lying placenta or orang melayu cakap uri bawah..i was not so wori ade time lagi uri nak naik..kalo 8 bulan dah kene tahan wad dah ni..instead pi sebulan sekali..next 2 weeks aku kene gi check up lagi...doakan sume selamat-selamat saje...amin..

Saturday, November 26, 2011

dah 2 malam

as-salam..selamat tahun baru..hari ni rase segar sket..it was a tiring days from 25-26 nov in KL..Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. dah hampir siap template outcome based budgeting for 2013. cume nak beautify lagi. tunggu hari selasa je lah..dah tak mampu nak ngadap laptop. sayalah urusetia program dan juga urusetia cik hanan ngan ayah. memang penat sangat..so dah 2 malam tak balik rumah...rindu sangat nak mengemas rumah ni..since we are in KL @ hotel n rumah mertua hati tak senang kalo tak dapat pi sogo..hekhekhek..cume tak dipersetujui oleh ayah..tengok..orang luar KL pun dapat soping kat sogo..yang dok KL ni tak dapat pi pun..balik2 econsaves balakong..(cari groceries)
planning nak pi ofis jap petang ni..hantar segala mak nenek ni..laptop, printer..kertas2..tak mampu dah nak ngangkut sane sini..oklah lapar sangat ni..

Wednesday, November 23, 2011

hari suke 2

nak update lagi..hari ni x-bos belanja saye..walaupun tak mahal tapi my luck le q belakang die mase nak bayo makanan...suker..esok dan luse akan bertapa untuk meeting..cik hanan n enche suami akan diangkut sekali..dikala orang lain balik kampung cuti 3 hari, aku leh pulak terpakse rela jadi urusetia..

minggu depan kursus lagi..walaupun kat shah alam je tak mampu nak balik tengah malam. kena tinggal cik hanan 3 hari 2 malam..kalo rindu sangat mau gagahkan diri pulang..

balik ni baru nak carik charger laptop..plan nak makan pizza jugak..harus ke?? kate mau jimat..tapi dah terkesima ngan kupon ultimate cheesy bites itu..time ni pantang teringin..wajib dapatkannya..


aisehhh..meleleh tengok cheese tu

hari suke

as-salam..i dun know why gaji bulan ni paling dinanti-nanti..honestly dalam wallet semalam hanya tinggal RM30..kalo mak tau mau kena dah ni..in hand should ade duit 4 emergency..tu belum lagi yang mak tak tau dalam atm aku pun takde duit..hua-hua-hua..

so hari ni leh up sket..epf n personal loan dah takde..tunggu tahun depan pulak potong duit rumah..eh kene servis ketela bulan ni..(oppss)

harini rajin lak aku cek pekeliling jpa, akceli nak cari pasal SBPA..tapi dapat jumpe circular imbuhan tahunan pun jadila..eh my hubby entitled RM1000 la...macam tak caye..hope betul..
rajin aku calculate bonus laki aku ni (ader udang di sebalik batu) belum dapat lagi aku dah chup separuh...ade can nak pasang water heater ni..huhuhu..

akceli sekarang ni aku sangat gigih nak kumpul duit untuk install kitchen cabinet..aiming for 8k before Julai 2012 (banyak hasrat soping terbantut)..terpakse berkorban..
sikit-sikit, lame-lame jadi bukit..

aku tak tau ler kalo korang menyampah ngan blog ni..owez talk about money..tapi memang dalam kepale otak aku ni asik RM RM RM je..very appreciate every single cent i spent..we are not rich so kene spend wisely..sib baik gomen nak naik gaji..bak kate sorang bos bersara kat tempat aku ni..kenaikan gaji tu simpan or invest..belanja macam before kenaikan gaji..oklah..