as-salam
i owez said to anak-anak
besar nanti jadi macam ibu
jangan jadi macam ayah
belaja pun tak habis
ade peluang sia-siakan
tak sedar diri tu susah
kakaka..
kesian enche ahmad
asik kena bahan je..
tapi..
enche ahmad ade hati yang murni
tak kisah pun aku tak hidang makan
pandai je bawak diri..
enche ahmad boleh hafal surah dah tua-tua ni
akuu???
hampeh..
eh! ape yang aku nak cakap ni..
aku nak cakap
kitelah idola anak-anak kite
jangan buat contoh tak semenggah depan anak
kalo orang puji anak ko sopan they should see their mother
hakhakhak
nih asal comel je kena tengok mak pak..
aparaaa..
sebenarnya aku nak cerita liku-liku hidup aku dari student sampai sekarang
mane tau leh jadi sumber inspirasi kat adik-adik
hehehe...
kelass..
tapi aku tak jumpe ayat yang sesuai..
nantila...
Friday, October 11, 2013
Thursday, October 10, 2013
hope ade berita gembira
as-salam
bace tak surat khabar harini..?
untuk middle class income InshaAllah ade berita baik dalam pembentangan bajet ni
kesian golongan ni
brim tak dapat bram pun tak dapat
kalo dapat tax insentif tu baguslaaa..
tapi...
aku tak effect sangat pun
memang ade PCB tiap-tiap bulan
tapi dalam RM600 je setahun
pas tu aku dapat fully refund bulan Mac or April tahun depan
ikut kecepatan isi borang tax
duit tu la aku selalu guna wat tampung road tax n insurans kete
kalo takde potongan tu alamatnya habih gitu je la tiap-tiap bulan
tapi bukan itu yang aku nantikan
bonus kot2 bulan...
hehe..
berangan dowh..
bace tak surat khabar harini..?
untuk middle class income InshaAllah ade berita baik dalam pembentangan bajet ni
kesian golongan ni
brim tak dapat bram pun tak dapat
kalo dapat tax insentif tu baguslaaa..
tapi...
aku tak effect sangat pun
memang ade PCB tiap-tiap bulan
tapi dalam RM600 je setahun
pas tu aku dapat fully refund bulan Mac or April tahun depan
ikut kecepatan isi borang tax
duit tu la aku selalu guna wat tampung road tax n insurans kete
kalo takde potongan tu alamatnya habih gitu je la tiap-tiap bulan
tapi bukan itu yang aku nantikan
bonus kot2 bulan...
hehe..
berangan dowh..
Monday, October 7, 2013
hanan is going to school next year!
as-salam
hanan dah 5 tahun next year
dah nak pi sekolah dahh..
eh sape nak pi sekolah ni?
hehehe
kalo mak orang lain dah hantar anak skolah sejak umur 3 tahun
aku..bile dah cukup time baru nak hantar tadika
buat yang wajib-wajib je..huhu...
kalo ikut route aku pi keje
tadika yang paling strategic skali
tadika ni la..vonad..
senang..
satu jalan je..
dekat ngan mak ayah
its mahal akceli (aku kan xbape kaye..)
tapi dari aku menyusahkan diri pagi-pagi
bolehla dipertimbangkan
monthly RM420
annually RM1502 includes yuran jan 2014 dan half yuran dis 2014
so gigihla aku kumpul duit anak sekolah..
harap-harap dapatla bantuan persekolahan hujung tahun ni
amin..
![]() |
| nak buat peace tu..aku cakap tak boleh! |
![]() |
| comel hanan ni..#pujianaksendiriboleh |
Sunday, October 6, 2013
wall art-khat
as-salam
sabtu lepas aku ke halal festival
tak sangke boleh jumpe tulisan khat yang murah
RM10 je satu nama
nasib baik aku tak lukis lagi
hakhakhak
bajet ko artis..
tu pun sebab tak jumpe kaler buncho kat econsave
kalo tak dah lame aku lokeh sendirik
memule aku memang nak sangat tulisan kufi
tapi RM80 untuk 2 pcs including frame
bile aku tanye harga without frame
die tak jawab pulak
akceli aku dah beli frame sesiap kat daiso
RM5 je satu
santik sangat
aku baru boh je khat tu kat dalam frame
gantung belum lagi..
malas la..
nanti dah gantung aku tunjuk ehhh...
sabtu lepas aku ke halal festival
tak sangke boleh jumpe tulisan khat yang murah
RM10 je satu nama
nasib baik aku tak lukis lagi
hakhakhak
bajet ko artis..
tu pun sebab tak jumpe kaler buncho kat econsave
kalo tak dah lame aku lokeh sendirik
memule aku memang nak sangat tulisan kufi
tapi RM80 untuk 2 pcs including frame
bile aku tanye harga without frame
die tak jawab pulak
akceli aku dah beli frame sesiap kat daiso
RM5 je satu
santik sangat
aku baru boh je khat tu kat dalam frame
gantung belum lagi..
malas la..
nanti dah gantung aku tunjuk ehhh...
