Thursday, July 21, 2011
kuik apdet (quick update)
as-salam..sori korang..i am super duper bizi today..nak kemas-kemas barang untuk pindah opis ke Putrajaya 3 ogos nanti..lenguh tangan n montot koyak-koyak kertas..keje pun berlambak tak siap lagi..taktau mane satu nak wat dulu..ok taa..
Wednesday, July 20, 2011
jualan murah!!
Tuesday, July 19, 2011
salah aku ke?
guys..semalam kan aku dok risau-risau pasal laki aku dok kaunter..hari ni terjawab sudah..memang die kena jaga kaunter..kecemasan lak tu..speechless aku..die lak half hearted nak terima..aku try pujuk die..dok kaunter tak lame..then leh masuk office macam biase..but..for him..setahun dua tu lame...yelahh...die yang nak keje..bukan aku...so aku dah tak keruan sekarang ni..semuanya berantakan..perghh..ayat aku..dia mati-mati nak salahkan aku jugak sebab suh die join gomen..kalo aku PM, enche ahmah shah tak perlu nak jage kaunter tu..leh gi soping-soping macam kak mah..huahuahua..saya juga mau Jacobs n co..dah petang..mendung enche ahmad shah pun berlalu..tibe-tibe die jadi redha je..siap gelak-gelak ngan aku...haishhh..tak paham sungguh..adakah beliau ternampak bidadari di wad kecemasan itu? ataupun hantu kak limah? adios
saye bukan queen control
tapi Lady Di di hatimu..ahaks...terbatuk
saye bukan queen control
tapi Lady Di di hatimu..ahaks...terbatukMonday, July 18, 2011
his second day
aduhhh..kalo korang jadi laki aku pun mesti korang rimas kan?? jap-jap nak tepon..jap-jap nak sms..macam laki aku tu tak tau nak jage diri..hahaha..nak buat camnekan..aku kan bini yang super concern (bukan queen control eh..??) hihihi..lawak-lawak..
ye lahhh...somi ai kan baru mule keje kat tempat baru..so....memang excited sangat nak tau ape yang die buat..tambah pulak both of us satu skim..so i know lah what he should do/dont..melebih pulak bini die ni...its good what..enche ahmad shah nampak macam pro sebab aku dah cite habis-habis kat die ape nak buat once he join gomen..perghhh..giles punye ayat..
akceli aku tak tahan sangat nak gelak bile die kena print baucar..hope enche ahmad shah lebih memahami keje saye selepas ni..ingat aku dok tulis blog je ke.. (memang pun...) hihihi
enche ahmad shah cakap ade sorang awek cun kat pentadbiran..tak sabar die nak offer diri beli lunch untuk budak tu...gatai ehh..tu tak masuk lagi misi n doktor cun hebat meletop menarik...papelah enche ahmad shah oiii...berani wat ek..kang aku ngorat Dato' kang (mampukah)..macam gitulah we all..suke sakat-sakat same sendiri..masing-masing perasan cun hebat hensem gagah perkasa..sungguh terbuka bab-bab gini..i know him..he knows me..but kalo bukak cite lame sume nak tunjuk muncung sendiri..oklah enche suami...selamat bertugas ditempat baru..kalo tak tau ape-ape dan segan nak tanya opismate leh tanya binimu di rumah..
ye lahhh...somi ai kan baru mule keje kat tempat baru..so....memang excited sangat nak tau ape yang die buat..tambah pulak both of us satu skim..so i know lah what he should do/dont..melebih pulak bini die ni...its good what..enche ahmad shah nampak macam pro sebab aku dah cite habis-habis kat die ape nak buat once he join gomen..perghhh..giles punye ayat..
akceli aku tak tahan sangat nak gelak bile die kena print baucar..hope enche ahmad shah lebih memahami keje saye selepas ni..ingat aku dok tulis blog je ke.. (memang pun...) hihihi
enche ahmad shah cakap ade sorang awek cun kat pentadbiran..tak sabar die nak offer diri beli lunch untuk budak tu...gatai ehh..tu tak masuk lagi misi n doktor cun hebat meletop menarik...papelah enche ahmad shah oiii...berani wat ek..kang aku ngorat Dato' kang (mampukah)..macam gitulah we all..suke sakat-sakat same sendiri..masing-masing perasan cun hebat hensem gagah perkasa..sungguh terbuka bab-bab gini..i know him..he knows me..but kalo bukak cite lame sume nak tunjuk muncung sendiri..oklah enche suami...selamat bertugas ditempat baru..kalo tak tau ape-ape dan segan nak tanya opismate leh tanya binimu di rumah..
kelegaan tahap kedua
assalamualaikum..good morning...how are u? i am fine..tenkiyu
akceli pagi ni mau cite hepi story yerterday..tapi sudah tersentap kehepilan tu (suke-suke buat word sendiri) at first cite yang tak bape nak hepi dulu eh..saje je depa ni nak tambah keje aku yang tak banyak tu..hehehe..bil tepon tahun 2009 baru la ni nak hantar..aduss..pesal tak hantar 10 tahun lagi?? susah meh mau pigi jumpa bendahara dulu mintak kasi lulus..
okies..back to the story..pagi semalam my hubby start lapor diri kat JKN Selangor..i thought dah takde penempatan dah..sekali he sms me.."dapat hulu selangor, takmau pegilah"..tersentap jiwa raga aku..HULU SELANGOR??? WTH la.....(Nauzubillah is the best)
terus gugel mane letaknye Hulu Selangor..lebih dari Rasa nun..+-80km from our house..gile haperr?? jenuh aku dok memikir sewa rumah, makan minum, chance aku nak transfer kat Hulu tu..aku terus capai tepon "hello, hello...fightla..kate penempatan based on alamat rumah.." he said tunggu jap..nanti kol balik..panjang lagi cite ni...pung pang pung pang..
