Sunday, August 9, 2015

ni je yang mampu

as-salam
nampak benar takde modal nak bercerita
yo laa...
balik-balik cite mak, anak dan bapak
ni je harta yang ade
harta lain takde

awal ogos ritu
result yang dinanti keluar
debo debo jugak
duit sendiri kan
kalo fail lagi
menangisla mak
currency sekarang dah dekat 6
dari bagi RM600 kt acca
baik simpan untuk anak-anak

untuk sem baru ni harus lebih berusaha
takmo dah bayar paper gune duit sendiri
bukan aku je sengsara
mak awe pun berleter sekali
asik takde duit je
tapi takmo blaja betul betul

Alhamdulillah..kali ni Allah bagi rezeki
syukurla..
walaupun banyak dugaan

Wednesday, August 5, 2015

hunting for mesin basuh

as-salam
sebab rase macam orang kaye je asik pi laundry
we ol bertekad beli jugak mesin basuh baru
walaupun saving dah 0000

at first aku plan nak beli panasonic 9kg je
pas bace review banyak kali
tersangkut plak ngan hitachi
nak inverter bagai tak mampu
ambik je la yang 10.5kg

memang aku survey online je
carik mane dealer hitachi terdekat ngan rumah
ade 2 je
satu, no. tiada dalam perkhidmatan
satu lagi win ho electric
kedai depan komuter serdang
aku tepon je tanye harga
agak murahla chong wei bagi aku
name tak agak2 salesman tu
nak bagi aku puas hati
aku tepon lagi tanya kedai yang dikatekan murah oleh blog-blog
dekat kajang kedai ni
ok, win ho ni lagi win
dari semua-semua online survey aku

so lunch rini we ol ke kedai tu
chong wei takde, die cuti
aku tetap nak harga yang chong wei bagi tu
walaupun dipujuk-pujuk untuk ambik brand n model lain
weol tatap ngan keputusan
siap mintak free gift lagi
semoga Allah permudahkan lah urusan aku ni
Amin..

Thursday, July 30, 2015

hanan 6th birthday

as-salam
review balik post lame
gembira..
without fail aku up entry birthday hanan
dari harijadi pertama sampai ke enam
ini la gune blog
bukan cite pasal duit je >.<

mase kat kampung ritu we ol dah celebrate sekali besday hanan
bersama ahli keluarga terdekat je
tapi gambo kt tab laki pulak

last month hanan dah pung pang pung pang cite kat aku
nak sambut birthday kat sekolah
kesian hanan
tersalah faham
masa teacher remind suh pakai baju cantik
die ingat akan sambut birthday die..
skali tak...
pastu dok hari-hari tanya bila besday die
jenuh nak explain betapa banyak bilangan hari yang die kene tunggu
akhirnya
harini hanan dah boleh sambut birthday dia
we ol awal2 dah remind tak payah nak pakai dress elsa bagai
pakai tudung takpe..

we ol je yang laki bini datang
ai maleh nak datang sorang
kang terkedu kat situ plak
lagi pun..tadi tetibe rase nak pitam
nasib baik enche ahmad ade
tolong tangkap gambar

k la cekidout
memang siap2 bagitau nak kek barbie..tapi barbie gini je la..

pucat je muke aku ni





semangat enche ahmad









Wednesday, July 29, 2015

dress idaman

as-salam
pas dapat dress elsa, 2 hari berturut-turut tunjuk kat abam-abam jiran sebelah
masuk hari ketiga dah tak pandang dah
si adik pulak kenan ngan dress kakak
aku dah agak dah
kalo tak beli same design camnila jadinye
bile nuha mintak dress baru, aku yer kan je
maleh nak layan
ritu tanye kat kedai nak design tu
eee budak ni
ngade betui

rini rase penat sikit
pepagi dah memberus 2 baldi kain
(baru sekali basuh tangan)
sampai opis terus semangat nak beli mesin basuh baru
tertekan aku ngan hal mesin basuh ni
boleh buat gaduh laki bini
jadi...
marilah kite korek duit yang ade..

