Sunday, October 6, 2013

wall art-khat

as-salam
sabtu lepas aku ke halal festival
tak sangke boleh jumpe tulisan khat yang murah
RM10 je satu nama
nasib baik aku tak lukis lagi
hakhakhak
bajet ko artis..
tu pun sebab tak jumpe kaler buncho kat econsave
kalo tak dah lame aku lokeh sendirik

memule aku memang nak sangat tulisan kufi
tapi RM80 untuk 2 pcs including frame
bile aku tanye harga without frame
die tak jawab pulak
akceli aku dah beli frame sesiap kat daiso
RM5 je satu
santik sangat

aku baru boh je khat tu kat dalam frame
gantung belum lagi..
malas la..
nanti dah gantung aku tunjuk ehhh...


Friday, October 4, 2013

kembang kempis

as-salam
before ni aku penah cite
P&P mof wajib attend English class
last aku pi kelas English 7 tahun lepas
English for educational purpose
suke madam tu..comel jek
 
kelas ni 2 kali je boleh tak datang
kalo lebih kena ngadap ksp
dats y aku sanggup pi kelas ni walaupun ade kursus kat bangi
sebab aku dah ponteng 2 kali secara sengaja
 
untuk kelas ni aku ade 2 trainer
lelaki n pompuan
laki tu okies je 
yang pompuan ni agak stress
dia nak full sentence
tak boleh jawab 1 perkataan
nak tak nak aku terpakse speaking
poyo-poyo macam aku fluent sangat
 
mase isi evaluation form aku mintak trainer tu bagi feedback untuk short writing yang kiteorang buat
tak sangke kelas kali ni die dah mark esei aku
wow kembang kempis hidoong
not badla kan..
tapi jangan terpedaya
less 100 words punye esei je..
 
eh..feel macam budak skolah dapat bintang banyak-banyak kat homework derang
balik tu terus aku speaking berabuk ngan enche ahmad
hakhakhak
 
 

Monday, September 30, 2013

pagi ni enche ahmad berkata

as-salam
pagi tadi tetibe enche ahmad suh aku sambung blaja
nak pi obersea katenye
nak keje boleh bayar hutang
kakaka
aku...
ish ingat senang ke nak buat phd
katenye takyah mengandung dah
study je
bile dah dapat sapot dari orang tersayang
jadi berkobar-kobar pulak
aku kate English aku tak bagus
nak pegi ambik eilts lagi

sampai je kat tempat parking aku teringat sesuatu
aku tak naik pangkat lagi
InshaAllah kalo takde aral mungkin dalam setahun 2 3 tahun ni ade promotion
kalo pi sambung tahun depan tak ke rugi (sempat ke aku nak wat proposal...?)
mesti name aku di pool kan
tidak..tidak...
so cancel la sambung..
teringin, memang teringin nak pi negara orang
tambah2 yang ade barang branded tu
kikiki
material..material..
takpela..
orang pi Dubai yang panas nak mampuih pun boleh brag..
okla..
till then doakan aku cepat-cepat naik pangkat

Sunday, September 29, 2013

Multipurpose room number 2

as-salam..
pekabo? Alhamdulillah..anak sume sihat
eh korang tak tanye pun kann..?
hehehe..
kiteorang baru balik dari Bukit Tinggi/Berjaya Hills semalam
tak bercuti ponnn
takde word bercuti dalam kamus hidup ini
sob..sob..
berkhusus sambil bercuti tu adela..
jimat duit..tapi still belum kaye..
hakhakhak..
kaye sesaje..
 
takdela Colmar ke hape
dok kat institute latihan je
see..jabatan aku pun nak jimat
MOF tu..
we ol le paling kedek skali
nak jadi contoh katenye
mase dok kpkt dulu aku tak pandang pun institute latihan ni
kan dah kena tulah..
tak merase nak pi hotel dah
harap kursus enche ahmad je pasni
 
panjang mukadimah aku..
ni MP room aku yang kedua
bilik hanan dan ayah
yes..hanan tido ngan ayah
nuha tido ngan ibu
sesak dowh nak tido bersame-same
aku kemas ikut dan je
tak masuk magazine kan..??
hehehe..
 
