as-salam
cite taska aku tak abeh lagi..walaupun dah enroll nuha about 2 weeks...tapi hati masih gundah..nak teruskan atau tidak..
minggu pertama nampak die tak gembira...(pandai je mak nuha ni)
semalam dah boleh tersenyum gembira...legaaa...
akceli susah nak cari taska yang bagus..n...follow my standard..huhu..
first thing first yang aku tengok adalah tempat tidur..senang kan...masuk je dah nampak..
paling tak suke tengok toto nipis+hitam2 sket, carpet comot..sian kat budak..pasti tak selesa (hanan ko biar pulak...hati cakap: tu pak hanan yang nak..hanan dah besar, can survive...lagipun dalam kawasan hospital, ape2 sonang je..)
taska nuha sekarang aku rase yang terbaik antara sample taska yang ade kosong untuk baby..(susah oo nak cari taska area balakong, seri kembangan (mines side), putrajaya dan bandar baru bangi) taska nuha bukan taska elite tapi tak bape affordable untuk mak nuha...
nuha le umah paling jauh sekali kat situ...
the cons:
the fees: 360 (monthly)+100+280=740
fuel:18km (a day)=100
tol:20 days=80
a month=540 T_T
time: bulan pose agak jem, bulan tak pose risau balik lambat sebab meeting...OT RM10 sejam
the pros:
taska rakan bayi..:-) susu ibu digalakkan
tak payah masak bubur kalo nuha dah makan nanti (sonang keje mak nuha..tak yah bangun awal2 pagi) kalo ikut menu nampak berkhasiat sangat
toiletteries disediakan
ajar flashcard..hope so...tak baik tipuu..
tak ramai sangat yang dijaga..11 babies 2 penjaga 1 penyelia..all under 2 y.o. so tak bising dengar budak main..
guna tilam dan toto..aku perasan cadar yang ditukar (tu pun ko tengok)
dah lerr...puji lebih2 karang korang menyampah pulak...
last week aku cari jugak taska lain yang berdekatan...yang satu ni agak berkenan (belakang minlon) sebab cikgu die nampak baik sangat..pengusaha takleh decide..kalo ade orang baru nak keje, baru nuha leh masuk..hope so...tapi sian kat cik nuha...asik tukar pengasuh je..terencat emosi dierr..
ok, masih tak boleh decide..kalo taska anak korang lagi bagus dan murah, drop ur komen yerr..
P/S: beranak is one story..cari taska is another story..rase tak mampu nak beranak dah..
till then, bye