as-salam
sejak join group deko ni makin rajin kite deko rumah
banyak ilmu-ilmu yang kite dapat
termasuk tempat shopping barang deko yang cantik-cantik dan murah
yang tak bestnye kaison ni jauh dari rumah kite
tapi..
dekat le jugak dengan rumah mak kite dan mak mertua kite
so kalo balik kampung tu
ambik peluangla pi terjah
kat kaison manjung la yang kite paling teruja
senang nak parking..
kl festival city mall pun ok gak
tapi kaison kat atas sangat
kalo bawak barang besar tu susahle jugak nak angkat
parking pun nasib-nasib je ade
buluh ni kite dah aim dari cuti merdeka hari tu
kunun nak beli kat kl
tapi tak beli-beli
last-last kite beli jugak kat manjung
memang tak muat kete viva
sian hanan sempit-sempit ngan buluh ni
harga RM3.90 je satu set
kite beli dua
simple je kan..
sesimple kite la kan..
dulu rumah mak kite ade je buluh ni
tapi dah tebang pokok nye..
kalo tak leh ambik je kat pokok
hohoho..
k la nk sambung buat keje
bye
Wednesday, October 8, 2014
Thursday, October 2, 2014
sakit jiwa raga
ni la antara part-part dalam rumah kite yang sangat tak teratur
mencikla..
kalo enche ahmad die relax je
tapi untuk kite...
no no no...
untuk pengetahuan u ol
balkoni kite ni kecik je
kalo ujan tu habis tempias
so nak selamat kite jemur je dalam rumah
tetibe kite rase nak buat pendekatan baru
ececeh pendekatan tuu...
kite plan nak pasang awning kat backyard
supaya kite boleh sidai baju di situ
kelmarin kite beli space saving rack dari lazada
rm84 je
terus lori gdex part tepi kementerian kewangan ni
tapi barang ade kesan karat sikit
tahle malas nak tukar2
malam tadi gighle kite susun toiletteries n detergent atas rak tu
hasilnye ok je la...
sebab mood rajin tu tak datang lagi
tapi tempat laundry kite masih sepah
oklah nanti bile dah kemas kite update ye..
till then..
bye
| plastik n pasu tu dari dulu-dulu lagi suruh enche ahmad buang tapi tak dibuangnye..nak jadi hoaders? kunun nak gune..tapi dok bertahun tang tu jugak haruslah diclearkan |
| semak yang dimaksudkan |
| nak buang tingkap ni ganti yang permanent |
| ni pun nak buang gak..rak putih try masuk kabinet |
| blind pun nak buang..arrghh..sume nak buangla..tensen!! |
Tuesday, September 30, 2014
Pesta Bunga Putrajaya
as-salam
it was long long long time a go punye xtvt
sebab nak clearkan komputer
kite tepek sini eh
btw kite nak pi tukar bahagian ni...
tapi lom kemas ape pun lagi
7 Okt ni kite report duty
rase sedikit gentar
sebab totally baru dari segi tugas
so doakan kite baik-baik sahaje..
kite stori sikit pasal pesta ni..
akceli bawah 6 years tak perlu bayar
tapi kite bayar jugak
sebab tak perasan signage
orang ramai dan hari terik sangat
nyesal pegi di siang hari
banyak sangat booth
tak tertangkap gambar
oklah cekidaout..
hadiah hari lahir
as-salam
dah seminggu kite tak tulis blog
rindu sesangat
3/9 yang lepas
genaple kite umo 32 tahun
rase macam takde pencapaian ape pun dalam hidup
ngaji tak khatam lagi
nak pi mesjid dengar kuliah pun tak pi pi lagi
so takde pe lah nak bangge
cume bersyukur dengan nikmat yang Allah beri
ade mak ayah, suami..anak-anak..keluarga
rumah, kereta, duit gaji..yang kadang-kadang cukup
kadang-kadang tak
tapi Alhamdulillah rase cukup je sampailah hari gaji berikutnya
dihari kejadian
enche ahmad tak putus putus ucap hepi besday
dari tengah malam pagi petang
eh kat fesbuk pun ade
saje tau enche ahmad ni..
malu kite..
kite tak mintak pun ape-ape hadiah
sebab besday die kite pun tak bagi ape-ape
boleh gitu?? haha..
tengah hari tu tibe-tibe enche ahmad offer kite nak kain pasang tak?
oooh...kite ape lagi
gile kate taknak..
so kite pun dapatla kain pasang satu..
kunun nak buat baju raye haji
tapi..
mungkin jadi baju raye tahun depan
panjang lagi kite nak bebel ni
semalam kite downgrade plan tipon kite
jimatle dalam RM30-40 sebulan
jadila kan..
kate nak belanje secara berhemah
next month boleh le kite start kumpul duit
tunaikan impian..jadikan angan-angan kenyataan..
till then..bye..
dah seminggu kite tak tulis blog
rindu sesangat
3/9 yang lepas
genaple kite umo 32 tahun
rase macam takde pencapaian ape pun dalam hidup
ngaji tak khatam lagi
nak pi mesjid dengar kuliah pun tak pi pi lagi
so takde pe lah nak bangge
cume bersyukur dengan nikmat yang Allah beri
ade mak ayah, suami..anak-anak..keluarga
rumah, kereta, duit gaji..yang kadang-kadang cukup
kadang-kadang tak
tapi Alhamdulillah rase cukup je sampailah hari gaji berikutnya
dihari kejadian
enche ahmad tak putus putus ucap hepi besday
dari tengah malam pagi petang
eh kat fesbuk pun ade
saje tau enche ahmad ni..
