sape malas cam aku sile menguap...arrghh..malas sungguh..
malas nak buat kerja, malas nak pegi keje, malas nak bangun pagi, malas nak masak, masak nak bancuh susu anak, malas nak basuh berak anak, malas nak iron baju...segala-galanya malas..
tapi terpaling malas adalah malas nak buat kerja
nak je aku habiskan cuti yang tinggal 18 hari tu
setat next week staf aku akan bercuti selame 3 minggu
tak pasal-pasal aku akan wat keje die for free..
malas nak difikirkan..........
malas...
malas..
malas.
mood keje melemah sakan..
Monday, May 9, 2011
Sunday, May 8, 2011
sape nak bagi aku duit
dalam pale otak aku ni asik memikio nak makeover rumah..
mesti korang nangis tengok rumah aku sekarang
cam rumah bujang or rumah orang mule-mule kawin tu
walaupun dah dekat tiga tahun berkahwin
pemikiran aku ni cam orang kaye tahap gaban
sume nak ade dalam sekelip mata
ye lah...dari tido bertilam empuk ke tilam paling nipis
dari syok-syok dok atas sopa beralih ke atas lantai..
sabar yekk...
sikit-sikit kumpul duit
ade tak orang nak kasi aku duit untuk merealisasikan impian aku ni
tak pun aku hanya perlu bersabar sedikit lagi..
buat muke tak malu ngan PT tu
hari-hari polow up pasal tarap pencen
ok...next two months aku akan pastikan aku ade tilam dan dining set
oh yeahhhh...semangat-semangat
mesti korang nangis tengok rumah aku sekarang
cam rumah bujang or rumah orang mule-mule kawin tu
walaupun dah dekat tiga tahun berkahwin
pemikiran aku ni cam orang kaye tahap gaban
sume nak ade dalam sekelip mata
ye lah...dari tido bertilam empuk ke tilam paling nipis
dari syok-syok dok atas sopa beralih ke atas lantai..
sabar yekk...
sikit-sikit kumpul duit
ade tak orang nak kasi aku duit untuk merealisasikan impian aku ni
tak pun aku hanya perlu bersabar sedikit lagi..
buat muke tak malu ngan PT tu
hari-hari polow up pasal tarap pencen
ok...next two months aku akan pastikan aku ade tilam dan dining set
oh yeahhhh...semangat-semangat
lama menyepi diri
assalamualaikum
lama dah yek aku tak mempoyokan diri kat sini
amek cuti panjang pulang ke kampung (4 hari termasuk weekend..panjangkah??)
sangat syiokkk..
makan ketam sepuas hati (balik kampung wajib cari menatang ni)
2 kilo setengah sekali hadap je
pergi berkelah kat tepi pantai dan bersoping di kedai yang super murah
pagi tadi rase cam tak nak bangun
tapi gagahkan juge..
masih banyak kotak yang belum dikemaskan
sile motivate diri untuk mengemas rumah, lipat kain yang menggunung
dan pasang langsir baru yang terkena peluntur..T_T
positifkan diri sebab ia adalah corak yang jarang dijumpai
lama dah yek aku tak mempoyokan diri kat sini
amek cuti panjang pulang ke kampung (4 hari termasuk weekend..panjangkah??)
sangat syiokkk..
makan ketam sepuas hati (balik kampung wajib cari menatang ni)
2 kilo setengah sekali hadap je
pergi berkelah kat tepi pantai dan bersoping di kedai yang super murah
pagi tadi rase cam tak nak bangun
tapi gagahkan juge..
masih banyak kotak yang belum dikemaskan
sile motivate diri untuk mengemas rumah, lipat kain yang menggunung
dan pasang langsir baru yang terkena peluntur..T_T
positifkan diri sebab ia adalah corak yang jarang dijumpai
Tuesday, May 3, 2011
jom main colour-kaler


korang nak save duit dari beli beli colouring book? just visit http://www.colouring.com/
banyak gambar-gambar yang boleh print kat situ. it is free.
