Monday, October 26, 2015

cerita sepanjang minggu lepas

as-salam
long time no see
sihat ke?
harap sihat sihat selalu

selasa lepas aku ngan intan ke ikea
habeh ati la dapat pegi
purposely nak beli rak baju
tapi ade gak top up barang lain
yo laaa.
dah sampaikan
harusla beli

anak aku yang no. 2 tu tak sudah2 cakap rumah ibu buruk
sakit hati den
penat ngemas
last2 aku cakap
nuha la yang buat rumah ibu jadi buruk
asik wat sepah
cakap main lepas je
menurun sape la ni...
huhu
dah susun gini nampakla kemas sikit kan..
jumaat plak we ol sefamili ke selesa resorts bukit tinggi
aku ade retreat kat situ
at first macam malas nak bawak famili
tapi kesian kat budak-budak plak
weekend tak buat pape
so ngangkutle kite
gambar satu haram pun tak ambik

balik dari bukit tinggi terus gi kenduri kat sg ramal
k la cekidout gambo kenduri
sibuk main kat  photo booth ni. terpaksela mak tangkap jugak gambo




Monday, October 12, 2015

susun atur baju bajan

as-salam
wahhh..
tajuk gempak gile
tapi still tak leh challenge orang lain
susun atur terkemas aku leh buat setakat ni

quit mencabar sebab dari dua almari jadi satu
so memang padat le
tengah dok berkira-kira nak pi ikea
plan nak buat almari terbuka
ade satu box bedsheet n curtain yang tak tau nak letak mane
ni la hasil keje keras last weekend
lap peluh

next next week nak beautify lagi
bagi cun
yo la..
dah 4 tahun tak kemas
huhu
bilik paling horror
langsir pun baru je cuci
haha
giler punye rajin
nanti dah makin cun i update lagi k


stand sementara. jangan patah sudah. baju kalerful camni memang tak cun untuk dilihat..nanti i susun ikut kaler yek
see the padatness
ni pun dah 2 plastik buang


buang perabot terpakai

as-salam
last 5 days i start tak boleh tidur
dalam kepale ni asik pikir nak kemas rumah je
i think a lot lately
jangan kluar anak asik kerut-kerut dahi sudah

dalam 2011 gitu aku penah renovate kitchen cabinet
kabinet lame tu besar dan tak boleh la nak buang sesuka hati
aku kan netizen yang baik
so aku browse portal MPSJ
cari senarai kontraktor sampah yang terlibat
pastu kol derang
nanti die akan rekomen orang yang boleh tolong buangkan
at dat time aku kene RM100 untuk lori satu tan

baru ni aku terus kol MPSJ
perkhidmatan bandar tak silap
pegawai tu kate nak telefon balik bagi no. kontraktor terlibat
tapi haremm sampai ke sudah
so aku tepon je management/JMB aku ni
boleh je buang kat tempat yang disediakan
free of charge

tapi sian kat enche ahmad nak angkat barang besar sorang-sorang
alternativenye aku kol organisasi yang recycle barang for charity
03-9021 1888 atau 012-686 1633
wasap je gambar perabot tu
nanti die bagitau nak terima ke tak
semalam rak buku n almari baju sudah disedekah
pahala dapat, rumah pun clear
Alhamdulillah..

*barang yang lain tu nampaknye enche ahmad jugak yang kene angkat


Thursday, October 8, 2015

telinganya dah kembali

as-salam
haha
sarcastic betul tajuk

dari isnin aku cakap
semalam baru nampak progress
dah letak atas troli

for ur info
mesin basuh lame aku sekarang ade kat tengah rumah
sangat tak sedap mate memandang
hari ni enche ahmad kate nak buang
we will see...
emmmm...

semalam dah citer kat enche ahmad
nak buat cmne
supaya muat playpen dalam master bedroom
eh..
deko mode is back la
nanti ai cite progress dia
see..see..bukan kat tengah rumah ke tu
semalam jugak aku cek breastpump still ok ke tak
sebulan lepas dah cek
ok je
tibe-tibe smalam tak hidup
punyela cuak
bateri tak tanggal dah three years
nak beli balik memang takla
lepas godek-godek charger die
appearla 'bAtt" symbol tu
syukur...
lame aku caj
sampai pagi
tapi bateri still tak penuh
sebab ape eh...
nantila aku checking on that
k la
bye


gune 8 bulan bulan je dulu..sib baik mengandung balik..
dah berisi sikit budak ni..mane taknye..susu 12oz tiap malam..kluaq air mata darah

