akceli aku nak cite ni..sebab malu-malu nak tunjuk kat korang..cover sket yek..breast pump aku dah selamat sampai..tak sempat lagi nak bace manual die..plan nak pergi berguru je..hip hip hooray...tak sabar nak mengepam ni..
i bought these + feeding bottle for GBP266 (x5). how lucky deme yang dok UK tu...dapat beli dengan harga yang murah compared kite yang kat mesia ni..ade satu care je nak pi dok UK tu..sambungla study lagi..yang aku rase takkan mampu nak buat dah..malas arrr...k la...keje dah sampai..tak bleh ai nak relax sket..
Sunday, December 18, 2011
teruja
as-salam..pagi-pagi ni baucar takde lagi..yang pending last week dah setel hari sabtu lepas..(rajin tak aku OT??) harini paydayla...+bonus..huhu...alahai cik hanan...as normal little girl..suke posing manja-manja..aduhh...time pakai dress sure nak pusing-pusing macam princess..ape ke heinye??
Tuesday, December 13, 2011
pintu kaca tandas
or glass toilet door..akceli pernah tengok kat 1 blog. tak ingat name..very praktical..sesuai la nak ganti pintu kayu aku yang dah reput tu..sampai hanan pun leh main intai2 ikot celah lubang (ngintai ayah)..plan nak wat sekali ngan tingkap dapur. potential supplier: kedai kat pekan cina seri kembangan. date to install: 28/29/30 Dis 2011 (ahmad shah cuti)
still tak cecah 4k
as-salam...forgive me..dis entry is about money..hohoho...akceli i am calculating family budget for next year also berangan gaji baru SBPA..if not mistaken dapatlah 403.79 lebih dari gaji sekarang...huhu..sangat suker..no planning for dat increment..saving je la untuk anak-anak..n diri sendiri..maklumlah kalo tercapai hasrat nak wat kitchen cabinet saving dah kosong balik..
so tengah hunting for kontraktor..plan nak wat yang konkrit nye..tak suke tengok kayu yang mereput kat bawah sink aku tu..for the cabinet carik yang paling murah..aku kan tak masuk dapur sangat...sure bertahan lame dapor aku ni..huhu
so far bajet anak kedua pun dah siap..termasuk planning untuk saving sekali (pantas!!)..cume tang saving tu bulan ni tak tercapai targetku..nyesal tak put aside awal-awal..
remind my self untuk ukur panjang dapur petang ni..
so tengah hunting for kontraktor..plan nak wat yang konkrit nye..tak suke tengok kayu yang mereput kat bawah sink aku tu..for the cabinet carik yang paling murah..aku kan tak masuk dapur sangat...sure bertahan lame dapor aku ni..huhu
so far bajet anak kedua pun dah siap..termasuk planning untuk saving sekali (pantas!!)..cume tang saving tu bulan ni tak tercapai targetku..nyesal tak put aside awal-awal..
remind my self untuk ukur panjang dapur petang ni..
magnum
balik dari bertandang rumah my sister.
D: jom beli magnum, ai teringin le..
S: kedai dah tutuplah..
D: ape pulak tutup? 7e kan aderr..
pas pikir dua kali,
D: siotla laki aku ni..ke situ pulak..
dah sampai 7e.
amik magnum 2..untuk cik hanan?
padle pop sudah...cik hanan bukan tau rase pun..
habis dahh..
D: jom beli magnum, ai teringin le..
S: kedai dah tutuplah..
D: ape pulak tutup? 7e kan aderr..
pas pikir dua kali,
D: siotla laki aku ni..ke situ pulak..
dah sampai 7e.
amik magnum 2..untuk cik hanan?
padle pop sudah...cik hanan bukan tau rase pun..
habis dahh..
Monday, December 12, 2011
nak makan jugak
penangan balik kampung 2 hari my weight dah naik 2 kilo in 2 weeks..sekilo seminggu...mak aiii...best betul...takde can nak kurus time confinement ni..lame aku diri atas penimbang tu..kot-kot nombor tu berkurang..hiks...berat sekarang 69.8kg..lagi 200g nak 70kilo ni..huhuhu...nak same ngan berat mak...ngate lagi kat mak awe...k lah banyak keje pending..next check up 10/1/12 mgtt dan scan tengok placenta kat bawah lagi tak..k taaa...
Thursday, December 8, 2011
terkini
as-salam..kawan-kawan dah lunch..?? aku makan mee kari, cucur udang dan kuih vadei..terase amat sedap..pandai chef masak..
baru lepas blog walking..mungkin bz + malas before ni..sebab tu tak buat..
it is my luck/ unluck sebab banyak keje time mengandung..dulu pun macam ni jugak..mengandung je banyak keje, time kosong idak pulak..terase amat payah nak jalan sane-sini...rase sengal yang amat di bawah perut..sebab uri kat bawahkah? atau sebab selalu kena dukung cik hanan?
pas magrib ni nak balik kampung...sukerrr...tengah fikirkan nak cuti Isnin ke idak..selangor cuti..so enche suami pun cuti..
klah nak wat keje..pagi ni tak sempat tengok baucar lagi..pulun OBB..(bilela nak selesai..???)
baru lepas blog walking..mungkin bz + malas before ni..sebab tu tak buat..
it is my luck/ unluck sebab banyak keje time mengandung..dulu pun macam ni jugak..mengandung je banyak keje, time kosong idak pulak..terase amat payah nak jalan sane-sini...rase sengal yang amat di bawah perut..sebab uri kat bawahkah? atau sebab selalu kena dukung cik hanan?
pas magrib ni nak balik kampung...sukerrr...tengah fikirkan nak cuti Isnin ke idak..selangor cuti..so enche suami pun cuti..
klah nak wat keje..pagi ni tak sempat tengok baucar lagi..pulun OBB..(bilela nak selesai..???)
Tuesday, December 6, 2011
rase bersalah
semalam aku bercuti...berjalan-jalan dari petrosains to muzium negara..dah tempat exhibition cam gitu kenalah berjalan..lainle kalo tengok wayang..ye tak??? so cik hanan telah mengamuk sakan bile aku tak belikan air dari vendor machine. aku akui before ni cik hanan nak sume dapat...sometimes je aku wak dek..bile ibu hanan dah naik hantu aku cubit-cubit n tarik telinga cik hanan...until today terase bersalah dalam diri..aku tak pernah pukul hanan cam gitu..kalo ade pun setakat pukul-pukul manje kat kaki...akceli aku confuse cara nak didik anak yang sebenar...harus ke gunakan kekerasan?? hanan lom lagi 3 tahun...tapi kate orang tua2..mendidik anak biarlah dari rebung nya...but i believe kekerasan bukan caranya... aku penah tengok mak kawan aku yang sangat lemah lembut...cakap pun macam berbisik-bisik...elok je kawan aku tu dengar cakap mak die..
oklah i stick to my opinion...selagi cik hanan tak umo 4 tahun, tak boleh pukul cam gitu lagi untuk puaskan hati orang di sekeliling...biarle deme berbulu melihat perlakuan cik hanan..saya tak mau anak saya takut di hadapan saye sahaja..dah 4 tahun nanti saye akan fikirkan cara yang lebih berkesan..
oklah i stick to my opinion...selagi cik hanan tak umo 4 tahun, tak boleh pukul cam gitu lagi untuk puaskan hati orang di sekeliling...biarle deme berbulu melihat perlakuan cik hanan..saya tak mau anak saya takut di hadapan saye sahaja..dah 4 tahun nanti saye akan fikirkan cara yang lebih berkesan..
Subscribe to:
Posts (Atom)