malu kite..
kite tak mintak pun ape-ape hadiah
sebab besday die kite pun tak bagi ape-ape
boleh gitu?? haha..
tengah hari tu tibe-tibe enche ahmad offer kite nak kain pasang tak?
oooh...kite ape lagi
gile kate taknak..
so kite pun dapatla kain pasang satu..
kunun nak buat baju raye haji
tapi..
mungkin jadi baju raye tahun depan
panjang lagi kite nak bebel ni
semalam kite downgrade plan tipon kite
jimatle dalam RM30-40 sebulan
jadila kan..
kate nak belanje secara berhemah
next month boleh le kite start kumpul duit
tunaikan impian..jadikan angan-angan kenyataan..
till then..bye..
Sunday, September 21, 2014
makeover ruang tamu
eh lame nak tunggu makeover kite kluar kan..
tu la..
kite tak slalu ade kat rumah hujung minggu
asik p kelas je
rumah pun..
Ya Rabbi..
kite pun sakit mate tengok
tak macam enche ahmad
die tak kisah umah sepah..
sebab bukan die yang nak kemas
kan...??
kite rase ade improvement sikitla
combination hijau ngan biru tu macam in je kan..
mostly deco item ni kite beli kat kaison, ikea
sawan weh gi tempat2 gini
ritu kite nak beli dah buluh halus2 tu kat kaison manjung
macam poyo pulak nak bawak balik kl kan..
nanti2 la kite beli..
so far hanan n nuha takde pulak nak sentuh2 pasu kite
ok la kan..
cekidaout..
Thursday, September 18, 2014
nak jugak update blog
as-salam
harini kite rase kecik ati tau..
eh camne nak privatekan blog kite ni
senang sikit kite nak kutuk orang
takpe kite ade diary lain kat hp
so kalo kite nak sumpah orang memang kat situ je la..
haishh..
akceli kite memang ade kecik kat somebodies ni
ramai yek
bile kecik hati ni berkumpul lame2
die pun jadi sakit hati
sebab punahsehat kite ni pun buat dek je
dah jadi hitam hati kite ni
la ni kite cube untuk bersihkan hati kite
serap aura-aura positif
sentiasa bersangke baik
mule2 ni biarle nampak macam berpura-pura
InshaAllah esok luse jadi terbiasa..
doakan kite sentiasa bahagia..
amin...
harini kite rase kecik ati tau..
eh camne nak privatekan blog kite ni
senang sikit kite nak kutuk orang
takpe kite ade diary lain kat hp
so kalo kite nak sumpah orang memang kat situ je la..
haishh..
akceli kite memang ade kecik kat somebodies ni
ramai yek
bile kecik hati ni berkumpul lame2
die pun jadi sakit hati
sebab punahsehat kite ni pun buat dek je
dah jadi hitam hati kite ni
la ni kite cube untuk bersihkan hati kite
serap aura-aura positif
sentiasa bersangke baik
mule2 ni biarle nampak macam berpura-pura
InshaAllah esok luse jadi terbiasa..
doakan kite sentiasa bahagia..
amin...
Wednesday, September 10, 2014
masanya sudah tiba
as-salam
eh lame betui kite tak bersua kan..
kite pun tak tau ape yang kite bizikan
oo..kite g kursus seminggu
pastu banyak keje
bile hadap keje je kite pun lupe pasal blog
eh baru-baru ni kite ditambahkan rezeki
kite bajet tahun depan
Alhamdulillah
syukur sangat
so masenye dah tibe untuk kite setelkan hutang yang ade
dah takmo potongan berjela dalam payslip
azam kite
setelkan dulu hutang yang sikit walaupun interest rendah
tu nak motivate diri
at least kurangle satu hutang kite kan..
so kite lupekan dulu hasrat nak beli kete
who care kite pakai kete ape
eh ade orang kisah ke?
memang ade yang kisah..
rasenye kat opis ni sume tau kete kite
viva hitam yang kemik blakang tu kan
tak repair2 sampai skarang
sume dok tanye
haha..
tapi kite wat rilek je
lantakler
takkan kite nak gigih explainkan
oklah kite nak buat bajet setel hutang ni
till then bye...
eh lame betui kite tak bersua kan..
kite pun tak tau ape yang kite bizikan
oo..kite g kursus seminggu
pastu banyak keje
bile hadap keje je kite pun lupe pasal blog
eh baru-baru ni kite ditambahkan rezeki
kite bajet tahun depan
Alhamdulillah
syukur sangat
so masenye dah tibe untuk kite setelkan hutang yang ade
dah takmo potongan berjela dalam payslip
azam kite
setelkan dulu hutang yang sikit walaupun interest rendah
tu nak motivate diri
at least kurangle satu hutang kite kan..
so kite lupekan dulu hasrat nak beli kete
who care kite pakai kete ape
eh ade orang kisah ke?
memang ade yang kisah..
rasenye kat opis ni sume tau kete kite
viva hitam yang kemik blakang tu kan
tak repair2 sampai skarang
sume dok tanye
haha..
tapi kite wat rilek je
lantakler
takkan kite nak gigih explainkan
oklah kite nak buat bajet setel hutang ni
till then bye...
Subscribe to:
Posts (Atom)