saje nak ajak cik hanan main kaler-kaler. asik tengok tv je..die pun bosan..
dining set
kelmarin punye cite ni..sambil beli small-small item kat kedai perabot taman sungai besi indah tu (gi kedai kecik je) aku usyar-usyar jugak dining set..kot-kot nak beli dan terbeli..(kene kumpul 2 kali gaji ni)
price nye tak mahal mana RM599 je..beige kaler..Ya Allah suke sangat
alih-alih dah takde kaler yang aku suke tu..
nanti survey kat kedai lain pulak (survey je laaa, beliinye idok)
lebih kurang cam dalam gambar ni but design die more simple dan takde chair pad tu..(agak-agak leh kematu tak montot kalo takde bende tu)
ok tu je..habis berangan dah..
nice tak??
banyak sangat cerita
harini banyak sangat yang aku nak citer..sampai tak tau nak citer mane dulu.
1. esok pagi-pagi nak balik kampung (pagi tahap mane ikut ke tak mengantukan encik ahmad shah-macam die je yang drebar)
jadi sangat-sangat excited..malam ni leh pek barang
2. aku punye lemari akan sampai jap lagi..so perlu menghilangkan diri sebentar..rule apartment hantar barang waktu bekerja sahaje (nyusahkan orang betul)
3. penyidai kain pun dah ade..yang bentuk heksagon leh pusing-pusing tu..tak payah dah nak sidai atas batang mop..tapi besar pulak dah macam tak cukup ruang balkoni
4. nak masak puding pelangi...dah lame tertangguh..akan diusahakan mase gather ngan bff nanti
ok..tu je kot..idokler banyak citernye..byeee..
1. esok pagi-pagi nak balik kampung (pagi tahap mane ikut ke tak mengantukan encik ahmad shah-macam die je yang drebar)
jadi sangat-sangat excited..malam ni leh pek barang
2. aku punye lemari akan sampai jap lagi..so perlu menghilangkan diri sebentar..rule apartment hantar barang waktu bekerja sahaje (nyusahkan orang betul)
3. penyidai kain pun dah ade..yang bentuk heksagon leh pusing-pusing tu..tak payah dah nak sidai atas batang mop..tapi besar pulak dah macam tak cukup ruang balkoni
4. nak masak puding pelangi...dah lame tertangguh..akan diusahakan mase gather ngan bff nanti
ok..tu je kot..idokler banyak citernye..byeee..
Monday, May 2, 2011
i am back (nada lemah)
lepas dah masuk rumah macam takde cite best pulak nak dikongsikan..
sumenye biase-biase saje..cume khamis ni nak balik kampung
plan nak wat BBQ..mak aii...sedapnye...bakar kerang..udang..ketam...
ni plan aku sensorang je..belum lagi dapat persetujuan ramai
lori pindah yang dijanjikan tak sampai hari sabtu lepas
hangin je..ni la melayu..(aku pun melayu jugak tapi tak macam depa ni)
sofa n barang besar yang lain tak dipindahkan lagi..
mungkin next 2 weeks akan mengfreekan masa untuk mengangkut
nak tulis ape lagi ek..
mood menulis dah melemah (tak lena tido atas tilam nipis, ngade...)
sumenye biase-biase saje..cume khamis ni nak balik kampung
plan nak wat BBQ..mak aii...sedapnye...bakar kerang..udang..ketam...
ni plan aku sensorang je..belum lagi dapat persetujuan ramai
lori pindah yang dijanjikan tak sampai hari sabtu lepas
hangin je..ni la melayu..(aku pun melayu jugak tapi tak macam depa ni)
sofa n barang besar yang lain tak dipindahkan lagi..
mungkin next 2 weeks akan mengfreekan masa untuk mengangkut
nak tulis ape lagi ek..
mood menulis dah melemah (tak lena tido atas tilam nipis, ngade...)
Subscribe to:
Posts (Atom)