ni pun dah crowded..
memang tak cadang nak tambah ape-ape furniture/toys dah (tipu...)
why it called multipurpose?
kat sinila bedroom, playroom, theater room, dine room..
silala percaye..
we all memang makan berjamaah di sini
makan depan tv syok tau..
hehehe..
ni la bilik tv option for us
kalo hanan konker tv luar
ye la..mak hanan kan nak layan akasia..ayah nak layan movie..
memang bergantung harap kat tv ni
 
bilik ni dah melalui fasa transforming
aku ubah kedudukan katil dan mainan-mainan tu
lebih comfy nak lepak-lepak
mainan yang besar2 tu memang plan nak sedekah kat anak yatim
tapi enche ahmad sayang..
tunggu deme besar dulu katenye
takpun wariskan kat anak intan plak ke..
kate intan, wat sepah umah aku jer..
kakaka..
layan..
lets the picture talks..
kedudukan lama..

warden tak marah kan katil tak kemas??
 
alas meja purposely untuk gambar ni..dah kene conteng yukk..



putih2 tu kesan cat tertanggal mase aku cabut frame kufi

frame kufi tu aku letak kat kiri kanan tingkap




Monday, September 23, 2013

Multipurpose room number 1

as-salam
pekabo...harap sihat semuanya..
Alhamdulillah...
hari nak share 1 of our multipurpose room
rumah kecik..
so 1 bilik tu haruslah banyak fungsinya
kat situla iron room, dressing room, reading room, pray room, store room
huhuhu..
dats y la it quite serabut
tak tau nak kemaih macam mane dah..
actually ade plan nak hang Allah Muhammad kat feature wall tu
nak beli takdok duit
tunggu nak pi beli water kaler sat nanti
konon nak conteng-conteng sendiri je..
harap menjadilaa..
k la nanti aku share another MP room
ade banglo nanti leh la ade satu bilik satu fungsi
huh??
 

coat stand utk hang baju nak pakai balik n beg anak n diapers

my abandoned project rel langsir, blind..serabot dowh atas rak tu..

nak bagi diam aku turunkan sume bg nuha main

Friday, September 20, 2013

rumah la sangat

as-salam
harini aku saje je nak tengok market value umah aku sekarang
aku beli dalam tahun 2010 RM125k 863sqf
sekarang paling murah RM165k
sebab pas apartment ni dicat management cakap value naik 10%
naik ke...?
naiklah jugak
3 years naik RM40k
tapi tak sepantas kenaikan harga tanah di Sepang
dalam 5 bulan naik RM15k
kakaka..
aku cakap kat enche ahmad..
kalo 8 tahun lagi sure jadi juta kan...??
dalam hati boleh verangan jadi jutawan..
haipp..
we all takmo jual pun apartment ni
buat sewala..
dokla sini lapan tahun lagi..
nak tambah anak pun sorang je boleh
umah tak muat..
bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian..
okla...harga property makin meningkat..
buatla tindakan yang sewajarnya..
memang betul illustrasi kat newspaper tu
gaji 6k kat bando ni memang cukup-cukup je
we ol pun berdikit sangat
rumah kecik, kereta kecik
jadilaa..
bersyukur..
Alhamdulillah..

Thursday, September 19, 2013

betul betul betul

as-salam
aku pun tak tahu same ade we ol ni lupe nak ajar anak ke hape..
perkataan pertama nuha adalah betul betul betul
bukan mama, bukan papa..
kalo ibu dan ayah lagilah susah nak sebut
tu laa we ol..underestimate lagi cik nuha..
susah tu nak sebut betul betul betul

lately ni betul betul betul tu sangat lah jelas..
kenal benar ngan upin ipin tu
nampak je mesti excited sambil sebut betul betul betul
mesti cikgu nuha bagi ngadap upin-ipin hari-hari ni
sebab tv kat umah kakak hanan yang conquer
hanan quite anti upin ipin dan boboiboy
aku pun peliks
jemu kott...dari kecik tengok tu je

so far..perkataan ibu tak penah sebut lagi
ayah tu jarang-jarang
our mistake le ni..
we ol slalu rase nuha ni kecik lagi
asik ajar ikut buku je..
lupe nak ajar panggil mak ayah..
so..learn la from our mistake
k la byee