Wednesday, December 17, 2014

bunga 30sen

as-salam
percayalah
bunga reject ni 30 sen je sekuntum
kite beli 12
cun tak?
kat fah lean balakong..




mesin jahit untuk beginner

as-salam
bismillah
harini ade opismate meninggal dunia
pas lahirkan anak
semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman
dan dikurniakan syahid
amin

nih kite stil blur2 lagi
first time kite tengok mayat secara live dan dekat
terase insaf pulak

sejak akhir-akhir ni
malas sungguh kite nak update blog

back to the topic

akceli dah lame kite survey mesin jahit ni
bajet memang dalam seratus lebih je
risau beli mahal-mahal
jadik tukun tiruan

dipendekkan cerite
kite beli terus mesin jahit kat lazada
ETC Sewing machine
harga RM145
redeem RM10 voucher
dapatla RM135
free delivery

semalam jenuh godek-godek mesin tu
tanya adik kite nak masuk benang dari mane
kat mane nak gulung benang
banyak try n error je
so far so good
kualiti jahitan takla macam mesin mahal tu

berbaloila ngan harga dia
tukang jahit pun baru nak belajar
macam terhegeh-hegeh lagi
gune pedal lagi senang dari gune suis tangan
selalu terlajak
nak off terus pegi ke high speed
nebes mak

k la
bai...




jahitan belah depan
belah belakang, senget-senget kite jahit..tak pandai lagi nak control pedal

Monday, December 15, 2014

tabung RM5 dan tempat letak diapers

as salam
long time no see
amboi..
nak bolot sume keyword lettew

ritu kite ade terbace cara untuk orang yang susah menabung
eh bukan kite tau
kite ni ade 4 tabung syiling
cume tak penuh je
hakhak

selepas terbace article kat fb tu
kite pun setat menabung duit lime hinggit
kite pun tak tau pesal writer tu fokus pada duit RM5
mungkin susah nak dapat kot
at first tu excited sangat
dapat je duit lime hingget masuk tabung
dapat je duit lime hingget masuk tabung
lelame..
eh selalu pulak dapat duit lime hinggit ni
kite pulak jadi takde duit

so kite setop dulu setakat yang mampu
kalo dulu rase sayang kat lime hingget tu
sekarang ni kite gune je
haha



next..
tempat letak diapers anak
bile dah beli banyak brand tu
nampak serabut pulak
kite ni tak rajin macam kawan2 kat group deko
tapi bab beli-beli ni cukup rajin
huhu
mase jenjalan kat jusco ritu
kite terjumpe kotak ni
harga RM29.90 
cun tak?

akceli nak citer banyak lagi
tapi rase malas pulak
k la c u






Wednesday, December 10, 2014

Pengalaman Exam Professional

Assalam
sihat ke?
kite ok je la
walaupun diselubungi sedikit kekeciwaan
ececeh..

kite ni dikategorikan dalam kalangan yang suke blaja jugak
tak tau le kenape
kalo dok senyap je kat rumah
memang terase lagha habis
kalo tak masak kite makan
masak makan masak makan
buku yang ade tu sepatah perkataan pun kite takkan bace
dashyat tak?
at least dengan belajar tu dapat gak menambah ilmu

tu laa...pas acca ni kite cadang nak mendalami ilmu agama pulak..
opppsss..
bagusla kan..

bebalik pada exam kite
kite ambik 2 paper untuk sem ni
satu financial management
satu lagi governance, risk n ethics
paper yang calculation tu kite rase confident sikit nak pass
cewaahhh..

tapi yang satu lagi tu memang syaiton betul
pening nye sampai ke hari ini tak hilang-hilang
masuk opis pun kite masih blur2
kite punye tulis sampai ink pen tak nak kluar
tapi tekan-tekan jugak bagi kluar

ade pen lain dalam beg pun kite boleh tak ingat
nyesal tak sudah ni..
T_T
mintak-mintak marker kite bermurah hati
harap lulusla..
for me acca ni sangat susah
bukan main-main
tak macam degree tak macam master
tapi dah terjebak
nak buat cemane
nak angkat kaki RM5k menanti
huhuhu
jadi baik kite teruskan saje..
time management sangat penting
disamping speed menulis
memang nak kene asah tangan tulis laju-laju
ye la kat opis ketuk keyboard je kan..
potong bawang pun santai-santai jugak
ahakss..
k la
tunggu je lah result kite 8 Feb 2015...

Wednesday, November 19, 2014

masing-masing kembang

as-salam
pekabo?
kite sihat je

harini takde cite deko
malas nak kemas rumah
haha

sejak kite masuk division baru ni
dah 2 orang tanye kite ni dah kawin ke belom
kite pun mengkhabarkan berita gembira ni pada enche ahmad
enche ahmad pun tak nak kalah jugak
die kate
abang hari ni 2 orang panggil abang doktor
pause
masing-masing tengah kembang

eh ape kite nak cite ni

selepas diserang penyakit handbag coach
yang tak beli sampai ke sudah
kite diserang sawan kereta pulak
hari-hari search pasal harga kereta
kejap rase nak kete mesia
kejap rase nak kete obersee
dok bajet down payment
plan nak gune payslip enche ahmad je
riso ccris pulak
ptptn repayment tenggelam timbul
nak gune kite punye
potongan dah berjela

jadi di tahun 2015 ini
kite berazam untuk clearkan hutang kereta dan komputer.
amin...
lambat lagi la nak beli kete
T_T

Sunday, November 16, 2014

duit o duit

as-salam
rase lambat betul nak gaji kan..
eh bukan slalunye 25hb jugak ke??
hakhak
tak tau nak korek tang mane dah
kredit kad takde T_T
PTPTN pun kate nak refund duit kite
tibe2 kate bulan ni banyak application
mungkin lambat
sedih kite awak
sib baik minggu depan dah gaji

EFT enche ahmad pun tak setel lagi
dah 2 minggu
kalo bukan kerna enche ahmad tu laki
dah lame kite follow up hari-hari
takkan kite nak tepon pulak
confuse orang epf tu nanti
name ahmad shah
suare....

harap-harap duit yang ade ni cukupla sampai gaji
nak pinjam takut kene maki
hakhakhak
tambah2 ngan mak awe
berdarah telinga nanti
Insha Allah cukup..

k la kot2 ade sedare mare yang terbace
bolehla hulur seratus dua
ok. joke je

sekian
luahan rasa di petang hari

Wednesday, November 12, 2014

ubah lagi

as-salam
sihat ke?
kite sihat je
pagi tadi kite timbang
berat kite dah jadi 65.7kg
best-best..
ni makin semangat nak eksersais ni..
huhu..

eh ingat lagi tak pasal rak ni
dulu kite letak tepi bilik air
rase sempit pulak rumah
so kite alih kat sini pulak
kalo ikut hati nak jer beli rak lain
tak cun betul rak ni
dapat pegi ikea kan best..
hakhak

tapi takmola membazir
banyak lagi komitmen lain
tv kite tu tunggu mase je nak lingkup
padehal baru 4 tahun
tv sekarang ni tak long lasting betul
screen kat penjuru macam mencair
the rest kesan tangan anak-anak
hehe..

okla..kite nak study sikit ni
awal bulan depan nak exam dah..
taaa...