Sunday, February 15, 2015

deko deko sikit

as-salam
blurr
tak tau nak start dari mane
hopefully korang sihat hendakNya

dah lame tak cite-cite pasal deko
last week kite berkunjung ke ikea
ececeh...berkunjung tu
tinggi tatabahasa kite
bukan sekali
tapi 2 kali
huhu..
habisla duit kite..

adela kite makeover sikit bilik hanan dan ruang tamu
sebab tak habis kemas lagi
tak boleh nak upload harini
so kite teaser dulu
sejak bile pulak kite berteaserteaser ni..

merah tuuu...

Tuesday, January 27, 2015

cuti-cuti Kuching

Assalam
lame rasenye tak update blog
kite takla sesibuk mane
tapi sibuk kire duit kite
hahaha
kite kan planning nak setel hutang cepat
tiaptiap harila review bajet
InshaAllah akan kurangle sikit listing potongan dalam payslip

ok back to the topic
kite book airfare ni setahun lepas
promo RM55 return
untuk 2 adults n 2 kids dalam tige ratus lebih includes tax..blablabla
kali ni kite travel ngan mak n adik-adik
best meriah..
pasni plan nak bercuti lagila..
huhu..kate nak simpan duit..


ni je gambo yang ade dalam phone kite
lain-lain dalam kamera intan..
cekidaut!!
























Tuesday, January 13, 2015

menu atkins: muffin telur berinti sardin

as-salam
holaaa
bersabarla anda semua
selagi kite tak kurus
selagi ni la..
atkins all d time
hari ni hari kedua
syabas!
tepuk cikedd..

diet kali ni kite dah pandai variasikan makanan
boring siot makan ayam plain, daging plain..
biar lambat turun janji tak stress
semalam hashbrown dan cucur udang
harini
sardine eggs muffin
as usual prepare menu malam tadi
pagi just reheat

resipi asal dari blog lynn:

1 tin kecil sardin ambik ikan je
1/2 biji cili besar "chopkan"
2 biji cili padi "chopkan"
1/2 biji bawang besar saiz kecil "chopkan"
sedikit jus limau
"mash"kan semua bahan

4 biji telur
1 sudu besar mayonis
garam
"pukul sebati"
cheddar cheese yang disagat

caranya:
buh mashed sardin
bubuh telur cover 3/4 dari lubang tin
sebab nanti akan mengembung takut meleleh pulak
tabur cheddar cheese
bakar 170 darjah celcius dalam 15-20 min.

tahap kesedapan: 8/10 sebab kite ni bukan penggemar telur




Monday, January 12, 2015

reinduction atkins 13/1/2015

as-salam
well..
today 13/1/2015 kite start reinduction atkins
with initial weight 68.5kg
ape kejadahnye
harap berjayela
ececeh...
kalo dulu orang jumpe ai
"u pregnant ke?"
tak sudah-sudah..
hopefully pasni
"eh u diet eh..camne u boleh slim camni??"
"cer citer??"

tak pasal-pasal sume orang dalam rumah berdiet sekali
malas mak engku nak masak nasi lagi
takpe..kite selang-selang ngan makan roti
yer anak-anak..
malam tadi gigih kite prepare menu
kite takmola makan telor je..
u know me..
makan nak sedap, nak banyak
tuh naik sampai camni..
oklah cekidout menu pagi ni..
kite tapau untuk enche ahmad sekali
dap...matila puji masakan sendiri..

yang perang tu name die hashbrown dari cauliflower, yang macam cekodok tu, cucur udang + tauhu. kite makan ngan nando's peri-peri sauce buh sikit sweetener





Thursday, January 8, 2015

selamat tahun baru..

as-salam
long time no see
sihat ke?
first of all
selamat tahun baru
walaupun dah 9 hari berlalu

tahun ni dikatakan akan berlaku economic crisis
as gov servant
memang tak rase sangat la
tapi sebagai pengguna
awal-awal lagi maintenance charges dah mintak naik sebab gst
hadoii..
sakit hati kite ni..
jadi..
marilah kite berjimat cermat
jangan buat loan baru
jangan shopping selalu
jangan jual rumah dulu

just stagnantkan je lifestyle macam dulu
bersederhana..
kalau boleh
setelkan hutang kalau mampu
okeh tu je

P/S: jangan lupe kuruskan badan tu

Monday, December 29, 2014

jalan-jalan sepang

as-salam
2 weeks before
kite dapat pon kol dari avani resort sepang
tanye kite if kite free untuk rate die punye resort
as return die bagi voucher kat kite 1 malam
at first macam malas je nak pi
tapi we ol kan opportunist
pantang bende free
kite pun agree je
tapi kan
sebenarnye
they ol nak market they ol punye membership
nampak macam menarik
tapi mahalla..
tak mampu i ol
kite pun pelik cemane boleh sampai ke sg pelek kite aritu
jauh tuuuu
cite avani tu kot rajin nanti baru update

sapela yang bagi no. tepon kite tu kat they ol kan kan
krik.krik

balik tu kite sesaje lawat tanah
walaupun sekangkang kera
tapi excited bukan main
tambah2 bile tengok orang keliling dah buat rumah
rumah kite
next 5 years la kot
baru mampu

tadi usha2 web iproperty
tengok rege rumah sekarang
dah 280k dah
gile betul
kite beli dulu 125k je
dalam hati
bersyukur beli tanah ni dulu
boleh gak duk rumah atas tanah
nak beli rumah teres sekarang?
perghhh...
mau kais pagi makan pagi
ok lah
cekidaout
gambar hutan je mampu tayang



lot rumah belah kanan
lot belah kiri dah ade rumah dalam pembinaan

jalan ni we ol share dengan lot depan

lot belah depan, dah ade pun orang duduk

lot kite ni hujung jalan seramla jugak. in 5 years harap2 dah maju le




percubaan nak ukur tanah dengan kaki..pandainyerrr...

Thursday, December 25, 2014

sedikit perubahan

as-salam
harap semuanya baik-baik belaka

eh macam taktau pulak nak start dari mane
akceli ade sikit perubahan yang kite buat kat hall kite
kalo before ni karpet hitam putih
la ni kite buh karpet hitam pulak

nangis mak tengok karpet hitam putih tu
tang putih tu dah macam belacan
hampeh betui

so kite pun plan nak pi cuci
bile laundry cakap dalam 50-60
terus kensel
baik mak cuci sendiri
so gigihle kite berus2 karpet tu kat backyard
kalo kat balcony lagi sempit
nasibla dok apartment 863sqf
huhu

after cuci udahle takde tempat nak sidai pulok
macam-macam
luckily karpet tu macam cepat je kering
sehari je dah ok
buh bawah kipas tengah rumah

ni kite replace karpet yang kat bilik solat
tak semak mate den
kotor pun tak nampak
bergembirala anak-anak makan kat situ tanpa jerkahan mak derang bile makanan o drinks tumpah
anak gembira ibu ceria
hakhak
whatever

nanti kite tunjuk bilik solat pulak ehh..
kalo rajin



kuih keria kite ni yang salutan gule tu dah jadi karamel..terlebih ayo