as-salam
I owez said to enche ahmad
perjalanan kite jauh lagi
kene kumpul duit
nak buat rumah
nak beli kereta
enche ahmad pun balas
toksah berangan sangatla
kalo mati cammane
aku terus
alah...abang ni (sambil terlentuk manja)
oh tipu...
sambil berdengus akceli
orang nak berangan pun tak boleh
betulla cakap enche ahmad
kalo mati bukan boleh bawak pi kubur pun
takpela..
aku wasiat sesiap..
apartment tuk hanan
Tanah untuk nuha
nuha macam pandai sikit, effort lebih
harap boleh Berjaya sendirila
tak harap rete mak bapak sangat
hanan sebab ko manje sangat
ibu dah siap dah rumah untuk ko
eh macam memain je kan..
lorrr..
ape aku cite ni??
xmo mati lagi..
eh tetibe rase insaf..
oklah leave it there
ni cite susun atur plaks
since 2007 aku implement bende ni
cara simpan all the bill n document
inspire from kak eda
takat ni dah ade 5-6 fail..
tak cukup dah rak kat umah
so aku simpan kat opis
murah fail ni
2, lime inggit...
lets the pitca talks
k c u soon...
Thursday, November 21, 2013
Wednesday, November 20, 2013
life update
as-salam
who care???
kahkahkah
in summary
health: tip top..nak demam setahun sekali pun susah..xmerase nak mc selalu..tak reti tipu dokter..oh kat mate nak naik ketumbit
financial: ngam-ngam..sedikit tertekan sebab dah ujung bulan..isnin depan will be okay..sangat harap dapat promotion..macam nak buat presentation depan anm..why I should be promoted?
rumah: so-so, bilik air depan horror...weekend ni plan nak cuci..plan sejak bulan lepas
make-over: abandoned..duit tak cukup..berangan sudah...
family: biase-biase je...hanan baru ok dari semput..nuha cirit birit..so aku dah stop makan alfafa..annual leave tinggal sehari je..naye tul la..
suami: Alhamdulillah...slalu ajak isteri ke jalan yang dirahmati Allah..cume sedikit malas...mampus kalo enche ahmad bace
makayah kat kampung: ok kot....dah kol isnin lepas tanye resepi ikan sumbat kelape..sambil tu tanye gak ayah sihat ke dokk?
weight: up n down..sungguh tak paham...
keje: penyesuaian lom buat lagi...maleh dow..
till the, bye...
who care???
kahkahkah
in summary
health: tip top..nak demam setahun sekali pun susah..xmerase nak mc selalu..tak reti tipu dokter..oh kat mate nak naik ketumbit
financial: ngam-ngam..sedikit tertekan sebab dah ujung bulan..isnin depan will be okay..sangat harap dapat promotion..macam nak buat presentation depan anm..why I should be promoted?
rumah: so-so, bilik air depan horror...weekend ni plan nak cuci..plan sejak bulan lepas
make-over: abandoned..duit tak cukup..berangan sudah...
family: biase-biase je...hanan baru ok dari semput..nuha cirit birit..so aku dah stop makan alfafa..annual leave tinggal sehari je..naye tul la..
suami: Alhamdulillah...slalu ajak isteri ke jalan yang dirahmati Allah..cume sedikit malas...mampus kalo enche ahmad bace
makayah kat kampung: ok kot....dah kol isnin lepas tanye resepi ikan sumbat kelape..sambil tu tanye gak ayah sihat ke dokk?
weight: up n down..sungguh tak paham...
keje: penyesuaian lom buat lagi...maleh dow..
till the, bye...
