Wednesday, November 28, 2012

renovation in progress

as-salam..
sebab nak jimat RM300-450..saye pakse enche suami yang remove kc lame..:-)
sekarang dah tak boleh masak..susah hati bile cik nuha kena makan bubur taska..
tapi saye dah warning cikgu awal-awal..jangan letak ikan bilis atau ayam..
kasi bubur kosong ngan karot je..vege sungguh cik nuha..camne nak gemuk ni..?
tengah pikir nak beli slow cooker or rice cooker yang leh masak bubur tu..tapi takde duittt..camne???
ahaks!!
takleh jadi ni..nak kena masak jugak minggu ni..enche ahmad suggest beli portable stove tu..emmmm..boleh difikirkan..nak yang gas die pon portable..leh bawak g picnic..n..boleh jugak gune bile gas tibe-tibe habis...

 gigih tau carik gambo ni..supaye tak nampak wording je..

eh..nampak cam takleh masak beriya ni...yup..memang pun..masak bubur nuha jer..we all decide nak masak grill-grill je pasni..xmo yang oily-oily dah..hamboiii..kelassss..


Thursday, November 22, 2012

paruh kecil saya

As-salam
bile dah tahu kisah burung kecil semakin berkobar-kobar perasaan memboikot saya
have to check back all d groceries:
chipsmore-danone-substitute (ibu kena lebih rajin baking sendiri)
dugro-danone juga..cik hanan luvs it..soo?
koko crunch-tak payah beli pun takpe..sebab nak toys je..bribe cik hanan supaya tak melalak
milo 3 in 1-tak beli dah pasni, tapi tak kaye nestle sebab consume 1 pek per year..wahhh...instant pun manyak malas kaa??
eh!..tak banyak pun..
tanda disedari we all dah lame boikot..sebab tak sedap!!
dan untuk kesihatan juga..jom berubah..




Thursday, November 15, 2012

nuha alah susu itu

as-salam
sempat lagi tu..
bile nuha dah cukup 6 bulan aku decide nak campur FM
sebab dah set dalam kepale otak tu kan...?
so i started wit:
and she refused..tapi saki baki susu yang terkena mulut nuha telah menyebabkan naik tanda merah..kesian nuha...
masalahnye aku kurang berdisplin in pumping..
bile memikirkan susu soya agak mahal aku MESTI gigih!!!
yeahhh!!
peringatan: dia alah pada mashed potatoes kfc juga, say NO to cow's milk.
jangan campur cheese dalam bubur nuha..



Tuesday, November 6, 2012

tak jadi beli

as-salam.. rase pening je..adakah sebab aku makan 4 ketul kuih je pagi tadi..mak aiii..kalo sebijik tu boleh jugak dipertimbangkan last week aku dah berkobar-kobar nak beli katil hanan..tunggu gaji je..tapi lain plak yang jadi..pantang nampak warehouse sales.. ok..habis bajet katil hanan..mintak bonus ayah je la eh? akceli aku beli sink, pipe untuk kc baru.. dan...barang2 lain yang dirasakan perlu... tibe-tibe katil hanan yang jadi priority tu telah didowngrade.. cian anak ibu..hanan kan suke tido bawah ketiak ayah..sesuailer katil single tu.hekhek.. sabaq na..bulan depan je bonus..

Wednesday, October 31, 2012

eh! katil hanan

as-salam.. tibe-tibe ade mase nak update blog kan...?? macamtulaaa... time anak sakit time tu la bos nak macam-macam bende time bertenang, tak pulak..ish..ish..ish.. lately ni aku mengidam sangat nak beli katil untuk hanan..tak koser dah tengok ayah n anak dok nyempit2 tido atas katil single tu..takpun cik hanan nyempit2 kat aku n nuha di katil queen..aku bab-bab tido ni harusss selesa..ehek..terbatuk!..tak bleh panas..tak bleh sempit, takleh keras2..hadoi..ngade sungguh... so aku pun memulakan pencarian..tipu!! aku tengok kat ikea je..mintak-mintak dapat gaji ni leh beli dahhh..Amin.. malas nak letak gambar..

Sunday, October 28, 2012

3 minggu berlalu

as-salam macam tak pecayer.. 3 minggu tak update blog rekod! sebenarnye saye rindu tapi masa terlalu cemburu keje banyak macam manapun, saya bertahan.. demi kitchen cabinet.. :-) Alhamdulillah.. nuha is a good eater telan je ape yang ibu suapkan.. bagus.. cikgu taska sayang sangat kat nuha belikan stokin apple..best! ade bias di situ hanan ok-ok jer.. keluar rumah nak pakai tudung Alhamdulillah.. tanpa paksaan dier ade ekzema tak boleh panas dats y us tak penah suruh mungkin Allah yang buka pintu hatinya ibu: INSAF.. takde gambar sayang nak guna sematfon ;-P both pc n laptop penuh virus.. ade lagi sebulan untuk saya menanggung kerja well..dah terer.. boleh naik 48 ni.. hehe..cume meroyan kadang-kadang datang ape-ape pun..saya pasrah..

Monday, October 1, 2012

solid food untuk nuha

arrg..tensen..baru nak start taip..dah kena kacau..lupe dah nak tulis ape.. at 5 bulan 11 week i started solid food for nuha..sebab mak aku asik bebel jek..ikutjela..tapi pengasuh lama pun suggest gitu gak..(???) cik nuha takmo nasik yer..nak makan memahal je..(turun pak dier le nii) aku teringin sangat nak bagi puree bagai..tapi dry blender da rosak..susah nak blend..baru nak pi beli..huhu..aku bagi biskut bb je walaupun kat situ tulis 6+..suke cik nuha makan..habis 2 ketul semalam..harini aku tambah lagi seketul...akceli nak bagi rahang die biase mengunyah..alih2 die makan pulak dah.. suke tengok cik nuha ngepak2 tangan die bile tengok aku minum air..she loves minum air masak..(time mandi pun suke hisap air mandi tu..)..ni susah nak control.. at first aku firmly takmo kasi solid food until 6+..memandangkan cik nuha takmo minum da susu ibu (kurang minum akceli)..bagi 15oz selalu tak habis..i think i shud intro solid food daa...bagi rase2 dulu..mak kan lagi tahu..(marah orang solid food bace ni) macam2 pendapat orang pasal solid food ni kan...dependla pada diri masing-masing...anak ko pandaila ko jage..anak ko melalak2 tak cukup makan pun bukan derang yang nak jage kan..?? well..banyak nak kena study ni..pasal storage, resipi bagai..till then, bye