Tuesday, October 6, 2015

nesting mode is on

as-salam
ibu-ibu mengandung tak lari dari tabiat aneh nak kemas rumah dalam trisemester ketiga
percayalah
ianya berlaku
so do i
mungkin keghairahan sebab nak menyambut orang baru
for me
takde ghairah2 lah
more to susun barang sebab rumah sempit
dah tak boleh nak accomodate 5 orang
terpakselah buang yang mane tak perlu

bermula ngan baju-baju enche ahmad
dari kurun kesebelas aku suruh buat
tapi tak gerak-gerak
at last
aku tong sampahkan je
n baju budak2 ni
konon nak pakai
tapi tak pakai-pakai
masuk tempat sedekah

kesimpulannya memang banyak bende nak buang
tunggu enche ahmad ni rajin sikit
memang betulla laki ni ade sebelah telinga je

last nite aku rase susah nak tidur
sesak nafas semacam
pejam je mata
terpancar abjad-abjad besar nak hempap
too many things to think
pasal penjaga pantangla
nak pasang awning la
cermin la
stress aku
kalo ade duit setel dah masalah aku ni
k la
i wonder jugak nape rajin sangat update blog lately
yup...STRESS
sampai beranak pun termimpi-mimpi
sekali terjage, tak beranak lagi
hukhuk

maternity top yang cantik

as-salam
antara bende yang dibuat pada masa lapang
tak suke tau ngan baju maternity yang ropol-ropol
ape kau ingat pregger kene bajet cute
dahle badan besau
aku suke yang simple dan elegan
macam H&M top ni
harga pun takle mahal sangat
ok
start kumpul duit dari sekarang
>.<




Sunday, October 4, 2015

all wrapped up

as-salam
malas nak citer satu-satu
so wrapped up semua sekali

firstly
untuk perkara-perkara yang dirisaukan minggu lepas
Alhamdulillah
dah berakhir
test P3, bace ke tak tulih jugak
salah pun salahla
pas test pening kepala sampai ke petang
jerebu tebalkan
bawak kete pun rase semacam je

perkara kedua
brownies aku
jadi je la
rupe agak hoboh
tapi rase ummmppphhh
gigih buat dua
satu untuk rumah satu untuk opis
sampai tak masak lauk
setakat goreng ikan je

aku bab-bab masak lauk ni memang kurang sikit semangatnya
sib baik tak kene terajang ngan laki
(tak makbul cakap-cakap mak aku)
kene terajang ngan baby jee..
hukhuk
ngade

ahad lepas anniversary aku n enche ahmad yang 7
takdela celebrate ape pun
hadiah pun tarak
duit lebih takdak
so kiteorang pi scan baby je
aku maleh nak rahsia-rahsia
kang orang tanye jugak

so more princess is coming
confirmed
enche ahmad macam frust sikit
dan-dan suh mengandung lagi
banyakler..
kalo girl lagi camne
bukan salah ibu mengandung
salah ayahnye
enche ahmad tak caye suami yang tentukan jantina baby
tah hape-hapela
aku ok je
tak kisah pun
walaupun ade sikit harapan nak baby boy dulu
girl pun ai suke
Allah nak tolong ringankan beban
takyah dah beli keperluan baby banyak2
recycle je ape yang ade
jage je la anak perempuan baik-baik
moga dapat menantu yang soleh juga
untuk bantu uruskan pengkebumian kita esok luse

k la
salam sayang
25w
plan for 3d4d scan tapi baby malu-malu..tangan tutup muka takmo alih..jenuh doc goncang2 perut..ketegag..dapat gini je la snap ngan phone

throwback 4/10/2008..hope pas pantang leh kurus camni..tinggi sungguh cita-cita

brownies yang maksudkan