dipendekkan cerita my hubby dapat hospital serdang...rezeki tu...syukran Ya Allah..rezeki ade anak bini..kalo single dah lame dah kat Hulu Selangor tu..mau jadi PJJ maa..simpang ek..fuhh...lega sudah..10 minit dah sampai tempat keje..tu baru kelegaan tahap pertama..
masih ade kerisauan enche ahmad shah ditempatkan di kaunter hasil (yang kutip charge wad dsb tu) kaunter ni ade shift kalo kat kecemasan lagi naya..keje weekend..aduhh..keluar mulut rimau, masuk mulut buaya..nak tau aku dapat kelegaan tahap kedua ke tak..nantikan...eceh
akceli pagi ni mau cite hepi story yerterday..tapi sudah tersentap kehepilan tu (suke-suke buat word sendiri) at first cite yang tak bape nak hepi dulu eh..saje je depa ni nak tambah keje aku yang tak banyak tu..hehehe..bil tepon tahun 2009 baru la ni nak hantar..aduss..pesal tak hantar 10 tahun lagi?? susah meh mau pigi jumpa bendahara dulu mintak kasi lulus..
okies..back to the story..pagi semalam my hubby start lapor diri kat JKN Selangor..i thought dah takde penempatan dah..sekali he sms me.."dapat hulu selangor, takmau pegilah"..tersentap jiwa raga aku..HULU SELANGOR??? WTH la.....(Nauzubillah is the best)
terus gugel mane letaknye Hulu Selangor..lebih dari Rasa nun..+-80km from our house..gile haperr?? jenuh aku dok memikir sewa rumah, makan minum, chance aku nak transfer kat Hulu tu..aku terus capai tepon "hello, hello...fightla..kate penempatan based on alamat rumah.." he said tunggu jap..nanti kol balik..panjang lagi cite ni...pung pang pung pang..
dipendekkan cerita my hubby dapat hospital serdang...rezeki tu...syukran Ya Allah..rezeki ade anak bini..kalo single dah lame dah kat Hulu Selangor tu..mau jadi PJJ maa..simpang ek..fuhh...lega sudah..10 minit dah sampai tempat keje..tu baru kelegaan tahap pertama..
masih ade kerisauan enche ahmad shah ditempatkan di kaunter hasil (yang kutip charge wad dsb tu) kaunter ni ade shift kalo kat kecemasan lagi naya..keje weekend..aduhh..keluar mulut rimau, masuk mulut buaya..nak tau aku dapat kelegaan tahap kedua ke tak..nantikan...eceh
Sunday, July 17, 2011
hanan kena chickenpox
assalamualaikum..i was early today..sampai opis kul 7 tapi takut nak naik...alahhh...sape suh dengar cite hantu..kan dah takut...aku bangun kul 4.20 pagi, nak pegi toilet akceli..tapi badan hanan panas sangat..terus bagi die makan ubat..tak boleh nak sambung tido dah takut terlajak..last week hanan dah demam..dis week demam lagi..kena chicken pox pulak..jenuh mak hanan..she refused to eat atau pun minum susu..nak titik je...stress betulla aku.....i fell so sleepy (macam nak take a nap jap gi)
FYI..ni doktor bagitau aku..chickenpox ataupun demam pelentung adalah disebabkan oleh virus..doktor bagi antiviral kat hanan supaya blister/ gelembung kecil tu tak merebak..so far..tak banyak blister yang keluar kat kulit hanan but demam tu sentiasa ada..kalo orang tua-tua cakap kena bagi minum air kelapa..tapi hanan nak minum sesudu pun takmo...haishhh...susah betulla..terus mak hanan yang minum..lagi satu mak aku cakap jangan menggoreng dalam rumah dan jangan bagi makan bende yang gatal...(aduss letih aku)
aku memang stress sangat sekarang ni...habis nipple luka sebab 24hours nak gayut..plus asik jage awal pagi bagi anak makan ubat plus anak takmo makan...takmo makan ubat...dah makan ubat, muntah pulak...alahai..hopefully bile hantar kat pengasuh pagi ni hanan minum jugak susu/ makan..dah takde choice kan..kalo dok ngan aku asik nak merengek je..
aku kena chicken pox when i was in standard 2 or three..aku lah yang paling banyak blister tu di kalangan adik beradik..sampai sekarang parut blister tu still ade..tapi tu yang aku scratch..gatai lagi pi garu-garu..at that time aku tak pakai baju langsung..pas mandi je aku suh mak lumur ngan bedak sejuk..
Thursday, July 14, 2011
sesi berpeluh
As-salam..how are u? i am good..thank you..cammane nak mule tulis ni..hehehe..last nite aku dah mulakan sesi berpeluh..rase ringan je badan..(mulala tu berangan..) berangan sampai tahap feeling kurus bila pakai jubah harini..huahuahua...senyum sinis enche amek ahmad shah tengok aku prektis gerak kaki..haruslah ade sesi lantun-lantun bola sambil menyambut dengan penuh gaya..berebut-rebut cik hanan nak sambut bola bersama..(ibu pinjam bola hanan yerrr) sibuks nyer budak kecik ni..
tak tau le nape aku ngidam sangat nak main netball..akceli sports lain pun same..rindu nak bersukan agaknya..bile dah jadi mak, nak kuar main pun terhad..tak macam bapak, leh je kuar main hari-hari..cuma aku je yang gari..hehehe..
Subscribe to:
Posts (Atom)


