Tuesday, September 27, 2011

make me sick

assalamualaikum..
makin kurang post aku month by month..mane semangat nak berblog tu pn diana?? haishh...malas nak sembang..dah 2 hari aku cuti yang tidak dirancang..baki cuti 5 hari until d n of year..haha..champion betul...mohon ditambah pahala oleh-Nya sebab menjaga anak yang sakit..Insya-Allah..but it make me sick as well..mane taknye sikit-sikit "duduk ibu" takpun "tidur ibu"...so ibu tak payah buat ape2.. jadi sopa dan tilam cik hanan...dugaan..dalam keadaan yang masih mabuk-mabuk laut gitu ibu pun jadi lebih sakit dari cik hanan..dats why dalam keadaan ape sekali pun aku pi keje jugak harini..tak kire..lagi pun cik hanan dah bertambah sihat..hihihi..

lagi 2 hari nak masuk 12 minggu..but still nausea dan vomit tu tak dapat dipisahkan..pening palo den..pagi-pagi ni tetibe rase lebih slim..mane perut buncit ku? baby sebesar plum je lagi kan...eheh..tak sabo nak timbang berat esok..kot-kot bertambah ringan ke..? atau bertambah berat..??aku sekarang ni addicted to 100 plus..giler hape..tak tambah air dah..minum gitu je.aduss...ape ke hal pulak ni?? pasni mesti cari air kelapa balik..nak skin baby fairer kan..?? kalo baby boi tak perlu nak fair sangat..tak sesuai..biar sawo matang gitu..oklah..nak amek vits..dah 4 hari skip..pandainye...

Monday, September 19, 2011

jujurnya hati itu

assalamualaikum
i woke up @ 5.25am..enche suami keje sepanjang malam..poor him..dah 3 malam aku berdua je ngan cik hanan..takut?? takler takut sangat..biase je..ramai guard..eceh...
pagi ni tetibe semangat nak mandikan cik hanan..selalunye malas je mak hanan ni..bukan per..cik hanan still selsema..kang sejuk..
pas mandi aku pakaikan hanan baju qanitah (hanan's cousin)..tak sudah-sudah die sebut baju itah..baju itah...hahaha..ibu tau yang..kite pinjam baju itah..qanitah dah tak muat dah..panjang aku explain...sampai ke lif die still tunjuk baju itah...baju itah..aku ingat benti takat tu je..sampai umah pengasuh pun hanan still tunjuk kat opah sham die pakai baju qanitah...alahai...sabo je laa...jujur betul anak ibu ni...nanti leh jadi akauntan yek..
takmo??? jadi chef laaa..cik hanan kan suke main masak-masak..

sejak akhir-akhir ni asik ujan je kan...nak mandi pun sejuk..dah cakap ngan enche suami nak pasang water heater..ececeh..ngade tak..kalo kakak aku sibuk pasang aircond sebab kepanasan, aku plak sibuk nak mandi air paneh..padahal rumah dekat-dekat je..cume aku kurang lemak sket untuk wat penebat haba..tapi memang betulla..rumah aku ni sejuk..(rumah orang-orang beriman..) jangan mencebik ok..hahaha..petang-petang pun sejuk..dats why aku dah tak guna aircond..save duit letrik..best betul kawasan rumah aku ni..(boleh gitu??) cume time ujan lebat tu aku doa banyak-banyak semoga kejadian highland tower tak berulang..cuak weh..hujan tak berenti hari-hari..bangunan tinggi kat kaki bukit..atas bukit ade townhouse lagi baru siap dalam 2 tahun lepas..camne MPSJ leh luluskan lagi construction kat area bukit ni..?? Wallahualam..

