Wednesday, February 2, 2011
kampungku yg tercinta
saya dah kt kg ni..smalam sy smpai..sampai je sitiawan trus g TH. updet buku tgk dividen dpt bpe..pastu trus kene saman..terbako je rase..kt kg ni sy asik makan je..pagi2 td saya mkn nasi goreng n nasi lemak, kul 10 pg sy mkn nasi lemak lg...then kul 2 sy mkn nasi n laksa..byk tak sy makan??kt sebelah sy ni ade adik sy yg poyo..n suke sibuk2 hal org..padehal die la minah yg terpaling beriya kt alam semesta ni..
Sunday, January 30, 2011
tv bench
Monday, January 17, 2011
cerita tak habis lagi
kalo bab2 nk menghabiskan duit, cerita nya of koslerr tak habis2. ni antara brg2 yg aku perlu beli untuk perabiskan duit:
tv cabinet-dah beli...
microwave-kak eda kate nk bg free
fridge-on d way
dining set-duit epf matshah
washer-on d way, duit aku
tilam-on d way jugak
wall clock-xyah pun takpe kot, jam tangan n hp kan da ade..
cermin bilik air-matshah je guna, suh die beli sendirik
mop-on d way
broom-on d way
balang gas-on d way
salt/pepper shaker-on d way, sementara tu gune je bekas ape yg ade. target: tupperware brands....uishhh...tak hengattt...
toothbrush holder-letak je tepi sink dulu berus tu
astro decoder-on d way serta merta, kalo tak leh mati..
hammer-x pk lg nak watpe ngn mende ni
nails-ni pun same..
screwdriver-dah ade cume takut saiz lain
dvd player-on d way time Jcard
penyodok sampah-beli je lah nnt
bedroom st-duit epf matshah jugak
kalo cmni punye brg 30k pn tak cukup...tp aku ade 3k je...mana nk cari lg nih??? cukup kot...mungkin aku terpakse sacrifice aku punye washer yg mahal...huahuahua..
tv cabinet-dah beli...
microwave-kak eda kate nk bg free
fridge-on d way
dining set-duit epf matshah
washer-on d way, duit aku
tilam-on d way jugak
wall clock-xyah pun takpe kot, jam tangan n hp kan da ade..
cermin bilik air-matshah je guna, suh die beli sendirik
mop-on d way
broom-on d way
balang gas-on d way
salt/pepper shaker-on d way, sementara tu gune je bekas ape yg ade. target: tupperware brands....uishhh...tak hengattt...
toothbrush holder-letak je tepi sink dulu berus tu
astro decoder-on d way serta merta, kalo tak leh mati..
hammer-x pk lg nak watpe ngn mende ni
nails-ni pun same..
screwdriver-dah ade cume takut saiz lain
dvd player-on d way time Jcard
penyodok sampah-beli je lah nnt
bedroom st-duit epf matshah jugak
kalo cmni punye brg 30k pn tak cukup...tp aku ade 3k je...mana nk cari lg nih??? cukup kot...mungkin aku terpakse sacrifice aku punye washer yg mahal...huahuahua..
cerita-cerita
dah lama tak menghapdet blog ni. bukannye malas tapi takde cerita menarik utk dikongsikan. bulan ni aku rase semakin parah bile mengenangkan duit yang makin ciput dlm wallet. nasib baik matshah janji nk tuang minyak balik gombak hujung minggu ni. duit kurang bukan bermakne aku boros tp aku mendahulukan duit aku utk brg tupperware kawan2. tinggal seminggu je lg sebelum hari gaji. rasenye duit yg ade adalah cukup2 wat belanje aku. aku bknnye takde duit, tapi aku nk simpan wat beli brg2 umah baru nnt.

tv bench ini sgt cantik tp aku nk kaler putih RM200

sgt teringin mesin basuh front load ini RM1.5k
fridge ni aku tiru mak awe punye RM1k
Thursday, December 23, 2010
my diet program
i just started my diet program last 2 days..ini adalah hari ke-3 saya tanpa nasi. hari pertama tu saya menghabiskan nasi hanan je. semalam sy curi mkn sket twiggies hanan yg xhabis lg..kalau biar je kan membazir tu..sbb tu la selama ini saye jd gemuk. selalu menghabiskan makanan yg xabis. untuk breakfast sy makan roti, oat atau cereal bersame low fat milk n betik, lunch pun sy mkn makanan yg same. dinner pulak sy cuba amek betik je..xpun pisang...ptg ni sy nk balik kg. taktau nk mkn pe balik kg ni..mungkin kalo pg sy suh mak msk bihun utk saye,tghari sy mkn roti n sup sayur, malam sy mkn roti jugak. xpun satgi sy g beli betik kt jusco nun. lgpun sy mmg nk beli sebakul buah utk intan. sebagai hantaran menghantar tanda esok. ape2 pun sy xkan ambil nasi lg in next 27 days..doakan saye..
Monday, November 22, 2010
habisla kete aku
pg ni aku wat aniaya lg kt kete wira tu..manusia mane tah yg bodoh sgt letak batu besar kt tengah jalan..tgh2 subuh sepie tu aku ngn konfidennye lalu kt jalan tu tanpa nmpak batu tersebut..habis batu tu rodok kt bawah wira yg lowered ni..bile fikiranku berkecamuk aku tertinggal pulak kunci kete dlm kete yg berkunci mase nk anta hanan ke umah opah sham..benggang2 matshah kene hantar kunci spare kt aku..pas tu aku speed ke tmpat keje..sib baik smpai ngam2 7.30pg..risau jgk pape2 jd kt kete tu..aku xsempat cek lg keadaan die..
ptg ni mak smpai kl. jp ag baru aku nk soping sket..kt umah tu sume bende xde..
ptg ni mak smpai kl. jp ag baru aku nk soping sket..kt umah tu sume bende xde..
Monday, November 8, 2010
nk cite ape eh..
lame sy x update blog..asik layan FB je..today, bos sy mc..buleh bersuke ria..lalala lala..hihi..hanan batuk n selsema..punyela poyo mak hanan beli ubat batuk smalam, padahal kt umah still ade sebotol penuh lg..sejak da beranak 1 ni asik lupe je..tu belum lg tmbah 2 3 anak..dulu sy slalu kutuk2 kak eda sbb die slalu nyanyuk je..now..sungguh xsangke sy leh nyanyuk sebegini..rasenye sy ni jenis yg kuat ingatan..
next stori..sy tak sabar nk balik kg raye hj ni..walaupun sy kene drive sorang2..tp semangat nk balik kg tu tak penah hilang..hahaha..
ptg ni sy plan nk msk tomyam..fuhhh sedapnye..lame xhirup kuah tomyam yg panas membara tu..k la ni namenye entry campur aduk..sume ade..bubye...
Subscribe to:
Posts (Atom)