Tuesday, November 19, 2013
nuha @1y7mths
as-salam
pekabo...??
lame tak cite pasal nuha
kesian dier..
compared to hanan
nuha ni nampak lebih tegas, firm, macho..
eh?
kalo nak A tu, A le jugak
tak pernah aku tak mengalah
kalo biorkan..
mau meraung tak benti..
hadoii..
susahla..
kalo aku say nooo...tu
cepat je tangan die pukul aku
bile aku balas
start mencebik..
kakak hanan pun slalu kena tau..
kat pic bawah ni mase hanan tak bagi masuk kawasan die..
die peluk hanan xmo lepas
bukan nak tunjuk kasih sayang pun
saje tunjuk protes
macam-macamla anak2 aku ni..
baru dua..
kalo tiga tak tau nak duduk belah mane..
kiri kanan fully occupied..
k la.. c u soon..
![]() |
| pasrah je ibu wat gitu yer..sling tu aku pakai time masak sambil dukung nuha..hebat dokkk..?? |
Wednesday, November 13, 2013
dah siap gantung
as-salam
puasa dok?
Alhamdulillah...
ana masih puasa
sok tak dah...
ade orang nak blanje..
sapo nak blanje bagitau kawe
afdal sungguh selagi dok 25haribule nih
kuikuikui
ok...dah hang dah frame khat tu
lame...
tunggu rajin datang
kali ni tak lekat ngan doublesided tape
kerangka tak sesuai
so aku paku je
selari ke tak doesn't material
besela aku
keje kurang semenggah skit
perfectionist tu dah tak wujud
tak mampu nak jadi
k la bye
puasa dok?
Alhamdulillah...
ana masih puasa
sok tak dah...
ade orang nak blanje..
sapo nak blanje bagitau kawe
afdal sungguh selagi dok 25haribule nih
kuikuikui
ok...dah hang dah frame khat tu
lame...
tunggu rajin datang
kali ni tak lekat ngan doublesided tape
kerangka tak sesuai
so aku paku je
selari ke tak doesn't material
besela aku
keje kurang semenggah skit
perfectionist tu dah tak wujud
tak mampu nak jadi
k la bye
![]() |
| before |
![]() |
| after..kul 6.30 pg baru nak tangkap gambo..laki pun usha peliks |
Tuesday, November 12, 2013
selangkah ke depan
as-salam
sape yang 1st time jumpe mesti tanye, mengandung ke?
kalo adek badek lain slumber je cakap aku gemok
takper...ade ubi ade batas
tapi aku tak kisah pun..
lame-lame..bile enche ahmad gile-gile pulun nak kurus
aku pun amek kisah jugak
mane leh enche ahmad nampak lebih bergaya dari aku
huhu..
sebab jeles ngan enche ahmad yang tiap-tiap malam turun ke gym (aku tido)
aku pun nak menempek same
but..as a mother of two sangat lah susah
so enche ahmad cakap aku leh gi exercise time weekend je..
bagi 20 minit ketiak pun tak basah
hampeh...
pastu dia plak lelama kat situ
terpaksela aku bawak anak-anak pi playground
sebab tak sempat nak exercise tiap hari
aku try amek portion yang kecil untuk karbo
sengsara tul makan nasi sikit
dan memandangkan hari gaji masih jauh
marilah kita berpuasa di 9 dan 10 muharam...
sekian...
sape yang 1st time jumpe mesti tanye, mengandung ke?
kalo adek badek lain slumber je cakap aku gemok
takper...ade ubi ade batas
tapi aku tak kisah pun..
lame-lame..bile enche ahmad gile-gile pulun nak kurus
aku pun amek kisah jugak
mane leh enche ahmad nampak lebih bergaya dari aku
huhu..
sebab jeles ngan enche ahmad yang tiap-tiap malam turun ke gym (aku tido)
aku pun nak menempek same
but..as a mother of two sangat lah susah
so enche ahmad cakap aku leh gi exercise time weekend je..
bagi 20 minit ketiak pun tak basah
hampeh...
pastu dia plak lelama kat situ
terpaksela aku bawak anak-anak pi playground
sebab tak sempat nak exercise tiap hari
aku try amek portion yang kecil untuk karbo
sengsara tul makan nasi sikit
dan memandangkan hari gaji masih jauh
marilah kita berpuasa di 9 dan 10 muharam...
sekian...