pagi tadi dah deposit duit sspn anak-anak
jadila sorang seratus
pau sekali tabung ptptn
bolehla tahun depan dapat full refund lagi
duit insurans n road tax aku tu..

kla..tak semangat pulak nak bercerita
bye





Sunday, July 26, 2015

duit raya anak-anak

as-salam
hope korang sihat hendak-Nya
amacam raye?
haihh..
duit raye anak-anak nampaknye lagi banyak dari duit mak pak deme
at this point of time
baru pinjam 50 anak dah meratib
terpakse mak ganti balik
haha

pas berjanji-janji manis ngan anak-anak reward untuk p sekolah
we ol pun terus ke Kenanga smalam
best ya amat
takde orang
sume sibuk pi open house kan..
dah dapat dress frozen, tiara n jam
(punye la lame cite frozen tu berlalu..)
terusla ke open house jugek
balik rumah, masing-masing berfantasi nak jadi elsa
takde pun nak jadi anna
lantak le kome

pas dikira-kira banyak jugak duit raye anak-anak tahun ni
tak padan ngan gst, rakyat malaysia tetap pemurah
dah dapat ape yang anak-anak idamkan..
meh le menyimpan pulak
jangan masuk tabung haji
nanti mak deme korek
kite masuk sspn
mak tak boleh korek
dapat tax relief lagi
lebih-lebih tu bak mai
sedekah kat mak ayah sikit
sapot duit maintenance anak-anak yang mahaiii

k la
bye
ni la keje aku kat opis di waktu terluang..hari-hari review bajet..bajet 2016 pun dah ade >.<

ibu, nak buat cium ibu..jadila ghupe ini..

nih tak tau nak cakap ape..

Wednesday, July 22, 2015

makanan yang dilupekan

as-salam
holaa..
selamat hari raya
maaf zahir batin

malas nak cite pasal raye
raye ke3 dah balik kl tau
raye ke4 dah keje
tapi aku sesaje el
padan muke aku
cuti tinggal bape hari jek
nak cuti exam lagi nanti

ok back to the topic
sejak berbadan dua ni
opps..terbagi tahu pulak
adoii..gatainye...
aku macam hilang nikmat makan
i miss durian, cheesecake, udang
tuh semua favourite titeww tuuu
tetibe aku suke minum AIS manis instead air masak
tak ke pelik tu
aku gile makan rendang
for last 2 weeks in ramadhan
hari-hari makan rendang daging tanpa jemu
sib baik mase raye still boleh telan
tomyam n laksa aku bantai mase early pregnancy
now..usah disua
teringat pun boleh muntah
hope my selera will recover soon
bolehla start ganti puase yang berlambak tu

by the way aku dah upload gambo raye kat fb
sampai hati takde org perasan perut aku
mase aku x peknen kate aku peknen
tau le muncit sejak azali
nampak sangat aku dah kurus sikit
hakhakhak

k la
nak balik dah...
taa..

Monday, July 6, 2015

banyakla pulak rosaknye

as-salam
sihat ke..?
eh aku tanye sape ni?
kot2 la korang terbace

i quite ok lately ni
kesihatan beransur pulih
cume puase je tak lagi
nak puase macam semacam je
naik segala angin kat kepale
pastu mule la terwek wek
so aku redha je ganti puase selama 30 hari

if u still remembered
aku penah cite pasal tv yang nak rosak
tak sangke,
tak rosak2 pulak tv tu
bende lain pulak yang nak rosak
kipas rosak, mesin basuh rosak
padehal xle berjazam sangat
so jenuhla enche ahmad ngangkut baju ke laundry
2 hari o 3 hari sekali enche ahmad pau duit mesin kat aku
sekali basuh rm12 xmasuk dryer
jadik miskin aku woii
rase macam dekat 2 bulan mesin tu rosak
now we ol dah hantar kedai dah
hope cepatla siap..

 till then,bye..