Tuesday, September 30, 2014

Pesta Bunga Putrajaya


as-salam
it was long long long time a go punye xtvt
sebab nak clearkan komputer
kite tepek sini eh
btw kite nak pi tukar bahagian ni...
tapi lom kemas ape pun lagi
7 Okt ni kite report duty
rase sedikit gentar
sebab totally baru dari segi tugas
so doakan kite baik-baik sahaje..

kite stori sikit pasal pesta ni..
akceli bawah 6 years tak perlu bayar
tapi kite bayar jugak
sebab tak perasan signage
orang ramai dan hari terik sangat
nyesal pegi di siang hari
banyak sangat booth
tak tertangkap gambar
oklah cekidaout..



























hadiah hari lahir

as-salam
dah seminggu kite tak tulis blog
rindu sesangat
3/9 yang lepas
genaple kite umo 32 tahun
rase macam takde pencapaian ape pun dalam hidup
ngaji tak khatam lagi
nak pi mesjid dengar kuliah pun tak pi pi lagi
so takde pe lah nak bangge
cume bersyukur dengan nikmat yang Allah beri
ade mak ayah, suami..anak-anak..keluarga
rumah, kereta, duit gaji..yang kadang-kadang cukup
kadang-kadang tak
tapi Alhamdulillah rase cukup je sampailah hari gaji berikutnya

dihari kejadian
enche ahmad tak putus putus ucap hepi besday
dari tengah malam pagi petang
eh kat fesbuk pun ade
saje tau enche ahmad ni..
malu kite..
kite tak mintak pun ape-ape hadiah
sebab besday die kite pun tak bagi ape-ape
boleh gitu?? haha..

tengah hari tu tibe-tibe enche ahmad offer kite nak kain pasang tak?
oooh...kite ape lagi
gile kate taknak..
so kite pun dapatla kain pasang satu..
kunun nak buat baju raye haji
tapi..
mungkin jadi baju raye tahun depan

panjang lagi kite nak bebel ni
semalam kite downgrade plan tipon kite
jimatle dalam RM30-40 sebulan
jadila kan..
kate nak belanje secara berhemah

next month boleh le kite start kumpul duit
tunaikan impian..jadikan angan-angan kenyataan..
till then..bye..

Sunday, September 21, 2014

makeover ruang tamu

as-salam
eh lame nak tunggu makeover kite kluar kan..
tu la..
kite tak slalu ade kat rumah hujung minggu
asik p kelas je
rumah pun..
Ya Rabbi..
kite pun sakit mate tengok
tak macam enche ahmad
die tak kisah umah sepah..
sebab bukan die yang nak kemas
kan...??

kite rase ade improvement sikitla
combination hijau ngan biru tu macam in je kan..
mostly deco item ni kite beli kat kaison, ikea
sawan weh gi tempat2 gini
ritu kite nak beli dah buluh halus2 tu kat kaison manjung
macam poyo pulak nak bawak balik kl kan..
nanti2 la kite beli..


so far hanan n nuha takde pulak nak sentuh2 pasu kite
ok la kan..
cekidaout..














Thursday, September 18, 2014

nak jugak update blog

as-salam
harini kite rase kecik ati tau..
eh camne nak privatekan blog kite ni
senang sikit kite nak kutuk orang


takpe kite ade diary lain kat hp
so kalo kite nak sumpah orang memang kat situ je la..
haishh..
akceli kite memang ade kecik kat somebodies ni
ramai yek
bile kecik hati ni berkumpul lame2
die pun jadi sakit hati

sebab punahsehat kite ni pun buat dek je
dah jadi hitam hati kite ni
la ni kite cube untuk bersihkan hati kite
serap aura-aura positif
sentiasa bersangke baik
mule2 ni biarle nampak macam berpura-pura
InshaAllah esok luse jadi terbiasa..
doakan kite sentiasa bahagia..
amin...

Wednesday, September 10, 2014

masanya sudah tiba

as-salam
eh lame betui kite tak bersua kan..
kite pun tak tau ape yang kite bizikan
oo..kite g kursus seminggu
pastu banyak keje
bile hadap keje je kite pun lupe pasal blog

eh baru-baru ni kite ditambahkan rezeki
kite bajet tahun depan
Alhamdulillah
syukur sangat
so masenye dah tibe untuk kite setelkan hutang yang ade
dah takmo potongan berjela dalam payslip
azam kite
setelkan dulu hutang yang sikit walaupun interest rendah
tu nak motivate diri
at least kurangle satu hutang kite kan..
so kite lupekan dulu hasrat nak beli kete
who care kite pakai kete ape
eh ade orang kisah ke?
memang ade yang kisah..
rasenye kat opis ni sume tau kete kite
viva hitam yang kemik blakang tu kan
tak repair2 sampai skarang
sume dok tanye
haha..
tapi kite wat rilek je
lantakler
takkan kite nak gigih explainkan

oklah kite nak buat bajet setel hutang ni
till then bye...

Monday, August 25, 2014

rumah atau kereta

as-salam
today
kite dapat berita yang tak begitu baik
even enche ahmad ambil alih pinjaman rumah kite
it still considered second loan
dan entitle hanya 1/4 dari kelayakan (kate orang bpp)
so tak bolehla kite buat rumah idaman kite
unless kite setelkan dulu pinjaman pertama
dan second loan kite dapat beza antara kelayakan dan amaun yang dipinjam
dalam 264k++
kalo ni dapatlah rumah besar sikit kan..
masalahnya mampu ke kite nak setelkan 111k tu dalam tempoh terdekat ni
haishh...memang takler...
nampaknye kite tak merasela kete idaman..
cite-cite kite next 10 years ni setelkan hutang rumah..
hahaha..
ni nak menagis ke nak gelak..
ok bai..
pening dah menteri kewangan

hanan turns 5

assalam
memang lamela nak tunggu post ni ni kluar
sebulan lebih
tapi kite tetap nak abadikan moment-moment penting ni
sebab kite tak banyak duit time tu n malas sikit
kite beli je kek kecik ni
sambut anak branak je
jadila..
frankly speaking lagi letop la kek yang kite buat sendiri dari kek ni..
huhuhu
masuk bakul angkat sendiri
anda mampu??

semoga hanan jadi anak yang solehah
ibu takmo letakkan tekanan yang tinggi untuk hanan
u r 5 sayang..
membesarlah macam kanak-kanak
bukan macam orang dewase yang terpakse studi macam esok nak pi interview keje
betul ke matafora kite ni..
hope Allah pinjamkan hanan untuk kite sampai akhir usia kite..
Amin..