Sunday, September 18, 2011

2 weeks to go

as-salam..its oredi 10 weeks..mendoakan sumenye cepat berakhir..leh gitu..dah lupe wat i have experienced before..dulu aku macam ni ke? baru 2 tahun dah hilang ingatan..yang pasti bile ai got pregnant je mesti ade keje yang bertambah..haishhh..tak buleh beta nak senang sikit..tido-tido time lunch..tido-tido di waktu pagi..makan-makan all the times..yang tido tu aku tipu..seboleh-bolehnye aku elakkan tidor siang because i know once aku bangun, ai got fenin-fenin dan loya tak tentu arah..
i also got light bleeding..cuak gak..sebab 1st pregnancy takde dan tak penah ade miscarriage..semalam dan hari ni dah takde lagi..bile gugel2 its normal for the first trisemester..maleh nak pi klinik cek..konfiden rahim aku kuat..hahahaha..
aku dah calculate bajet keluarga..so far so gud..tapi still tak mampu nak beli i-phone..nak carry LV..takpolahhh...den tak kesah punn..janji dalam payslip tu angkasa tak menyomak pandangan mata..
aku dah start memasak dan mengemas segala..sampai rase nak pengsan kat dapur tu..tapi ai tahan je..takut nanti enche suami bebel-bebel cakap ai lembik..redha je lah..lagi 2 weeks ai akan jadi supermak semula..tunggu...

Wednesday, September 14, 2011

lets prepare budget

pengasuh RM550
susu RM160
diapers RM210
total RM920
mak aihh..nak dekat 1k dah..poning palo den..Ya Allah murahkanlah rezeki ku..cepatkanlah promotionku ke W44..
tu tak masuk lagi duit rumah 560+150
astro 60
maxis bb 48
kete 460
mara 50, fuel, api air..ish..ish..ish..cepat calculate balik...

kira berat

as-salam...semalam saye tak menuliskan..?? buat-buat pelik..as soon as saye jadi orang kaye , saye dah jadi misikin semula...hahaha...suker!!!.at first my plan nak beli sofa baru, bedroom set, air-cond, nak touch up rumah dan segala mak nenek lagi lah nak beli..but it end up dengan saye buat full settlement my personal loan..amek ko..pueh hati..berdikit-dikitlah saye nak penuhi segala wishlist tu..saye sebenarnye risau..walaupun saye kate kat suami jangan risau..belanjawan keluarga untuk 4 orang belum disiapkan lagi..hope segalanya cukup..sib baik betul selera saye nak barang-barang mahal tu tak begitu besar..bertuah sungguh enche ahmad shah..hehehe..
wat about the title?? hampir lupa..akceli nak bagitau berat di awal kehamilan hanan 56kg..tambah 10kg lagi sampai lahir..66kg..berjaya kurangkan 2kg sahaja..so berat sekarang 64kg di awal kehamilan kedua...tambah lagi 10kg..74kg..kalo berjaya turunkan 2kg..jadi 72kg...haiyokkk...risaunye saye...perlu pantang betul-betul ni..

Monday, September 12, 2011

hilang skil penting

finally..dah jumpe tom yam best kat Putrajaya ni..mau makan hari-hari..harga pun murah..sok nak makan laksa pulak..pastu mee sup..mee kari..ulang tomyam lagi..tak selera nak makan nasi..(mai dah ngade die..) i dun know why i am very mengade during dis pregnancy..but it is so true..akceli i am very particular about $..even sekupang pun mau kira..currently the skill dah hilang begitu sahaja..so sape-sape nak tipu duit aku meh tipu sekarang..hahaha...gile hape..bajet kaye..sib baik aku tak keje kira duit..

semuanye berpunca dari sikap yang MALAS. keje rumah sume dah outsource kat enche suami..makan pulak outsource kat kak eda dan kedai..dengan banggenye aku leh goyang kaki kat rumah..dulu..sehelai rambut pun aku takleh tengok atas lantai..time gini walaupun bergumpal-gumpal rambut tu i buat donno je..mas ahmad kan aderrr...Ya Allah..buangkanlah sifat malas dalam diri aku ni..eh..dah kul 2? baru nak lelapkan mata..melepass...

Sunday, September 11, 2011

kutipan semalam

as-salam..semalam, baru beraya di rumah mertua..yeaa..duit raya hanan dah bertambah..RM200 ++..takleh cellen duit raya tahun lepas..nanti ibu pinjam lagi yek...hahaha..no worry sayang..ibu nak gantilah ni..sejak nak jadi kaye ni eksen pulak..haiyokk..wat i'm merepeking ni..baucar banyak tak sign lagi..still in nausea n vomitting trisemester..bile mau selesai..honestly saya suke tidur n malas sangat nak buat keje rumah..apo nak jadi ni lady di..pinggan hari ni 2 3 hari baru nak basuh...haishhh...berubah-berubah..