Sunday, May 15, 2011

i hate them

mereka sangat manja dan mengada-ngada..
merekalah antara mereka-mereka yang suka menghabiskan wang rakyat..
memang bukan wang aku (sebab tak bayar income tax lagi) dan bukan juga wang mereka (sangat pasti mereka juga tak bayar income tax)..
tapi mereka buat macam duit mereka..
kalau duit mereka sendiri sangat pasti mereka tak habiskan begitu sahaja..
tetapi wang kerajaan haruslah dihabiskan sesuka hati.....
sangat naya kerja saya ini..
ape pun saya yang menurut perintah
walaupun di dalam hati tidak mengiyakannya..
i hate them
merekalah penghabis wang rakyat
di depan mata saya
tanpa saya berbuat apa-apa
tunggulah kertas cadangan penjimatan dari saya
pada hari itu tahulah mereka langit tinggi atau rendah
tidak lagi terbang di udara
ikut daratan sahajalah mereka
biar mereka lelah..
penjimatan harus dimartabatkan
hanya usaha kecil dari saya
untuk menjaga wang rakyat
anti-penghabis wang rakyat..
oh yeah!!!!
sudah lega sedikit
buat kerja dengan pejam mata
tak sanggup melihat lagi..
setiap ribu-ribu ringgit yang dikeluarkan untuk kesenangan mereka
i hate them
mereka jahat!!!

Friday, May 13, 2011

puding pelangi

semalam balik dari kerja agak lambat. kelam kabut di dapur nak menyiapkan dessert untuk dibawa ke rumah asiah. hasilnya puding pelangi yang hangit. harus ditong sampahkan sahaja. takpe..next try hope jadi...mula-mula je rajin melapis-lapis..pastu terus tuang banyak-banyak..

Thursday, May 12, 2011

emosi

pesal aku rase macam nak marah je ni..
ok...pikir dengan waras semula..
montot aku dah kebas dok atas lantai
sangat-sangat tidak sabar nak angkut sopa dupa
tapi takde orang pulak dah
so bile buleh angkat ni incheey ahmad shah..dei..amma...tambii..anney...
nak gi main futsal malam ni
pandai pulak balik awal..
kalo tak...
ade je alasan..
sangat marah.......
memang aku suke membebel..
so what???
ini tidak adil..
mau ke sarawak
gud bye

Wednesday, May 11, 2011

entry takde gambar

tak syiok pulak kalo wat entry takde gambar..
tibe-tibe rase nak pi beli kamera jap ni jugak (duit kurang)
dis month macam nothing spesel
takde bende baru nak tunjuk
sumenye lame-lame belaka
huduh betul ejaan aku ni
merosakkan bahase
ape kabar lakiku itu..
dah pegi keje ke?
atau masih lagi membuta
cik hanan dah hantar belum??
harini pasti balik lewat
asalkan bukan esok...
ade perjumpaan 3 keluarga
dah lame tak jumpe mereka
hanya di blog dan Fb sahaja
ok..saje amek mood before wat keje
jom setat wat keje..

Monday, May 9, 2011

ada apa dengan rumah tidak bertanah?

dah lame jugaklah aku nak wat entry pasal ni..
sempena keberiyaan seseorang (perlu dirahsiakan) membeli landed property nun jauh di sana
walaupun tiang rumah tak nampak lagi sudah dicanang-canang lampu, aircond, kitchen cabinet, extent dapor, malah nursery juga..(lantaklerr)
ape yang aku nak citer kat sini adalah nape aku tak beli landed property seperti dia..


  1. sebab aku tak mampu..diulangi tak mampu. harga landed property di lembah klang adalah sangat mahal. tak padan dengan keluasan. kecuali aku nak beli rumah yang nun jauh di sana seperti dia..haruslah harganya jauh lebih murah

  2. my beloved hubby tempat kojenye dekat mid valley. ape kejadahnye aku nak pi beli rumah kat salak tinggi..kebas montot dok atas seat motor berulang ke tempat koje..lainlah kalo aku nak beli motorbike untuk suami tercinta (pikir 500 kali)

  3. aku sudah jatuh cinta dengan rumah bertingkat-tingkat..pada aku rumah di tanah adalah sangat panas..(from experience) tambah pulak kalo jiran sebelah menyebelah extent rumah berkaki-kaki dan letak semak samun di depan dan belakang rumah..so angin tak masuk rumah aku..nak install aircond lima bijik?? termenung seketika..dok rumah bertingkat nak extent, ade bran??

  4. aku tak bercadang untuk tinggal di KL dan kawasan sekitarnya sampai tua..(ade kaitan tak??)

kelebihan tinggal di rumah bertingkat:



  1. tempat pembuangan sampah yang lebih bersistematik (eceh)..tak nampak sampah bertabur depan rumah kalo anj punggah

  2. ade visitor parking..tak payah nak parking depan rumah orang sampai orang tu terjenguk-jenguk kot ade orang datang umah die

  3. tak payah pikir nursery, porch dan sedara dengannya memandangkan balcony adalah muat-muat untuk sidai kain baju dan tempat parking secara exclusive telah disediakan

  4. ade banyak fasiliti seperti yang korang tahu

  5. its guarded dan yang paling penting BERSIH dan KEMAS..i like..

yang tak best tinggal di rumah bertingkat



  1. kos selenggara

  2. dari rumah tak nampak kete, kalo beli barang dapur jenuh gak nak mengangkut

  3. risau paip jamban orang atas pecah

  4. korang letak sendiri

  5. tak besar sangat tapi selesa untuk family kecil..sedara datang penuh rumah..

  6. korang buh sendiri

  7. tak buleh letak khemah kawen depan rumah sampai tutup jalan

oklah setiap orang ade pandangan masing-masing..its mine...aku akan beli landed property but bukan rumah teres..amin...

mim alif lam sin

sape malas cam aku sile menguap...arrghh..malas sungguh..
malas nak buat kerja, malas nak pegi keje, malas nak bangun pagi, malas nak masak, masak nak bancuh susu anak, malas nak basuh berak anak, malas nak iron baju...segala-galanya malas..
tapi terpaling malas adalah malas nak buat kerja
nak je aku habiskan cuti yang tinggal 18 hari tu
setat next week staf aku akan bercuti selame 3 minggu
tak pasal-pasal aku akan wat keje die for free..
malas nak difikirkan..........
malas...
malas..
malas.
mood keje melemah sakan..

Sunday, May 8, 2011

sape nak bagi aku duit

dalam pale otak aku ni asik memikio nak makeover rumah..
mesti korang nangis tengok rumah aku sekarang
cam rumah bujang or rumah orang mule-mule kawin tu
walaupun dah dekat tiga tahun berkahwin
pemikiran aku ni cam orang kaye tahap gaban
sume nak ade dalam sekelip mata
ye lah...dari tido bertilam empuk ke tilam paling nipis
dari syok-syok dok atas sopa beralih ke atas lantai..
sabar yekk...
sikit-sikit kumpul duit
ade tak orang nak kasi aku duit untuk merealisasikan impian aku ni
tak pun aku hanya perlu bersabar sedikit lagi..
buat muke tak malu ngan PT tu
hari-hari polow up pasal tarap pencen
ok...next two months aku akan pastikan aku ade tilam dan dining set
oh yeahhhh...semangat-semangat