![]() |
| pakse enche ahmad tangkap gambar kendid |
![]() |
| how gemuks I am |
![]() |
| dats my man |
![]() |
| menangis nak bawak askar kecik bersama |
Monday, November 11, 2013
aku dan susun atur
as-salam
hi
pekabo
time is gold la..
combine cerita lagi yek
last week aku terpikir
why dun aku bubuh gak gambar sendiri kat blog
setahun sekali pun ok ape
at least bleh tunjuk kat anak-anak gambar mude ibu
dengan harapan anak-anak akan cakap
wow cantiknye ibu dulu...
kahkahkah
ok tu part "aku" yer
part susun atur plak...
last weekend jugak
aku pakse diri untuk susun baju anak-anak
kalo tak pakse tak buat
inspirasi daripada blog-blog susun atur
memang praktikal la..
takde susah-susah nak ambik baju dah
napela tak terpikir dulu..
haihhh...
baru setel 2 laci
ade lagi 1 yang agak horror
sebab bateri ade sikit je
terpakse tangkap 1 gambar je
terpakse tu..
huhu...
cekidaout..
hi
pekabo
time is gold la..
combine cerita lagi yek
last week aku terpikir
why dun aku bubuh gak gambar sendiri kat blog
setahun sekali pun ok ape
at least bleh tunjuk kat anak-anak gambar mude ibu
dengan harapan anak-anak akan cakap
wow cantiknye ibu dulu...
kahkahkah
ok tu part "aku" yer
part susun atur plak...
last weekend jugak
aku pakse diri untuk susun baju anak-anak
kalo tak pakse tak buat
inspirasi daripada blog-blog susun atur
memang praktikal la..
takde susah-susah nak ambik baju dah
napela tak terpikir dulu..
haihhh...
baru setel 2 laci
ade lagi 1 yang agak horror
sebab bateri ade sikit je
terpakse tangkap 1 gambar je
terpakse tu..
huhu...
cekidaout..
![]() |
| nuha at 1 1/2 y.o. |
![]() |
| at 31 y.o. |
![]() |
| ni paling mulus sekali ni..:-P |
![]() |
| ok dokk?? |
Sunday, November 10, 2013
dulu dan sekarang
as-salam
I was very funny when hanan called nuha ---> 'uha tak ie ya"
poor hanan.. at 4 still cannot pronounce correctly
but in English no hal
siap slang lagi
macam mat salleh british tu..
last week I downgraded my astro package
to show my boycott
instead of paying RM2 higher I can save RM20 every month
hahaha..percaye??
I subscribe the cheapest one
no more cartoon and learning
at first I was worried about hanan
how can she live without cartoon
sungguh exaggerate
but everything goes well
now she spends more hours for coloring, playing dough
Alhamdulillah..
Syukur mak die dah insaf
tak bagi anak tengok tv 24/7
1 benefit yang I can't deny hanan improves her English by watching tv
oklah just want to show u how miserable I am after reshuffle
opis lama vs opis baru
sekian..
I was very funny when hanan called nuha ---> 'uha tak ie ya"
poor hanan.. at 4 still cannot pronounce correctly
but in English no hal
siap slang lagi
macam mat salleh british tu..
last week I downgraded my astro package
to show my boycott
instead of paying RM2 higher I can save RM20 every month
hahaha..percaye??
I subscribe the cheapest one
no more cartoon and learning
at first I was worried about hanan
how can she live without cartoon
sungguh exaggerate
but everything goes well
now she spends more hours for coloring, playing dough
Alhamdulillah..
Syukur mak die dah insaf
tak bagi anak tengok tv 24/7
1 benefit yang I can't deny hanan improves her English by watching tv
oklah just want to show u how miserable I am after reshuffle
opis lama vs opis baru
sekian..
Subscribe to:
Posts (Atom)

















