Monday, May 9, 2016

jalan-jalan kelantan

as-salam
last week we ol jalan-jalan pi kelantan. 1 pagi dari seri kembangan. dalam kul 5.15 pg dah sampai gua musang. rehat dan solat. kul 9 camtu sampailah kota bharu. terus gi makan kat kopitiam kita. tak makan pun roti kitab tu sebab ai lebih teruja nak makan nasi lauk air dingin. nasi ngan ikan tongkol masak gulai. sedapla jugak..

pastu terus ke pasar siti khadijah..perghh...kemahen lagi panas dalam tu..konon nak cari tudung bawal kaler pink..tapi takdok yang menarik. setakat soping makanan n barang yang orang pesan. dapatla beli keropok kering, serunding dan dodol. harga lebih murah dari bukit bunga. sebab memasing masih kenyang nak makan nasi, we ol terus ke PCB makan colek.

dalam kul 1 dah cek in homestay..penat dehhh...dah petang sikit baru pi jalan kat kem pengkalan chepa. mak ai la nak ngimbau kenangan mase we ol dok situ dulu.. sekali rumahnye pun dah takde.. yo laaa..dah 30 tahun gitu.

pastu we ol jalan-jalan jap kat kb mall sementara nak tunggu wakaf che yeh bukak. wakaf che yeh ni macam up town gitu. barang same je. tudung bawal yang ai cari pun tak cantik. dapat seround dua dah capek.. habis lemak terbako dukung sarah. enche ahmad je beli baju batik kawan die. murah gak. short sleeve cotton rm50 je.

esoknye kul 8 camtu dah kluar rumah. terus ke rantau panjang. sarapan kat teh o beng 50 sen. sampai je terus pi jalan tepi sungai golok. mak ai la nak tengok sg golok yang boleh lintas tu sebab sungai kering. tak pasal-pasal we ol interbiu askar yang jage. udah macam tourist guard askar tu cerite.

then we ol masuk tempat soping kat situ. lupe dah name die. yang bangunan baru tu. dapat mainan terus stop zikir hanan n nuha. enche ahmad beli jeans ngan jersi kawan die. jeans dalam rm28, jersi dalam rm35. bolehla..ai postpone nak beli biji gajus sebab hari kian panas. nak beli kat bukit bunga bunga kononnye. sekali kene hentam sampai rm23 400g..hampeh tul..

dari bukit bunga terus balik ke perak lalu jeli. sampai kuala kangsar pekena laksa dulu. kul 8 malam sampai umah opah awe. separuh Malaysia we ol jalan. esok nye pas sarapan terus terus balik kl. kesian sarah..penat die. mase jalan tak meragam langsung. sampai umah baru merengek-rengek. tapi ai cam tak puas berjalan. anak-anak kn kecik lagi..time panas tu ai duduk je jage anak dalam kete. kalo ai sorang2 mau soping berjam-jam.

k la cekidout gambar.. pasni macam nak pi travel lagi la. haha..syok pi ngabehkan duit.





















Wednesday, April 27, 2016

nuha turns 4

as-salam
pekabo?
ni antara post-post wajib kat blog ni
wajib buat walaupun malas..haha

19 april lepas, birthday nuha yang ke 4
hari berkenaan tak sambut ape-ape pun
tunggu weekend
jumaat malam sabtu i stayback jugak la baking
sampai kul 11 malam huhu
ye laa..i kan patut tido kul 8

haihhh...malas nau nak taip ni
cekidout!

mak bangun awal buat cream chiz..deko up sikit dari birthday lepas
birthday gal
at 6.30 am Sabtu


Monday, April 11, 2016

sarah atikah

as-salam
aku masih lagi dalam mood malas-malas nak update blog. tapi..demimu sarah..
sarah was born in hospital serdang, emergency ceasarean dengan berat 3.85kg. kejut-kejut mak masa tu bile doktor decide nak ceaser. terus termenangis teresak-esak. aku rase it was a mistake. takde pun fetal distress ke hape. aku yang gerak-gerak mase mesin ctg tuh ambik bacaan. huhu

dalam ot aku tabahkan hati benti nangis. yo laa..takkan nak menangis je. baik bace doa. kumat kamit baca al fatihah ayat kursi walaupun menggigil. doktor tuh siap nyanyi-nyanyi je. dah hari-hari buat keje tu. relax je la.

frankly speaking..aku suke beranak ceaser. tak sesakit yang dijangka. takde merana sakit contraction. aku tak pening tak muntah..boleh makan dan minum macam biasa. cume badan gatal tuh yee...tak tido aku first nite. k la tak plan nak tulis panjang-panjang..k la cekidout gambar sarah sepanjang cuti 3 bulan.
























Tuesday, March 8, 2016

holaa..

as-salam
long time no see. sibuk jage baby sampai rase malas sangat nak berblog. untuk pengetahuan u all saya dah selamat deliver baby perempuan 13 jan lepas. sarah atikah nama diberi. termakbul jugak tu nak czer,,,huhu..k la nanti masuk opis saya update lagi.

Wednesday, January 6, 2016

away from office

as-salam
esok last day kat opis. at first rase rugi nak ambil cuti awal. tapi ramai yang kesian kat diri ini. macam tak larat nak bawak perut. aku pun kesian kat diri sendiri jugak. nak jalan tu rase macam seksa betul. so start cuti 11 jan 2016.

saje throwback mase peknen kan nuha dulu. at least boleh refer. same due date 13hb. tapi 19hb baru bersalin. at 16hb kluar blood show. tapi 2hb dah start cuti. punyelah lame nak tunggu nuha kluar. sampai bosan dok umah. kali ni harap tak overdue la. susah pulak aku nak bersalin kat pusat bersalin berisiko rendah tu nanti. kalo overdue dah kire macam ade kes pulak. takmo pi hospital serdang. laki tak boleh teman. at dis time la sebab renovation, LR limited. slalu boleh je laki teman.

pregnancy kali ni pun aku expect overdue gak. instinct aku la. harap2 tak banyak hari. k bye.

Sunday, January 3, 2016

persediaan ke sekolah

as-salam
memandangkan hanan tak perlu dimonitor untuk naik van, beli makanan kat kantin atau pergi kafa, ibu rilek je lah. duit belanja pun sesen tak bagi. makanan provided. ok senang keje aku. sampai je sekolah terus tengok hanan kelas mane. gigihla mak ko manjat tangga tinggkat 2 tengok kelas. udah cantik-cantik duduk bawah kipas, pi dok ngan kawan baru. depan-depan whiteboard. aku dulu cari port bawah kipas atau tepi tingkap belakang. senang wat projek. haha

bile besar, insaf sikit. kelas acca owez dok depan screen okay. akceli ade taklimat untuk parent. xlarat pulak aku nak dengar. tak tau abis kul bape. nak ambik buku lagi. kul 8 lebih aku dah cau. amanatkan anak sedare yang dah jadik senior kat sekolah tu untuk tengokkan buku hanan. tak perlu nak risaukan buku berat sebab ade loker. pergi balik sekolah ade kak eda hantar/ambil. cume start bulan september nanti baru enche ahmad akan take over. heaven..

nuha pagi-pagi ayah die dah hantar. suke tu sekolah pasti. taktau la feedback nuha balik sekolah ni camne. mau ngadu panehhh..hehe..takpela 4.30 petang pak die dah balik keje. boleh ambik awal sikit. tak sabar nak dengar cerita anak-anak. k lah cekidout..