Friday, October 4, 2013
kembang kempis
as-salam
before ni aku penah cite
P&P mof wajib attend English class
last aku pi kelas English 7 tahun lepas
English for educational purpose
suke madam tu..comel jek
kelas ni 2 kali je boleh tak datang
kalo lebih kena ngadap ksp
dats y aku sanggup pi kelas ni walaupun ade kursus kat bangi
sebab aku dah ponteng 2 kali secara sengaja
untuk kelas ni aku ade 2 trainer
lelaki n pompuan
laki tu okies je
yang pompuan ni agak stress
dia nak full sentence
tak boleh jawab 1 perkataan
nak tak nak aku terpakse speaking
poyo-poyo macam aku fluent sangat
mase isi evaluation form aku mintak trainer tu bagi feedback untuk short writing yang kiteorang buat
tak sangke kelas kali ni die dah mark esei aku
wow kembang kempis hidoong
not badla kan..
tapi jangan terpedaya
less 100 words punye esei je..
eh..feel macam budak skolah dapat bintang banyak-banyak kat homework derang
balik tu terus aku speaking berabuk ngan enche ahmad
hakhakhak
Monday, September 30, 2013
pagi ni enche ahmad berkata
as-salam
pagi tadi tetibe enche ahmad suh aku sambung blaja
nak pi obersea katenye
nak keje boleh bayar hutang
kakaka
aku...
ish ingat senang ke nak buat phd
katenye takyah mengandung dah
study je
bile dah dapat sapot dari orang tersayang
jadi berkobar-kobar pulak
aku kate English aku tak bagus
nak pegi ambik eilts lagi
sampai je kat tempat parking aku teringat sesuatu
aku tak naik pangkat lagi
InshaAllah kalo takde aral mungkin dalam setahun 2 3 tahun ni ade promotion
kalo pi sambung tahun depan tak ke rugi (sempat ke aku nak wat proposal...?)
mesti name aku di pool kan
tidak..tidak...
so cancel la sambung..
teringin, memang teringin nak pi negara orang
tambah2 yang ade barang branded tu
kikiki
material..material..
takpela..
orang pi Dubai yang panas nak mampuih pun boleh brag..
okla..
till then doakan aku cepat-cepat naik pangkat
pagi tadi tetibe enche ahmad suh aku sambung blaja
nak pi obersea katenye
nak keje boleh bayar hutang
kakaka
aku...
ish ingat senang ke nak buat phd
katenye takyah mengandung dah
study je
bile dah dapat sapot dari orang tersayang
jadi berkobar-kobar pulak
aku kate English aku tak bagus
nak pegi ambik eilts lagi
sampai je kat tempat parking aku teringat sesuatu
aku tak naik pangkat lagi
InshaAllah kalo takde aral mungkin dalam setahun 2 3 tahun ni ade promotion
kalo pi sambung tahun depan tak ke rugi (sempat ke aku nak wat proposal...?)
mesti name aku di pool kan
tidak..tidak...
so cancel la sambung..
teringin, memang teringin nak pi negara orang
tambah2 yang ade barang branded tu
kikiki
material..material..
takpela..
orang pi Dubai yang panas nak mampuih pun boleh brag..
okla..
till then doakan aku cepat-cepat naik pangkat
Sunday, September 29, 2013
Multipurpose room number 2
as-salam..
pekabo? Alhamdulillah..anak sume sihat
eh korang tak tanye pun kann..?
hehehe..
kiteorang baru balik dari Bukit Tinggi/Berjaya Hills semalam
tak bercuti ponnn
takde word bercuti dalam kamus hidup ini
sob..sob..
berkhusus sambil bercuti tu adela..
jimat duit..tapi still belum kaye..
hakhakhak..
kaye sesaje..
takdela Colmar ke hape
dok kat institute latihan je
see..jabatan aku pun nak jimat
MOF tu..
we ol le paling kedek skali
nak jadi contoh katenye
mase dok kpkt dulu aku tak pandang pun institute latihan ni
kan dah kena tulah..
tak merase nak pi hotel dah
harap kursus enche ahmad je pasni
panjang mukadimah aku..
ni MP room aku yang kedua
bilik hanan dan ayah
yes..hanan tido ngan ayah
nuha tido ngan ibu
sesak dowh nak tido bersame-same
aku kemas ikut dan je
tak masuk magazine kan..??
hehehe..
ni pun dah crowded..
memang tak cadang nak tambah ape-ape furniture/toys dah (tipu...)
why it called multipurpose?
kat sinila bedroom, playroom, theater room, dine room..
silala percaye..
we all memang makan berjamaah di sini
makan depan tv syok tau..
hehehe..
ni la bilik tv option for us
kalo hanan konker tv luar
ye la..mak hanan kan nak layan akasia..ayah nak layan movie..
memang bergantung harap kat tv ni
bilik ni dah melalui fasa transforming
aku ubah kedudukan katil dan mainan-mainan tu
lebih comfy nak lepak-lepak
mainan yang besar2 tu memang plan nak sedekah kat anak yatim
tapi enche ahmad sayang..
tunggu deme besar dulu katenye
takpun wariskan kat anak intan plak ke..
kate intan, wat sepah umah aku jer..
kakaka..
layan..
lets the picture talks..
![]() |
| kedudukan lama.. |
![]() |
| warden tak marah kan katil tak kemas?? |
![]() |
| alas meja purposely untuk gambar ni..dah kene conteng yukk.. |
![]() |
| putih2 tu kesan cat tertanggal mase aku cabut frame kufi |
![]() |
| frame kufi tu aku letak kat kiri kanan tingkap |
Subscribe to:
Posts (Atom)
















